Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:03

Ooooh leuk!

Dit is wel een leuke na mijn geslaagde 100happydays challenge!

Weer eens iets nieuws! Nu nog die doelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:13

opisop_shop schreef:
wat een leuk idee!
Lijkt me wel lastig te realiseren tenzij je inderdaad je doelen heel haalbaar opstelt.
Van de oudgedienden; wat voor / welke doelen heb je niet behaald en waardoor kwam dat?

Een paar doelen die ik niet gehaald heb hadden te maken met dat ik van interesse veranderde, ik was aan het begin bijvoorbeeld vrij fanatiek met de naaimachine aan de gang, maar halverwege mijn lijst heb ik mijn pony gekocht. Toen ging de tijd ineens daarheen. Nou heb ik aan de hand daarvan ook wel een aantal doelen veranderd, maar dat ik helemaal niet meer aan naaien toe zou komen had ik niet gedacht.
En een aantal dingen waren geld gerelateerd. Ik had bijvoorbeeld als doel om een oefenparcoursje springen met mijn pony, maar dat kon niet waar hij gestald stond/staat dus dan moest ik ergens anders heen. Niks op loopafstand dus vrachtwagentje huren etc. Ik wilde dat op zich best, maar ook weer niet zo graag dat ik er 200 euro aan wil uitgeven.

Ik heb overigens uiteindelijk 74 doelen gehaald binnen de 1001 dagen, en een paar doelen ook nog na die tijd :j

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:44

opisop_shop schreef:
wat een leuk idee!
Lijkt me wel lastig te realiseren tenzij je inderdaad je doelen heel haalbaar opstelt.
Van de oudgedienden; wat voor / welke doelen heb je niet behaald en waardoor kwam dat?

Ik heb mijn oude lijst teruggevonden en eens goed bekeken, maar bij mij zijn er een aantal 'soorten' doelen die ik minder heb gehaald:

• Doelen die ik bewust niet heb uitgevoerd omdat ze me tegenstonden. Bijvoorbeeld: 'Stuur een brief via flessenpost/heliumbalon om te zien of je antwoord krijgt.' Heel leuk idee, maar dat betekent wel dat je doelbewust de natuur/het milieu aan het vervuilen bent en dat wil ik niet :+ En zo had ik nog wel andere doelen die ik, toen puntje bij paaltje kwam, om verschillende redenen eigenlijk helemaal niet wílde doen.
  • Doelen à la 'Doe … keer …'. (Doe vijftien keer mee aan een prijsvraag, stuur vijftien handgeschreven brieven, etc.) Zulke doelen zijn niet per se een slecht idee, maar denk wel goed na over wat je nou eigenlijk met dat doel wil bereiken! En denk ook na over het aantal keer dat je dat moet doen: is het realistisch, zit er een logica of reden achter waarom je dit zo vaak wil doen? Etc.
  • Doelen waarvan het idee leuker was dan de uitvoering. Toen ik inspiratie op aan het doen was op andere DZP blogs etc. kwam ik een hele hoop leuke ideeën tegen waarvan ik er ook best wel af en toe wat heb overgenomen. Is niks mis mee, maar een doel als 'kijk alle films van één acteur' is echt best wel zinloos tenzij je gewoon enorm fan bent van een bepaalde acteur :+ Of: maak een eigen site. Het idee klonk leuk, maar waarom wilde ik dat eigenlijk? Geen idee… Of ook: zoek je stamboom uit. Dat is juist wél iets wat ik echt nog graag een keer wil, maar ik had er niet over nagedacht hoe ik dat zou aanpakken en uiteindelijk heb ik dit doel niet gehaald omdat ik gewoon niet wist waar ik moest beginnen.
  • Veranderde interesses/hobbies/behoeftes. Tja, spreekt voor zich, realiseer je dat je na 1001 dagen waarschijnlijk echt niet meer dezelfde persoon bent als daarvoor. Ik zat toen ik begon met mijn DZP in een creatieve 'hype' en heb dus een heleboel crea ideeën als doel opgeschreven, maar die bui vloog ook weer over voor mij. Of bijvoorbeeld: 'verdiep je in vijf paardgerelateerde onderwerpen'. Tijdens mijn DZP ben ik gestopt met de paarden, dus dat was toen ook niet meer zo relevant :P (Voor het contrast: een doel als 'zoek een nieuwe hobby' heb ik dan wel weer met veel plezier gehaald!)

