Kind van de buren huilt de hele dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:36

Roosch schreef:
Ik ben daar heel simpel in; dat iemand anders zo nodig een kind op de wereld wil zetten betekent niet dat ik (in dit geval TS) daar last van moet hebben. Ik zou ze er dan ook zeker op aanspreken op de een of andere manier zodat het duidelijk is dat jullie er hinder van hebben. Of ze het op kunnen lossen is een tweede..

Ja al zou ik het dan net iets genuanceerder brengen. Als je met deze houding met (de) ouders gaat praten is de kans op begrip misschien wat minder groot.
Wat meer begrip en acceptatie in het algemeen zou het voor heel veel mensen denk ik aangenamer maken.

Aan de ouders is het om rekening te houden met de buurt/buren. Maar zo kunnen de buren best begrip opbrengen voor het feit dat een baby/klein kind geen robotje is en ook kunnen huilen en gillen.

Al vind ik het best fijn dat mijn buren aan iedere zijde op 400 mtr afstand wonen :')

Furrow

Re: Kind van de buren huilt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:42

Ik snap wel wat ze wil zeggen, jij hebt immers niet gevraagd om het kind en dan kan de leed van tijdens de dag of nachts wakker moeten blijven door het geschreeuw wel groot zijn. Terwijl als ouder is de liefde groot voor een kind en kan je er makkelijker mee om.
Maar goed, er is inderdaad niet vaak iets aan te doen.

Maar ayasha, niet elke ouder is een goede ouder. Zo spelen de kinderen van mijn buren +- negen jaar nog om half twaalf luidruchtig buiten..
Pedagogisch weinig verantwoord... helaas helpt communicatie niks.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:47

Begrijp me niet verkeerd hoor, als het bij mij aan de hand zou zijn zou ik het natuurlijk heel wat genuanceerder brengen dat dat ik hier deed, maar het komt wel op hetzelfde neer. Als ik graag naar geschreeuw van kinders had geluisterd had ik er zelf wel een aangeschaft. :+
Vooral niet met een te serieuze bril naar deze zinnen kijken hoor, ik zeg het wellicht wat te plat.

Ik heb (op dit moment) bewust geen kinderen en kan mij dan ook snel ergeren eraan, ik zou er dan ook absoluut niet van gediend zijn als ik mijn eigen huis geluidsoverlast zou hebben van (buur)kinderen.
Nu snap ik gerust dat het geen apparaat is dat je zomaar uitzet, vandaar dat het juist een lastige situatie is. Ik denk dat de buren in de kwestie van TS ook zouden willen dat er een aan/uitknop op zat. :D :D

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:52

Iedereen heeft als kind gehuild, geschreeuwd of ben je een robot die je kan bedienen.
Sorry maar zo werkt het gewoon niet.

Ik vlieg niet, dus als ik buiten in mijn tuin zit wil ik ook geen vliegtuigen horen.
Ik heb geen honden, dus dat geblaf wil ik ook nergens horen.
Ik eet geen vlees, dus wil iedereen stoppen met bbq-en want de lucht zou weleens mijn kant op kunnen waaien.
Het is geven en nemen. Je kunt wel rekening mee houden maar helemaal voorkomen kan je gewoon niet.

Ga in gesprek maar verwacht niet dat je er totaal niks meer van hoort

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:23

TS. Misschien vraagt die peuter gewoon extreem aandacht, maar dat niet altijd krijgt van zijn/haar ouders :o. Geen idee hé, ik roep nu ook maar wat maar wel iets wat ik al eerder tegen ben gekomen maar dan voornamelijk in familie kring enz.

Ik heb zelf 2 kinderen, een kleuter en een dreumes (bijna peuter). En mijn dreumes is totaal het omgekeerde van hoe mijn kleuter was in die baby/dreumes tijd, dan onze dreumes.
Mijn dreumes huilt of krijst echt niet uren achtereen, maar is wel een enorme draak en dan heb ik het erover dat hij juist de boosdoener is en op heel gemene manier speelgoed van zijn broer af pakt, en dan weg lopen met een flinke grijns op zijn gezicht.
Of iets anders door de tuin en planten heen banjeren, zand in het zwembad gooien, keukenkasten leeg trekken, overal op en af klimmen. Allemaal dingen wat niet mag, wij zelf blijven rustig maar soms heel soms moet ik mij of dat mijn man zich even terug moeten trekken en gaan dan even boven zitten om tot 10 te tellen want pfoe! Daarna naar beneden en gaan we op een rustige manier met hem praten en leggen we hem alles uit van wat ie gedaan heeft echt niet kan en mag. Na een 2e of zelfs 3e waarschuwing krijgt ie een tik over de vingers.

