me maatje aan de drugs..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: me maatje aan de drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:09

Verslaafden zijn ook gewoon mensen met gevoelens. En ze zijn zeker niet allemaal manipulatief, en ze liegen ook niet allemaal alles bij elkaar. Verslaafden zijn gewoon mensen, er zitten leugenaars tussen, er zitten eerlijke tussen.

Ik wordt een beetje ziek van alle leugens rondom verslavingen en verslaafden. Er wordt gruwelijk veel onzin over verkondigd. Van de meeste verslaafden merkt niemand het zelfs, ja, ook van drugsverslaafden. De meesten hebben namelijk gewoon een normale baan, een heel normaal leven, een gezin. En zijn verslaafd. Aan pillen, coke, heroine, bedenk het.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:13

Mick75, die zullen er idd best zijn, maar de verslaafden die ik heb gekend hadden een uitkering, steelden geld, zelfs van hun bloedeigen kinderen, logen, bedrogen, deden nog veel meer dingen die ik hier maar niet zal opnoemen en pfff, drie van hen hebben zelfmoord gepleegd en een vierde is overleden aan een overdosis. Ik ken een jongen die inmiddels 20 is, maar op 6-jarige leeftijd zijn aan alcohol verslaafde moeder verloor door zelfmoord. 7 jaar later pleegde ook zijn - aan alcohol en drugs verslaafde - vader eveneens zelfmoord. Het kind had dankzij die rotverslavingen dus gewoon geen ouders meer. Dat is hard..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:14

Die ken ik er ook, maar ik ken er ook heel wat meer die gewoon werken, en waar je niets aan merkt. En hee, meestal kom je er toevallig achter dat ze verslaafd zijn, want ze hangen dat dus niet aan de grote klok.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:15

Tja, ik heb er bij een in huis gewoond (en we hadden godzijdank geen relatie), maar ik wil het nooit meer meemaken. Ik heb bijna een jaar EMDR gehad voor oa wat zich daar heeft afgespeeld. Ik hoop dat de vriend van TS tijdig tot bezinning komt.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 01:14

Hij heeft gelukkig vandaag niks gebruikt ! Hij wauw wel halen maar is toch bij ze gezonde verstand gebleven en is de avond gewoon bij me gebleven :) nu heb ik hem net ff thuis afgezet en ben ik weer naar huis gegaan ! Vind het al super hoe t nu gaat dat die het al een keer afslaat iedereen van die groep lijkt er een beetje klaar mee te zijn godzijdank!

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 01:18

mick75 schreef:
Verslaafden zijn ook gewoon mensen met gevoelens. En ze zijn zeker niet allemaal manipulatief, en ze liegen ook niet allemaal alles bij elkaar. Verslaafden zijn gewoon mensen, er zitten leugenaars tussen, er zitten eerlijke tussen.

Ik wordt een beetje ziek van alle leugens rondom verslavingen en verslaafden. Er wordt gruwelijk veel onzin over verkondigd. Van de meeste verslaafden merkt niemand het zelfs, ja, ook van drugsverslaafden. De meesten hebben namelijk gewoon een normale baan, een heel normaal leven, een gezin. En zijn verslaafd. Aan pillen, coke, heroine, bedenk het.

Ik ben het ook beetje met je eens hoor ! Ik ken er ook meerdere waarvan ik het nooit heb geweten . Ze draaien gewoon mee in de maatschappij en zorgen goed voor hun gezin en zichzelf ondanks ze elke dag wel wat drugs er in hebben zitten ! Zijn baas heeft ook gezegt ik kan hem niet ontslaan aangezien hij gewoon normaal fuctoneerd altijd optijd doet ze werk snel en goed ,je kant altijd op hem rekenen! Dusja ik kom opeens achter zoveel dingen het is wel heel raar maar je krijgt er ook een ander beeld van !

