Vader en vriend klikken na 2,5 jaar nog niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Vader en vriend klikken na 2,5 jaar nog niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:46

Er zijn een hoop leuke, niet te zware opleidingen voor mensen als je vriend, die vooral met hun handen bezig willen zijn. Er is overal een tekort aan goede vakmensen, dus laat hem gewoon een vak gaan leren! Tegelzetter, stucer, metselaar, hovenier, loodgieter, hoefsmid, timmerman, elektricien enz enz..
En anders gewoon aan het werk!
Zelf kan ik ook geen werk vinden, en dus werk ik tijdelijk als productiemedewerker. Er is altijd wel iets te vinden, maar in deze tijd kun je echt niet kieskeurig zijn.
En wat doet hij verder in huis? Je zegt dat hij goed is met zijn handen.. Je vader zal het vast waarderen als hij eens vertelt wat hij in huis heeft opgeknapt enzo :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:04

Ja ik snap je vader wel hoor. Ik denk dat mijn ouders het ook niet erg leuk zouden vinden als ik aankwam met iemand die werkloos is en er blijkbaar ook niet veel voor doet om weer aan de slag te komen.
En natuurlijk kun je je vriend wat meer dwingen aan het werk te gaan. Komop jullie wonen samen, jullie moeten samen de kosten delen. Als hij eens gaat werken zal er wat meer vrijheid komen en eventueel de mogelijkheid om te sparen. Weet je hoeveel zorgen dat wegneemt?

Dus kijk eens naar het baantje bij de post en ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn om die jongen aan wat meer diploma's te helpen.
Ik kan er niet tegen als mensen zeggen: Ja hij is gewoon een beetje traag, komt allemaal wel goed.
Zo werkt het gewoon niet, het komt je niet aanwaaien in het leven hoor. Een beetje meer verantwoordelijkheid mag dus wel.

Wat je vader betreft, tja je kan hem niet dwingen je vriend leuk te vinden. Ga gewoon wat leuks met je vader doen en zorg dat de band goed blijft. Als hij er zelf over begint kun je eens met hem praten over hoe jij je hierbij voelt en dat je het vervelend vind dat je het gevoel hebt tussen hem en je vriend te staan.
Ik denk dat je vader gewoon het beste voor zijn dochter wil :j Toen ik jouw leeftijd was, vond ik het ook maar gezeur als mijn ouders zich met mijn leven bemoeiden. Maar ze bedoelen het natuurlijk goed en willen gewoon het beste voor de kinderen.
Het is niet leuk om te weten dat je dochter soms geldzorgen heeft. Ik kan me dan heel goed voorstellen dat hij zijn pijlen richt op je vriend. Hij werkt immers niet en, uit je verhaal opmakend, is hij ook gewoon te lui om actief te zoeken naar werk (anders had hij de baantje bij de post mischien zelf ook wel gevonden ;) )

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:13

Vervelend hoor!

Ik heb geen idee wat je hieraan moet doen, je hebt hem al uitgenodigd, jullie hebben al gepraat en het wordt niet beter.. Je vader zit behoorlijk fout en zal dat niet toegeven..

Heb een soort van zelfde situatie, alleen mijn vader kan ook niet normaal tegen mij doen (mijn moeder trouwens ook niet) dus ik heb ze na jaren twijfelen gewoon vaarwel gezegd en dat werkt perfect voor mij.. maarja.. mijn ouders doen ook niet normaal tegen mij.

Bij jou lijkt het vooral bezorgdheid te zijn. Ga zaterdag lekker met je vader mee, met z'n 2e en maak er een leuk dagje van. Pas aan het einde van de dag zal ik als ik jou was laten vallen dat je het heel vervelend vind en dat het je pijn doet dat het niet lekker loopt. Geef hem niet de schuld; geef hem het gevoel dat jij en je vriend bereid zijn om 'te veranderen', dat werkt meestal beter bij zulke figuren (niet banketstaaf bedoelt).

Vraag je vader eens wat 'jullie' moeten veranderen om de relatie beter te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:37

Tabaluga12 schreef:
VivaLaVida schreef:
Dat van leeftijdsverschil is natuurlijk onzin. Of moet je met n vent van 56 thuis komrn?
Ik denk dat het puur is dat hij wil dat er goed voor zn dochter gezorgd word. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij dat ook zo moet uiten. .