De moraal van het verhaal: denk gewoon goed na over je doelen als je ze allemaal wil halen en schrijf niet 'zomaar' wat op omdat het leuk klinkt en je nog een aantal doelen nodig hebt om tot 101 te komen :) Maar daarnaast denk ik dat je het ook niet ál te serieus moet nemen en vooral plezier moet hebben :))

Azmay

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:55

Ik heb ook een paar doelen die echt super afhankelijk zijn van wat de toekomst brengt. Zo staat er tussen dat ik op mijn jaarling wil rijden. Van de andere kant mag ik dromen natuurlijk :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:58

Zo'n doel als dat zou ik er zeker in houden :j Beetje dromen is prima!
Maar zorg wel dat je niet teveel van zulke doelen hebt die alleen op heel lange termijn haalbaar zijn. Wil je al je doelen halen binnen de tijd dan moet je toch per 10 dagen een doel halen, gemiddeld.

En verder kan je je lijst natuurlijk altijd aanpassen als je bezig bent. Ik had ook een aantal doelen met mijn toenmalige bijrijdpaard, toen ik mijn eigen pony kocht en dat paard niet meer reed veranderde dat natuurlijk :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:04

Och, laat ik gewoon mijn lijst maar even delen:
Day Zero Project
14-08-2014 > 11-05-2017

1. Koop een spaarpot
2. Doe voor ieder behaald doel een x bedrag in de spaarpot (bijvoorbeeld een euro)
3. Doe het einde van de 1001 dagen iets leuks van het geld.
4. Week fotodagboek
5. Familiedag organiseren
6. Propedeuse halen
7. Zonsopgang/ ondergang bekijken in de weide
8. Nacht opblijven
9. Dansles nemen
10. Diva rijden
11. Een fotoboek maken
12. GoT uit lezen
13. Een cheesecake bakken
15. In de buitenlucht slapen
16. Naar een middeleeuws festival gaan
17. Vrijwilligerswerk doen
18. Een nachtwandeling maken
19. Buiten Europa reizen
20. Een week lang eet en drink dagboek bijhouden
21. Snowboarden
22. 10 mensen spontaan een kleinigheidje geven (______)
23. Een waterpijp roken
24. Een eigen inkomen
25. Zelf een leren halster maken
26. Mijn zusje een dagje uit nemen of laten logeren
27. Een weekend zonder internet
28. Vriendendagje organiseren
29. Naar Disneyland gaan
30. Handen heel houden
31. Staatslot kopen
32. Een week geen snoep
33. Maak een positieve/motiverende collage
34. Verras vriend 3x (___)
35. Kook een keer samen met mam
36. Ga op bezoek bij tante ..
37. Kook samen met tante ...
38. Draag 3 dagen een jurk (___)
39. Geef een zwerver/straatmuziekant geld
40. Vast een dag
41. Drink een week lang geen frisdrank
42. Doe een meidenavond
43. Ga 20x een uur wandelen (________)
44. Pyama feestje
45. Foto's met vriend samen
46. Ga een dagje haaientanden zoeken
47. Schrijf 5 oude vrienden een berichtje (___)
48. Laat vriend 2 weken helemaal los
49. Red een ziek dier
50. Stop voor iemand en vraag of het gaat
51. Mediteer een maand lang 3x per week (_____)
52. Besteed een week lang echt aandacht aan je uiterlijk
53. Maak een tekening of schilderij echt af
54. Schrijf mijn future self een brief
55. Een maand lang een dromendagboek bij houden
56. 3 dagen echt op de wereld letten (___)
57. Schrijf een week lang alle goede dingen van de dag op
58. Een week zonder facebook
59. Een week niets uitstellen
60. Een trektocht te paard maken
62. Anatomie van het paard leren
63. Zitlessen bij .... nemen
64. Diner bij kaarslicht
65. Zoenen in de regen
66. Doe mee aan een foto challenge
67. 2 maanden minder dan 100 euro uit geven
68. 50 questions that will free your mind
69. Ga een week lang 's ochtends wandelen
70. Dingen waar ik spijt van heb opschrijven en verbranden
80. Goede herinneringen opschrijven en op mijn nachtkastje leggen
81. Weeg 60kg
82. Schrijf 100 goede liedjes op papier
83. Geef 25 complimenten (________)
84. Maak een lijst van 50 plaatsen die ik wil bezoeken
85. Feliciteer mijn familie persoonlijk voor hun verjaardag vor 1 jaar
86. Maak een bucket list
87. Heb een tuin/weide
88. Houd een pyama dag
89. Doe 5 dingen voor een ander die je liever zou weigeren (___)
90. Leer alle giftige dingen voor mens, hond, kat en paard
91. Maak een week een planning per uur en houd je daar aan
92. Vraag 5 personen om je goede punten te benoemen
93. Klaag 1 dag niet
94. Doe 1 dag zonder elektrische apparaaten
95. Een grote schoonmaak houden'
96. Ga 4 weken elke dag naar Diva (____)
97. Haal een maand lang voldoende fruit in huis
98. Ga naar een Con
99. Kijk alle afleveringen van "Cosmos"
100. Lees je brief aan jezelf
101. Word gelukkig