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 01:34

pff dacht eventjes dat me weekend niet erger kon maar gelukkig is alles weer omgekeerd naar een super weekend!

zaterdag hadden we een feestje waar ik @Tivoli van bokt heb gesproken over hem ! (hij was uiteraard ook aanwezig en had helaas weer GHB gebruikt ) na haar gesproken te hebben en elkaars verhaal aangehoord te hebben ging we weer lekker door met feestje bouwen (was echt een super feest ! ) na weer wat gesprongen in de ronde te hebben kwam ik in gesprek met @Tivoli der zus ! (over het zelfde onderwerp) toen wij het gesprek bijna hadden afgerond kwam M aangereden met de auto's in de kreukels :( schrok me echt dood ! ik wauw er na toe lopen en kreeg al weer allemaal dingen naar me hoofd over hoe dit en dat zad leek wel of iedereen hem stond te verdedigen..? maar mij boeide die auto niet veel maar de inzittende die boeide mij veel of ze niks hadden ofso? Ik ben lang verhaal kort te maken naar mijn beste vriendin gegaan om daar me afleiding te zoeken en me verhaal kwijt te kunnen, en heb die avond een berichtje van hem gekregen. M:" kan ik je vanavond eventjes spreken." ik:" ja dat kan wel..." ik ben die avond naar hem toe gegaan en hij heeft gezegt dat hij er nu ook echt mee kapt en hij het ook zeker begreep dat ik hem niet meer zo goed geloofde ! hij had zeker veel spijt dat die mij zoveel pijn heb gedaan en zo vaak ze afspraken niet na kwam. waarop ik weer zei :" ik wil dat jij eerst oprecht je excuus aanbied tegen over je ouders/famillie en dat je, je daarna op mij richt want daar heb je nog heel wat mee goed te maken."(met ze famillie ) hij vroeg bij mij dus om zijn laaste kans en die heb ik hem dan ook gegeven !

vandaag (maandag) ben ik met hem naar leiden geweest voor nieuwe schoenen (helaas niet geslaagd) was een leuk rustig dagje hij heeft van meerderen mensen te horen gekregen als jij stopt dan draag ik wel een steentje bij voor je auto! en van een goeie maat dat die dan een slof peuken kreeg .. het deed hem zoveel dat er zoveel mensen wat voor hem wouden doen! hij moest er zelfs een traantje van laten !ik denk zelf dat die het licht nu wel heeft gezien maar ik blijf dat alleen maar hopen want ik weet wel hoeveel pijn het doet al zou die zijn belofte weer niet na komen.

nu ben ik hopend dat alles weer op zijn pootjes terecht komt en zo niet dan trek ik helaas me handen er vanaf !

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 07:45

Ik vind dit nou als typische junkiepraatjes klinken van hem.

Het gaat fout bij het toezeggen van allerlei materiele dingen, zoals steentje bijdragen voor die auto. Niets beloven wat je geld kost, of kan gaan kosten. Nu ga je proberen hem van de drugs af te kopen, en dat ga je nooit winnen. Hij moet er vanaf blijven omdat hij dat zelf wil, anders werkt het niet.

Laat hem er maar van leren, auto in de prak, zal ie toch waarschijnlijk ooit keuzes moeten gaan maken. Drugs of sparen voor een nieuwe. Als jullie hem financieel gaan helpen, dan hoeft ie nooit een keuze te maken. Laat hem maar lekker een tijdje met het OV en de fiets rondsjouwen en scheld hem voor mijn part de huid vol en meer.

Je kan best met hem bevriend blijven, alleen zolang hij gebruikt gewoon duidelijke regels stellen. Je krijgt GEEN geld van me. Hooguit een kop koffie en een broodje of zo, maar GEEN geld. Nooit. Onder geen enkele omstandigheid. Totdat hij BEWEZEN heeft dat hij langere tijd clean is en daar serieus aan werkt. Verder kan je gewoon prima contact met hem houden.