Vader wil gewoon geen vrienden zijn met zijn schoonzoon. Mag toch?

Waar zeg ik dat ze vrienden moeten zijn dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:26

dream_lot schreef:
ik kan je vader echt wel begrijpen... Mijn pa zou het echt niet goedkeuren als ik zou samen wonen met iemand die geen baan heeft of opleiding doet. Ik gok dat dat ook zijn boosheid is toen jij uit huis ging? Of is er iets anders?

Leeftijdsverschil vind ik maar vreemd. Er zit 'hopelijk' altijd leeftijd verschil tussen je vader en je vriend? Gok dat een vriend van je vaders leeftijd alleen maar meer problemen veroorzaakt?

Jullie hebben samen een woning en zijn daar samen verantwoordelijk voor. Dus dat betekend ook dat jij je vriend moet zien te stimuleren om weer nuttig te zijn in de maatschappij. Wat doet hij eigenlijk dan overdag?

Werk is niet altijd leuk, maar hoe harder je leert en werkt hoe meer leuke dingen je kan gaan doen.

Daar heeft de pa niks in goed te keuren. Zij moet er mee samen leven, niet pa. Als hij TS verder goed behandeld heeft Pa zich niet te moeien in hun huishouden.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:34

Dan hoeft ie toch ook niet leuk tegen die vriend te doen? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:49

Dat MOET ie ook niet, dat zeg ik nergens (ik zeg juist dat als ie geen vriendjes wil zijn dat niet hoeft.) maar hem met wat fatsoen behandelen vind ik gewoon een normaal iets.
Ik probeer het uit te leggen met een voorbeeld want volgens mij leg ik het niet helemaal duidelijk uit:
Vriendin van mijn broer en ik gaan geen vriendinnen meer worden. Er is te veel gezegd, te veel gebeurt. het gaat 'm van twee kanten niet meer worden. Wat ik vind van haar en de relatie kopen zij niks voor, daar heb ik mij niet in te moeien, hun huishouden, hun keuze. Máár komen we samen in een ruimte, op een feest, op visite, whatever. Dan doe ik gewoon normaal en beleefd tegen haar. Geef ik haar geen steken onder water en geen gemene ondertoontjes en dat doet zij ook niet bij mij. Uit respect/fatsoen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:02

Vriendje moet maar ballen groeien.
Dit hele euvel komt omdat hij zich ongemakkelijk voelt maar de schuld bij een ander legt.
Iedereen moet zich maar aan hem aanpassen.
Als hij niet over werk wil praten zoekt hij zelf maar een.onderwerp.op.

Jij bent noch verantwoordelijk voor je pa noch je vriends gedrag.
Dat mogen ze zelf uitzoeken.
Hop schop onder de kont en geniet van het dagje uit met je pa

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 18:26

Ik heb ook nooit gezegd dat ze vrienden moeten worden. Iedereen bepaald natuurlijk met wie die bevriend is. Wat al eerder gezegd is gewoon normaal met elkaar omgaan. Mijn vriend heeft zich altijd netjes gedragen tegenover mijn vader. En mijn vriend wilt als dat er in zit wel zorgen dat de band beter wordt alleen mijn vader laat dat een beetje hangen.

wat zijn werk betreft vind ik ook dat hij meer zelfinitiatief mag tonen en de wat mindere baantjes ook aan kan nemen maargoed je kan iemand niet dwingen als diegene echt niet wilt, of ik nou zijn vriendin ben of niet

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:51

Strasshorse schreef:
Ik heb ook nooit gezegd dat ze vrienden moeten worden. Iedereen bepaald natuurlijk met wie die bevriend is. Wat al eerder gezegd is gewoon normaal met elkaar omgaan. Mijn vriend heeft zich altijd netjes gedragen tegenover mijn vader. En mijn vriend wilt als dat er in zit wel zorgen dat de band beter wordt alleen mijn vader laat dat een beetje hangen.

wat zijn werk betreft vind ik ook dat hij meer zelfinitiatief mag tonen en de wat mindere baantjes ook aan kan nemen maargoed je kan iemand niet dwingen als diegene echt niet wilt, of ik nou zijn vriendin ben of niet

