Suiker wax

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Re: Suiker wax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:05

Oeps, ongelukje.. Ooooooooveral ligt suiker..

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:17

Mijn wax is toch gelukt :))
Nog iets meer afkoelen en dan ga ik kijken of ik het kan gebruiken als bal.

En hij smaakte nog best lekker ook :')

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:17

En teveel water toegevoegd.. Tjeee ik dacht dat ik wel redelijk handig was..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:40

Is de citroensap een vereiste? O:) Laat ik nou net dát niet in huis hebben, maar wel aardig harige benen *\o/*

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:30

Dirndl schreef:
Heb de oplossing gevonden! Combinatie tussen de 2 methodes (het was inderdaad te warm voor de koude methode; werd te snel weer zacht).

Maar na het afkoelen dus weer opgewarmd tot het lauwwarm en kneedbaar was, met m'n handen aanbrengen en 'uitsmeren', stuk katoen erop en RATSJ. :D

Ben na 2 uur klungelen in gekke houdingen, veel blauwe plekjes en een flinke dosis tanden op elkaar bijten, haarloos from the waist down. Dus het is het waard, ideaal! *\o/*

Die blauwe plekjes heb ik van een klein stukje proberen al... ik wil ook aan de slag, maar ben bang dat ik tijdens de komende hete dagen geen korte broek aan kan :+

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 08:49

elinebakker schreef:
En teveel water toegevoegd.. Tjeee ik dacht dat ik wel redelijk handig was..

Het moet geen waterig goedje zijn in de pan. Eerder stevig en 'suikerig'. :D

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:11

Nee ik dacht een kopje water maar het moest een kwart kopje zijn. Iets met te snel klaar willen zijn.

Tweede versie wel volgens recept en dat ziet er goed uit! Van de week proberen als het wat minder weer wordt (en de haartjes wat langer zijn) :)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:27

Ik lees even mee. Dit weekend ga ik ook een poging doen. Voor de ervaren mensen, is het nou echt minder pijnlijk?

Ben nu bij gebrek aan beter aan het plukken met pincet (bikinilijn) maar dat is ook niks. Duurt veel te lang en mis nog steeds best veel :=

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:30

Ik heb me ook al geschoren vanwege het goede weer, maar ik denk dat ik nog wel wat harige plekken kan vinden :P

Ga eens een poging wagen..

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:43

ik heb gisteren mijn benen proberen te harsen, maar ik geloof dat mijn hars toch niet zo geweldig is als ik dacht haha, er blijven elke keer wel een stuk of 3-5 haartjes zitten op het stuk dat ik heb geharst.. nouja er maar vaker overheen gaan denk ik :+ ik heb het ook koud gebruikt, ga het vanavond eens warm proberen!

Harsen doet zeker meer pijn dan scheren :+ hahha. maar ik vind het beter te doen dan epileren. ik vind epileren zo'n irritant rot gevoel, bij harsen voelt het minder alsof je geelectrocuteerd (hoe schrijf je dit?) word en meer als een global draagzame pijn. ik het het dan over elileren met een epilady martel machine

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:50

Ik gebruikte eerst altijd een epilady, maar vanwege de pijn en het gemak toch weer overgestapt naar scheren. Het staat nu op het vuur, ben benieuwd..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:01

Ik heb respect voor jullie uithoudingsvermogen om het te maken, te proberen, nog een keer te maken en weer te proberen. Dat is mij allemaal dan weer teveel werk :o (en ik val ook in de categorie: onhandig) Leuk topic, ook om alleen mee te lezen :D

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:25

Ik ga het komende week ook eens proberen als de temperaturen wat omlaag zijn. Vorig jaar heb ik ook een poging gedaan tijdens de hittegolf en toen lukte het niet op de koude manier. Warm wel een beetje beter, maar ik vond het nog niet ideaal. Zou graag dit toepassen op mijn benen.
Ik heb ook wel een epilady, maar daar krijg ik mijn benen niet netjes van, teveel pijn en uiteindelijk overal rode puntjes.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:35

Ann_moi schreef:
Ik ga het komende week ook eens proberen als de temperaturen wat omlaag zijn. Vorig jaar heb ik ook een poging gedaan tijdens de hittegolf en toen lukte het niet op de koude manier. Warm wel een beetje beter, maar ik vond het nog niet ideaal. Zou graag dit toepassen op mijn benen.
Ik heb ook wel een epilady, maar daar krijg ik mijn benen niet netjes van, teveel pijn en uiteindelijk overal rode puntjes.

Precies dat dus!

Heb het eerst in koud water gezet, het bakje. De kleur ziet er an sich vrij goed uit, misschien net iets te donker maar niet extreem. Het was nog redelijk warm maar de wax bleef niet plakken aan mijn hand, dus eigenlijk zoals het hoort. Nu staat het nog even in de koelkast, om het helemaal te laten afkoelen. Ben benieuwd!