En weet je, als jij die regels maar duidelijk genoeg maakt, die van "ik geef je geen geld, wat er ook gebeurt", dan weet hij waar hij aan toe is en bescherm je jezelf ook nog een keertje. Het is nog veel erger als blijkt dat hij jouw centen in drugs gestopt heeft en niet in een auto.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 07:47

Meid, geloof aub niet in sprookjes. Dit is een typisch praatje van een verslaafde die weer de mooiste dingen beloofd, om vervolgens gewoon door te gaan met zijn oude slechte gedrag.
Kies voor jezelf. Hij kan alleen zichzelf helpen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:16

JoellaLoves schreef:
pff dacht eventjes dat me weekend niet erger kon maar gelukkig is alles weer omgekeerd naar een super weekend!

zaterdag hadden we een feestje waar ik @Tivoli van bokt heb gesproken over hem ! (hij was uiteraard ook aanwezig en had helaas weer GHB gebruikt ) na haar gesproken te hebben en elkaars verhaal aangehoord te hebben ging we weer lekker door met feestje bouwen (was echt een super feest ! ) na weer wat gesprongen in de ronde te hebben kwam ik in gesprek met @Tivoli der zus ! (over het zelfde onderwerp) toen wij het gesprek bijna hadden afgerond kwam M aangereden met de auto's in de kreukels :( schrok me echt dood ! ik wauw er na toe lopen en kreeg al weer allemaal dingen naar me hoofd over hoe dit en dat zad leek wel of iedereen hem stond te verdedigen..? maar mij boeide die auto niet veel maar de inzittende die boeide mij veel of ze niks hadden ofso? Ik ben lang verhaal kort te maken naar mijn beste vriendin gegaan om daar me afleiding te zoeken en me verhaal kwijt te kunnen, en heb die avond een berichtje van hem gekregen. M:" kan ik je vanavond eventjes spreken." ik:" ja dat kan wel..." ik ben die avond naar hem toe gegaan en hij heeft gezegt dat hij er nu ook echt mee kapt en hij het ook zeker begreep dat ik hem niet meer zo goed geloofde ! hij had zeker veel spijt dat die mij zoveel pijn heb gedaan en zo vaak ze afspraken niet na kwam. waarop ik weer zei :" ik wil dat jij eerst oprecht je excuus aanbied tegen over je ouders/famillie en dat je, je daarna op mij richt want daar heb je nog heel wat mee goed te maken."(met ze famillie ) hij vroeg bij mij dus om zijn laaste kans en die heb ik hem dan ook gegeven !

vandaag (maandag) ben ik met hem naar leiden geweest voor nieuwe schoenen (helaas niet geslaagd) was een leuk rustig dagje hij heeft van meerderen mensen te horen gekregen als jij stopt dan draag ik wel een steentje bij voor je auto! en van een goeie maat dat die dan een slof peuken kreeg .. het deed hem zoveel dat er zoveel mensen wat voor hem wouden doen! hij moest er zelfs een traantje van laten !ik denk zelf dat die het licht nu wel heeft gezien maar ik blijf dat alleen maar hopen want ik weet wel hoeveel pijn het doet al zou die zijn belofte weer niet na komen.

nu ben ik hopend dat alles weer op zijn pootjes terecht komt en zo niet dan trek ik helaas me handen er vanaf !

Als jij nu zelf dit topic terugleest vind je je zelf dan ook niet heel erg naief? Dit is de taal van een verslaafde. Volgens mij heeft ie je al meerdere keren gezegd te stoppen. Als iedereen hem dingen belooft als hij stopt dan zal hij misschien even zijn best doen of doen alsof en daarna net zo hard weer g gaan gebruiken. G is de meest verslavende drugs die er is. Denk nou niet als ik even een paar uurtjes op hem pas gebruikt ie niet. Zodra jij de hoek om bent heeft hij alweer een doppie binnen. Zo iemand hoort tenminste een jaar in een kliniek thuis en nooit meer met de mensen om te gaan die het hem geven anders gaat het niet goed komen. Zo lang iedereen hem zo lekker blijft pamperen zal hij ook nooit zelf de knop om gaan draaien dat het anders moet. Meid kies voor jezelf, want jij bent straks degene die eronder door gaat!

