Het gebruik van het zeepblok

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:02

Ik gebruik alleen blokken van lush. Maar die doe ik eerst op een washandje en dan pas wassen :P
Maar meestal vloeibare zeep omdat het zo handig is :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:03

Ik heb van die Olijfzeep uit de Hamam.

:) een blok dus!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 20:05

Corelli schreef:
Ik gebruik een blok zeep om mijn benen mee te scheren :D Werkt als een tierelier

Ik was me met rituals douchegels, heerlijk

Ik moet eerlijk bekennen dat ik die van mijn vriend nu ook gebruik voor het scheren van mijn benen O:) Maar voor het wassen gewoon gel hoor! :j
Ik wrijf dan trouwens meestal alleen over de bovenkant van het blok, om glij-ellende te voorkomen :+

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:13

Hé, ik had hier niet over nagedacht maar is inderdaad wel stukken beter voor het milieu! Ben er nu over aan het denken om dit ook te gebruiken. :D Alleen heb ik een ontzettend droge huid, gebruik ook bijna nooit een douchegel, altijd crème of olie. En die zeepblokken drogen vaak wel uit. Zijn die van Lush wel oké voor een droge huid?

_Nelleke_

Re: Het gebruik van het zeepblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:22

Hvelreki, er zijn van Lush speciale blokken voor droge huid. Op hun website (UK website heeft vaak duidelijkere uitleg) zijn ze vast wel te vinden. :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:25

Zeepblok van Lush. Speciaal voor bepaalde huidtypes en met zorg voor het milieu. Ben er blij mee.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:28

Ik heb zeep van de sabon.
Gebruik het voordat ik mn lenzen in doe, voor het douchen gebruik ik wel een vloeibaar.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:28

_Nelleke_ schreef:
Hvelreki, er zijn van Lush speciale blokken voor droge huid. Op hun website (UK website heeft vaak duidelijkere uitleg) zijn ze vast wel te vinden. :)

Oké, bedankt, dan ga ik even kijken in de winkel! :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:30

Hvelreki schreef:
_Nelleke_ schreef:

Oké, bedankt, dan ga ik even kijken in de winkel! :D

De FUN zepen, honey i washed the kids and figs and leaves drogen mijn huid niet uit. Bohemian wel en de Karma-geur vind ik vies. ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:00

Fun is wel een goeie voor wie blokken vies vind. Je kan die vervormen en breken zoveel als je wil. Dus dan prop je het in zo'n washandschoen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:27

Ik heb ook een zeepblok, van de Lush *D ik gebruik m met mn douchepuff.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:33

Ik heb bij een zeep blok een onhygiënisch gevoel, of het moet eentje zijn waar je stukjes vanaf kan doen.
Geef mij maar zeep in een fles.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:36

Hmm ik lees dingen over beter voor het milieu... Gaat langer mee... Ruikt lekker (in de kledingkast)... Misschien toch maar eens een blok kopen/bestellen :)*.

Vond het ook altijd ondingen omdat ze weg glibberen, maar in stukjes snijden moet dat vast grotendeels voorkomen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:37

Hier het hele gezin aan de vloeibare zeep. Zowel in de douche als in de keuken. Het werkt hier gewoon makkelijker, als de mannen met zwarte handen van het vet/olie binnen komen is binnen de kortste keren zo'n blok heel goor.
Ook tijdens de lammer periode is een pompje zeep fijner dan zo'n blok. Ik zie het al voor me, binnen komen met handen vol bloed/vruchtwater en dan ook nog moeten klooien met zo'n glibberig blok. := Dan kan ik sneller met m'n elleboog een druk op het pompje geven, wordt de boel ook niet zo vies.

Maarja, milieu vriendelijk is het dan weer niet. Gelukkig zijn de meeste flessen tegenwoordig navulbaar.
Laatst bijgewerkt door Froukje op 23-07-14 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:37

Fun van lush kan je in 100 stukjes 'afbreken' als je wil. Heeft een beetje de substantie van klei. Je kan alleen niet echt een stuk in je douche laten liggen want dan smelt ie uitzichzelf. Ik breek steeds een stukje af als ik de douche in ga.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:38

Ik wrijf er altijd mee over mijn douchepuff dan glijdt hij minder snel weg dan wanneer je je hele lijf ermee inzeept. Schuimt ook beter dan. Ik vind ook echt dat de geur lang blijft hangen!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:41

Lush kan ik iedereen aanraden. Mijn huid en die van mijn vriend en vriendinnen is er alleen maar beter van geworden. De FUN zepen zijn voor nu nog mijn favoriet, vooral de gele, maar dat komt omdat ze zo handig zijn om op te bergen haha.

