Het leed dat muggen heet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Het leed dat muggen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:02

Ik smeer wel altijd meteen als ik geprikt ben Azaron erop, dat stopt bij mij de jeuk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:06

Maar dan stink je toch ontzettend naar dat spul?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:08

Ik smeer dat alleen 's nachts op hoor. OF als ik weet dat ik ergens een hele avond buiten zit. Dan stink ik maar naar dat spul, maar ik word altijd zo vreselijk gestoken dat ik dat er wel voor over heb hoor.

Laatst bij een vriendin had ik het spul wel bij me maar ik was het eigenlijk weer een beetje vergeten. Eer ik door had dat ik toch echt moest gaan smeren was ik al tien keer gestoken. Meerdere keren steeds vlakbij elkaar, dus dacht dat het meeviel. Toen toch maar ingesmeerd en de hele avond geen last meer gehad.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:11

ik word elke avond lek gestoken ik las keer iets met ui dat ze dan ook uit de buurt blijven

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:12

phormicola schreef:
Volgens mij zijn ze zelfs van citronella gaan houden :')

Oh echt. *klopt af* Nu valt het even mee maar had laatst gewoon 7 beten op mijn benen in één nacht en dat terwijl ik citronella kaarsjes had gebrand en mijzelf van top tot teen had ingesmeerd met zo'n stick met deet ( ja die, Autan) en citroengeur. Ik ging bijna om van de citroenlucht maar die mormels blijkbaar niet. Heb nu tijdelijk een groot spinnenweg als geimproviseerde hor maar ga wel even bij de action kijken.
Voor buiten weet ik nog geen oplossing, als zelfs zo'n stick al niet meer werkt. -O-

Had een paar jaar terug eens een horrornacht in een logeerbedstee. Snikheet maar toch alles maar potdicht tegen de muggen. En toch kwamen ze. Mijzelf ingesmeerd. En ze bleven. Nog eens ingesmeerd en citroenspul rondgespoten in die bedstee. En weer kwamen ze. Meer smeren en meer spuiten. Ze bleven. Nog maar een laagje er op (hoe ze nog houvast konden hebben was me een raadsel) en mijn laken, matras en kussen ondergedompeld in citroenmeur. En dan half hyperventilerend horen hoe ze weer langskomen. En verdorie elke keer als ik het licht aan deed (ik was toen al in moord modus) verdwenen ze, om terug te komen zodra de lamp uitging. Anyway. Heb twee uurtjes slaap en een dikke 25 bulten gehad die nacht (naast de 15 die ik al van de avond bbq had).

O ja, en elk jaar, standaard, de eerste bult is op de kont. Waarom?!? :?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:13

Had er vanmorgen een vermoord met een sok...hele sok onder het bloed maar hij was wel dood. ~~}>
Beetje jammer dat mijn duim nagel dubbel ging...en dan de verkeerde kant op. :x

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:13

Ja Autan werkt dan idd Nog t beste van al die sprays en sticks en rollers :j

Op de boerderij hebben we ook zo'n blauwe lamp tegen muggen en vliegen, zat alleen ook n keer een geëlektrocuteerde muis in :oo

Als de jeuk echt heel erg is, smeer ik de bult in met tandpasta, werkt prima, maar t lijkt niet heel charmant :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:15

Ik heb trouwens gewoon eigen merk van de Kruidvat en die werkt hier prima :j Van de geur sla je ook stijl achterover maar ik word niet meer gestoken.

Van de week was mjn vriend aan het vloeken en slaan 's nachts :+ Dus ik zeg geschrokken: Wat is er :oo
Had ie last van een mug :') Tja ik niet :D

Maar goed mijn vriend wordt dus echt nooit gestoken, hem vallen ze alleen maar lastig met hun gezoem.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:17

Jep. Ik word ok lek geprikt. Ik hoor ze niet.
Maar ja. Ben blijkbaar het aller lekkers

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:24

Ik kan nog zo vast slapen..door vuurwerk heen enzo...maar zo'n klein rotkreng hoor ik en word ik wakker van. :x

Ga nu naar bed, hopelijk zit er geen mug in mijn kamer...

