Heb ik een tijdje naast mijn baan gedaan. Betaalt best goed, je wordt er fysiek moe van en honden zeuren niet aan je kop.
Verder vind ik stichting MEE een heel goed advies. Ik heb je daar nog niet op zien reageren.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Amandavd schreef:Ja, maar vakantieparken zijn ook veel mensen om je heen en daar kan TS dan denk ik ook niet goed tegen? Maar je kunt ook gewoon huisjes schoonmaken van mensen die zelf veel weg zijn, oudere mensen, mensen die het zelf niet kunnen.Josca dan moet je wel schoonmaak werk doen in kantoren etc, en niet op vakantieparken want daar is wel grote tijdsdruk!
chevax schreef:Ik denk dat je, hoe moeilijk het ook is, toch eens moet proberen iets constructiever te werk te gaan. Op elke tip heb je een negatief antwoord, elk advies wordt gepareerd. Ik snap echt dat je in een hele moeilijke situatie zit, maar met negatief zijn schiet je niks op. Er zijn zat mensen met beperkingen, lichter en zwaarder, en toch vinden die vaak hun padje vinden. Pak jezelf voor zover mogelijk bij elkaar en doe iets met de tips hier in het topic. Als je dat niet doet, kom je in een situatie waar je helemaal niet meer uit komt. Kop op TS, je kunt het!
Amandavd schreef:Josca dan moet je wel schoonmaak werk doen in kantoren etc, en niet op vakantieparken want daar is wel grote tijdsdruk!
mick75 schreef:Voor mij zou het ideaal zijn als ik gewoon een dagje ergens mee mag lopen zonder nare en enge voorstel/ kennismakingsgesprekken. Zodat ik gewoon kan laten zien dat ik echt een goede, serieuze, hardwerkende meid ben. In een kas, bij een boer, als monteur, whatever en meer dan minimumloon vraag ik ook niet want voor mij is dat een godsvermogen.
mick75 schreef:Voor mij zou het ideaal zijn als ik gewoon een dagje ergens mee mag lopen zonder nare en enge voorstel/ kennismakingsgesprekken. Zodat ik gewoon kan laten zien dat ik echt een goede, serieuze, hardwerkende meid ben.
Vumana89 schreef:Sorry. Maar als ts een hulpvraag doet hij het uwv dan kan je herkeurd worden. En volgens mij las ik dat dit al 10 jaar gaande is. Dat is gewoon einde uitkering. 10 jaar wia, daarna bijstand. Het uwv is wettelijk verplicht ts daarvan op de hoogte te stellen, mijn ervaring is dat ze dat ruim van te voren doen. Dan kan ts een herkeuring krijgen, daaruit blijkt dat ze 4% ao is. Of er bleek dat ze 80-100% ao is, bij 100% was er recht op een lau. Een lau is minder dan de bijstand.
Nu kan ze of gaan werken of wen bijstand aanvragen. Bijstand krijgt ze niet, want ze woont pas samen. In het profiel staat dat ts al heel wat jaren samenwoont, maar dat terzijde.
Als ze een bijstand is zou gaan moet ze ook minimaal 20 uur per weel vrijwilligerswerk doen, dus ook contact met vreemden.
Ze behoort nu tot een no-risk werknemer. Mocht ze binnen vijf jaar uitvallen wegens dezelfde klachten kost het de werkgever geen geld. Ze mag niet toegerekend worden. Hierdoor is ze interessanter.
Ts, bel/ zoek een bedrijf en geef aan dat je last hebt van deze faalangsten. Dan houden sommige daar rekening mee. Ik heb het idee dat je veel van de reacties weerlegt met 'ja maar ik heb faalangst'. Dat kan. Maar ik kan me niet voorstellen dat je geen spoor 1, spoor 2 of spoor 3 traject gehad hebt in de eerste 2 jaar van je wia.
Anders zou ik zelf een ado doen. Arbeidsdeskundig onderzoek. Kost je 850 euro (ongeveer) en bekijken welk ao percentage eruit komt. Maar ik vrees dat je weinig anders kan dat bijstand of werken.