Eerste zinnen ben ik het mee eens, tweede gedeelte niet. Iemand die banen op zijn niveau dus blijkbaar onder zijn stand vind maar tegelijkertijd voor de betere banen qua opleiding niet in aanmerking komt was bij mij echt aan het verkeerde adres. Dat noem ik verwend, puberaal en egoistisch gedrag. Hij zal toch echt doordrongen moeten worden dat er met het oog op de toekomst centen binnen moeten komen en als jij dat niet aan zijn verstand kunt brengen dan denk toch nog maar eens goed over je toekomst na. En dat gaat buiten het hele gedoe met je pa om, het gaat om jullie gezamenlijke toekomst waar je vriend op dit moment nog niet zo veel voor wil doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:32

Nouja je zegt dat je vriend wel wil zorgen dat de band beter wordt,laat hem dat tonen aan je vader,laat hem er zijn best voor doen.

Je vader zijn manier van doen is niet zo handig,wel zeer begrijpelijk. Hij geeft om jou en gunt je een goede toekomst,die hij er niet in ziet momenteel.

Natuurlijk hoeft niet alles gepikt te worden van je vader,maar ook niet van je vriend

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:04

bigone schreef:
Als ik zo lees hoe je vriend in het leven staat dan kan ik me de reactie van je vader goed begrijpen. Ik lees alleen weer excuses, coach op vakantie en zo traag, hij wil alleen iets doen wat meneer leuk lijkt, blablabla. Met andere woorden, ik wil ik wil, ik wil. Hij heeft niets te kiezen en wat is er mis met eigen initiatief. Ik wil je vriend helemaal niet afkraken maar vraag jezelf eens goed af hoe het in de toekomst gaat, jij werkt en studeert hard om iets te bereiken en je vriend doet zo te horen helemaal niets en zit op zijn luie kont te wachten tot zijn droomjob voorbij komt varen.
Denk je echt dat dit niet een verschrikkelijk heikel punt tussen jullie twee gaat worden als je verder in de toekomst kijkt??
Als jij je daarbij neerlegt is het prima maar zo te horen erger je je nu soms al dus zou toch voor jezelf zorgen dat je weet wat je wilt en ik vind dat je na een relatie van dik twee jaar en met het oog op de toekomst best wat van je vriend kunt vragen/eisen.
Ik denk dat je vader hem wat dat betreft allang geschoten heeft en daarom nu zo fel op hem is, hij uit het op een verkeerde manier maar hij heeft wel gelijk.
Onze kinderen zijn hbo en universitair geschoold en ook die hebben de meest smerige en vervelende baantjes aangepakt, getuigd van doorzettingsvermogen en daardoor kom je verder.

Dit dus. Ik denk dat je vader alleen maar het beste voor jou wil en dat is een kerel die moeite doet voor de toekomst en voor jou.
Ik begrijp dat je dat niet wil horen, maar zo is het wel. Ouders kijken anders tegen de situatie aan. Zij zijn niet verliefd op jouw vriend, zij zijn objectief en zien wat er aan schort. Luister daar naar, misschien hebben ze wel gelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:08

Diablo schreef:
Dit dus. Ik denk dat je vader alleen maar het beste voor jou wil en dat is een kerel die moeite doet voor de toekomst en voor jou.
Ik begrijp dat je dat niet wil horen, maar zo is het wel. Ouders kijken anders tegen de situatie aan. Zij zijn niet verliefd op jouw vriend, zij zijn objectief en zien wat er aan schort. Luister daar naar, misschien hebben ze wel gelijk.

Wat een kul, ouders zijn net zo min objectief als TS, mensen kunnen niet objectief zijn en zeker niet als de betrokkene nauw aan het hart ligt.

Had ik drie jaar geleden geluisterd naar mijn 'objectieve moeder' was ik nu niet gelukkig getrouwd met een fantastische man.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:20

Volgens mij zeggen de ouders van Ts ook niet dat ze met hem moet kappen, dat heb ik nergens gelezen, ik denk dat Pa zich gewoon zorgen maakt en dat op een zeer negatieve manier uit en daardoor zijn dochter juist van zich verwijdert.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:38

Ayasha schreef:
Diablo schreef:

Wat een kul, ouders zijn net zo min objectief als TS, mensen kunnen niet objectief zijn en zeker niet als de betrokkene nauw aan het hart ligt.

Had ik drie jaar geleden geluisterd naar mijn 'objectieve moeder' was ik nu niet gelukkig getrouwd met een fantastische man.