Lees ook even het topic door wat Jolien al eerder genoemd heeft! zelfde verhaal!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:22

Heeft hij dan onder invloed zitten rijden?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:26

Furrow schreef:

wat dacht je dan? daar denken zulke mensen helemaal niet overna.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:40

Drugs maakt meer kapot dan je lief is, daar komt hij waarschijnlijk later pas achter.
Meid kies alsjeblieft voor jezelf, ook al is het moeilijk.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:48

Het is in ieder geval duidelijk dat het zo niet werkt. Ga hem,geen dingen geven dat werkt averechts. Hij zal echt professionele hulp moeten zoeken, dit kun jij niet alleen doen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:47

Ik zat ook al even te kijken want dit klinkt als manipuleren wat hij doet (met de nadruk op klinkt als) ... Hou dat in de gaten TS dat hij niet steeds heel zielig een verhaal houd en dat jij er weeeeer voor valt snap je?

Sterkte en succes!

Misschien kun je hem een paar flyers van afkick centra's geven dan stuur je hem de goede kant op ;) ... De rest moet hij echt zelf doen dat kun jij niet doen hoe graag je ook wil, als hij zelf niet de knop omzet dan heeft alles wat jij voor hem doet geen zin. Nogmaals sterkte!!!!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:58

Nou TS, heb met verbazing je verhaal gelezen... Wat een engelengeduld heb jij!

Wat mij betreft waren zijn kansen al lang verspeeld hoor. Hij heeft je al een aantal keer beloofd ermee te kappen en toch blijft hij verderdoen. Inderdaad typisch junkie-praat. Het wordt tijd om voor jezelf te kiezen want voor je het weet ga je eraan kapot.

Praat nog eens met hem en maak duidelijk dat dit de laatste kans is. Als hij nog één keer onder invloed is verbreek je alle contact en kan hij het laten weten als hij VOLLEDIG is afgekickt om jullie vriendschap verder te zetten. En dat ook effectief zo doen in plaats van hem elke keer weer te vergeven. Als hij afkickt is dat mooi, dan wil hij duidelijk vechten voor jullie vriendschap en z'n leven beteren. Kickt hij niet af is dat cru gezegd jammer maar dan heb jij je tijd niet verspild om op hem in te praten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:01

Mick75, ik ga echt volledig met je mee.

Ts, wordt aub wakker.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 15:10

ik heb hem duidelijk gemaakt dat dit zijn laaste kans is en anders mijn handen van hem aftrek en weer verder ga ! hij snapt me volkomen en heeft gisteren niet gebruikt en vandaag ook niet! je ziet hem al een stuk meer opknappen. voor een beetje afleiding doen we leuke dingen! hij komt ook zelf met dingen zoals gisteren vroeg die of ik mee ging naar leiden om met mij eventjes voor schoenen te gaan kijken ! ik zelf hoop dat het goed komt ! gaat die het verkeerde pad weer op dan trek ik mijn handen er vanaf !

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:11

vuurneon schreef:
Mick75, ik ga echt volledig met je mee.

Ts, wordt aub wakker.

:j

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:15

Maar hij heeft dus niks van professionele hulp? Want zomaar stoppen met een verslaving is gewoon nauwelijks te doen. Ik zou erop aandringen dat hij toch met iemand gaat praten over zijn verslaving en dan niet vrienden of familie maar iemand die er professioneel en afstandelijk een oordeel over kan hebben.
Anders zijn dit leuke dagen maar is het maar afwachten als hij een ienimini tegenslagje heeft grijpt hij weer naar de drugs (en dan krijgen de mensen die het tegenslagje hebben gegeven de schuld)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:21

bliver schreef:
Furrow schreef:

wat dacht je dan? daar denken zulke mensen helemaal niet overna.

