Vriendje wordt niet geaccepteerd ,wat nu?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maestroox3

Re: Vriendje wordt niet geaccepteerd ,wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:33

krijgt : werken haha :)

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:34

Ik krijg ook geen zakgeld :) maar goed dat even ter zijde :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:35

TS, ik snap wel waarom mensen opperen dat je verwend bent; immers mogen jullie van je vader niet shoppen en niemand kan wat lezen over een baantje van jouw kant, dus wat dat aangaat snap ik best dat men roept dat je verwend bent. Edit: ik lees nu pas het woordje 'werken' maar jij had het continu over 'krijgt' ipv. werkt, dus zodoende dat mensen dan de indruk krijgen dat je verwend bent. Niet meer dan logisch.

Je geeft zelf aan dat je vader het de dag daarna al 'vergeten' is maar jullie niet. Daar zal ook een flinke drempel zitten. Hoe moeilijk het ook is, je kan iemand niet de rest van z'n leven voor z'n voeten gooien dat ie die ene dag dat bewuste jaar een keer vervelend is geweest. Als je vader in een goede bui is, maak daar dan 'gebruik' van en houd het gezellig. Is het echt zo onhoudbaar als jij zegt dat het is, zal je op den duur namelijk toch écht moeten kiezen; het huis uit of thuis blijven. Maar bedenk wel, zolang als je onder hun dak woont, zijn het toch echt de regels van je ouders.

De heisa tussen je vader en je moeder moet je leren tussenuit te blijven. Het is niet jouw taak om je om een van de twee zorgen te maken of om een partij te kiezen, want je moeder zal in deze ook geen heilige zijn, ik lees ergens in je berichten dat je moeder 'hem' niet vertrouwt (wie is hem? je vader?) dus dat zijn zaken waar jij je niet mee zou moeten bemoeien en zéker niet op internet zou moeten zetten.

Je zou kunnen vragen (en dan dus in een goed gesprek en niet beschuldigend) wat je vader tegenstaat aan jouw vriend. Je kan tot een volwassen gesprek (proberen) te komen en uitvinden of er een reden is dat je vader zo heftig reageert.

Ik zie niet alleen een vader met veel problemen in dit topic, maar ook een moeder, en zo'n beetje de hele familie die met zichzelf in de knoop lijkt te zitten (inclusief jijzelf). Een vader die behoorlijk van het werken is, een moeder die weg wil van deze situatie maar dit niet durft of kan voor wat voor reden dan ook, en kinderen die er middenin zitten en van de ene kant naar de andere kant 'gesleurd' worden.

Als het onhoudbaar is en jij bent ervan overtuigd dat jouw vriend wél de ware is voor je, zal je toch op een gegeven moment de stap moeten zetten om thuis weg te gaan. Je kan moeilijk je leven lang thuis blijven wonen omdat je bij je moeder wil blijven, omdat zij thuis niet weg durft.

Er is niemand die zegt dat ze je niet geloven, maar ieder huisje heeft een kruisje, en iedereen heeft zijn tekortkomingen; je vader, je oma, maar óók je moeder, óók jij en óók je vriend.

Heel eerlijk; je 6 paarden & ponies, betaal en onderhoud je deze zelf of worden deze door je vader betaalt? Want als je deze maandelijks zelf betaalt (naast je studie, er vanuitgaand dat deze ook door jouzelf betaald wordt) zou je misschien toch moeten overwegen om hier flink in te ruimen. Dan zou je op jezelf kunnen, en ben jij van de drukte ontsnapt. Misschien kalmeert de rest van de boel dan ook.

Ik denk dat je vader absoluut niet de enige boosdoener in dit verhaal is, en ik geloof echt wel dat ie op je zenuwen zal werken en dat het heel vervelend is dat ie je vriend niet accepteert, maar wat ik zeg.. Iedereen heeft zijn tekortkomingen en soms wil dat heel erg tegen elkaar inwerken binnen een gezin.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:38

Moet ik even zeggen dat ik de pony's 2 jaar geleden heb gekregen van papa voor 'n ''prijsje'' aangezien ze verwaarloost waren en hij zelf het zo zielig vond :-) maar de 3 paarden heb ik stuk voor stuk alleen betaald :-) thanks to papa :-)

Nu vertrek ik sebiet naar mijn vriend, papa zei 'komt hij u niet halen?' waarop mama zegt 'ge hebt er zelf voor gezorgd dat die jongen niet meer wil komen,dus zal ik ervoor opdraaien' waartoe papa zweeg.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:38

Misschien handig om aan te geven wat je juist wil bereiken met dit topic? Eerst zeg je dat je oplossingen zoekt voor dit probleem, en deze werden aangereikt. En nu zeg je weer dat je gewoon op zoek bent naar gelijkaardige ervaringen.