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:36

Bij de koude manier breng je de wax tegen de haargroei richting in en trek je het uit met de haargroei richting mee. Dit is juist hetgeen wat me zo aanspreekt, want harsen en waxen met strips is tegen de haargroei richting in eraf trekken en hier krijg je juist die rode bultjes en irritaties van. Je trekt je haarzakgaatje verder open (wat een raar woord verzin ik ook maar net)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:37

_Micha_ schreef:
Ik heb nu zo'n zin om dit uit te proberen maar ik heb toevallig (zo vaak doe ik het niet _O- ) mezelf helemaal geschoren vandaag. -O-

Ik vroeg me al af waar al die harige bokkers ineens vandaan kwamen. :')
Je moet het toch een week of twee laten groeien voordat je kunt waxen? Dat red ik nooooit. Dat vindt manlief ook niet zo gezellig denk ik. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:38

_RMHorse_ schreef:
Bij de koude manier breng je de wax tegen de haargroei richting in en trek je het uit met de haargroei richting mee. Dit is juist hetgeen wat me zo aanspreekt, want harsen en waxen met strips is tegen de haargroei richting in eraf trekken en hier krijg je juist die rode bultjes en irritaties van. Je trekt je haarzakgaatje verder open (wat een raar woord verzin ik ook maar net)

En hoe zit dat dan met epileren? Dan trek je de haren niet per sé met de haarrichting mee of juist niet. En toch is daar irritatie van...

Ik denk dat irritatie hoe dan ook ontstaat door het uittrekken van de haren.

Suikerwax ziet er op dat filmpje enorm effectief uit, maar ik hou het voorlopig toch maar bij mijn epileerset. Het klinkt iig dramatisch om die wax te maken. :P

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 11:45

Niwla schreef:
_Micha_ schreef:
Ik heb nu zo'n zin om dit uit te proberen maar ik heb toevallig (zo vaak doe ik het niet _O- ) mezelf helemaal geschoren vandaag. -O-

Ik vroeg me al af waar al die harige bokkers ineens vandaan kwamen. :')
Je moet het toch een week of twee laten groeien voordat je kunt waxen? Dat red ik nooooit. Dat vindt manlief ook niet zo gezellig denk ik. :')

Nee joh. Na een dag of 3 kan het al.
Of nouja. Ik ben een half bloedje met een lichte huid en zwarte haren. Na 3 dagen heb ik al wel stoppels die te waxen zijn.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:49

Net eens uit de koelkast gehaald, was nog een beetje warm, heb geprobeerd een bolletje eruit te halen, ging an sich vrij makkelijk maar omdat het nog (te) warm was, ging het na een paar keer kneden wel plakken, toen heb ik het maar opgegeten :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:08

Geweldige tip zeg, ik ga het ook uitproberen. Het lijkt me makkelijker dan de koude strips die ik nu gebruik.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 12:13

Cyella schreef:
Net eens uit de koelkast gehaald, was nog een beetje warm, heb geprobeerd een bolletje eruit te halen, ging an sich vrij makkelijk maar omdat het nog (te) warm was, ging het na een paar keer kneden wel plakken, toen heb ik het maar opgegeten :=

:') Hahaha. Ik vind het niet echt lekker. Beetje chemisch zuur.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:15

Zonet zowel warm als koud gebruikt, er komen wel degelijk haren vanaf, maar het is niet echt super nauwkeurig. Er blijven veel haren achter bij mij, het dunt het hoogstens uit. Wel heb ik nu een dagtaak om al het plak plak op te ruimen hier *\o/*

De smaak vind ik wel meevallen, citroensnoepje *\o/*
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 18-07-14 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 12:15

Misschien is je 'flick' techniek nog niet zo goed?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:17

Ik zie net echt in wat je er fout aan kan doen. Bijvoorbeeld koud:
Je drukt het tegen je huid en smeert het zo over een vlak uit, dan trek je het tegen de richting weer in een beweging weg.

Warm werkt hetzelfde, maar dan met een lap stof.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:19

Kayleigh_ schreef:
_RMHorse_ schreef:

En hoe zit dat dan met epileren? Dan trek je de haren niet per sé met de haarrichting mee of juist niet. En toch is daar irritatie van...

Ik denk dat irritatie hoe dan ook ontstaat door het uittrekken van de haren.

Suikerwax ziet er op dat filmpje enorm effectief uit, maar ik hou het voorlopig toch maar bij mijn epileerset. Het klinkt iig dramatisch om die wax te maken. :P

Epileren met een pincet doe je ook met de haargroeirichting mee, met een apparaat inderdaad tegen de haargroei in