Ik ben allergisch voor zo'n beetje alles en nog wat qua parfum en SLS enzo, dat ik zo veel mogelijk met niet toegevoegde spullen bezig ben. Hoewel ik een fles handiger vind om mee te werken (Ik heb maar een hele kleine badkamer die enkel bestaat uit mijn douche en toilet, dus de flessen kan ik makkelijker weg leggen. Blokken wil je toch liever droog houden), ben ik dol op mijn zepen. Ik ga ongeveer 3 keer in het jaar naar de Lush om daar in te slaan. Wil het liefste toch alles ruiken en van de service wordt ik altijd dolgelukkig. Die mensen daar zijn zo goed getraind!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:44

Ik heb nog een stukje van de gouden fun van de kerstcollectie. Die ruikt naar Honey I Washed The Kids… Hmmm…

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:49

Nou, mijn huid is enorm verbeterd sinds ik 2 jaar geleden over gegaan ben op blokzeep ipv vloeibaar.
Had altijd een enorm droge huid, en dat is nu verleden tijd.
En hubbie is ook over gegaan, en die sterke mannen zweet geur krijgt ie met blokzeep beter weg dan met die vloeibare rotzooi.
Ook mijn moeder viel dat op, nu ze een tijdje blokzeep gebruikt, dat ze veel minder snel ruikt.

Laatst moest ik noodgedwongen met vloeibare wassen, maar man o man, wat voelde ik me ranzig daarna!
Ze leggen een laagje op je huid, waardoor je zogenaamd zacht aanvoelt.
Ranzig gewoon, alles wat ik krijg aan vloeibaar gaat regelrecht de container weer in, voor mij nooit meer.

Overigens hebben we hier ieder een eigen blok, en beneden staat gewoon handgel voor handen wassen voor de visite enzo.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:33

Froukje1993 schreef:
Hier het hele gezin aan de vloeibare zeep. Zowel in de douche als in de keuken. Het werkt hier gewoon makkelijker, als de mannen met zwarte handen van het vet/olie binnen komen is binnen de kortste keren zo'n blok heel goor.
Ook tijdens de lammer periode is een pompje zeep fijner dan zo'n blok. Ik zie het al voor me, binnen komen met handen vol bloed/vruchtwater en dan ook nog moeten klooien met zo'n glibberig blok. := Dan kan ik sneller met m'n elleboog een druk op het pompje geven, wordt de boel ook niet zo vies.

Maarja, milieu vriendelijk is het dan weer niet. Gelukkig zijn de meeste flessen tegenwoordig navulbaar.

Precies dit. Mijn vriend werkt met varkens... lekker met zo'n blok zeep. Nee danku. Hetzelfde als de hele dag druk zijn en onder het vet thuiskomen en dan vervolgens je blok zeep onder het vet smeren..

Tja het is maar wat je op een dag doet natuurlijk. Maar ik vind een blok zeep onder het vet viezer als een een beetje vloeibare zeep.

Durf sowieso weinig anders te gebruiken als wat ik nu gebruik. Ben nogal allergisch voor heeeeel veel dingen. Mijn huid kan niet tegen heel veel dingen dus ben er een beetje huiverig voor om zelf wat anders te proberen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:42

erm...iets met een blok zeep over een washandje halen?
je kunt het natuurlijk zo smerig maken als je wil, maar als je een blok zeep gewoon over een washandje haalt en je met het washandje jezelf wast is er niets smerigs aan een stuk zeep dunkt me
en als er ergens een harig stuk viezige kleffe zeep ligt, heeft het baasje gewoon niet goed voor zijn/haar blokkie gezorgd :+
blokmishandeling :(:)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 24-07-14 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:42

Ik heb alleen een zeepblok in mijn kledingkast. Wist niet dat die dingen nog serieus gebruikt werden om mee te wassen. :Y) Ik vind het ook wat onhygiënisch. Doet me denken aan de basisschool waar ze altijd zo'n geel zeepding aan de muur hadden en waar iedereen met zijn pishanden aanzat. Gedver. Doe mij maar douchegel of vloeibare zeep!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:47