De meeste zijn erg goed haalbaar, moet de lat op het moment echt niet te hoog leggen.

Hoe doen jullie het bijhouden eigenlijk? Ik wil de lijst eigenlijk printen en dan vakjes afkruisen ofzo, dan blijf ik ook aan de lijst herinnerd (ADD he).

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:09

Azmay, aan jou lijst heb ik iets. Gelijk weer ideeen! Super leuke doelen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:09

Dat is trouwens ook een doel wat mij echt niet gelukt is, voor elk doel een euro (of 5) sparen :+
Ik heb simpelweg nooit cash in huis, en dan vergat ik het weer. Teveel gedoe :+

@Azmay; Je het leuke doelen :j Sommigen zouden misschien nog wat specifieker kunnen, zoals 'vrijwilligerswerk doen', telt 1 middagje al als doel gehaald, of wil je je langere tijd inzetten voor een bepaald doel? En 'weeg 60 kilo', is je doel gehaald als je 1 dag 60 kilo weegt, wil je dat gewicht halen en behouden t/m einde van je 1001 dagen, en wat gebeurd er als je (met kerst ofzo :Y) ) een paar dagen weer boven de 60 zit terwijl je er al een hele tijd wel onder zat?

En je laatste doel, ik hoop heel erg dat dat je gaat lukken!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:10

Ik ga straks eens kijken of ik mijn vorige DZP lijstje nog op de pc heb staan. Anders zal ik dat alvast posten :D

@azmay : uit jouw lijst kan ik er ook nog wel een paar halen voor mijn volgende.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:12

Blijheid schreef:
Dat is trouwens ook een doel wat mij echt niet gelukt is, voor elk doel een euro (of 5) sparen :+

@Azmay; Je het leuke doelen :j Sommigen zouden misschien nog wat specifieker kunnen, zoals 'vrijwilligerswerk doen', telt 1 middagje al als doel gehaald, of wil je je langere tijd inzetten voor een bepaald doel? En 'weeg 60 kilo', is je doel gehaald als je 1 dag 60 kilo weegt, wil je dat gewicht halen en behouden t/m einde van je 1001 dagen, en wat gebeurd er als je (met kerst ofzo :Y) ) een paar dagen weer boven de 60 zit terwijl je er al een hele tijd wel onder zat?

Dat laatste doel mag heel centraal, en als het uberhaupt een beetje lukt allemaal ben ik al blij. 60kg wegen houd in dat ik aan moet komen, niet afvallen.. Vrijwilligerswerk ben ik al blij als ik het initiatief neem om het een uurtje te doen eigenlijk. Dit in een put en elke beweging eruit is een persoonlijke overwinning :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:21

Ter inspiratie, dit was mijn lijst. Vet is gehaald, onderstreept is 'mee bezig'

101/1001 Start: 20-03-2009 Einde: 16-12-2011
1. Houd netjes bij met welke doelen je bezig bent, welke gehaald zijn en welke je nog moet (74/101)

