Nieuwe auto kopen, maar welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

welke auto zou jij kiezen?

Poll eindigt op

Kia Picanto
12 (20%)
Mitsubishu Space Star
8 (13%)
VW Up
24 (40%)
Toyota Aygo nieuwe model
15 (25%)

Totaal aantal stemmen: 59

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:19

sallandval schreef:
Danique_G schreef:
Bij de yaris heb ik het gevoel dat ik hem sneller op zijn staart trap, maar een yaris is natuurlijk geen aygo.

Dat heeft vaak meer met de motorinhoud te maken dan met het type. Ik had hiervoor bv een colt czc 1.5 turbo, maar als ik dan een colt meekreeg als vervanger (banden wisselen bv) dan leek dat wel een oma-autootje omdat het bijvoorbeeld maar een 1.1 was :')

Ik zou dan ook zelf altijd iets meer investeren om iets meer vermogen te krijgen, dat kan je leven redden bij een inhaalmaneuvre bijvoorbeeld.

Dat hoeft werkelijk niks met motorinhoud ze maken te hebben. Ik heb een cuore met een 1.1 benzine motor. Ik rij auto's met grotere motors er met gemak uit. Puur omdat dit ding zo fel en direct is. Pedaal aanraken is gas er op bij dit dingetje, ik heb in alle soorten auto's gereden maar niks dat zo snel optrekt als dat oude blikje. Met maar 700 kilo gaat een kleine motor prima.

Bovendien wordt er in de nieuwe en oude aygo nog steeds dezelfde motor gebruikt als die in mijn cuore ligt. Omdat Toyota dit heeft "overgenomen" van hun dochterbedrijf Daihatsu. Die dingen krijgen echt geen problemen met invoegen of inhalen +:)+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:41

Sababber schreef:
Dat hoeft werkelijk niks met motorinhoud ze maken te hebben. Ik heb een cuore met een 1.1 benzine motor. Ik rij auto's met grotere motors er met gemak uit. Puur omdat dit ding zo fel en direct is. Pedaal aanraken is gas er op bij dit dingetje, ik heb in alle soorten auto's gereden maar niks dat zo snel optrekt als dat oude blikje. Met maar 700 kilo gaat een kleine motor prima.

Bovendien wordt er in de nieuwe en oude aygo nog steeds dezelfde motor gebruikt als die in mijn cuore ligt. Omdat Toyota dit heeft "overgenomen" van hun dochterbedrijf Daihatsu. Die dingen krijgen echt geen problemen met invoegen of inhalen +:)+

Welk type heb je dan precies? Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat hij onder de 10.5 sec van 0-100 gaat....

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 12:46

Ik denk dat 'er uit rijden' een erg relatief begrip is hoor. Ik kan met mijn Abarth (1.4 l turbo 136 pk) de VW Scirocco R (2.0 l turbo 265 pk) van mijn vriend er ook uit rijden, zolang hij maar geen vol gas geeft. :D

Jou auto reageert hoogst waarschijnlijker directer omdat het geen turbo maar atmosferisch is, dwz meer kracht bij lagere toeren (geen turbo die moet laden), daar waar andere auto's met turbo het hoger in de toeren moeten zoeken. Had ik met mijn oude StreetKa ook, die had ook heel veel kracht onderin, meer dan mijn Abarth.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:20

Ooo ik had een Civic coupé met V-tec en die begon ook ineens te vliegen bij 4.500toeren hihi. Je voelde echt ineens dat ie mer power had, dat was pas leuk speelgoed!!

Nu een opel omega, met 2L, hij snel hoor! Maar hij weegt heel zwaar dus leg deze motor in je Cuore en je bent echt tha boss op de weg :')

TS ik zou voor iets Duits of voor iets Japans gaan dat blijft lopen. Verder kan ik je niet op weg helpen en moet je lekker kijken wat bij jou past en wat je lekker vindt rijden en wat je nodig hebt kwa grootte en wat je portemonnee leuk vindt.

Choiix

Re: Nieuwe auto kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:22

Duits is geen garantie voor succes, kijk naar de recente VAG auto's (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda) met alle DSG problemen en opgeblazen TFSI motoren :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:07

Ik heb ook hele slechte ervaringen met duits... Mijn fox had tot 2x toe de versnellingsbak kaduuk in 3 jaar tijd

