iemand opgevangen. wat nu verder?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:13

Ik wil even zeggen dat ik echt respect heb voor de mensen die haar opgevangen hebben!! _/-\o_ +:)+

Hoop dat het goed komt met haar! Sterkte!

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:14

Wat fijn om te zien dat er toch nog mensen zijn die wat over hebben voor elkaar. Ik hoop dat alles snel weer op de rit is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:15

Wauw, geweldig dames. Jullie zijn helden!

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:15

ik kan je helaas niet verder helpen maar ik wil even zeggen dat ik het top vind dat PenP2014 haar heeft opgevangen! +:)+

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:20

Apple schreef:
Leger des Heils heeft ook begeleid kamer projecten. Dan heb je meer privacy. Maar goed, het blijft opvang van het Leger des Heils.

Als ze verder helemaal geen financiele middelen heeft dan is dit de mogelijkheid. Anders misschien anti-kraak, maar verder houdt het op.

Legerd des heils heeft enorme wachtlijsten!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:22

Ik heb echt diep respect voor de manier waarop er meteen hulp is geboden!

Verder kan ik niet meer tips geven dan er al is gedaan, maar ik kan je wel heel veel succes wensen en voor je duimen ;)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:23

Echt toppie wat er allemaal word geregeld hier. Ik denk verder als je eenmaal alles weetje heb geregeld kwa werk uitkering vergoedingen enz dat er best wat goed koop valt te huren. Ik zelf woonde voor heen in huissen bij arnhem. Huurde toen een klein twee kamer apartement voor 270 euro. Kreeg nog huur subsidie. Uiteindelijk zat ik er voor 300 incl gas water licht. En dan heb je echt je eigen kleine plekje. Ik had daar een goede 30 m2 eigen badkamer wc keuken. Ik denk als je beetje buiten de grote steden zoekt maar waar wel goed openbaar vervoer is dat er best wat te vinden moet zijn. Ik hoop dat je je leven snel weer op de rit hebt

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 22:24

Shiloh schreef:
Fijn dat er langzaam meer oplossingen zich aan lijken te doen. Ik zou graag helpen, maar woon aan de andere kant van het land. Heel veel sterkte.

Ik vind de actie van bokt echt schandalig om dat topic zomaar op slot te gooien en dat heb ik ze laten weten ook!

Hihi. Ik ga er verder niet op reageren maar ik heb het gelezen en jij bent een leuk mens :D

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:25

Lees net pas mee, maar wauw, faith in humanity restored.

Wat een geweldige acties van jullie, heel veel respect.

Ik hoop dat alles goed komt, er zijn veel goede tips gegeven. Mocht het nodig zijn, ik heb over een maand een bed en bureau beschikbaar, die gaat anders naar de kringloop, maar mag zo opgehaald worden! Wel een beetje uit de hoek, maar misschien een bokt tour? En vanaf december een ikea bank. Moet wel nieuwe bekleding maar zit heerlijk!

Heel veel succes!
Laatst bijgewerkt door RoosG op 27-07-14 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Iejoor

Re: iemand opgevangen. wat nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:27

wij hebben nog een boekenkast staan! misschien een idee bokt tourtje?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 22:31

Wauw jullie zijn echt geweldig. Meubeltjes die worden aangeboden, helemaal geweldig heb er geen woorden voor <3 <3

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:31

PenP2014 schreef:
Shiloh schreef:
Fijn dat er langzaam meer oplossingen zich aan lijken te doen. Ik zou graag helpen, maar woon aan de andere kant van het land. Heel veel sterkte.

Ik vind de actie van bokt echt schandalig om dat topic zomaar op slot te gooien en dat heb ik ze laten weten ook!

Hihi. Ik ga er verder niet op reageren maar ik heb het gelezen en jij bent een leuk mens :D

Jij ook :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:33

Geweldige oplossingen allemaal maar ik ben toch wat kritisch. Als vrouw van 41 weet je toch eigenlijk wel dat je jezelf moet inschrijven bij de Gemeente? Je weet toch dat als je weer terug gaat naar je alcoholistische moeder dat dit gaat klappen dus dat je een back-up plan moet hebben? Vooral als je al jarenlang zelfstandig bent geweest?

Het is allemaal heel goed wat er nu gebeurd, begrijp mij niet verkeerd, maar de hoofdpersoon zelf had ook wel iets eerder al iets kunnen regelen. Inschrijven bij de locale woningbouw bijvoorbeeld, inschrijven bij de gemeente, een back-up plan, iets sparen alvast. Ik noem maar wat op.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:36

Apple schreef:
Geweldige oplossingen allemaal maar ik ben toch wat kritisch. Als vrouw van 41 weet je toch eigenlijk wel dat je jezelf moet inschrijven bij de Gemeente? Je weet toch dat als je weer terug gaat naar je alcoholistische moeder dat dit gaat klappen dus dat je een back-up plan moet hebben? Vooral als je al jarenlang zelfstandig bent geweest?

Het is allemaal heel goed wat er nu gebeurd, begrijp mij niet verkeerd, maar de hoofdpersoon zelf had ook wel iets eerder al iets kunnen regelen. Inschrijven bij de locale woningbouw bijvoorbeeld, inschrijven bij de gemeente, een back-up plan, iets sparen alvast. Ik noem maar wat op.

Daar help je haar nu toch niet mee?

