Het topic voor mensen met ook een zusje in de pubertijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:10

TrIjNiE__ schreef:
Maar die stijl verandert wel vaak in de puberteit ;)
Ja maar wat is daar mis mee? Iedereen is toch eens puber geweest en heeft wel eens verschillende stijlen geprobeerd..

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:10

Ik ga mij mentaal maar even voorbereiden op mijn zusje als die 16 is, ik kan me in de eerste heel goed herkennen. Ik doe alles en zij doet niks :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:51

Slina schreef:
M_D_H schreef:
Oh en meneer heeft sinds kort een vriendinnetje...

2 x gezien...
De 3 de keer heb ik vol van verbazing naar haar gekeken...
Ze droeg mijn schoenen...
Nu weet ik wel dat ik een extreem grote schoenen collectie heb en kleine voetjes...
Maar NIEMAND komt ongevraagd aan mijn schoenen...
Grrr... jullie kunnen je voorstellen dat het huis te klein was en dat mijn puberale broertje op de blote knieën sorry heeft moeten zeggen...
Hij had haar mijn nieuwe schoenen Le Coque (of hoe je dat ook schrijft) gegeven als cadeautje...

Wow. Dat vind ik ronduit asociaal.
Voel je je trouwens ook goedkoop als vriendin. Dat je van je vriendje gejatte schoenen van zn zus krijgt.

Was wel een klein misverstandje hoor...

Hij had tegen moeders gezegd dat hij haar iets wilde geven waarop moeders zei, vraag je zus maar. Die kan je vast wel helpen. Schoenen en sieraden maken haar altijd gelukkig :').
Dat had hij gedaan en in mijn haast om te vertrekken naar mijn vriend (die woont een eindje rijden van mij af dus ik moest de bus hebben) zei ik tegen hem, ik zal wel kijken...
Tjah, toen er dus een nieuwe tas van een schoenenwinkel in de gang stond met een ingepakte doos (euhm, jah, ik hou er van om cadeautjes uit te pakken... ook al koop ik ze zelf :') ) dacht hij dus dat het voor zijn vriendinnetje was...

Tjah... mijn broertje... een echte puber denkt dus echt niet na en denkt nog steeds dat de hele wereld om hem draait... en hij vraagt het ook gewoon niet :')

Dus echt gejat was het niet... maar netjes was het ook niet...

We konden er later wel flink om lachen... nadat mijn woede van het zien van mijn mooie nieuwe schoenen aan iemand anders haar voeten gekoeld was natuurlijk :+

Zij voelde zich wel echt ongemakkelijk... maar ik denk niet dat ze zich goedkoop voelde :+

Gister heb ik dus als nog samen met mijn broertje... of eigenlijk alleen ik en hij heeft betaald... een mooie ketting voor haar uitgezocht...

CharlievdH

Re: Het topic voor mensen met ook een zusje in de pubertijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:59

Ik bén het zusje in de pubertijd. :+
Vindt het wel grappig om dus even mee te lezen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:38

Jaaaaa join the club, klinkt ook precies al die van mij _O-

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:41

Telt een tweelingzusje (ook 18 dus) die zich een stuk jonger gedraagt ook? :') This nog net n puber

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:42

Die van mij zit met vriendinnen onder mijn raam terwijl ik om 6:15 op moet staan. -O-
Te lachen en te gillen.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 23:37

Om even alle problemen de wereld uit te helpen, Elena en ik hebben even over en weer pb's gestuurd en uiteindelijk bleek het om een miscommunicatie te gaan. Het lijkt alsof we dus boos op elkaar zijn maar dat is helemaal niet zo. Om alle roddels even de wereld uit te houden

OH heerlijk die late verhalen. Slapen jullie zusjes ook zo heerlijk lang tot 12 uur om vervolgens de hele dag in een pyjama rond te lopen? Haha dat is hier de dagelijkse gang van zaken

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:39

Ik heb geen zusje in de pubertijd, ik ben zelf het 'irritante nietswetende zusje' van 2 oudere broers.
ik herken mezelf alleen in punt 2. al is mijn oudste broer uit huis, soms denk ik echt dat de middelste jonger is doormiddel van diverse dingen :P

edit; Ik ben wel een uitslaper maar ben vervolgens de hele dag bezig en nee, niet in pyjama 8-)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:46