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:26

Niet alleen de TSFI's, maar ook de FSI's. En de getunende ABT motoren, maar dat komt iets minder voor. Op het moment vervangen we hier zo'n drie motoren per week. Maar dat zijn wel allemaal kleine motoren, dus de 1,2 l heel vaak, de 1,4 l wat minder vaak. De rede hier achter is dat er een hele serie verkeerde kettingen in de auto's gemonteerd zijn, en deze kettingen breken. (en dan slaat de zuiger de kleppen kapot etc.) Die kettingen bestellen ze met duizenden. Wetende dat een ketting nooit vervangen dient te worden is dat foute boel. Op het moment worden hier ook zo'n 5 wagens per dag teruggeroepen omdat er in de fabriek de verkeerde olie in de versnellingsbakken is gedaan, dus de mechanische geautomatiseerde versnellingsbakken (DSG). De volledig automatische versnellingsbakken (geen DSG) houden zich enorm goed bij de VW groep. Alles is relatief, in het begin shockeerde het me enorm, omdat ik van Ford af kom en we dat daar nooit hadden. Maar als je ziet hoeveel VW (en de rest van de groep) er rondrijden in verhouding met andere auto's, is dat enorm en is het probleempercentage dus niet schrikbarend hoog.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:22

ach ja zo had ik eens een Ford automaat gekocht waarbij de versnellingsbak 1 jaar daarvoor was vervangen, dan zou je denken dat die voorlopig niet meer stuk gaat...behalve bij mij, ik had hem binnen een jaar alweer kapot en natuurlijk geen garantie of wat dan ook, heel jammer ook van Ford zelf niks aan coulance terwijl duidelijk was dat het niet normaal was. Maar goed verder was het wel een superfijne auto.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:49

Heb ik er overheen gelezen, of heb je al een keuze gemaakt?

Ik baal... auto moet naar de garage, en ze geven weer die ***Picanto mee als vervangauto -O- Ergernis in die auto neemt met de minuut toe als ik er in aan het rijden ben. Ik hoop dat onze eigen auto snel gemaakt kan worden (airco is kapot).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:45

TS Hoeveel heb je eigenlijk te besteden? Of heb ik daar overheen gelezen?

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:06

Wat je het beste kan kopen is vooral een kwestie van smaak en bestedingsruimte. Wat vind je lekker rijden en waar voel je je prettig in. Dat kan je alleen maar beslissen door er in te rijden.

Waar ik zelf wel altijd naar kijk is het aantallen sterren dat de mogelijke auto voor veiligheid krijgt. Zeker omdat je voornamelijk op de snelweg rijdt en je niet uit je auto gezaagd wil worden mocht je een ongeluk krijgen.

Weet niet vanaf welk bouwjaar je zoekt want dat moet je ook invullen.
Kijk anders eens hier: http://nl.euroncap.com/home_nl.aspx

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 14:16

Heb sinds 2 dagen mijn huidige auto terug. De dagwaarde ligt nu rond de 6000 ongeveer, de rest zal ik moeten bijlenen, dus vandaar dat ik niet voor een te grote auto kan gaan.
Heb een hele nieuwe voorkant gekregen en hij rijdt nu wel weer als nieuw moet ik eerlijk zeggen.
Ik de tijd van schadeherstel reed ik een Opel Corsa, vond die auto wel echt helemaal super op de weg liggen en qua comfort ook een fijne auto.
Ben nu aan het overwegen om toch mijn huidige auto nog een jaar of 2 aan te houden en dan goed te gaan sparen...

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:19

Is zeker aan te raden!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:26

Dat zou ik je ook zeker aanraden als deze nog gewoon goed rijdt en je eigenlijk geen geld hebt voor een beter/nieuwer model. Dan schiet je er niets mee op.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:54

Ik zou ook nog lekker even doorrijden. Toyota's zijn hartstikke goede autootjes!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:22

Ik vind die nieuwe Corsa's ook gaaf, ik spaar voor zo eentje, of voor een Citroën DS3, maar dat gaat echt nog wel even duren. :')

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 23:12

Die DS3 is ook gaaf, ooit in een demo gereden, heeft een goeie wegligging en stuurt heel scherp. Wat dat betreft is de nieuwe Corsa wat luier.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:15

Ik vind die DS3 ook gewoon leuk om te zien, vooral in het geel. :D
Opel Adam vind ik ook een leukje, maar die zijn al helemaal duur!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:13

Mijn ex heeft nu de DS3 in het geel. Heb foto's gezien, vind het een leuk autootje.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:23

Ik heb zelf een kia picanto wel een wat ouder model (2004) maar ben super blij met me auto en heeft een goede weg ligging en rijd en ligt best stevig op de weg.
Tevens vind ik dat van het nieuwe model ook ( heeft een vriendin van me)
Als ik ooit weer een auto koop wordt het weer een kia voor mij geen ander

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 19:02

Ben vandaag toch wezen proefrijden in verschillende auto's en mijn keus is op de Mitsubishi gevallen.
Qua formaat een heel stuk ruimer dan de Aygo en ligt ook fijner op de weg.
Heb er goed over nagedacht, overal ingelezen etc.
Iig bedankt voor al jullie ervaringen!