Maar goed, onze dreumes ''huilt'' ook wel is regelmatig op een dag, maar dan is het vooral zijn leeftijd en de dingen die hij dan doet wat of gevaarlijk voor hem is en we hem voor waarschuwen, of dat het zijn 2e of 3e waarschuwing op iets was.

Maar pfoe, onze dreumes is ook een echte ervaren stuntpiloot! Is ook echt nergens bang voor, en slaat zo van zich af zelfs tegen kop grotere kinderen :oo.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:29

Ik heb 5 kinderen, en 3 daar van krijsen regelmatig de hele zooi bij elkaar. Alle 3 hebben ze een vorm van autisme en als ze eenmaal beginnen is er verdomde weinig wat ze kan stoppen (en soms ook helemaal niets)
Tel daarbij een baby (die de eerste 3 maanden ook veel gehuild heeft door medische problemen) en je kunt je indenken dat mijn buren (wij wonen in een flat, midden in de stad) niet heel gelukkig waren/zijn. Heb ze wel gewaarschuwd toen zij hier kwamen wonen, maar verder hoor ik ze nooit.
Ik zou willen dat ik er wat aan kon doen, maar helaas, kan het niet stoppen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 03:27

Heb dan niet zoveel kinderen zo vlak na elkaar?
Zeker niet als je weet dat er al hoge gevoeligheid aan autisme doorgegeven wordt uit jullie genen blijkbaar (gezien er 3 van de 5 een vorm van autisme hebben)...
Dan kan je meer tijd aan de individuele kinderen geven...
Dat je daarbij dan ook nog eens een baby erbij wou... tjeezes ik zou zelfstandig door het venster springen denk ik... en dan niet als buur maar als moeder zelf...

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 03:41

Volgens mij gaat het topic niet over de taal leren, mijn buurman "lees " ik woon in een dichtbevolkt wijkje heeft sls enigste last van mijn hond,.. Van vele bokkers kreeg ik de tip. Dat als buurman er last van had ik maar een hutje op de hei moest zoeken,... misschien hun dat eens voorstellen :+

Succes ts! En echt balen i love sweden!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 03:44

Little_Gift schreef:
Heb dan niet zoveel kinderen zo vlak na elkaar?
Zeker niet als je weet dat er al hoge gevoeligheid aan autisme doorgegeven wordt uit jullie genen blijkbaar (gezien er 3 van de 5 een vorm van autisme hebben)...
Dan kan je meer tijd aan de individuele kinderen geven...
Dat je daarbij dan ook nog eens een baby erbij wou... tjeezes ik zou zelfstandig door het venster springen denk ik... en dan niet als buur maar als moeder zelf...

Ik denkkk dat je nu half bokt over je krijgt, maar ik ga hier in mee

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 03:49

Nou... ik vind het maar zo schijnheilig dat mensen geen last mogen hebben van blaffende honden of spelende honden, noch hinnikende of mestende paarden maar katten bv. wel overal mogen rondparaderen in eender welke tuin, voortuin of zelfs de inkomhal aan toe en vuilniszakken overal mogen open gaan krabben en met kinderen is dit net zo... klagen als je met de honden op de hei of het bos gaat lopen, maar dat zij met hun kinderen (die ik in hemelsnaam ook niet om gevraagd heb!) gans het rustige bos, park, buurt of eender wat bij elkaar krijsen, dat kan dan weer wel blijkbaar....

Dat diezelfde krijsende kinderen vaker later dan dezelfde irritante luidruchtige mede - restaurantgangers worden... dan is het hek weer van de dam, want als volwassene dien je je te gedragen... nou niet dus, als het als kind al niet hoeft...

Ik kan er echt iets van krijgen van die kleine koters die op restaurant, of in de wachtzaal van de dokter, of in een winkel, alles bij elkaar krijsen of met plakhanden van het snot, kwijl of snoepgoed alle spullen betasten en besmeuren onder het mom van "ach 't zijn toch zo'n schattige kleine kindjes"... nou misschien wel, maar niet als ik net dat spul uit het winkelrek moet hebben die 5 min eerder met kindersnot ingesmeerd werd... dan vind ik dat toch niet meer zo "aaaaaah wat schattig!" !

En dan mogen honden niet binnen in winkels, want bah, die hond loopt met zijn poten op de winkelvloer... maar kindersnot, kwijl en plakhanden... dat is dan weer dolle pret...
Neuh bedankt !