Natuurlijk zijn ouders objectiever. Zij kijken er anders tegenaan dan dochter en dat moet ook. Ouders willen hun kind beschermen, het beste voor hun kind. Ik kan me wel voorstellen dat de vader het niet helemaal ziet zitten, daar is hij vader voor. De manier waarop hij het brengt kan misschien anders, maar goed, je kent de hele situatie niet, dat is altijd lastig.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:50

je hebt werkers en je hebt geen werkers.. ( is bij paarden toch ook zo??) Maar ik zou het zelf niet kunnen vedragen dat hij ganse dagen thuis zit en niks onderneemt. Als hij nu niet graag werkt gaat hij dan binnen x-aantal jaar wel graag werken? Ik zou vrezen voor financieële onzekerheid. Zou aan mijn toekomst denken hoor, ik snap je vader wel, schop onder zijn kont en aan de bak!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:53

Ayasha schreef:
dream_lot schreef:
ik kan je vader echt wel begrijpen... Mijn pa zou het echt niet goedkeuren als ik zou samen wonen met iemand die geen baan heeft of opleiding doet. Ik gok dat dat ook zijn boosheid is toen jij uit huis ging? Of is er iets anders?

Leeftijdsverschil vind ik maar vreemd. Er zit 'hopelijk' altijd leeftijd verschil tussen je vader en je vriend? Gok dat een vriend van je vaders leeftijd alleen maar meer problemen veroorzaakt?

Jullie hebben samen een woning en zijn daar samen verantwoordelijk voor. Dus dat betekend ook dat jij je vriend moet zien te stimuleren om weer nuttig te zijn in de maatschappij. Wat doet hij eigenlijk dan overdag?

Werk is niet altijd leuk, maar hoe harder je leert en werkt hoe meer leuke dingen je kan gaan doen.

Daar heeft de pa niks in goed te keuren. Zij moet er mee samen leven, niet pa. Als hij TS verder goed behandeld heeft Pa zich niet te moeien in hun huishouden.

bemoeien en zich zorgen maken is wel wat anders... en die zorgen kunnen zich dan uiten in boosheid

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:48

Citaat:
Natuurlijk zijn ouders objectiever. Zij kijken er anders tegenaan dan dochter en dat moet ook. Ouders willen hun kind beschermen, het beste voor hun kind. Ik kan me wel voorstellen dat de vader het niet helemaal ziet zitten, daar is hij vader voor. De manier waarop hij het brengt kan misschien anders, maar goed, je kent de hele situatie niet, dat is altijd lastig.

Ze willen wat zij denken dat het beste is. Dat hoeft niet het beste te zijn. Ik heb ruzie gehad thuis, dat wil je nie weten, maar ben nooit zo gelukkig geweest met iemand als mijn huidige man. En ik denk (en zij nu ook trouwens) dat ik geen betere man had kunnen treffen. Zij had ook 'redenen' om zich zorgen te maken maar soms moet je gewoon je dochter vertrouwen en het durven 'aan kijken'.
Enige wat deze vader doet is TS weg duwen ipv fatsoenlijk te doen zodat hij haar daadwerkelijk kan helpen als dat nodig zou zijn ipv die idiote trotsheid voor te laten zodat als het mis loopt , TS er Miss voor haar gevoel er ook nog 'alleen' voor staat. Wat al aan het gebeuren is gezien TS al vrij negatief staat tov vader zijn ideeën.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:00

Ayasha schreef:
Citaat:

Ze willen wat zij denken dat het beste is. Dat hoeft niet het beste te zijn. Ik heb ruzie gehad thuis, dat wil je nie weten, maar ben nooit zo gelukkig geweest met iemand als mijn huidige man. En ik denk (en zij nu ook trouwens) dat ik geen betere man had kunnen treffen. Zij had ook 'redenen' om zich zorgen te maken maar soms moet je gewoon je dochter vertrouwen en het durven 'aan kijken'.
Enige wat deze vader doet is TS weg duwen ipv fatsoenlijk te doen zodat hij haar daadwerkelijk kan helpen als dat nodig zou zijn ipv die idiote trotsheid voor te laten zodat als het mis loopt , TS er Miss voor haar gevoel er ook nog 'alleen' voor staat. Wat al aan het gebeuren is gezien TS al vrij negatief staat tov vader zijn ideeën.

