Edelstenen en hun werking, waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:41

oh en je hoeft er niet in te geloven, maar baat het niet, het schaadt ook niet. Dus proberen kan altijd. Bovendien zijn stenen/mineralen ook nog eens erg mooi dus als sieraad goed te dragen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:47

minikatje schreef:
Ga je anders een keer mee naar het kristalmuseum?
kun je zoeken uit allerlei stenen :)

Ik ben van de partij!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:58

Bizzybijtje schreef:
unihorses schreef:

blijf stenen vooral afspoelen en dan in de zon leggen, ook gesteente zet uit onder warmte waardoor het gaat scheuren. heeft niets te maken met het harde werk wat ie doet :+

en Cassidy ik vind mijzelf zover ontwikkeld dat ik er niet in geloof. gewoon dingen geloven zonder dingen te bewijzen en aan te tonen vind ik onderontwikkeld.

En blijkbaar alsnog minder ontwikkeld dan de rest van de gebruikers in dit topic aangezien je de enige bent die waardeloze "argumentatie" gebruikt en waarvan ik de helft van de posts niet eens begrijp wegens gebrek aan degelijk taalgebruik. Zoek lekker andere topics op als je het allemaal zo'n bullshit vindt of ga een leuke hobby zoeken. Wat ontzettend respectloos en kinderachtig.

en ga een hobby zoeken is niet kinderachtig of respectloos? :') mijn argumentatie hier is dat hier een heel magazijn ligt met die stenen en ik merk er niets van en geen 1 van die 100 verschillende stukken stenen heb ik iets van een gevoel bij of dat het ook maar iets doet. als ik wil weten of iets werkt test ik het uit en mijn conclusie is dat het gewoon een stukje steen is. conclusie van "gelovende" mensen is dat ik 1 van de grootste mislukkingen ben nou respectvol ( heb ik het niet over de mensen hier in het topic overigens )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:10

@Unihorses, wat is de reden dat jij een negatieve bijsmaak hebt bij het woord "ontwikkeling"? Waar heb je mij ooit horen roepen dat je een mislukkeling bent?

Gevoel dat niet ontwikkeld is, is te trainen. Het heeft niets te maken met je hersens en of je nu wel of niet een giga schoolopleiding hebt gehad, wel of niet universitair geschoold bent, wel of niet een aantal talen vloeiend spreekt, piano kunt spelen of fantastisch kunt tekenen.

Het heeft alles te maken met de bereidheid om je ergens in te verdiepen, gevoeliger te worden, leren luisteren naar je lijf en eventueel naar dingen om je heen zoals een steen, en aan jezelf te gaan werken.

Neem nou als voorbeeld paardrijden.

Jij hebt als ruiter leren paardrijden, je hebt geleerd je balans te vinden, je timing nauwkeuriger krijgen, subtieler worden in je aanwijzigen. Daar is een bepaalde tijd overheen gegaan. Dat is een proces. Daarin kun je groeien. Je maakt als ruiter een ontwikkeling door op het gebied van het rijden en het omgaan met paarden.
Hetzelfde geldt voor het voelen van energie. Al dan niet van een steen. Ook dat is een proces. Een ontwikkeling die je kunt doormaken als je er voor openstaat. En gaandeweg ga je meer voelen.

Nu bij een warenhuis van 100 stenen roepen dat je niets voelt is voorbijgaan aan misschien hele subtiele dingen. Dat is in mijn ogen als een eerste les in paardrijden, waar je nog bij lange na niet bent waar je kunt geraken. Als je er moeite voor doet. Moet je natuurlijk wel willen. En zo niet, blijf je bij het beginstadium staan. En dan mag ik echt met recht zeggen dat dat niet zo ontwikkeld is als het zou kunnen.

Zo een beetje duidelijk?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 06-08-14 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:15

Cassidy schreef:
@Unihorses, wat is de reden dat jij een negatieve bijsmaak hebt bij het woord "ontwikkeling"? Waar heb je mij ooit horen roepen dat je een mislukkeling bent?

Gevoel dat niet ontwikkeld is, is te trainen. Het heeft niets te maken met je hersens en of je nu wel of niet een giga schoolopleiding hebt gehad, universitair geschoold bent, 5 talen vloeiend spreekt, piano kunt spelen en fantastisch kunt tekenen.

Het heeft alles te maken met de bereidheid om je ergens in te verdiepen, gevoeliger te worden en aan jezelf te gaan werken.

Neem nou als voorbeeld paardrijden.

Jij hebt als ruiter leren paardrijden, je hebt geleerd je balans te vinden, je timing nauwkeuriger krijgen, subtieler worden in je aanwijzigen. Daar is een bepaalde tijd overheen gegaan. Dat is een proces. Daarin kun je groeien.
Hetzelfde geldt voor het voelen van energie. Al dan niet van een steen. Ook dat is een proces. Een ontwikkeling die je kunt doormaken als je er voor openstaat. En gaandeweg ga je meer voelen.

