Wie kent het.. (huis)dieren achterlaten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:06

IK! Jeetje , al hebben ze zo'n goed opvanggezin, het is toch zo moeilijk om ze achter te laten.Vooral bij mijn honden. Ik huil steeds heel erg hard! Dat zal eens wat worden als ik kinderen heb :')

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:12

Herkenbaar ( ookal ben ik van middelbare leeftijd :+ )

Maar onlangs na jaren toch gegaan. Hondies voor het eerst in pension waar we een kotsende en schijtende mechel achterlieten ;( . Maar gevoel maar uit gezet enne ... Toen we ze kwamen halen, rendde madam ons keihard voorbij -O-
Ze was nl blindegeleidehond van pensionhouder geworden, die in tuin had gebald met haar! En tja, liefde gaat bij haar niet door de maag maar door de bal :D

Katzels ook in pension, de jongste had er geen problemen mee; die zong gewoon ook daar alles bij elkaar :)ddd ! Maar de oudste toch wel; die heeft vnl in het mandje gezeten :(:)
Maarre.... Oudste was van te voren beetje verwend echt kattengedrag en het lijkt alsof ze ons dankbaarder is en is veel liever *\%/*

Paard heb ik geen probleem mee, die staat goed in pension en zie ik zowieso niet iedere dag!

Had overigens wel bewust gevraagd voor geen contact!
Heb dat 15 jr geleden wel eens gedaan met andere katten + pension en toen kreeg ik op vakanzie te horen dat vrouw door haar man huis was uitgezet met katten en al. Ze verbleef bij haar moeder en katten in hun reiskoffer in schuurtje :oo
Dus ja, geen lekkere vakanzie meer gehad vanaf ik dat hoorde ;) !

xdniesje

Re: Wie kent het.. (huis)dieren achterlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:39

Hier de andere kant van het verhaal.
Altijd weer spannend als iemand zijn/haar hond voor een tijdje komt brengen. Zowel voor ons als voor de eigenaar! Ik heb het altijd te doen met mensen die echt van slag raken om de hond achter te laten. Meer foto's/video's sturen helpt dan wel gelukkig :D

Wij hebben één keer een baasje gehad die voor vier weken op vakantie wilde, maar wij hadden nog maar drie weken een plek vrij. Ze had toen een andere oppas geregeld voor die ene week en dan zouden wij het hondje naar de volgende oppas brengen. Manman.. Ik kende het hondje pas drie weken en ik vond het al heel moeilijk om bij een vreemd persoon achter te laten. Het liefst wilde ik al na 10 minuten bellen of alles wel goed ging :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:44

Ik ben net 6 dagen weggeweest, heb bij mijn ouders gelogeerd dus dan even 6 dagen mijn konijnen en kat zien al had ik geen tijd ivm vrijwilligerswerk maar pfffff zwaar ik ben blij thuis te zijn

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:47

Dit jaar eigenlijk echt voor het eerst dat ik mijn nijnen 'miste' toen ik een weekje weg ging. Had wel iemand in huis die voor de beestjes zorgde, maar toch moest ik mij de eerste dagen inhouden om niet te bellen hoe het ging met ze :P Had er misschien ook mee te maken dat ik 1 nacht, voordat ik weg ging, nog een ziek konijn naast me op de bank heb zitten te verzorgen (gelukkig heeft deze het allemaal overleefd :) ) Over de katten heb ik me dan weer geen zorgen gemaakt :P

Vorig jaar was ik een midweekje weg en toen vond ik het heel moeilijk om de verzorging van mijn zieke pony aan iemand anders over te laten. Toen heb ik wel iedere dag contact gehouden met de stand van zaken...

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:05

Ik ben alle jaren eerder terug naar huis gekomen door de heimwee naar mn beestje! Ipv 3 weken 6 dagen gaan enz! Vreselijk vind ik vakanties!

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:17

Ik! Mijn opa en oma zorgen dan altijd voor mijn konijn, maar opa kan nog wel eens wat onhandig zijn een beetje dus dan is dat niet een heel prettig idee -O- Maar tot nu toe gaat het elk jaar weer goed, maar we gaan nu ook niet langer dan een weekje hoor! :=

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:58

Tja, wij hebben 1 konijn minder achter te laten |( , die is helaas van de week overleden. Normaal gesproken moet ik verschillende partijen inschakelen om alle dieren te verzorgen en onder te brengen (buren, schoonouders, schoonzus), maar aangezien we nu schoonzus met fam. in ons huis te logeren krijgen als wij wegzijn, heb ik weer alles kunnen afzeggen, want nu wordt alles aan huis verzorgt (op de hond na, die gaat logeren bij mijn schoonouders; gaat nl. te goed samen met de honden van mijn schoonzus }> , als die samen zijn breken ze de hut af :+ ).