Ik weet niet hoe jouw situatie was, waarom jouw moeder niet achter jullie relatie stond en daar gaat het hier ook niet over. In geval van TS begrijp ik de vader wel.
Toen ik die leeftijd had dacht ik ook dat ik alles beter wist dan mijn ouders. Nu, twintig jaar later weet ik wel beter.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:51

Wat heerlijk neerbuigend. :) zo reageerde mijn moeder ook, het heeft haar niet geholpen.
En hij duwt TS ook niet weg natuurlijk zo? :)
Een fatsoenlijk gesprek aan gaan is TS blijkbaar niet waard.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:18

Het is niet neerbuigend bedoeld, maar ik snap dat het niet het juiste antwoord voor velen is.
Ik zei dat het niet de juiste manier van de vader was, beter lezen. Ik weet niet of hij fatsoenlijk het gesprek is aan gegaan met zijn dochter, daarvoor ken ik de situatie niet goed genoeg. Ik vind wel dat hij dat zou moeten doen, je moet altijd in gesprek blijven.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:54

Ayasha schreef:
Wat heerlijk neerbuigend. :) zo reageerde mijn moeder ook, het heeft haar niet geholpen.

Eerst eens kijken hoe je er over 15 jaar voorstaat.
Of je dan nog met deze partner bent.
Denk dat Diablo dat bedoelt.
Je bent 23 en het klinkt heel stom, maar de eerste verliefdheid is nog niets eens voorbij.
Dan is de relatie meestal nog roze gekleurd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:04

cam schreef:
Ayasha schreef:

Eerst eens kijken hoe je er over 15 jaar voorstaat.
Of je dan nog met deze partner bent.
Denk dat Diablo dat bedoelt.
Je bent 23 en het klinkt heel stom, maar de eerste verliefdheid is nog niets eens voorbij.
Dan is de relatie meestal nog roze gekleurd.

Ik ben getrouwd en eerste verliefdheid duurt bij mijn weten Max een jaar. Bovendien zijn er nog omstandigheden die we overleven samen die veel koppels die veel langer samen zijn niet overleven. Don't judge what you don't know. Mijn relatie is niet roze gekleurd, ik ken zijn mindere kanten en hij de mijne. Ben daar heus niet blind voor. Maar geen probleem, wil gerust een afspraakje zetten over 15 jaar. :)
Heb je een voorkeur kwa dag of contactmethode mits ik dan nog bij de levenden ben?

Edit: ik ken hem overigens al van kindsaf. Nu zo'n 18 jaar zegma. :D met pak m beet... Elkaar vijf jaar uit het oog verliezen dus maak er nog 13 jaar van. :+

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:33

dit zijn echt van die vader dingetjes. Mijn vader had dit ook. Hij vond niks goed genoeg voor zijn dochters. Doordat mijn zus meerdere keren een verkeerde man uitzocht werd dit alleen maar erger. Toen ik 25 was heb ik mijn huidige vriend leren kennen. een hardwerkende jongen met een eigen zaak en waarempel hij werd geaccepteerd. Mijn vader is in sommige dingen heel ouderwets en een baan was daar een van. Hij wilde dat zijn dochters goed terechts kwamen. Tuurlijk heb ik hem net als jij weleens vervloekt, maar nu tien jaar later had hij het toch gewoon goed gezien.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:49

hier het zelfde probleem gehad ik en mijn vriend schelen igg wel een aantal jaren
ik ben nu 25 en vriend 38 (is er niet vanaf te zien igg) hihi

mijn ouders hadden er allebij moeite mee
maar k heb toen door verschillende reden mn spullen gepakt en bij vriendlief in getrokken heb mn ouders wat meer links laten liggen en heb dus ook gezegt ik kies voor mijn vriend en doe waar ik zelf zin in heb

vader en vriendlief hebben zelfs tegen elkaar op gestaan wat zelfs bijna uit de hand liep
echter zijn mijn ouders in gaan zien dat t echt liefde was
en hebben zich er bij neer gelegd nu inmiddels al 7 jaar gelukkig en zelfs een zoontje van 2¾ en mn ouders zijn hier bijna niet meer weg te slaan voor elk accefietje bellen ze mn vriend op , en wij mijn ouders

al met al zit het nu 200 % goed lachen gieren en brullen met elkaar