sallandval schreef:Danique_G schreef:Bij de yaris heb ik het gevoel dat ik hem sneller op zijn staart trap, maar een yaris is natuurlijk geen aygo.
Dat heeft vaak meer met de motorinhoud te maken dan met het type. Ik had hiervoor bv een colt czc 1.5 turbo, maar als ik dan een colt meekreeg als vervanger (banden wisselen bv) dan leek dat wel een oma-autootje omdat het bijvoorbeeld maar een 1.1 was![]()
Ik zou dan ook zelf altijd iets meer investeren om iets meer vermogen te krijgen, dat kan je leven redden bij een inhaalmaneuvre bijvoorbeeld.
Dat hoeft werkelijk niks met motorinhoud ze maken te hebben. Ik heb een cuore met een 1.1 benzine motor. Ik rij auto's met grotere motors er met gemak uit. Puur omdat dit ding zo fel en direct is. Pedaal aanraken is gas er op bij dit dingetje, ik heb in alle soorten auto's gereden maar niks dat zo snel optrekt als dat oude blikje. Met maar 700 kilo gaat een kleine motor prima.
Bovendien wordt er in de nieuwe en oude aygo nog steeds dezelfde motor gebruikt als die in mijn cuore ligt. Omdat Toyota dit heeft "overgenomen" van hun dochterbedrijf Daihatsu. Die dingen krijgen echt geen problemen met invoegen of inhalen

Ergernis in die auto neemt met de minuut toe als ik er in aan het rijden ben. Ik hoop dat onze eigen auto snel gemaakt kan worden (airco is kapot).