Ik heb dat tot een aantal maanden terug echt heel erg gedaan := smiddags eens je nest uit rollen en alleen even pyjama uit om paard te gaan rijden :') Maar je verkloot je ritme er zo erg mee (4 maanden vakantie) dat ik het nu niet mag van mezelf, uitslapen oké maar daarna wel die pyjama uit want dat is echt te erg :=

M'n zus is daarin erger, die heeft geen verzorgpaard dus ook geen rede om aan te kleden :P

Maaike_Melis schreef:
melody7 schreef:
Geldt tweelingzus ook? Wij zijn met z'n tweeën tegelijk bezig, horror :')

hahaha letterlijk de hel bij jullie :')

Zeg dat wel ja :')

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:49

Hier nog een lange slaper als zus, vandaag was het 12u! >;) Van papa mag ik er morgen een emmer water over gooien als ze langer slaapt dan 10u }:)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:55

Het langste hier was volgens mij half 3 smiddags :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 00:18

Ik ben laatst om kwart over 4 wakker geworden, werd wakker gemaakt voor het eten :Y)
Ben overigens enigs kind hoor.

Het valt mij juist op dat al die pubers het heel cool lijken te vinden om ongeïnteresseerd en chagrijnig over te komen. Onderuitgezakt met de telefoon bij oma op bezoek, als ze geïnteresseerd wat vraagt 'meh' reageren. Wat is dat dan toch.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 00:25

Nee, dat zal ik nooit doen bij familie onderuitgezakt met mobiel en kortaf reageren.. een no go for me.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 00:41

Inderdaad doe ik ook niet! Ik zie mijn oma maar 1 of 2 keer per maand dus dan ga ik echt niet in de zetel asociaal doen met mijn gsm :n

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 01:20

Redelijk herkenbaar, maar dan voor mezelf :') Ik ben echt een puber from HELL geweest, groot smoel, nooit op school, lui als de pest :)) Gelukkig helemaal goedgekomen, al lig ik nog steeds graag in bed :=

Met mijn zus (5 jaar ouder) deed ik echt niets dan ruziën. Nu woont zij zomers in Griekenland/Portugal of Turkije en 's winters in Tilburg en dan gaat het stukken beter. Maar we kunnen nog steeds heel goed het bloed onder elkaars nagels vandaan halen, maar dat omdat we echt tegenpolen zijn.

Hoe ik me herinner was zij juist degene die selfies (toen nog met duckface, denk aan zo'n 10 jaar terug :)) ) maakte, uitging, vriendjes-met-brommertjes had etc. :')

Nog even een kanttekening; Vergis je ook vooral niet in het irritatie-niveau van de twintigers! Want die zijn vaak zo mogelijk nog erger dan pubers := Die denken vaak dat ze werkelijk wereldwijs zijn, het helemaal uitgevogeld hebben en volwassen zijn. Waarbij dan zogenaamd 'diepe' filosofieën horen en vooral eindeloos kritiek op de jongere generatie. Dus dames, kijk ook eens kritisch naar uzelf want u bent ook zwaar irritant :))

En zo is er eigenlijk bij iedere leeftijdsgroep wel iets naars: 10-20 puberaal, 20-30 zelfbenoemd wereldwijs, 30-40 kijk-mij-dan-druk-zijn , 40-50 midlifecrisis, 50-60 het-leven-begint-nu-pas-en-dat-zal-ik-laten-zien-ook!

Hele post geworden :')

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 01:32

Ik ben zelf ook aan het puberen maar ik ben echt niet zo erg :') als er iets gevraagd word doe ik het netjes en help gewoon mee in het huishouden. Nu heb ik wel me puber momentjes zoals bijv:

*ik zit even rustig op me kamer want wil tijd voor mezelf gaan ze me storen waardoor ik chaggerijnig word

*mamma is chagg waardoor ik chagg word of andersom

Nu heb ik wel een vriendin die iets jonger is als ik.ben maar die is 100x zo erg. Niet alleen thuis maar ook met de jongens, ze begint een klein hoertje te worden.

