Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nu heb ik hem net ff thuis afgezet en ben ik weer naar huis gegaan ! Vind het al super hoe t nu gaat dat die het al een keer afslaat iedereen van die groep lijkt er een beetje klaar mee te zijn godzijdank! mick75 schreef:Verslaafden zijn ook gewoon mensen met gevoelens. En ze zijn zeker niet allemaal manipulatief, en ze liegen ook niet allemaal alles bij elkaar. Verslaafden zijn gewoon mensen, er zitten leugenaars tussen, er zitten eerlijke tussen.
Ik wordt een beetje ziek van alle leugens rondom verslavingen en verslaafden. Er wordt gruwelijk veel onzin over verkondigd. Van de meeste verslaafden merkt niemand het zelfs, ja, ook van drugsverslaafden. De meesten hebben namelijk gewoon een normale baan, een heel normaal leven, een gezin. En zijn verslaafd. Aan pillen, coke, heroine, bedenk het.
schrok me echt dood ! ik wauw er na toe lopen en kreeg al weer allemaal dingen naar me hoofd over hoe dit en dat zad leek wel of iedereen hem stond te verdedigen..? maar mij boeide die auto niet veel maar de inzittende die boeide mij veel of ze niks hadden ofso? Ik ben lang verhaal kort te maken naar mijn beste vriendin gegaan om daar me afleiding te zoeken en me verhaal kwijt te kunnen, en heb die avond een berichtje van hem gekregen. M:" kan ik je vanavond eventjes spreken." ik:" ja dat kan wel..." ik ben die avond naar hem toe gegaan en hij heeft gezegt dat hij er nu ook echt mee kapt en hij het ook zeker begreep dat ik hem niet meer zo goed geloofde ! hij had zeker veel spijt dat die mij zoveel pijn heb gedaan en zo vaak ze afspraken niet na kwam. waarop ik weer zei :" ik wil dat jij eerst oprecht je excuus aanbied tegen over je ouders/famillie en dat je, je daarna op mij richt want daar heb je nog heel wat mee goed te maken."(met ze famillie ) hij vroeg bij mij dus om zijn laaste kans en die heb ik hem dan ook gegeven ! JoellaLoves schreef:pff dacht eventjes dat me weekend niet erger kon maar gelukkig is alles weer omgekeerd naar een super weekend!
zaterdag hadden we een feestje waar ik @Tivoli van bokt heb gesproken over hem ! (hij was uiteraard ook aanwezig en had helaas weer GHB gebruikt ) na haar gesproken te hebben en elkaars verhaal aangehoord te hebben ging we weer lekker door met feestje bouwen (was echt een super feest ! ) na weer wat gesprongen in de ronde te hebben kwam ik in gesprek met @Tivoli der zus ! (over het zelfde onderwerp) toen wij het gesprek bijna hadden afgerond kwam M aangereden met de auto's in de kreukelsschrok me echt dood ! ik wauw er na toe lopen en kreeg al weer allemaal dingen naar me hoofd over hoe dit en dat zad leek wel of iedereen hem stond te verdedigen..? maar mij boeide die auto niet veel maar de inzittende die boeide mij veel of ze niks hadden ofso? Ik ben lang verhaal kort te maken naar mijn beste vriendin gegaan om daar me afleiding te zoeken en me verhaal kwijt te kunnen, en heb die avond een berichtje van hem gekregen. M:" kan ik je vanavond eventjes spreken." ik:" ja dat kan wel..." ik ben die avond naar hem toe gegaan en hij heeft gezegt dat hij er nu ook echt mee kapt en hij het ook zeker begreep dat ik hem niet meer zo goed geloofde ! hij had zeker veel spijt dat die mij zoveel pijn heb gedaan en zo vaak ze afspraken niet na kwam. waarop ik weer zei :" ik wil dat jij eerst oprecht je excuus aanbied tegen over je ouders/famillie en dat je, je daarna op mij richt want daar heb je nog heel wat mee goed te maken."(met ze famillie ) hij vroeg bij mij dus om zijn laaste kans en die heb ik hem dan ook gegeven !
vandaag (maandag) ben ik met hem naar leiden geweest voor nieuwe schoenen (helaas niet geslaagd) was een leuk rustig dagje hij heeft van meerderen mensen te horen gekregen als jij stopt dan draag ik wel een steentje bij voor je auto! en van een goeie maat dat die dan een slof peuken kreeg .. het deed hem zoveel dat er zoveel mensen wat voor hem wouden doen! hij moest er zelfs een traantje van laten !ik denk zelf dat die het licht nu wel heeft gezien maar ik blijf dat alleen maar hopen want ik weet wel hoeveel pijn het doet al zou die zijn belofte weer niet na komen.
nu ben ik hopend dat alles weer op zijn pootjes terecht komt en zo niet dan trek ik helaas me handen er vanaf !
... De rest moet hij echt zelf doen dat kun jij niet doen hoe graag je ook wil, als hij zelf niet de knop omzet dan heeft alles wat jij voor hem doet geen zin. Nogmaals sterkte!!!! JoellaLoves schreef:ik heb hem duidelijk gemaakt dat dit zijn laaste kans is en anders mijn handen van hem aftrek en weer verder ga ! hij snapt me volkomen en heeft gisteren niet gebruikt en vandaag ook niet! je ziet hem al een stuk meer opknappen.
mick75 schreef:Ik vind dit nou als typische junkiepraatjes klinken van hem.
Het gaat fout bij het toezeggen van allerlei materiele dingen, zoals steentje bijdragen voor die auto. Niets beloven wat je geld kost, of kan gaan kosten. Nu ga je proberen hem van de drugs af te kopen, en dat ga je nooit winnen. Hij moet er vanaf blijven omdat hij dat zelf wil, anders werkt het niet.
Laat hem er maar van leren, auto in de prak, zal ie toch waarschijnlijk ooit keuzes moeten gaan maken. Drugs of sparen voor een nieuwe. Als jullie hem financieel gaan helpen, dan hoeft ie nooit een keuze te maken. Laat hem maar lekker een tijdje met het OV en de fiets rondsjouwen en scheld hem voor mijn part de huid vol en meer.
Je kan best met hem bevriend blijven, alleen zolang hij gebruikt gewoon duidelijke regels stellen. Je krijgt GEEN geld van me. Hooguit een kop koffie en een broodje of zo, maar GEEN geld. Nooit. Onder geen enkele omstandigheid. Totdat hij BEWEZEN heeft dat hij langere tijd clean is en daar serieus aan werkt. Verder kan je gewoon prima contact met hem houden.
En weet je, als jij die regels maar duidelijk genoeg maakt, die van "ik geef je geen geld, wat er ook gebeurt", dan weet hij waar hij aan toe is en bescherm je jezelf ook nog een keertje. Het is nog veel erger als blijkt dat hij jouw centen in drugs gestopt heeft en niet in een auto.