Voor de wereld en de mensen
2. Laat minstens 50x ’s ochtends (als het licht is) met douchen de badkamerlamp uit (50/50)
3. Zet tenminste 50x je laptop ’s avonds uit als je naar bed gaat, in plaats van in slaapmodus (50/50)
4. Ga naar het glazen huis tijdens Serious Request en doneer 15 euro
5. Mest je kledingkast uit en doneer de nog nette kleding aan een goed doel
6. Steun een goed doel voor minstens een jaar (Brooke vanaf 28/04/09)
7. 10X vriendelijk de buschauffeur groeten als hij/zij me eigenlijk negeert (10/10)
8. Help 10 mensen die je niet kent (Bokker: uitleg Nl-politiek systeem, Mensen in de wijk: weg uitgelegd, Weer weg uitgelegd, Bokker: uitleg web-log , Mevrouw en zoontje op schiphol: vergeten beker nagebracht, jongetje: vlieger opgelaten, Bokker: uitleg foto uploaden, Meisje; vergeten sjaal nagebracht, Bokker: uitleg melkvrije taart bakken, meisje; kapotte fiets aan de kant zetten (10/10)
9. Doneer 100.000 rijstkorrels op http://www.freerice.com (10100/100.000)
10. Stuur minstens 25 bokkers die je niet kent een PB met een compliment (25/25)
11. Collecteer voor een goed doel

Voor mezelf
12. Haal in collegejaar 2008/2009 tenminste 12 studiepunten (12/12)
13. Vind een opleiding die bij je past en haal je diploma
14. Bezoek tenminste één evenement van de PvdA
15. Eet twee weken lang 2 stuks fruit per dag (Begonnen 02-07-2009)
16. Drink twee weken lang geen frisdrank (Begonnen 26-06-2009)
17. Oefen minstens 10x een kwartier je hoofdrekenen (1/10)
18. Oefen minstens 10x een kwartier je spelling/werkwoordspelling
19. Koop een zitbal en gebruik die in plaats van je bureaustoel voor minstens een maand, maar liever langer
20. Doe iets dat je eng vind (achtbaan, iets met hoogtes)
21. Doe mee aan tenminste 15 prijsvragen (prijsvraag BudgetTV, andere prijsvraag BudgetTV, woordzoeker Schuytgraaf magazine, BNN koe knuffelen, BNN fresh cotton, BNN Kinki Kapper make-over, BNN helikopterles, BNN koken in de Librije, BNN waterbed, Agradi 1000 euro Imperial riding, Agradi 1000 euro Sectolin, RiderPro, Agradi 1000 euro KERBl, Nuon electrische fiets (15/15)
22. Doe iets anders dan anders bij de kapper (ander model, kleurtje etc)
23. Neem aan jaarabonnement op een leuk tijdschrift
24. Houd 3 maanden lang precies bij hoeveel geld je uitgeeft en waaraan (vanaf 1/1/11)
25. Koop een maand lang geen nieuwe kleding én lappen stof/fournituren, zelf maken en lappen gebruiken die ik al heb mag wel (vanaf 16-3-2011 t/m 17-4-2011)
26. Geef twee weken lang alleen contant geld uit, aan het eind van de dag alle munten kleiner dan een euro in een pot doen --> Na DZP wel gedan maarin een andere vorm, ik spaar nu standaard al mijn muntgeld op

MetX
27. Maak een leuke foto van X en jezelf
28. Stuur minstens 5 kaartjes naar X (5/5)
29. Ga met X een weekend naar Texel
30. Ga naar X Graduation
31. Ga met X naar Berlijn

Kliko
32. Leer Kliko een nieuw kunstje
33. Ga met Kliko wandelen op het strand
34. Maak een lange wandeling met Kliko, minstens twee uur

Paarden
35. Doe een schriktraining met Carla
36. Neem een menles
37. Ga een keer tölten op een IJslander
38. Neem een westernles
39. Maak een buitenrit op een Shire
40. Bezoek 2x een groot paardenevenement (07-07-2009 Outdoor Gelderland, 29-05-2010 Equitana open air 2/2)
41. Ga een keer dameszadel rijden
42. Leidt [***] op tot L2 dressuur niveau (10m wijken, achterwaarts, AC-binnenkomen, volte 15 m in galop, middengangen en verzameling voor dit alles moet bevestigd zijn)
43. Maak een buitenrit met [***] --> Na DZP wel gedaan!
44. Maak elke maand à twee maanden een standfoto van [***] om de ontwikkeling van zijn spieren te volgen, voor minstens een jaar(22-05-2010, 23-06-2010, 17-07-2010, 24-08-2010, 4-10-2010, 21-11-2010, 16-01-2011, 12-3-2011, 18-5-2011)
45. Spring een parcoursje met [***] (minstens 50cm hoog en 6 sprongen achter elkaar)
46. Volg een les/clinic werken aan de hand
47. Leer rechts opstappen
48. Leer [***] een sleep trekken