Omdat ik niemand er zie overvallen begon ik te twijfelen aan mezelf. Pfff, ik heb vaak genoeg slachtoffers van dit soort mensen gezien.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:32

Mick heeft gelijk.
Hier in de schoonfamilie ook een verslaafde, maar dan aan drank.
Het is niet zo dat ze van de drugs of drank meer houden dan van de vrienden of familie. Het is gewoon een soort ziekte die er langzaam en geniepig in sluipt.
Zij had ook twee kinderen (22 en 18) en is op de verjaardag van de oudste ruim een maand geleden overleden.
Het kan een paar weken of zelfs maanden goed gaan, maar die terugval laat gewoon op zich wachten. Kleine 5% komt er weer helemaal vanaf was ons verteld.

Die praatjes zooo herkenbaar ook. Er is zo veel gebeurd, we hebben zo goed onze best gedaan om te helpen. Kan er een boek over vol schrijven en ik heb er 'maar' drie jaren van meegemaakt. Zo een lief en mooi mens maar zo kapot gegaan hier door, echt heel verdrietig.

Het s voor iemand die niet verslaafd is niet te begrijpen wat er in zo'n iemand zn hoofd om gaat, en dan is het heel makkelijk om te zeggen dat iemand meer van de drugs of drank houdt dan van de familie. Dat hoeft nl niet altijd zo te zijn! Het ligt helaas niet zo makkelijk

En TS, ik snap dat je hem wilt helpen. Maar ik denk niet dat je dat zelf kunt. Dreigen helpt niets, belonen is ook geen tovertruc.

Helaas is er geen handleiding voor het omgaan met dit probleem.. Je doet maar wat en gaat van alles proberen maar niets helpt. De enige die hem echt kan helpen is hij zelf
Er zijn ook klinieken waar je kunt zitten zonder verplichte opname (dus dat je weg kunt wanneer je wilt). Maar goed daar zit het ook helemaal vol met junken en is de kans groot dat ie vrienden maakt en twee junken bij elkaar is nooit de oplossing.

Sterkte.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:44

JoellaLoves schreef:
ik heb hem duidelijk gemaakt dat dit zijn laaste kans is en anders mijn handen van hem aftrek en weer verder ga ! hij snapt me volkomen en heeft gisteren niet gebruikt en vandaag ook niet! je ziet hem al een stuk meer opknappen.

Iemand knapt de eerste periode helemaal niet op, dus ik vraag me af in hoeverre hij dan verslaafd was of dat hij misschien toch nog iets gebruikt heeft.

Ik hoop voor jou dat hij zich aan zijn belofte houdt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:50

De kans dat hij zonder goede hulp hieruit komt is erg klein, dus als je hem wilt helpen; kijk of je hem kan begeleiden cq de weg vinden naar prof hulp.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:25

mick75 schreef:
Ik vind dit nou als typische junkiepraatjes klinken van hem.

Het gaat fout bij het toezeggen van allerlei materiele dingen, zoals steentje bijdragen voor die auto. Niets beloven wat je geld kost, of kan gaan kosten. Nu ga je proberen hem van de drugs af te kopen, en dat ga je nooit winnen. Hij moet er vanaf blijven omdat hij dat zelf wil, anders werkt het niet.

Laat hem er maar van leren, auto in de prak, zal ie toch waarschijnlijk ooit keuzes moeten gaan maken. Drugs of sparen voor een nieuwe. Als jullie hem financieel gaan helpen, dan hoeft ie nooit een keuze te maken. Laat hem maar lekker een tijdje met het OV en de fiets rondsjouwen en scheld hem voor mijn part de huid vol en meer.

Je kan best met hem bevriend blijven, alleen zolang hij gebruikt gewoon duidelijke regels stellen. Je krijgt GEEN geld van me. Hooguit een kop koffie en een broodje of zo, maar GEEN geld. Nooit. Onder geen enkele omstandigheid. Totdat hij BEWEZEN heeft dat hij langere tijd clean is en daar serieus aan werkt. Verder kan je gewoon prima contact met hem houden.

