Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dirndl schreef:Heb de oplossing gevonden! Combinatie tussen de 2 methodes (het was inderdaad te warm voor de koude methode; werd te snel weer zacht).
Maar na het afkoelen dus weer opgewarmd tot het lauwwarm en kneedbaar was, met m'n handen aanbrengen en 'uitsmeren', stuk katoen erop en RATSJ.
Ben na 2 uur klungelen in gekke houdingen, veel blauwe plekjes en een flinke dosis tanden op elkaar bijten, haarloos from the waist down. Dus het is het waard, ideaal!

ik heb het ook koud gebruikt, ga het vanavond eens warm proberen!
hahha. maar ik vind het beter te doen dan epileren. ik vind epileren zo'n irritant rot gevoel, bij harsen voelt het minder alsof je geelectrocuteerd (hoe schrijf je dit?) word en meer als een global draagzame pijn. ik het het dan over elileren met een epilady martel machine Ann_moi schreef:Ik ga het komende week ook eens proberen als de temperaturen wat omlaag zijn. Vorig jaar heb ik ook een poging gedaan tijdens de hittegolf en toen lukte het niet op de koude manier. Warm wel een beetje beter, maar ik vond het nog niet ideaal. Zou graag dit toepassen op mijn benen.
Ik heb ook wel een epilady, maar daar krijg ik mijn benen niet netjes van, teveel pijn en uiteindelijk overal rode puntjes.
_Micha_ schreef:Ik heb nu zo'n zin om dit uit te proberen maar ik heb toevallig (zo vaak doe ik het niet) mezelf helemaal geschoren vandaag.

_RMHorse_ schreef:Bij de koude manier breng je de wax tegen de haargroei richting in en trek je het uit met de haargroei richting mee. Dit is juist hetgeen wat me zo aanspreekt, want harsen en waxen met strips is tegen de haargroei richting in eraf trekken en hier krijg je juist die rode bultjes en irritaties van. Je trekt je haarzakgaatje verder open (wat een raar woord verzin ik ook maar net)
Niwla schreef:_Micha_ schreef:Ik heb nu zo'n zin om dit uit te proberen maar ik heb toevallig (zo vaak doe ik het niet) mezelf helemaal geschoren vandaag.
Ik vroeg me al af waar al die harige bokkers ineens vandaan kwamen.
Je moet het toch een week of twee laten groeien voordat je kunt waxen? Dat red ik nooooit. Dat vindt manlief ook niet zo gezellig denk ik.
Cyella schreef:Net eens uit de koelkast gehaald, was nog een beetje warm, heb geprobeerd een bolletje eruit te halen, ging an sich vrij makkelijk maar omdat het nog (te) warm was, ging het na een paar keer kneden wel plakken, toen heb ik het maar opgegeten
Hahaha. Ik vind het niet echt lekker. Beetje chemisch zuur.
Kayleigh_ schreef:_RMHorse_ schreef:Bij de koude manier breng je de wax tegen de haargroei richting in en trek je het uit met de haargroei richting mee. Dit is juist hetgeen wat me zo aanspreekt, want harsen en waxen met strips is tegen de haargroei richting in eraf trekken en hier krijg je juist die rode bultjes en irritaties van. Je trekt je haarzakgaatje verder open (wat een raar woord verzin ik ook maar net)
En hoe zit dat dan met epileren? Dan trek je de haren niet per sé met de haarrichting mee of juist niet. En toch is daar irritatie van...
Ik denk dat irritatie hoe dan ook ontstaat door het uittrekken van de haren.
Suikerwax ziet er op dat filmpje enorm effectief uit, maar ik hou het voorlopig toch maar bij mijn epileerset. Het klinkt iig dramatisch om die wax te maken.