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:36

Vreselijk, momenteel ook erg last van !! Kan ook niet slapen voordat ik ze vermoord heb.. Heb nu prrrrikweg opgedaan,, nog niks gehoord nu..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:48

Ik heb die roller van de DA en die stinkt niet zo erg, is net een deo roller maar dan met dat spul.
Ik had niet verwacht dat het inderdaad 8 uren zou werken maar dat is wel zo.
Plat slaan is bij lastig aangezien ik niet op alle plekken bij het plafond kan.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:54

Ik heb zo'n vapona ding op stroom, voor het open raam liggen. Lichtje op de overloop aan en een goed verduistering rolgordijn. Werkt heel goed. Gelukkig.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:07

Ik zag net een mug heel zielig en hopeloos door de wind van mijn ventilator proberen te vliegen, het lukte hem niet echt. Jammer maar helaas _O- :wave:
Moest meteen aan dit topic denken!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 23:35

Bellatrix schreef:
Ik kan nog zo vast slapen..door vuurwerk heen enzo...maar zo'n klein rotkreng hoor ik en word ik wakker van. :x

Ga nu naar bed, hopelijk zit er geen mug in mijn kamer...

Je neemt mij de woorden uit de mond. Er kan een harde knal zijn, ik hoor het niet, maar zo'n kreng, jek.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:40

muggen zijn gewoon bakkabouters met vleugels en een zuigmond..
ik weet het zeker pure evil.

hier duiken ze onder tafel en doen zich vraatzuchtig tegoed aan mijn benen..
en als je zoekt zijn ze nergens te bekennen.

ik ben nog licht allergisch voor die krengen ook, bij mij komen er blaasje op, 3x raden wat er dan s nachts gebeurd en hoe mijn benen enkels en voeten er inmiddels uitzien.

heb hier horren voor de deuren en ramen, maar niets helpt.. alleen slaapkamer kan ik mug vrij houden (hor voor het raam gespijkerd met 100 bijna aansluitende prikkers, iedere week spuiten en deur potdicht houden).. maar het leed is al geleden voor ik naar bed ga helaas..

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:42

oke ik heb gewoon een lange pyjama trui aan en broek heb geen zin om weer lek gestoken te worden

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:46

Mijn hond is een prof als het om vliegen/muggen vangen gaat :+

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:48

Als ik een mug hoor wacht ik altijd tot ik hem niet meer hoor. Dan doe ik mijn licht aan en zitten ze meestal op de muur. Vliegenmepper erbij en weg is de mug :p

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:53

ik zal jullie vertellen dat ik nooit last van muggen(bulten) heb laatste keer dat ik gestoken ben is denk ik 5-6 jaar terug

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:54

ik werd vroeger nooit gestoken en ik dacht net dat ik de laatste mug dood had gemaakt niet dus damnn. ik ben veilig in me lange pyjama trui en broek en sokken.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:00

Het vreemde is dat ik de bulten van Nederlandse muggen gelukkig haast niet merk, maar dat als ik in Frankrijk door een mug gestoken wordt ik een enorme allergische reactie krijg. Deze vakantie was mijn halve onderarm dik en rood door zo'n stomme mug :+

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:39

Pandameisje schreef:
ik werd vroeger nooit gestoken en ik dacht net dat ik de laatste mug dood had gemaakt niet dus damnn. ik ben veilig in me lange pyjama trui en broek en sokken.

Toch niet zo veilig hoor :+ Ze prikken bij mij gewoon door mijn pyjama en sokken heen en alles.. krengen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 02:21

Grrrr! ! -:(-
Werd net weer wakker van gezoem...licht aan, mepper gepakt en na vijf minuten had ik hem goddank al vermoord. Vlieg ook afgemaakt. ..nu hopen dat er niet nog meer muggen zitten. ..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 03:35

Er zat er dus nog 1... :x