En weet je, als jij die regels maar duidelijk genoeg maakt, die van "ik geef je geen geld, wat er ook gebeurt", dan weet hij waar hij aan toe is en bescherm je jezelf ook nog een keertje. Het is nog veel erger als blijkt dat hij jouw centen in drugs gestopt heeft en niet in een auto.

zo 100% mee eens, heb alles gelezen ,

Deze mensen stoppen niet niet zomaar en niet zonder hulp!
en jij ? je trapt er met ogen open in meis.. ..

hier twee jaar terug een vriend verloren, we hadden al een tijdje geen contact meer, maar nadat zijn ex en tevens moeder van hun 5 kinderen jongste was toen 1.. door overdosis om het leven was gekomen, kwamen we per toeval weer elkaar tegen ..

de kinderen waren door drugs en alcohol al allemaal uit huis geplaatst, hij woonde met een huisgenoot (een beste gebruiker) en zij woonde bij haar nieuwe vriend (beste gebruiker)
de kindjes? die zag alleen hij nog zo nu en dan om de week op woensdag..

toen zij overleed, heeft hij me gezworen om te stoppen , nja ik heb hem geprobeer dingen in de mond te leggen denk ik , maar he ik hoorde wat ik wilde horen! heb hem gezegd , je hebt 5 prachtige meiden ! kom op ! ze zijn hun mama al kwijt ,
maar hij zat er door, hij zou ze toch nooit meer volledig in zijn bezit krijgen , maar hield zich sterk als ik er was, ik had mijn dochtertje mee , en daar was die helemaal gek mee!

alleen kwam ik er toch achter dat hij gewoon gebruikte o gebruikt had als ik kwam , ik wil en wou niet dat mijn dochtertje hiermee geconfronteerd zou worden , niet dat ze het snapte op die leeftijd maar toch , ik kwam erachter toen hij dingen bij mij probeerde (goddank had ik mijn dochtertje mee dat hield hem toch meer op afstand) maar hij wist dat ik gewoon een relatie had en nog steeds heb , en niks voor hem voelde dan gewoon vriendschap , nadat hij het toch geprobeerd had meer en meer toenadering te zoeken , heb ik even zelf een pas op de plaats genomen, en hem gebeld en verteld dat ik er niet van gediend met , had het er met mijn partner over gehad, en die vond ook dat ik even afstand moest nemen ..
dus zogezegd zo gedaan ...

toen kreeg ik een appje een maandje later of ik alstjeblieft weer een keer wou komen, hij voelde zich enorm down, beloofde niet aan me te komen, maar hij wou zo graag mijn dochtertje even zien (hij mistte zijn kindjes overigens echt heel erg, en voelde als een gefaald vader)
ik had een afspraak gemaakt, maar die dag kon ik onverwachts niet, dus ik appte hem dat ik niet kon , of het de dag erna kwam ... ik kreeg niks terug..

dus ben gaan bellen hij nam niet op .. hij niet .. maar iemand anders wel ,
hij was dood gevonden in de tuin die dag , overdosis!

man man wat ben ik boos geweest! hij zou mij en nienke daar laten komen terwijl hij aan het doodgaan was ?! waarom in godsnaam!

zijn begrafenis, ik ben niet geweest, waarom niet? omdat het 1 niet kon er was geen geld enkel schulden door de drugs, zijn eigen kindjes zijn allen onder de 7 jaar dus draaide er godzijdank niet voor op ,dus alleen zijn kindjes en zijn vader en broer zijn geweest , meer niet.. en ik vind het niet erg tis ok zo ,
zijn kinderen hebben een stabiel huis en leventje op orde , een papa en een mama hebben ze niet meer, maar worden ook niet blootgesteld aan drug en drank ..

zoveel praatjes , zo weinig actie