Ehm weet niet hoe iedereen hier zijn vette handen wast (lees vet van trekkers etc) maar ik en niemand die ik ken doet dat met een washand? :')

Pompje is gewoon handiger. Blok moet je toch aanraken, ook onder de douche wanneer je het aan een washand smeert. En dan leg je het weg en kunnen de bacteriën lekker broeien...... nee nog steeds pas ik haha

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:49

bij mij wisselt het nog wel eens..
ik heb eigenlijk altijd wel vloeibaar staan.
maar zoals mensen al zeggen, het is slechter voor het millieu, het gaat veel sneller op en je betaalt voor een groot deel water..

voor het makkelijke gebruik ik gel wel regelmatig.
maar mijn voorkeur ligt toch echt bij zeepblokken,
met name dove vind ik heerlijk..

als je een glibberig zeepje lastig vind, gebruik dan een washandje.

voor de mensen die een zeepblok 'vies' vinden. Ik denk dat ze dan gewoon niet handig zijn als ze de badkamer/keuken/wastafel schoonmaken.

handzeep bij het aanrecht: op het moment dat ik het vaatdoekje verwissel en de zeep wat grauwig lijkt, dan maak ik het nieuwe doekje heeeeeel licht nat en poets het zeepje even op.. doordat je slechts weinig water gebruikt, schuur je eigenlijk het zeepje een beetje bij.. Doekje goed uitspoelen en die is dan ready to go.

badkamer idem. als ik de badkamer opruim en schoonmaak, pak ik het washandje (wat richting de was gaat, of een nieuwe.. bedoel die zijn echt niet vies) en schuur het zeepje even schoon..

ik heb eigenlijk nooit een gorige zeep, het even poetsen van het zeepje is gewoon een gewoonte en kost geen tijd..

zeep in de badkamer die te klein wordt om handig vast te houden verkast naar de wastafel, toilet of keuken.

heb ook wel een handpompje in de keuken, maar mijn huid reageert daar nog al vreemd op (meerdere merken..

om te voorkomen dat je zeep gorig wordt.. gewoon eerst even je handen spoelen met water voor je de zeep gebruikt (dus handen nat, niet de zeep), dan is het grove vuil al weg. nadat je het zeep van je handen gespoeld hebt, nog even paar keer de zeep door je handen wentelen.. buitenkant is wat zachter, dus als er al wat achter blijft, dan is dat daarna ook weg.

*---------------------------------------*
voor de vrouwen die varkens als mannen hebben, of kleine biggetjes ;)
daarvoor hadden wij vroeger altijd een pot schuurzeep in de bijkeuken staan. hadden ze zulke gore klauwen dan pakten ze de pot mee naar de keuken.. eerst even goed wassen met schuurzeep en daarna met gewone zeep (schuurzeep vonden wij nogal meuren zeg maar)

complimenten voor het topic. vind het wel een leuke discussie

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:51

ilaan schreef:
Ehm weet niet hoe iedereen hier zijn vette handen wast (lees vet van trekkers etc) maar ik en niemand die ik ken doet dat met een washand? :')

Pompje is gewoon handiger. Blok moet je toch aanraken, ook onder de douche wanneer je het aan een washand smeert. En dan leg je het weg en kunnen de bacteriën lekker broeien...... nee nog steeds pas ik haha

idem met keukendoekjes.. nooit gewoon nat wegleggen (zeker niet op een prop).. als je een keukendoekje na gebruik een drupje afwasmiddel geeft beetje water erop, dan goed uitknijpen en uithangen (over de kraan bijv) dan gaan ze veel langer 'goed' mee.. die kun je rustig drie dagen laten liggen.

washandjes idem, 1 keer over het zeepje halen, beetje water, goed uitwringen en weghangen. en als je echt bacteriefoob bent (nieuw woord en ik claim het bij deze :P), dan mik je m aan het einde van de dag toch in de wasmand?

pomjes vind ik er vaak ranziger uitzien dan zeepjes overigens..

in beide gevallen ligt het gewoon aan de gebruiker.. zowel zeepje als pompje kun je gewoon schoonmaken.