Koken&Bakken
49. Bak tenminste 15 keer een taart/minstens een dozijn cupcakes ( Blondies met noten, verjaardagstaart chocola-aardbeien-slagroom, sinaasappel bavarois taart, Chocolade-peccannoten taart, Aardbeien bavarois taart, rijstevlaai, vanille cupcakes met passievruchtenglazuur, frambozenvanille cupcakes, chocoladewalnotentaart, citroentaart, sinaasappelchocoladetaart, chocoladeframbozen-cupcakes, chocoladetaart met chocotoftopping, soyayoghurt-frambozentaart, pruimenvlaai 15/15)
50. Bak een keer koekjes
51. Bak een chocobom
52. Volg een workshop taarten bakken
53. Leer een nieuw gerecht koken met pasta
54. Leer een nieuw gerecht koken met rijst
55. Leer een nieuw gerecht koken met aardappels
56. Maak en eet sushi
57. Maak een keer erwtensoep
58. Maak een keer zelf ijs
59. Maak een keer een pasta timballo

Ga naar
60. Ga minstens 15x naar het theater , de film of een tv-programma ( 25-05-2009 Javier Guzman, 17-06-2009 Ashton Brothers, 05-10-2009 de Badgasten, 14-01-2010 Purper, 05-02-2010 Jurk!, 20-02-2010 Marc-Marie, 07-05-2010 Club Melchior, 2-10-2010 Tijl beckand , 18-11-2010 Guido Weijers, 27-11-2010 Dolf Jansen, 04-12-2010 Schudden, 15-01-2011 Jeroen van Merwijk, 16-4-3011 Op Sterk Water, 29-4-2011 Grote Improviasatieshow, 10-8-2011 Harry Potter 15/15)
61. Ga naar ten minste 5 verschillende musea (Openlucht museum Arnhem, Natuurhistorisch museum Maastricht, Kröller-Müller museum, Diverse in Berlijn, Diverse in Rome 5/5)
62. Ga naar een grote schaatswedstrijd in Thialf
63. Ga naar een etappe van de Tour de France
64. Ga naar de Tweede Kamer en volg een debat
65. Ga naar Maastricht
66. Ga een avond/dag alleen met papa op stap
67. Ga een avond/dag alleen met mama op stap

Creatief
68. Naai een nieuwe rok
69. Naai een nieuw topje/shirtje/jasje/bodywarmertje
70. Naai een broek, met gulp en zonder elastiek in de tailleband
71. Naai een leuke tas
72. Naai een knuffelbeest
73. Naai minstens 10 dingen voor de verkoop (1/10)
74. Naai een leuke versierde hoes voor om een saaie agenda of saai collegeblok
75. Ontwerp zelf een print en maak die op een T-shirt
76. Stuur een kaart naar Postsecret
77. Maak een leuke verrassing voor de deelnemers aan de Day-Zero-Kampeermeeting
78. Leer een muts haken
79. Maak [***]’s naam op een deken
80. Maak een papier-maché spaarvarken --> Na DZP wel gedaan, daar gaat nu mijn muntgeld in!
81. Maak zelf een sieraad

Anders dan anders
82. Laat in de trein 10 briefjes achter met een mop erop (10/10)
83. Plak 10 briefjes met een positieve boodschap op spiegels in pashokjes
84. Stuur een serieus antwoord op een Spam mailtje
85. Verstuur een chocoladetelegram
86. Ontdek nieuwe dingen; ga naar een beurs/bijeenkomst/concert/iets waar je anders nooit heen zou gaan
87. Koop een Staatslot
88. Meld je eindelijk eens aan om een keer de troonrede bij te wonen in de Ridderzaal
89. Slaap een nacht buiten onder de sterren
90. Organiseer een bokt meeting