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:04

Tessa_93 schreef:
Noukie123 schreef:
De hond die wij hebben is achtergelaten aan een paal en hij is binnengebracht in het politiekantoor bij mijn papa ze gingen hem laten inslapen omdat er geen plaats meer was in het asiel en mijn papa heeft hem meegenomen en nu is hij in oktober 2 jaar bij ons en beste maatjes met de hond voor foto's kijk in profiel hij is de grote *\o/*

Inslapen omdat er geen plek meer was in het asiel? >;) Waar woon jij??

Belgie

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:25

Zo, we zijn weer thuis. Alle dieren hebben het overleefd bij ons. Iets wat niet heel vanzelfsprekend is, nadat we hoorden dat op de 1e dag dat we weg waren, een flinke stortbui is geweest en de straat is ondergelopen. Bij diverse buren stond het water in het huis.
Bij de buren zijn 2 kuikens verdronken die apart in een stalletje aan het huis stonden. Mijn neefje heeft de hond (labradorachtige) nog gered (want de buren waren niet huis).Die stond achterom met zijn hoofd nog net boven water voor de achterdeur (wilde naar binnen). Ze had ook naar achter kunnen lopen, waar het hoger was, maar daar denkt zo'n dier natuurlijk niet aan. Neefje heeft hem half opgetild en meegesleurd naar ons huis, want vanzelf wilde ze niet mee.

We hadden wel een konijn te veel, want vlak voor onze vakantie was er nog 1 konijn door kennissen gebracht, die dan ook door onze huisbewoners verzorgd zou worden en die waren hem na hun vakantie niet meer komen ophalen. Bleek dat hun kinderen er niet voor zorgden en ze wilden hem niet meer hebben :? . Ben er best wel beetje boos om, want dat was de afspraak niet. Zo ga je niet met je huisdier om en ook niet met mensen die je er dus mee opzadelt.
Maar goed, diertje is herplaatst bij buurmeisje, dus komt toch goed terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:37

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:40

Ons hondje is 3 dagen in hongerstaking geweest.Alleen s'avonds at ze haar blikvoer.Reden was de lekkere brokjes,stukje hondenworst en het plakje ham s'morgens bij mijn ouders.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:47

Onze hond is ook half in hongerstaking, maar dat kwam omdat ze altijd rauw vlees van me kreeg en ik voor de vakantie een zak brokken heb gekocht.
Mijn schoonmoeder zei dat ze die vaak niet allemaal opat, alleen als ze honger kreeg waarschijnlijk.
Ik voerde voorheen alleen brokjes als beloning, dus ze was er wel bekend mee, maar als maaltijd 2 keer per dag was het haar toch blijkbaar wat veel van het goede.
Ze is er in elk geval niet dikker op geworden dit jaar :P , al weet ik zeker dat schoonvader in de koffiepauzes zij droge biscuitjes met haar heeft gedeeld.

Vanmorgen weer brokken gevoerd, omdat er nog zo veel brokken over zijn, maar aangezien ze weer met lange tanden at, heb ik het vlees maar weer uitgelegd.....veel gezonder en ook nog eens lekkerder :Y) .

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:53

Tja onze katten blijven altijd gewoon thuis. De ene is nogal snel van slag, dus die ga ik niet uit zijn vertrouwde omgeving halen. Pension is dus echt geen optie.
Voor een weekend zet ik gewoon eten in zo'n silo neer en heel veel water (heb dit eerst een keer geoefend/ gekeken of het ging in een weekend dat we wel gewoon thuis waren). Als t voor langer is schakel ik iemand vertrouwds in. Vroeger kwam mijn broertje dan logeren, dat was heel vertrouwd en dus zonder zorgen weg. Nu vraag ik mijn vader of broertje om een keer het voer, water en de bak te doen of de buurvrouw, die let sowieso wel op of ze nog voor het raam zitten iedere dag als wij op vakantie zijn, dus ga ik ook met een gerust hart weg.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:54

xBerber schreef:
Tja.. Morgen gaan we voor twee weken op vakantie naar limburg. Mijn parkietje Vogel heb ik achter gelaten bij een gezin met twee andere pietjes. Hij zit daar dus helemaal goed.. Maar toch knaagt het. Wat als hij ziek word? Wegvliegt? Vogel is echt mijn 'kindje' ( :o ) dus het blijft door mijn hoofd spoken. Het liefst had ik hem zo weer meevnaar huis genomen..

Vroeger had ik dit ook met onze vorige hond kat en konijn.. Toen moest ik echt huilen. Nou ben ik wel wat ouder maar het gevoel blijft...
Wie kent het?

ik ken dit gevoel en vaak gaat er een of meerdere huisdieren mee als ik op vakantie ga.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:35

Ik neem mn honden mee op vakantie, en de paarden worden zo goed verzorgd dat ik ze amper mis.