Ik denk dat de oplossing heel duidelijk is: weggaan van je vader samen met je moeder. Dit is meermaals aangereikt maar daar reageer je nagenoeg niet op. Dit vind ik raar omdat het je - aan je berichten te lezen - enorm frustreert en gewoon genoeg is geweest.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:40

Ik weet niet wie de stallen betaald , mama ja via de bank maar van wie of wat dat geld komt ,geen flauw idee & denk dat ik daar ook niet achter ga polsen want dat zijn dan weer mijn zaken niet..

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:41

Maestroox3 schreef:
Danku allemaal !
Heb wat plannen gemaakt. Ik maak mijn studie af ,terwijl spaar ik.
Eind volgend jaar kan ik dan pas weggaan. Binnekort heb ik mijn rijbewijs dan ben ik ook niet meer afhankelijk van hun. Eerst sparen , dan verdere stappen ondernemen :-)

Dit was mijn antwoord op 'weggaan van je vader samen met je moeder' :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:43

Maestroox3 schreef:
Moet ik even zeggen dat ik de pony's 2 jaar geleden heb gekregen van papa voor 'n ''prijsje'' aangezien ze verwaarloost waren en hij zelf het zo zielig vond :-) maar de 3 paarden heb ik stuk voor stuk alleen betaald :-) thanks to papa :-)

Nu vertrek ik sebiet naar mijn vriend, papa zei 'komt hij u niet halen?' waarop mama zegt 'ge hebt er zelf voor gezorgd dat die jongen niet meer wil komen,dus zal ik ervoor opdraaien' waartoe papa zweeg.

Je geeft al aan; 'thanks to papa'. Heeft hij ze dan betaalt of heb jij ze betaalt, want je bent ontzéttend vaag in je verwoording. Het onderhoud van je paarden betaal je dus ook niet zelf. Langs de andere kant, als je werkt en je kan sparen voor leuke paardensetjes, stop dan nu met paardensetjes te kopen (je paarden overleven het echt wel als ze niet met de laatste paardenmode meelopen) en ga als de sodemieter sparen als het écht zo erg is. Maar je lijkt er niet echt haast mee te maken, dus ik denk dat het best draagbaar nog is dan, want je hebt in ieder geval 6 paarden staan.

Tja, weet je wat het is, door continu zo op elkaar door te blijven hakken (misschien bedoelde je pa het belangstellend?) wordt het er ook niet gezelliger op. En als je vader jouw wat vraagt, zou je ook zélf kunnen antwoorden in plaats van je moeder weer opschudding te laten verzorgen natuurlijk. En ophalen kan je vriend prima (lijkt mij), hij hoeft niet 4 uur lang op de koffie te blijven zitten. Even voor de deur parkeren en je kan naar buiten.

Ik vraag me dus echt af wat je doel nog is met dit topic.. Want de concrete vragen of oplossingen wordt niet op gereageerd... Is je goed recht, maar moet zeggen dat als het echt vreselijk onhoudbaar is, je alles op alles zet om het huis uit te gaan :j

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:45

Maestroox3 schreef:
Mama werkt in ZIJN zaak én krijg GEEN loon.(daarom zoekt mama nu ander werk, ze is het zo beu)
.

Dus waarschijnlijk van de gezamenlijke rekening en van je vaders (of hun gezamenlijke) inkomen.

Maar goed, 300 euro per maand is een hoop geld hoor.... dus ik kan me voorstellen dat je vader daar een opmerking over maakt als je een dag niet gaat.

En vriendjes die niet geaccepteerd worden.... ouders zien meer dan je denkt ;)

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:45

Ik zat op de bovenverdieping en had het niet gehoord :-) Sorry hoor :)
Papa heeft geantwoord als mama zei dat hij niet kwam 'maar goed ook' dus belangstellend ? geen idee ;-)
Bedankt voor de tips én meningen allemaal. Ik weet wat ik zal doen, hoe ik moet reageren & hoe het voorlopig verder kan :-)

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:47

Ik help nu regelmatig mee aan zijn site, aangezien hij niet zo vertrouwd is met computers en als ik dan niet direct de foto vindt, kan hij nogal opvliegend zijn maar zelf weet hij het ook niet staan :-) Ik blijf rustig en doe gewoon wat ik moet doen. Reageren doe ik er ook niet op want dat maakt het enkel erger :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:51

Maestroox3 schreef:
Papa heeft geantwoord als mama zei dat hij niet kwam 'maar goed ook' dus belangstellend ? geen idee ;-)
Bedankt voor de tips én meningen allemaal. Ik weet wat ik zal doen, hoe ik moet reageren & hoe het voorlopig verder kan :-)

En je hebt je pa dat zelf horen zeggen of je zat toen ineens wel beneden?

