Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bizzybijtje schreef:unihorses schreef:
blijf stenen vooral afspoelen en dan in de zon leggen, ook gesteente zet uit onder warmte waardoor het gaat scheuren. heeft niets te maken met het harde werk wat ie doet![]()
en Cassidy ik vind mijzelf zover ontwikkeld dat ik er niet in geloof. gewoon dingen geloven zonder dingen te bewijzen en aan te tonen vind ik onderontwikkeld.
En blijkbaar alsnog minder ontwikkeld dan de rest van de gebruikers in dit topic aangezien je de enige bent die waardeloze "argumentatie" gebruikt en waarvan ik de helft van de posts niet eens begrijp wegens gebrek aan degelijk taalgebruik. Zoek lekker andere topics op als je het allemaal zo'n bullshit vindt of ga een leuke hobby zoeken. Wat ontzettend respectloos en kinderachtig.
mijn argumentatie hier is dat hier een heel magazijn ligt met die stenen en ik merk er niets van en geen 1 van die 100 verschillende stukken stenen heb ik iets van een gevoel bij of dat het ook maar iets doet. als ik wil weten of iets werkt test ik het uit en mijn conclusie is dat het gewoon een stukje steen is. conclusie van "gelovende" mensen is dat ik 1 van de grootste mislukkingen ben nou respectvol ( heb ik het niet over de mensen hier in het topic overigens ) 
Cassidy schreef:@Unihorses, wat is de reden dat jij een negatieve bijsmaak hebt bij het woord "ontwikkeling"? Waar heb je mij ooit horen roepen dat je een mislukkeling bent?
Gevoel dat niet ontwikkeld is, is te trainen. Het heeft niets te maken met je hersens en of je nu wel of niet een giga schoolopleiding hebt gehad, universitair geschoold bent, 5 talen vloeiend spreekt, piano kunt spelen en fantastisch kunt tekenen.
Het heeft alles te maken met de bereidheid om je ergens in te verdiepen, gevoeliger te worden en aan jezelf te gaan werken.
Neem nou als voorbeeld paardrijden.
Jij hebt als ruiter leren paardrijden, je hebt geleerd je balans te vinden, je timing nauwkeuriger krijgen, subtieler worden in je aanwijzigen. Daar is een bepaalde tijd overheen gegaan. Dat is een proces. Daarin kun je groeien.
Hetzelfde geldt voor het voelen van energie. Al dan niet van een steen. Ook dat is een proces. Een ontwikkeling die je kunt doormaken als je er voor openstaat. En gaandeweg ga je meer voelen.
Nu bij een warenhuis van 100 stenen roepen dat je niets voelt is voorbijgaan aan misschien hele subtiele dingen. Dat is in mijn ogen als een eerste les in paardrijden, waar je nog bij lange na niet bent waar je kunt geraken. Als je er moeite voor doet. Moet je natuurlijk wel willen. En zo niet, blijf je bij het beginstadium staan. En dan mag ik echt met recht zeggen dat dat niet zo ontwikkeld is als het zou kunnen.
Zo een beetje duidelijk?
maar van die reiki mensen enzo kan ik het gewoon niet zo goed mee vinden. zij niet met mij ik niet met hun. ik vraag naar verklaringen en dingen en uiteindelijk is het gestommel en niets. tuurlijk kan ik de verkeerde treffen. maar zolang er ik het zelf niet heb meegemaakt en heb gezien is voor mij niets bewezen en geloof ik er niet in. dat is mijn standpunt. het werkt niet voor mij dus vind ik dat het niet werkt. ik hou rekening ermee dat de mogelijkheid eris dat het werkt en als het werkt bij mij dan zou ik zeggen dat het werkt. zolang dit het niet doet blijf ik bij het werkt niet 

vuurneon schreef:Wat mensen geloven moeten ze zelf weten, zolang ze mij maar niet proberen te overtuigen van de zin. Ik respecteer de gelovigen (of dat nou in stenen is of de zonnegod) en wens ook zelf gerespecteerd te worden dat ik er niet in geloof en er ook absoluut geen belang bij heb om er in te geloven.
Cassidy schreef:Wat is de reden dat je iets met je paard hebt laten doen en hoe wat voor verandering zag je in je paard?
maar dit blijft volgens mij overtuig de een de andere van zijn gelijk, mijn gevoel zegt het werkt niet (maar je moet het toch proberen... ) die van jullie dat het werkt.

vuurneon schreef:Ik sta open voor kennis, net als dat ik graag een kerk bezoek vanwege de historie. Maar ik vind het totaal niet jammer om actief deel te nemen aan het geloof, welk geloof dan ook. Nou ja, ik geloof in de wetenschap. Want eigenlijk is dat ook een soort van 'vertrouwen hebben in' want ik kan zelf de onderzoeken niet reproduceren
Cassidy schreef:vuurneon schreef:Ik sta open voor kennis, net als dat ik graag een kerk bezoek vanwege de historie. Maar ik vind het totaal niet jammer om actief deel te nemen aan het geloof, welk geloof dan ook. Nou ja, ik geloof in de wetenschap. Want eigenlijk is dat ook een soort van 'vertrouwen hebben in' want ik kan zelf de onderzoeken niet reproduceren
Maar de wetenschap loopt ook tegen grenzen aan en niet alles is met de huidige stand van wetenschap te verklaren. Dus alles wat niet te verklaren valt maar er wel is, is dat dan nonsens?
dan is het gewoon simpelweg niet te verklaren. Ook dat is een verklaring; een hypothese kan ook worden ontkracht en ook dat is een uitkomst zonder dat je dan de reden weet. Alles te weten maakt niet gelukkig, maar het maakt nog niet dat ik in de kracht van edelstenen geloof omdat het voor mij een eenvoudige verklaring heeft. 
vuurneon schreef:Dat hoor je mij niet zeggendan is het gewoon simpelweg niet te verklaren. Ook dat is een verklaring; een hypothese kan ook worden ontkracht en ook dat is een uitkomst zonder dat je dan de reden weet.
en dat respecteer ik ook
ik vind het juist mooi dat een eenvoudige steen iemand daadwerkelijk kan helpen. Net als het oude vrouwtje die door het gebed juist elke dag de kracht vind om er weer voor te gaan