Roosch schreef:Ik ben daar heel simpel in; dat iemand anders zo nodig een kind op de wereld wil zetten betekent niet dat ik (in dit geval TS) daar last van moet hebben. Ik zou ze er dan ook zeker op aanspreken op de een of andere manier zodat het duidelijk is dat jullie er hinder van hebben. Of ze het op kunnen lossen is een tweede..
Ja al zou ik het dan net iets genuanceerder brengen. Als je met deze houding met (de) ouders gaat praten is de kans op begrip misschien wat minder groot.
Wat meer begrip en acceptatie in het algemeen zou het voor heel veel mensen denk ik aangenamer maken.
Aan de ouders is het om rekening te houden met de buurt/buren. Maar zo kunnen de buren best begrip opbrengen voor het feit dat een baby/klein kind geen robotje is en ook kunnen huilen en gillen.
Al vind ik het best fijn dat mijn buren aan iedere zijde op 400 mtr afstand wonen

. Geen idee hé, ik roep nu ook maar wat maar wel iets wat ik al eerder tegen ben gekomen maar dan voornamelijk in familie kring enz.
.
.
ik denk dat een goed gesprek toch de beste optie blijft of als je het lastig vind om het uit te spreken kan je de vraag ook op papier zetten?