Niet om je moeder omlaag te praten, maar stoken is snel gebeurd hoor binnen een gezin.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:13

Ik snap niet waarom ts zich hier zo moet verdedigen? Helaas heeft niet iedereen liefhebbende ouders.
Ts probeer in de tijd dat je nog niet weg kan hem zoveel mogelijk te ontlopen en negeren. Verder kun je dan weinig doen. Sparen, zorgen dat je voor jezelf alles goed regelt zodat je als de tijd daar is subiet wegkan.

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:18

Beetje off topic maar ik vraag me echt af hoe je zonder inkomen 6 paarden/pony's kan onderhouden. Dat is niet kritisch bedoeld maar een vergelijking met mezelf. Toen ik nog student was moest ik ook alles zelf betalen. Door spaargeld, studentenwerk en sponsoring van m'n grootvader heb ik die jaren overleefd. Ik heb maar één paard en die stond ook een tijdje thuis. Een tijd ook een pony erbij maar eerlijk, die kostte me alleen maar extra en daar heb je cru en zwart/wit gezegd niks aan. Akkoord dat je vaste kosten drastisch minder zijn met een eigen wei maar oa hoefsmid, dierenarts dat is toch altijd x6. Na aankoop begint de rekening pas.
Verder vind ik je zeker niet verwend als je een keer gaat shoppen of eens op restaurant gaat. Dat zijn toch de normaalste zaken, 'arm' of 'rijk'.
Terug on topic, als ik jou situatie zo lees denk ik dat je keuzes moet maken. Ofwel blijf je, probeer je je vriend zo veel mogelijk bij je vader weg te houden en knik je braafjes altijd ja. Ofwel zoek je zelf iets met je moeder of je vriend. Als ik jou was zou ik de pony's ziezo en 2 paarden verkopen, één paard houden. Je kan eventueel stalling aanbieden om zo extra inkomen te hebben. Zo staat je paard niet alleen en kan je jouw kosten toch (gedeeltelijk) dekken.
Hoe gaat je vader reageren als je moeder zelf werk vind? Ik kan me inbeelden dat hij niet enthousiast is. Heb je eventueel familie of vrienden die je tijdelijk kunnen opvangen/helpen? Misschien is 18 wel jong om te gaan samenwonen en het zal ook niet gemakkelijk zijn maar misschien toch de beste oplossing.
Zuiver afgeleid van je topic zie ik je vader niet als iemand die ergens problemen mee heeft. Aangezien je oma hetzelfde karakter heeft, vrees ik dat het meer een familietrekje is. Natuurlijk is dit maar een pure gok.

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:44

Eerst en vooral: ik heb niet alle reacties gelezen, alleen de openingspost

Ben je enig kind TS? Deed/doet hij ook zo tegen je broer(s)/zus(sen)?
Ik denk dat hij je wil beschermen, je bent en blijft zijn kleine meid...
Weet hij dat je vriend 5 jaar ouder is? Zo ja, kan dit ook een 'reden' zijn van zijn gedrag.
Ik wens je erg veel succes met hoe het verder loopt.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 22:06

chelle_dora schreef:
Maestroox3 schreef:

Niet om je moeder omlaag te praten, maar stoken is snel gebeurd hoor binnen een gezin.

Nee mama zei me het net, ik hoorde ze het zeggen en vroeg wat er gaande was..

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 22:08

HighVoltage schreef:
Eerst en vooral: ik heb niet alle reacties gelezen, alleen de openingspost

Ben je enig kind TS? Deed/doet hij ook zo tegen je broer(s)/zus(sen)?
Ik denk dat hij je wil beschermen, je bent en blijft zijn kleine meid...
Weet hij dat je vriend 5 jaar ouder is? Zo ja, kan dit ook een 'reden' zijn van zijn gedrag.
Ik wens je erg veel succes met hoe het verder loopt.