Lezen
91. Lees een boek van Martin Bril
92. Lees een boek van Joris Luyendijk
93. Lees het dagboek van Anne Frank

Gewoon doen
94. Maak een afspraak bij de tandarts
95. Koop een cap die écht goed past
96. Hang de uitvergrootte foto’s die al tijden op je kamer liggen op in mooie lijsten. De foto van Kliko, van Kylan en een nog te maken foto van Inge en jezelf
97. Koop voor in de winter een paar écht goede schoenen
98. Vang/dood/stofzuig zelf een spin
99. Zoek leuke planten uit en hang ze in een bak aan je Franse balkon
100. Haal de griepprik

101. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:22

Azmay schreef:
Blijheid schreef:

Dat laatste doel mag heel centraal, en als het uberhaupt een beetje lukt allemaal ben ik al blij. 60kg wegen houd in dat ik aan moet komen, niet afvallen.. Vrijwilligerswerk ben ik al blij als ik het initiatief neem om het een uurtje te doen eigenlijk. Dit in een put en elke beweging eruit is een persoonlijke overwinning :o

Oh, sorry, aankomen kan ook natuurlijk :j
Als je zelf maar wel helder hebt wanneer je je doelen precies gehaald hebt. Je zal merken dat het dan veel motiverender is en je er makkelijker mee aan de gang gaat :j
Heel veel succes in elk geval *\o/*

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:24

Ik ben sinds 1 maart bezig aan mijn 2e lijst.
Inmiddels al heel wat doelen van mijn lijstje kunnen strepen :D

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:48

Ik kwam toevallig net een blog tegen hierover.
Ik ga het denk ik ook doen, ben al wel begonnen met een lijst te maken :o

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 18:57

Jeetje.. Wat goed dat jullie allemaal gewoon echt 101 doelen kunnen verzinnen!!

Ik zit nu op 50, maar heb echt geeeeen idee!

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:04

Hahah ik ben bij 78 op dit moment maar ben een beetje inspiratieloos..

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:11

Pfff, had wat voeten in de aarde en ook spieken bij andere lijsten, maar ik heb 101 doelen bij elkaar.
Zijn geen hele bijzonder doelen bij, maar wel leuke (vind ik) en nodige.

O.a. dat ik er ook een blog over ga bijhouden en dat wordt voor mij de eerste keer dus ik hoop dat het wat wordt. Iemand hier enig idee wanneer www.dayzeroproject.nl zijn blog functie verwacht te implementeren?
Ik dacht anders maar een blog te maken op Blogger (google functie).

Tenzij iemand zegt dat dat niks is en beter advies heeft (*hint hint*)