Zit mobiel dus heb niet alles gelezen, maar misschien zouden wij nog iets voor haar kunnen betekenen kwa onderdak. Ik hou even een slag om de arm, ivm baby op komst en het ook niet ruim hebben, zie het als reserve optie :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 22:38

Ze was werkeloos dus sparen.. waarvan dan? Jeinschrijven kan niet als je moeder dan haar uitkering kwijt is.. je mag toch vertrouwen dat je moeder je opvangt.. het is makkelijk praten allemaal. Ik ken dr inmiddels 2 dagen en ik kan echt wel zeggen dat het een enorm lieve vrouw is. Geen vaag figuur met vage verhalen.. Gewoon iemand die totaal machteloos met dr tasje op straat stond.
En ik steek dan een poot uit ja.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:38

Tja, als iedereen altijd overal even goed bij na had gedacht zouden er bijvoorbeeld ook geen mensen in de schulden zitten. Schuldsanering dan ook maar afschaffen? Die mensen dan ook maar niet meer helpen?

Ze had gekunnen, had gemoeten, was verstandig geweest als, etc etc etc. Feit is, dat dat niet gebeurd is. Was dat slim... maybe not? Had ze dingen anders kunnen aanpakken? Geen idee, misschien wel... Maar moeten we een medemens daarom maar niet meer helpen?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:44

Ik ga er van uit dat niemand verkeerde beslissingen neemt, je wilt immers niet jezelf onnodig in de problemen helpen. Op het moment dat je een beslissing neemt denk je dat het de goede is. Niet slim, niet verstandig, dat blijkt vaak pas achteraf.

Echter, wat ik wel vind, is dat je altijd zelf je eigen verantwoording moet nemen voor je eigen beslissingen. Zelf aan de bel trekken, zelf een goede oplossing vinden (al dan niet met de inzet van hulpbronnen). In dit geval is als hulpbron 'Bokt' gebruikt en het heeft in elk geval een tijdelijke oplossing voor vandaag opgeleverd en wellicht nog voor wat komende nachten.

Ik vind dat deze persoon dan ook zelf het heft in handen moet nemen om het vooral daarna (maandag, morgen, alle instanties zijn weer open) zelf ook weer op te lossen. Het is uiteindelijk haar probleem, haar oplossing. Niet dat dit langzaam maar zeker het probleem wordt van heel veel bokkers. Het lijkt me dat dit niet mag gebeuren.

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:47

Apple schreef:

Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben van mening dat het zo kan zijn dat iemand door bepaalde omstandigheden/eenopvoeding sommige dingen niet doet/leert en dat die persoon dan ook niet verder kijkt dan het moment en evt. voorzorgsmaatregelen neemt.
Zo kan het zijn dat iemand niet goed heeft geleerd voor zichzelf te zorgen in een grotere wereld dan waar hij/zij in is opgegroeid. Ik weet niet of dit hier het geval is, maar er zijn dus andere gevallen :)

Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, kom op dit moment niet heel goed uit mijn woorden :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:47

Kan me niet voorstellen dat de persoon in kwestie er niet alles aan doet om weer op eigen benen te komen te staan. :n

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:52

geweldig dat er mensen zijn die dit voor een ander doen!! +:)+

met het rare beleid in Ned. zou ik zeggen vraag Asiel aan <<) en zeg dat je onderdak nodig hebt, en dan eens kijken of ze een eigen inwoner helpen......

toch te gek voor woorden dat je geeneens een onderdak kan krijgen en dat terwijl [ sorry ...] buitenlanders die niks hebben de taal niet spreken een ingericht huis en geld krijgen om in hun levensbehoeften te voorzien????

ik hoop dat er snel verbetering komt voor deze vrouw :(:)

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:52

Apple, maar de betreffende bokkers kiezen er toch zelf voor om haar te helpen ? Uit vrije wil ? Hoezo zou het niet mogen dat mensen zich haar probleem wel aan willen trekken ? Dat jij je niet kan/wil inleven is prima, maar als anderen dat wel willen, snap ik niet dat je daar ook een probleem van maakt.

Heel veel sterkte gewenst en wat fijn dat mensen zo mee willen denken en heel direct helpen in deze nare situatie!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:54

Ik wil alleen nu goedwillende bokkers behoeden voor 'wat nu goede beslissingen lijken later toch heel foute beslissingen kunnen zijn'.

Maar ook dit, iedereen zijn eigen keuze.

(wellicht kan ik me wel iets te goed inleven hierin ;-) dat is een aanname die je daar maakt Nado)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:55

Ik heb ook mijn vraagtekens, maar dat helpt op dit moment niet. Ik ben ooit flink op de korrel gekomen met hulp/onderdak bieden. (was wel een wijze les trouwens..)
Maar het kan ook goed gaan. Ik hoop van harte dat het lukt.
Ik heug mij ook nog zo'n bijzonder hulpverhaal, enkele jaren geleden, van een Bokster uit Belgie in een veel penibeler situatie. (misbruik, zwanger, etc.) Volgens mij is dat ook goed gekomen.
Alle betrokkenen succes gewenst.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 27-07-14 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:56

Snap dat Apple mensen wil behoeden om ergens met open ogen in te stappen, dat persoon in kwestie bijvoorbeeld over bepaalde dingen gelogen heeft, maar laten we uitgaan van het beste van de mens.

Laten we hopen dat kevertje met haar werkgever gaat praten voor meer uren, krijgt ze die niet, verder solliciteert en druk op zoek gaat naar een huurwoning. Er zijn hier zat opties geboden dus je kunt in ieder geval even vooruit.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:57

Apple schreef:

He kan je daar over oordelen? Voorzichtig zijn met aannames als je de achtergrond niet kent lijkt me niet alleen gepast in zo'n situatie maar ook komt dat wat doordachter over. Is maar een tip.