Nu bij een warenhuis van 100 stenen roepen dat je niets voelt is voorbijgaan aan misschien hele subtiele dingen. Dat is in mijn ogen als een eerste les in paardrijden, waar je nog bij lange na niet bent waar je kunt geraken. Als je er moeite voor doet. Moet je natuurlijk wel willen. En zo niet, blijf je bij het beginstadium staan. En dan mag ik echt met recht zeggen dat dat niet zo ontwikkeld is als het zou kunnen.

Zo een beetje duidelijk?

er staat toch ook achter niet in dit topic. ik mag hopen dat jullie met geen mislukking noemen :+ maar van die reiki mensen enzo kan ik het gewoon niet zo goed mee vinden. zij niet met mij ik niet met hun. ik vraag naar verklaringen en dingen en uiteindelijk is het gestommel en niets. tuurlijk kan ik de verkeerde treffen. maar zolang er ik het zelf niet heb meegemaakt en heb gezien is voor mij niets bewezen en geloof ik er niet in. dat is mijn standpunt. het werkt niet voor mij dus vind ik dat het niet werkt. ik hou rekening ermee dat de mogelijkheid eris dat het werkt en als het werkt bij mij dan zou ik zeggen dat het werkt. zolang dit het niet doet blijf ik bij het werkt niet

Cassidy

Re: Edelstenen en hun werking, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:18

En wat is de reden dat je zelf zo in je hoofd blijft zitten? Probeer te voelen. Heb je niets met de mensen die Reiki doen, dan kan dat best, maar heb je er al eens aan gedacht om zelf een Reiki cursus te volgen? Mensen kunnen van alles tegen je vertellen, maar zelf ervaren heeft veel meer impact.

Afbeelding

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:18

Dat vind ik eigenlijk best apart. Ik wil ook altijd verklaringen van hoe, wat, waarom hebben. Is nog eens interessant ook! Belachelijk dat mensen je dan een mislukkeling noemen omdat jij je niet kan vinden in hun mening/standpunt. Nu ben ik het ook lang niet overal mee met je eens in dit topic maar je daarom een mislukkeling noemen zal gelukkig nooit in mij opkomen ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:20

ik denk dat je de verkeerde hebt getroffen, heb zelf ook niet leuke mensen ontmoet maar ook fantastische mensen. Terwijl ze in feite eigenlijk hetzelfde doen.

je kan het niet met iedereen vinden moet je maar denken.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat je erg negatief was in het begin van dit topic.
Laatst bijgewerkt door minikatje op 06-08-14 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:21

overigens kunnen ze wel effect hebben, ooit iets met mijn paard laten doen nou dat merk ik tot de dag van vandaag en niet positief :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:22

Wat mensen geloven moeten ze zelf weten, zolang ze mij maar niet proberen te overtuigen van de zin. Ik respecteer de gelovigen (of dat nou in stenen is of de zonnegod) en wens ook zelf gerespecteerd te worden dat ik er niet in geloof en er ook absoluut geen belang bij heb om er in te geloven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:22

Wat is de reden dat je iets met je paard hebt laten doen en wat voor verandering zag je in je paard?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:25

vuurneon schreef:
Wat mensen geloven moeten ze zelf weten, zolang ze mij maar niet proberen te overtuigen van de zin. Ik respecteer de gelovigen (of dat nou in stenen is of de zonnegod) en wens ook zelf gerespecteerd te worden dat ik er niet in geloof en er ook absoluut geen belang bij heb om er in te geloven.

Niet geloven is een ding, maar jezelf zo afsluiten dat er niets doorkomt vind ik dan weer jammer. Maar je mag het helemaal zelf weten. Ik was ook zo'n ongelovige tot ik zelf zag wat het deed. Nieteens bij mezelf maar bij meerdere paarden om me heen. Inclusief die van mezelf.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:25

Cassidy schreef:
Wat is de reden dat je iets met je paard hebt laten doen en hoe wat voor verandering zag je in je paard?

omdat ik wanhopig was en ze is nu een wrak geworden... stijf vooral, kreupel. maar daar gaat het nu niet om. als je hard genoeg prikt en doet ... dat was ook 1 of andere energieding, ;( maar dit blijft volgens mij overtuig de een de andere van zijn gelijk, mijn gevoel zegt het werkt niet (maar je moet het toch proberen... ) die van jullie dat het werkt.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:27

paard uit je profiel?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:27

minikatje schreef:
paard uit je profiel?

