Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Diertjec schreef:Ik heb niet alles super goed gelezen, maar wat ik me afvraag, waarom wil je geen decentrale selectie doen volgend jaar?
Zoals je zelf zegt; dan leg je je vast op een studie, maar dat is toch juist wat je wilt?
StableDoor schreef:Kan niet, losse certificaten gelden niet als je al een diploma hebt
vuurneon schreef:Je kan ook na je bachelor in Gent overstappen naar Utrechtdaarvoor hebben ze toen die BaMa structuur ingevoerd.
)robbie88 schreef:er zijn er maar 6 voor je.. ik acht de kans dat je alsnog door mag best groot..
ik zou als 2e keus toch naar gent gaan.
Ik en nog veel anderen worden dus gestraft voor iets waar we totaal geen invloed op hebben gehad: de loting. StableDoor schreef:DUO gebeld, nu heb ik echt een probleem.
Ik moet nageplaatst worden of een hele studie diergeneeskunde doen in België of een hele studie biologie, anders krijg ik geen studiefinanciering meer... Ik kan dus niet volgend jaar weer meeloten voor Utrecht, dan moet ik die hele studie zelf betalen, dan begin ik dus de rest van mijn leven met tienduizenden euro's schuldIk en nog veel anderen worden dus gestraft voor iets waar we totaal geen invloed op hebben gehad: de loting.
DaphneL schreef:Volgens mij ben je dan in elk geval vandaag verkeerd geinformeerd, als jij dit jaar begint met studeren hou je ook bij een overstap recht op drie jaar studiefinanciering (dus nog twee jaar voor diergeneeskunde als je volgend jaar wel ingeloot wordt). Zie ook https://www.startstuderen.nl/forum/posts/list/19.page
Ik start per september 2014 met een bachelorstudie met de huidige studiefinanciering. Als ik stop met deze studie, val ik dan per 1 september 2015 onder het studievoorschot als ik opnieuw ga studeren?
Als je in studiejaar 2014-2015 begint aan een bachelorstudie, na de invoering van het nieuwe stelsel van studiefinanciering overstapt naar een andere bachelorstudie of tussentijds stopt en later weer begint, behoud je in totaal drie (wo-bacheloropleiding) of vier jaar (hbo-bacheloropleiding) aanspraak op de huidige basisbeurs.
Pantykous schreef:DaphneL schreef:Volgens mij ben je dan in elk geval vandaag verkeerd geinformeerd, als jij dit jaar begint met studeren hou je ook bij een overstap recht op drie jaar studiefinanciering (dus nog twee jaar voor diergeneeskunde als je volgend jaar wel ingeloot wordt). Zie ook https://www.startstuderen.nl/forum/posts/list/19.page
Ik start per september 2014 met een bachelorstudie met de huidige studiefinanciering. Als ik stop met deze studie, val ik dan per 1 september 2015 onder het studievoorschot als ik opnieuw ga studeren?
Als je in studiejaar 2014-2015 begint aan een bachelorstudie, na de invoering van het nieuwe stelsel van studiefinanciering overstapt naar een andere bachelorstudie of tussentijds stopt en later weer begint, behoud je in totaal drie (wo-bacheloropleiding) of vier jaar (hbo-bacheloropleiding) aanspraak op de huidige basisbeurs.
Dit dus, je bent verkeerd geinformeerd.
DaphneL schreef:Volgens mij ben je dan in elk geval vandaag verkeerd geinformeerd, als jij dit jaar begint met studeren hou je ook bij een overstap recht op drie jaar studiefinanciering (dus nog twee jaar voor diergeneeskunde als je volgend jaar wel ingeloot wordt). Zie ook https://www.startstuderen.nl/forum/posts/list/19.page