Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) maar ik ben er absoluut van overtuigd dat ze dat moeten gaan invoeren. Kleinere stukken vlees, dat zou al de helft schelen. Ik heb zelf een tijdje op mezelf gewoond voor een studie en ook veel minder vlees gegeten. Zo draag ik op m'n eigen manier een steentje bij. Cassidy schreef:Ik weet idd dat je niet iedere dag vlees eet en ben mijn consumptie daardoor drastisch gaan minderen.
Maar ik ben geen vegetarier en gaat dat niet worden ook.
Als zij dat willen vind ik het prima. Ik zeg niks over wat zij eten, dan wil ik dat zij mij ook laten in mijn beslissing. Al zou ik alleen maar varken eten en de rest allemaal zielig vinden. So what? Ik doe er toch niemand kwaad mee?Cassidy schreef:Janneke2 schreef:Is dat zo?
Dat lijkt me ook afhankelijk van het bedrijf etc waar de melk/ eieren vandaan komen.
Ja en nee.
Melk komt alleen van koeien die drachtig zijn geweest en een kalf hebben gehad.
Dus jij kiest alleen melk van koeien die een kalfje en geen stier hebben gehad?

ThreeFingers schreef:Janneke2 schreef:(....)
Mij zul je dus geen nertsjas zien dragen: die beestjes hebben eerst een rotleven en worden enkel en alleen voor hun pelzen geslacht. Nee.
Maar als ze toch doodgemaakt worden. .kun je toch net zo goed een stukje vlees nemen....
Maar ik snap je wel hoor!
Cassidy schreef:De vermoeiende toon in dat bericht, heb je terecht geinterpreteerd als "vermoeiend". Want by Jove, ik wordt hier echt zo ontzettend moe van.
Als jij allergisch bent voor zuivel, dan zij het zo. Dat je alternatieven kiest, helemaal terecht. Wat ik niet terecht vindt is een ander af te rekenen op zijn zuivel/kaas/eieren/vlees consumptie. En dan heb ik het niet over het incidentele bedrijf dat zuivel produceert want zoveel zijn er niet om heel Nederland en de export draaiende te houden.
Kaus schreef:Ik raad iedereen aan om deze video eens te bekijken. Misschien niet alles wat er staat is waar, maar het geeft zeker een nieuwe blik op aangeleerde dingen.
Erg leerzaam!

Century schreef:Dan ben je inderdaad pescotariër, geen vegetariër.
En of het raar is, dat hangt van je reden af dat je pescotariër bent. Als je het bent omdat je het zielig vindt om dieren te eten, ja dan is het raar dat je wel vis eet.
Ben je het omdat je vlees niet lekker vindt maar vis wel, of omdat je geen voorstander bent van kweek/fok/bio-industrie, dan is (wildvang) vis eten niet zo vreemd.
Het is niet zo zwart-wit!