Zelf zal ik vast wel meer pubergedrag hebben maar niet waar ik bij stil sta/zo even snel aandenk.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 10:48

Zoooo herkenbaar :') Mijn zusje is 16/bijna 17 en die maakt overal selfies voor snapchat ofzo :P
Mijn moeder is nu op vakantie en ze doet he-le-maal niks in het huishouden, als ik alleen vraag of ze even de vaatwasser wilt uitruimen, krijg ik terug dat ze een leven heeft en meer te doen heeft .. :')

Ze noemt mij ook altijd haar moeder, ik mag me nergens mee bemoeien blablabla

Vroeger ging ik nog wel eens tegen haar in en toen heeft ze nog wel eens staan dreigen met een mes, zo erg flipte ze dan :') Nu zeg ik maar gewoon niks meer terug :+

Helemaal sinds ze haar eerste echte vriendje heeft, is ze een hel geworden. Is boos op alles en iedereen en als je 1 woordje zegt, krijg je een snauw terug _O- Zo gezellig joh :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 10:52

Oh ik meld mij.

Heb ook zo'n heerlijk zusje in de pubertijd. Maar volgens mijn moeder ben ik nog veel erger geweest. En daar weet ik dus niks meer van he :+

Dus iedereen die roept ik was nooit zo. 1 tip: vraag het aan je ouders.

Ik heb al minstens 10x mijn excuses aangeboden aan haar. En probeer haar te steunen tegen het pubergeweld van mijn zusje.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:20

Maaike_Melis schreef:
OH heerlijk die late verhalen. Slapen jullie zusjes ook zo heerlijk lang tot 12 uur om vervolgens de hele dag in een pyjama rond te lopen? Haha dat is hier de dagelijkse gang van zaken

Mijn zusje gister, geweldig:
'Ik ga om 10h opstaan, dan heb ik nog wat aan m'n dag'
Staat inderdaad 10h op. Maar gaat vervolgens tot 13h op de bank liggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:13

"iets van haar generatie"
Eh, je bent zelf 3 jaar ouder, je komt dus gewoon uit dezelfde generatie als je zusje, hoor.

Overigens ben ik de jongste thuis met mijn tweelingbroertje en heb ik ook nog een zus van 22 en wij zijn alle 3 ook nog heerlijke pubers soms. ;)

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:20

Slina schreef:
Maaike_Melis schreef:

Mijn zusje gister, geweldig:
'Ik ga om 10h opstaan, dan heb ik nog wat aan m'n dag'
Staat inderdaad 10h op. Maar gaat vervolgens tot 13h op de bank liggen.
.

thats me.. :D

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:26

Ohh eindelijk, lotgenoten!
Mijn zusje is net 18 maar zit net een halfjaar in de puberteit. Vreselijk :=
Ik ben ouderwets, stom, snap niks van al die dingen die zij zegt en doet en het is al helemaal ontzettend dom als ik er wat van zegt als ze allemaal woorden in het engels zegt om stoer te doen. Of zelfverzonnen woorden oid. Of hippe woorden die ik niet ken.
En inderdaad de dingen als niet snappen waarom ze moet meehelpen in het huishouden etc.

Ik ben overigens 20 :') dus de generatiekloof is ook wel meeega groot natuurlijk. :j

Ik hoop dat ze hier ook snel weer vanaf is want heel irritant is het wel.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:37

Ik heb eerlijk gezegd alleen de berichten van TS gelezen. Maar ts, ik zal je uit een droom helpen, het is geen generatiekloof :(:) .
Ik ben een jaar ouder dan jij, toen ik 16 was had ik al whatsapp, sprak ik leraren tegen op school en nog veel meer van die dingen. Dat laatste klinkt stoer doen, maar ik bedoel dat het niet zo is dat zulke dingen drie jaar geleden niet gebeurden.
Laatst bijgewerkt door Douce op 02-08-14 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:13

ja precies, dat jij misschien 3 jaar geleden geen whatsapp had, zegt niet dat het er toen nog niet was. :')