Ik ben enig kind, buiten die stiefbroer dat ik in die 18 jaar nog nooit heb gezien :-)
Ik weet dus niet hoe papa reageert tegen mijn stiefbroer.
Ja van dat verschil is hij op de hoogte, verder heeft hij geen problemen ermee aangezien mama en papa 4 jaar verschillen.
Dankje voor je reactie!

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:09

Toen ik pas samen was met mijn vriend ( bijna 2 jaar terug), was mijn stiefpa hier ook niet over te vinden ( mijn echte pa zie ik amper en da's ook weer een lastige), stiefpa is hier eigenlijk een beetje de 'papa'. Kon mijn vriend ook niet hebben, had problemen als ik er weer eens heen ging, mijn vriend mocht er zelfs niet binnen komen.... Mijn ma en stiefpa zijn dan even uit elkaar gegaan, omdat ze het zelf ook niet meer kon verdragen, nadien zijn ze dan toch terug samen gekomen. Ik kon hem om alles niet meteen vergeven, maar hij zag dat we toch al een hele tijd samen waren en begon mijn vriend dan toch te accepteren :)

Mijn vriend is wel een werker als hij wil en om het vertrouwen nog meer van mijn stiefpa te winnen, heeft hij mijn stiefpa hier thuis regelmatig geholpen met klussen, waarvoor mijn stiefpa enorm dankbaar was en nu klikt het wel tussen hun :)

Waarom dat mijn stiefpa eerst problemen had met mijn vriend, gewoon uit schrik dat mijn vriend mij zou gaan kwetsen...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:42

Maestroox3 schreef:
En met anoniem bedoel je foto's -info verwijderen? of echt instellingen aanpassen? :)

Foto's verwijderen. Je hebt in dit topic best wel flink prive dingen gezet, ook over bedrijf van je vader. Door middel van je foto's ben je veel te herkenbaar. Dat je problemen bespreekt snap ik, daar is een forum voor. Maar omdat je ook anderen in je verhaal betrekt moet je wel zorgen dat je het enigszinds anoniem houd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:33

Ts, het komt er dus eigenlijk op neer dat je vader toch wel alles betaald(van de gezamenlijke privérekening) , het nu niet zo loopt dan jij graag zou willen en verwacht dat alles bij het oude blijft en je pa je vriendje met open armen ontvangt. Dit doet hij niet dus je kunt je er in schikken of je neemt de beslissing om echt voor je vriend te kiezen en op je zelf te gaan wonen. Als jij in drie maanden 30 setjes kunt scoren dan kun je ook sparen. En ja, ondanks dat je overal wel een verklaring voor hebt vind ik je nog steeds een beetje als een dreinende en lichtelijk verwende puber overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:47

Maestroox3 schreef:
chelle_dora schreef:

Nee mama zei me het net, ik hoorde ze het zeggen en vroeg wat er gaande was..

En daarom zeg ik; ik wil niet je moeder omlaag praten maar 'van horen zeggen' kunnen een hoop miscommunicaties komen.

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:57

dit klinkt bijna als mentale mishandeling.....sorry als dat wat hard overkomt, maar dit is echt niet normaal dat iemand zo reageert en zich zo gedraagt naar zijn eigen vrouw en kinderen. Die man moet wel erg onzeker zijn om anderen zo naar beneden te halen zodat hij zich nog enigzins goed voelt.
Als je 18 bent zou ik ook zo snel mogelijk kijken of je het huis uit kan en je niet te veel persoonlijk aantrekken wat hij over iedereen zegt, want het zegt meer over hem dan over jullie (moeder, jij en je vriend). zo iemand is dit al zijn hele leven en kent niet anders, dus veranderen gaat hij niet hoe graag je het ook wilt. Als hij zelf zijn probleem niet ziet (en dat ziet hij volgens mij niet) gaat er niks veranderen. Verwacht niks van hem en bouw zelf een beetje een (verdedigings) muur om jezelf op tegen zijn opmerkingen en gedrag tot je op jezelf kunt wonen. Spreek met je vriend alleen buiten de deur af, of alleen met je moeder erbij of bij zijn ouders. het zou jammer zijn als je relatie hiervan kapot gaat.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 11:12

voor de mensen die dit 'volgde'
gisteren nacht is de situatie verergerd omdat mama,mijn vriend & ik geen film mochten zien van papa (die lag te slapen) terwijl hij er noooooit rekening mee houdt.
Zo erg, dat we de politie hebben ingeschakeld..

Om 4 u lag ik pas in bed :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:27

Had hij last van het geluid?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:16

Wat gebeurde er precies ts? En hoe is de situatie nu?