Vreemdgaan, vergeven of niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:56

Ayasha schreef:
Liefde is werken maar als het ook vóelt als werken, doe je het mis.

Als het voelt als werken dan ga je vreemd.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:56

Ayasha schreef:

Inderdaad, en dat is nooit een vreemdgaan excuus. Volgens mij is het minder moeite om te communiceren en iets aan de situatie te doen.

silmitan

Re: Vreemdgaan, vergeven of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:02

Vreemdgaan zie ik als een duidelijk signaal dat er iets goed mis is met je relatie.
Nu kunnen zeggen wat je zou doen, weet je niet. Pas op het moment dat je in zo'n situatie beland, ga je beslissingen nemen en daar hangen heel veel andere zaken mee samen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:10

silmitan schreef:
Vreemdgaan zie ik als een duidelijk signaal dat er iets goed mis is met je relatie.

Nee vreemd gaan is gewoon respectloos naar je partner toe.
Als er iets mis is kan je praten of beslissen te stoppen met je relatie. Als je vreemd gaat omdat het mis is in je relatie ben je gewoon al vast op zoek naar vervanging voor je huidige partner.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:11

Ik zeg altijd dat ik het niet zou vergeven maar denk dat als je daadwerkelijk in zo'n situatie zit dat je er waarschijnlijk toch anders over denkt.

Wel denk ik dat ik die persoon nooit meer zou kunnen vertrouwen dus dan zou het uiteindelijk niet meer werken.
Denk ik nu dan, maar je weet het nooit 100% zeker.

Vind dat er voor vreemdgaan ook geen excuus is.
Als je iets mist in een relatie vind ik dat je dat moet kunnen aankaarten bij je partner,
en als je er geen zin meer in hebt vind ik dat je er eerst een punt achter moet zetten voordat je met iemand anders iets begint.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:30

Laat ik het zo zeggen: toen mijn toenmalige vriend stiekem met zijn ex had afgesproken om overdag samen wat te gaan drinken in de stad -op haar verjaardag nota bene- was ik al flink over de zeik. Vooral omdat hij het in eerste instantie nog ontkende ook, ik moest het van haar horen en volgens haar ging zij ervan uit dat ik ervan op de hoogte was dat zij hadden afgesproken.
Dus ik kan wel raden hoe ik me zou voelen als mij vriend daadwerkelijk zou vreemdgaan.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:36

Ik zou het hem niet kunnen vergeven, tenzij ik het zelf ook gedaan zou hebben maar dat kan ik me ook niet voorstellen dus nee niet vergeven maar wegwezen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:37

Vergeven misschien, maar vergeten nooit. De relatie zal hoe dan ook stuk zijn, ik zou er niet mee verder kunnen :n

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:39

Vroeger wel, vergeven maar niet vergeten :j.
Nu doe ik daar niet meer aan, vreemdgaan betekent bij mij einde verhaal.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:40

Ik vergeef het niet :)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:41

Jolien87 schreef:
Laat ik het zo zeggen: toen mijn toenmalige vriend stiekem met zijn ex had afgesproken om overdag samen wat te gaan drinken in de stad -op haar verjaardag nota bene- was ik al flink over de zeik. Vooral omdat hij het in eerste instantie nog ontkende ook, ik moest het van haar horen en volgens haar ging zij ervan uit dat ik ervan op de hoogte was dat zij hadden afgesproken.
Dus ik kan wel raden hoe ik me zou voelen als mij vriend daadwerkelijk zou vreemdgaan.

Ik zou ook echt flink over de zeik zijn! In overleg, oké, maar niet achter je rug om en dan ontkennen. Wat heb je toen gedaan?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:46

Als mijn vriend/man vreemd zou gaan zeg ik einde verhaal,, sloten vervangen en zijn koffers op straat.