:j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:30

Ik sta open voor kennis, net als dat ik graag een kerk bezoek vanwege de historie. Maar ik vind het totaal niet jammer om actief deel te nemen aan het geloof, welk geloof dan ook. Nou ja, ik geloof in de wetenschap. Want eigenlijk is dat ook een soort van 'vertrouwen hebben in' want ik kan zelf de onderzoeken niet reproduceren :+
Dus ik neem de informatie tot mij en concludeer dat ik dit allemaal als mooi placebo effect zie. Want ik geloof ook dat bij dieren en baby's een placebo effect kan plaats vinden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:30

Het energiewerk waar ik op dit moment een opleiding voor volg prikt niet maar werkt met zachte aanrakingen. Wat stuk is kan ook energiewerk niet meer repareren, maar het kan het zelfgenezende vermogen van het paardenlijf wel ondersteunen en het helpen omgaan met blessures of chronische pijn. Energiewerk is ondersteunend en diagnoses behoren altijd nog door een da te worden gemaakt. Zijn er foto's gemaakt van je paard, uitvoerig kreupelheidsonderzoek? Wat is de reden voor de kreupelheid?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:32

vuurneon schreef:
Ik sta open voor kennis, net als dat ik graag een kerk bezoek vanwege de historie. Maar ik vind het totaal niet jammer om actief deel te nemen aan het geloof, welk geloof dan ook. Nou ja, ik geloof in de wetenschap. Want eigenlijk is dat ook een soort van 'vertrouwen hebben in' want ik kan zelf de onderzoeken niet reproduceren :+

Maar de wetenschap loopt ook tegen grenzen aan en niet alles is met de huidige stand van wetenschap te verklaren. Dus alles wat niet te verklaren valt maar er wel is, is dat dan nonsens?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:35

Eigenlijk vind ik dit topic heel komisch.
heb zelf een technisch chemische opleiding gedaan en vanuit daar weet ik dat alles is opgebouwd uit energie en trilling.
je voelt het object niet maar de weerstand van de energie.
Vanuit daar vind ik het helemaal geen vreemd idee dat stenen je energie kunnen geven of helpen.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:39

wat vind ik dit een interessant onderwerp zeg! Ik geloof zelf wel dat er wat is met edelstenen. heb het zelf nog nooit meegemaakt voor zover ik me kan herinneren maar heb wel ooit vroeger als kind een zakje met allemaal verschillende soorten steentjes gekregen. die liggen op dit moment allemaal boven in een plastic zakje op zolder... Ben nu wel erg benieuwd of dit nog negatieve effecten op ze heeft eigenlijk want ben nu toch wel zo nieuwsgierig geworden dat ik wel eens wil kijken of er iets effect op mij heeft.

iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:40

Cassidy schreef:
vuurneon schreef:

Maar de wetenschap loopt ook tegen grenzen aan en niet alles is met de huidige stand van wetenschap te verklaren. Dus alles wat niet te verklaren valt maar er wel is, is dat dan nonsens?

Dat hoor je mij niet zeggen ;) dan is het gewoon simpelweg niet te verklaren. Ook dat is een verklaring; een hypothese kan ook worden ontkracht en ook dat is een uitkomst zonder dat je dan de reden weet. Alles te weten maakt niet gelukkig, maar het maakt nog niet dat ik in de kracht van edelstenen geloof omdat het voor mij een eenvoudige verklaring heeft.

Maar goed, voor de mensen die het wél geweldig vinden en voor wie het werkt vind ik het echt top. Maar ik kijk er gewoon anders tegenaan.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-08-14 21:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:40

Je zou kunnen kijken wat voor stenen je hebt en je verdiepen in wat ze doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:42

vuurneon schreef:
Dat hoor je mij niet zeggen ;) dan is het gewoon simpelweg niet te verklaren. Ook dat is een verklaring; een hypothese kan ook worden ontkracht en ook dat is een uitkomst zonder dat je dan de reden weet.

Maar trek dat eens door naar de werking van stenen? Het werkt maar het is op dit moment niet te verklaren hoe het werkt en wat het doet? Je ziet alleen het resultaat....

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:43

Je hebt mensen die leven vanuit gevoel en mensen die leven vanuit het denken.
Mensen die leven vanuit gevoel zullen vaker openstaan voor deze dingen dan mensen die leven vanuit hun hoofd, simpelweg omdat mensen die vanuit "het denken" leven niet openstaan voor dingen die ze niet kunnen verklaren, en het feit blijft dat dingen die je voelt, het leven ansich, niet te verklaren is :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:43

Voor mij is het te verklaren volgens het placebo principe en dat een ander daar anders over denkt is ook zijn/haar goed recht :) en dat respecteer ik ook :) ik vind het juist mooi dat een eenvoudige steen iemand daadwerkelijk kan helpen. Net als het oude vrouwtje die door het gebed juist elke dag de kracht vind om er weer voor te gaan :)