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:49

Hier komt de mijne:
Start: 14 augustus 2014. Einde: 11 mei 2017

1. Koop een spaarpot
2. Doe voor elk behaald doel 1 euro in de spaarpot
3. Doe aan het einde vd 1001 dagen iets leuks vh geld
4. Weer 10 km hardlopen
5. 30 day sit-up challenge (4/30)
6. F10 3e pp halen
7. Een brief naar mezelf schrijven & openen na de 1001 dagen
8. Wreck This Journal afmaken
9. Elke week een foto maken van mijn familie
10. Een maand lang een dagboek bijhouden
11. Een waterballongevecht houden
12. Kamer grondig opruimen
13. Overgaan naar 4vwo
14. De vlecht met vijf strengen leren
15. Kamer bij mijn moeder inrichten
16. Een dag alleen maar water drinken
17. Een dag lang mijn telefoon met rust laten
18. Een 9 halen voor Latijn
19. Iemand trakteren
20. Marty een kunstje leren
21. Ren een color run
22. Eet een week lang geen chips
23. Maak 10 doodle of zentangle tekeningen (0/10)
24. Kweek zelf tomaten
25. Maak elke 1e vd maand een foto van jezelf (0/12)
26. Maak Tiramisu
27. Maak een fotoboek af
28. Een weekend geen social media
29. Maak een lijst met 101 inspirerende quotes
30. Leer schrijven met links
31. Drink een maand geen frisdrank
32. Doe 50 push-ups
33. 50 potjes nagellak
34. Leer tot 10 tellen in 10 talen (0/10)
35. Lees een boek in het Engels
36. Leer een stropdas knopen
37. De namen weten van alle botten in het lichaam
38. Maak een iTube 101-leukste nummers lijst
39. Luister naar 26 bands, elk met een letter van het alfabet
40. Draag elke kleur nagellak die je hebt
41. Schrijf alle negativiteiten & slechte herinneringen op en verbrand het papiertje erna
42. Leer een hengstenvlecht
43. Maak een dag complimenten als je met iemand praat
44. Lees 50 boeken
45. Maak jezelf lid vd bibliotheek
46. Slaap op een trampoline
47. Maak een foto van iets wat begint met een letter van het alfabet (0/26)
48. Maak een jaar in foto's album
49. Maak een strandrit
50. Doe een paintballgevecht met vriendinnen
51. Je haar een andere kleur geven met haarkrijt voor een dag
52. Op een open plek een berichtje in een balon doen en deze laten wegvliegen.
53. Sweet 16 Party
54. Klimmen op een klimwand
55. Overgaan naar de 5e
56. Een baantje vinden
57. Doe mee aan 101 prijsvragen
58. F14 rijden
59. Fotografeer een object op 50 verschillende locaties (0/50)
60. Koop een kleurboek en kleur hem in
61. Koop een Mess en maak het af
62. Knoop een vriendschapsarmbandje
63. Leer het Griekse alfabet
64. Doe een hardlooptraining op het strand
65. Maak een shirt op spreadshirt.com
66. Koop iets op redbubble.com
67. Ga 100x touwyje springen en doe dit 2 keer (0/2)
68. Maak een zelfportret
69. Maak wentelteefjes
70. Ga naar de Dickensmarkt in Deventer
71. Een week geen chocolade eten
72. Fotografeer iets voor kerstkaarten en ontwerp ze
73. Rijd zonder zadel
74. Kijk naar een zonsopgang
75. Doe een turitorial van YouTube
76. Zelf pasta maken
77. 3 gangendiner maken
78. Een rainbow rose maken
79. Maak een origami vogel
80. Gezichtjes tekenen op de eieren in de koelkast :+
81. Een 8 halen voor wiskunde
82. Ga naar Londen
83. Abseilen van de Euromast
84. Maak food-art op een appel
85. Naar Berlijn gaan
86. Mooie foto's maken van Muttley
87. 5 nieuwe vrienden maken
88. Een puzzel zonder hulp oplossen
89. Soufflé maken
90. Surprises maken met Sinterklaas
91. Een taart in iemand gezicht kopen
92. Een dag niks zeggen. Alleen praten via briefjes
93. Een outfit dragen die iemand anders voor je heeft uitgezocht
94. Op een kaart alle plaatsen aangeven waar ik heen wil
95. Lange teugelen met Marty
96. 10x achter elkaar cijfers boven een 6 halen
97. De auto wassen van mijn moeder
98. Een week lang mijn kamer opgeruimd halen
99. Iets liefs voor iemand doen voor iemand zonder dat je er iets voor terug krijgt
100. Een familiekookboek maken
101. Onkruid wieden bij oma

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:34

Leuke lijst! Heb er een paar over genomen. Gelijk weer inspiratie door, leuk!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:50

Ik ben aan het eerste doel begonnen: Een Blog bijhouden (mijn aller aller eerste wel te verstaan).
http://dayzerokarin.blogspot.nl/.

Mijn lijst met doelen staat er ook bij en nu volhouden (en verder uitvogelen wat er allemaal kan op zo`n blog)..

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:20

Ziet er goed uit karin1985

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:07

Ik heb een vriendin overgehaald om het ook te doen. We gaan dus tegelijk beginnen. :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:54

Mag ik me hier ook melden? :D
Vind het een super leuke opdracht! Ben vaak al bezig met 30 days challenges zoals: eet 30 dagen vegatarisch/veganistisch, schrijf in 30 dagen een boek, vertel 30 dagen lang iets positiefs tegen iemand, eet 30 dagen lang 2 stukken fruit per dag.
Vind het altijd erg inspirerend :j
Ga meteen beginne! :))

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:55

Tuurlijk Kaus! Gezellig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:55

Dit klinkt wel erg leuk!
Misschien dat ik het ook ga doen, en dan zo plannen dat ik op mijn verjaardag klaar ben :P
leuke doelen zitten er bij jullie tussen :)