Ik heb voor vreemdgangers echt geen respect.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:47

als mijn man zou vreemdgaan dan gaat de deur hier nooit meer voor hem open ...
weg met zulke mensen ik hou er niet van

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:53

Als mijn man zou zoenen met iemand anders zou ik erg verdrietig zijn.
Ik ga niet zomaar een relatie van bijna 20 jaar weggooien.
Afhankelijk van de situatie zou ik proberen verder te gaan of de relatie stoppen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:54

Niet iedereen op bokt is het ermee eens om vreemdgaan niet te vergeven, of vinden sowieso vreemdgaan een onzinnig woord <<) <<)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:55

Ik heb gezegd dat ik heel erg over onze relatie moest nadenken, als hij al over zoiets zou moeten liegen.
Uiteindelijk begon ik hem toch te missen en zijn we toch nog een paar maanden bij elkaar gebleven, tot hij dus losse handjes kreeg. -O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:18

Als mijn man waar ik mee samenwoon, getrouwd ben en een dochter heb beter kan moet hij gaan. Maar eindig eerst de relatie goed. Op het moment dat hij besluit één van zijn lappen (tong, vinger of leuter) in een andere vrouw te stoppen, dan zijn de rapen gaar. Ik vertrouw hem 100 5 dat hij het niet doet, maar zo wel, dan adviseer ik hem dat ik er niet achter kom. Ik zou er gewoonweg niet mee kunnen leven. Ik vergeet nu al niets dus als ik iedere dag dat ik hem aankijk geconfronteerd wordt mentaal met zijn vreemdgaan ga ik kapot. Daar kan geen psycholoog mij mee helpen vrees ik...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:28

Nessah schreef:
phormicola schreef:
Dat wil niet zeggen dat het nooit kan gebeuren :)

Zeg ik dat dan??

Waarom hap je zo? :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:50

Je weet pas hoe je zult reageren als het je overkomt, believe me.
Ik zei ook altijd: vreemdgaan is oprotten. Toch gaf ik mijn ex, met wie ik 19 jaar een relatie had, nog een kans. Ik vond het loodzwaar, het kwetst je tot op het bot en dat vertrouwen weer terugkrijgen, dat is zo ontzettend moeilijk. Ik had constant het gevoel alsof er een steen in m'n maag lag als ik niet bij hem in de buurt was omdat ik me steeds afvroeg of hij echt geen contact met haar had. En ik had het goed aangevoeld, na een week vond hij dat hij wel genoeg moeite had gedaan en flikte hij het weer. Deze keer betrapte ik hem, ik wist op dat moment gewoon dat hij me weer besodemieterde. Toen was ik er helemaal klaar mee.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:52

cam schreef:
Ayasha schreef:

Als het voelt als werken dan ga je vreemd.

men gaat meestal niet vreemd, men gaat meestal bij een bekende die men sympathiek vind :+

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:59

Bij een ex heb ik het wel tien keer vergeven maar nu achteraf kan een vreemdganger gelijk vertrekken. :D

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:59

Vergeven: ja. Maar meer voor mijn eigen welzijn dan voor dat van hem. En relatie is meteen over.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:11

Mijn paard gaat van de ene man naar de andere.. Nou dat vergeef ik haar nooit meer.

Oke nu even zonder dollen.. ik denk niet vergeven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:50

Sterretje90 schreef:
Vergeven: ja. Maar meer voor mijn eigen welzijn dan voor dat van hem. En relatie is meteen over.

Vind je het erg dat ik er dan gelijk genitale wratten bij wens? :')
'Ik vergeef het je en hoop dat je schaamluis op hebt gelopen of genitale wratten }> '

Gewoon soort wraak van moeder natuur :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:04

Vreemdgaan is hier absoluut exit. Je vriend/ vriendin heeft je zojuist duidelijk gemaakt op de meest expliciete wijze dat iemand anders aantrekkelijker is, lichamelijk en al dan niet relationeel, wat nog veel erger is. Daar kan je toch niet bij blijven? Voor mij persoonlijk is dat echt een gebrek aan zelfrespect, en ik kan de vriendinnen die hun vreemdganger hebben vergeven niet begrijpen. En het is niet alsof de relatie er op vooruit is gegaan, erg in tegendeel zelfs.