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 03:52

:+ ik mis de vind ik leuk knop

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:13

Little gift. hoe was jij als kind? Nooit gehuild, gekrijst gedramt? Vast nooit een snotneus gehad en al van baby af aan met mes en vork gegeten.
Als je kinderen haat moet je op een hutje op de hei gaan wonen.Zij zijn namelijk net zo goed onderdeel van de maatschappij als jij
Je beschrijft het alsof kinderen niet mogen bestaan of dat ze als robotten moeten leve.
En wake up call, alle kinderen schreeuwen en huilen en worden echt niet aso's later

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:28

Maar dat is nou het rare,ik heb het al vaker gelezen, het lijkt net alsof dieren onzichtbaar en onhoorbaar moeten zijn voor de omgeving en dat kinderen kunnen doen en laten wat ze willen omdat het kinderen zijn. Ik hou niet van kleine kinderen, vanaf een jaar of 14 vind ik ze pas leuk ( daarom werk ik in de bovenbouw van het v.o ) ik kan me ook enorm storen aan schreeuwende en huilende kinderen, nee niet alleen in mijn hutje 100 meter van het maisveld maar ook in de vrije natuur, in het winkelcentrum, restaurants etc. Uiteraard ga ik dan op tijden wanneer er minder kinderen zijn maar daar kies ik zelf voor, maar als hondenbezitter lijkt het wel alsof je je moet aanpassen zodat mensen geen last van je hond hebben.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:30

Ik verbaas me echt dat hier een kind met een hond vergeleken wordt.
Verder eens met wat Delphi zegt

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:32

De overlast wordt vergeleken. Daarnaast mijn hond is mijn kind XD

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:36

van een pup is er toch ook meer overlast dan van een volwassen hond?
Een pup moet leren, een kind ook en daar hoort huilen of gillen bij. Een kind is geen robot dat altijd braaf stil zit en zachtjes doet.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:37

Valt me echt op dat er in topics als deze altijd direct mensen komen die roepen dat ze kinderen haten en dat niemand daar last van mag hebben.
Zelf vast nooit kind geweest

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:39

Gillbo schreef:
Valt me echt op dat er in topics als deze altijd direct mensen komen die roepen dat ze kinderen haten en dat niemand daar last van mag hebben.
Zelf vast nooit kind geweest

En toch slaagt het me een beetje tegen van de ouders hier, dat mensen maar een heel de dag wenend kind moeten accepteren. Anders moet je maar ergens in de wei gaan wonen.

Er is een verschil tussen een paar weenbuien en heel de dag wenen he :)
Laatste lijkt me begrijpelijk voor niemand aangenaam, noch voor ouders als buren. Maar de ouders hebben een relatie en band met het kind, dan is de acceptatie iets makkelijker.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:43

Je kan er soms ook niks aan willen he.
Als een kind veel huilt dan is daar soms ook niks aan te doen, dit komt met fases en heeft ook te maken met de ontwikkeling.
Denk je dat ouders hun kind maar gewoon laten krijsen, die hebben er echt wel van alles aan geprobeerd want ook al is het je eigen kind dan nog zit je echt niet lekker als je kind zoveel huilt.
Zoals ik al eerder zei: je kan er moeilijk een sok in proppen of binnen opsluiten tot het nooit meer huilt

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:45

En wat nou als bijv de hobd de hele dag blaft? Eigenaar alles geprobeerd heeft en zich er rot over voelt? Ook accepteren?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:49

Uh ja dat accepteer ik.(woon er al 6 jaar naast)
Wat moet je anders?Verwachten dat de stembanden worden verwijderd of het dier naar een asiel laten brengen of af laten maken?
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 27-07-14 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:49

Shanna schreef:
Nog even een jaartje de tanden op elkaar, volgens mij moet het kindje ook daar vanaf 4 naar school ;).

Nee Shanna: ze gaan hier met 6 pas naar school.....

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:50

oordoppen aanschaffen dan maar he, lekker rustig

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:59

over google translate, gebruik het AUB niet dat is de meest verschrikkelijke uitvinding ooit. Als je je echt wilt inzetten om Svenska te leren ga 1 avond in de week naar de volksuniversiteit Heemraadssingel in Rotterdam heeft Zweedse les jaar 1,2 en 3 ;)

Het blijft natuurlijk vervelend dat ze zo huilt :( ik denk dat een goed gesprek toch de beste optie blijft of als je het lastig vind om het uit te spreken kan je de vraag ook op papier zetten?

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:59

Is er niemand anders in het dorp die jullie kennen en die eventueel als tolk zouden kunnen helpen?
Misschien dat gezin eens uitnodigen op de koffie: vaak een makkelijker manier om een gesprek te beginnen.