Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Urion schreef:Ach de jeugd van tegenwoordig stelt veel vragen en de oudere generatie kan daar lekker over zaniken. Zo is er voor ieder wat wils. Ik vind dit vooral nog nuttelozer dan een topic met een vraag waarbij persoon in kwestie geholpen kan worden met een antwoord.

ik vond het altijd een belediging als iemand dat neerzette maar ik zie nu wel in dat het dusdanig zinvol kan zijn dat je kan leren zoektermen goed te kiezen. 
vuurneon schreef:Door dit topic zie ik de meerwaarde in van lmgtfyik vond het altijd een belediging als iemand dat neerzette maar ik zie nu wel in dat het dusdanig zinvol kan zijn dat je kan leren zoektermen goed te kiezen.
Cassidy schreef:Ik zie het niet als dommigheid, maar eerder een symptoom van deze tijd. De patatgeneratie, die idd alles aangereikt krijgt wat hun hartje begeert, en nergens voor heeft moeten knokken. En dat uit zich in het gezeur om een pony, tot het pushen omdat ze toch dat paar schoenen van merk X willen hebben omdat ze anders niet meetellen, tot idd het aan het werk zetten van anderen omdat ze niet geleerd hebben om dingen zelf op te lossen of er ook maar enige moeite voor te moeten doen.
Ofwel gewoon een oude chagrijn, of beter in taal of weet ik wat. Misschien kan die ander wel helikopters in elkaar zetten ofzo, ieder zijn eigen talent toch
) 
liedje89 schreef:Als oude mensen nu eens iets anders deden dan alleen maar zeuren over jonge mensen (wat ze overgens al zo'n 3000 jaar zonder enig zichtbaar effect of een duidelijke grond doen, ik bedoel wil je zeggen dat we er slechter voor staan dan 3000 jaar geleden) dan zou er ook meer een boel meer voor elkaar komen.
liedje89 schreef:Cassidy schreef:Ik zie het niet als dommigheid, maar eerder een symptoom van deze tijd. De patatgeneratie, die idd alles aangereikt krijgt wat hun hartje begeert, en nergens voor heeft moeten knokken. En dat uit zich in het gezeur om een pony, tot het pushen omdat ze toch dat paar schoenen van merk X willen hebben omdat ze anders niet meetellen, tot idd het aan het werk zetten van anderen omdat ze niet geleerd hebben om dingen zelf op te lossen of er ook maar enige moeite voor te moeten doen.
Als oude mensen nu eens iets anders deden dan alleen maar zeuren over jonge mensen (wat ze overgens al zo'n 3000 jaar zonder enig zichtbaar effect of een duidelijke grond doen, ik bedoel wil je zeggen dat we er slechter voor staan dan 3000 jaar geleden) dan zou er ook meer een boel meer voor elkaar komen.
Waarom zou je je zo onvriendelijk opstellen omdat je toevallig beter bent in zoeken dan een ander (of omdat je toevallig ouder bent en dus beschaafderOfwel gewoon een oude chagrijn, of beter in taal of weet ik wat. Misschien kan die ander wel helikopters in elkaar zetten ofzo, ieder zijn eigen talent toch
)
Shadow0 schreef:Ik denk dat veel jongeren (ondanks hun materiele welvaart vaak) behoorlijk weinig kansen hebben gehad om zelf dingen te ontdekken, en tegelijkertijd onder flinke druk staan om vooral niks fout te doen, en vooral ook niet allerlei dingen te verklooien omdat je het gewoon niet weet.
(En om dat dus tegen te gaan ben ik groot fan van mensen meer zelfvertrouwen en meer zelfstandigheid te geven - dus niet afkammen, maar ze wel zelf de zaken uit laten zoeken. Onaardigheid helpt daar niks en niemand bij.)
Cassidy schreef:[
Dacht je nu echt dat dingen gaan veranderen, alleen omdat de "oudere generatie" hun snavel houdt? Daar is toch echt meer voor nodig.
Wat wij aankaarten zijn tekortkomingen in de opvoeding van de jeugd. Ouders die geen nee kunnen zeggen of hun schuldgevoel omdat ze weinig tijd hebben voor de kinderen, afkopen met dure cadeaus.
.Nies_ schreef:Maar is dat in paniek raken als dingen niet lopen zoals ze zouden moeten niet een beetje inherent aan niet-leiders? Mijn vader volgt voor z'n werk regelmatig managementcursussen en komt ook zat mensen tegen die die tactieken allemaal feilloos toe kunnen passen... zolang alles loopt zoals zou moeten. Leuk aspect aan het menselijk leven is dat vrij weinig dingen gaan zoals zou moeten, met als gevolg dat die mensen hun geleerde tactieken niet meer toe kunnen passen en dus ook daarmee hun autoriteit op zo'n moment in een klap kwijt zijn.Ik denk dat je daar een heel goed punt hebt. Alles wordt letterlijk verteld en als er dan stukken komen die dat niet zijn is het blinde paniek en is zelf een logische oplossing of verklaring bedenken niet mogelijk. Alles wordt al letterlijk voorgekauwd en zelfstandig oplossingen bedenken wordt vaak zelfs gestraft. Althans, dat was bij mij op school zo nog geen 5 jaar geleden.

_Summerly_ schreef:Nies_ schreef:Maar is dat in paniek raken als dingen niet lopen zoals ze zouden moeten niet een beetje inherent aan niet-leiders? Mijn vader volgt voor z'n werk regelmatig managementcursussen en komt ook zat mensen tegen die die tactieken allemaal feilloos toe kunnen passen... zolang alles loopt zoals zou moeten. Leuk aspect aan het menselijk leven is dat vrij weinig dingen gaan zoals zou moeten, met als gevolg dat die mensen hun geleerde tactieken niet meer toe kunnen passen en dus ook daarmee hun autoriteit op zo'n moment in een klap kwijt zijn.Ik denk dat je daar een heel goed punt hebt. Alles wordt letterlijk verteld en als er dan stukken komen die dat niet zijn is het blinde paniek en is zelf een logische oplossing of verklaring bedenken niet mogelijk. Alles wordt al letterlijk voorgekauwd en zelfstandig oplossingen bedenken wordt vaak zelfs gestraft. Althans, dat was bij mij op school zo nog geen 5 jaar geleden.
Jennyj01 schreef:Als je googel goed wil leren gebruiken zit je bij bokt niet goed hoor.