Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
F_Orumster schreef:Als ik mezelf begin te ergeren of er iets is, probeer ik het meestal gewoon aan te geven. Het is zo zonde om je een dag op te vreten meestal voor niets. Lukt dat niet, als ik boos wordt, zonder ik me even af boven, even lezen en na een kwartier is de boel gerelativeerd en kan ik weer naar beneden en vriendelijk aangeven dat ik iets niet leuk vind.
Mijn tip:
Herken de bui in de kiem, haal jezelf uit de situatie en bedaar. Na een minuut of wat ben je je bui kwijt en wat overblijft aan irritatie is minder en kan in een rustige vraag geformuleerd worden; zeg lieverd, ik vind het niet fijn als... zou je in het vervolg...
SAKKIA schreef:Nu moet ik zeggen dat ik geen dag boos blijf hoor (hoewel ik dat wel probeer) maar dat kan ik dus gewoon niet. Net als ik dan een poosje in de negeerstand ga staan en dan zelfbijvoorbeeld ineens zeg: He moet je dit eens zien!!
![]()
Mislukt
knuffeldier schreef:Ik heb hier zelf gelukkig geen last van, maar herken het wel dat veel vrouwen dit doen. Eerlijk gezegd irriteer ik mezelf er erg aan. Dat stomme gedoe van zeggen er is niks en als man lief dan denkt: ohh prima dan, en dan is ie vervolgens weer stom want er was stiekem toch wat en dat had ie moeten snappen bla bla bla. Ik kan daar echt niet tegen.
Ik vraag me altijd af hoe je het aan jezelf verkoopt dat je zo mag gedragen tegen over andere mensen.
roosje78 schreef:Wat een leuke discussie en inderdaad heel erg herkenbaar! Wel heb ik dit vele malen erger als ik honger heb. Dan kan ik extreem onredelijk worden en vooral ook vinden dat ik echt ontzettend gelijk heb. Dan gaat er vervolgens eten in en zie ik eindelijk in dat de wereld om me heen het helemaal niet zo kwaad bedoeld...
NatasjavE schreef:Maar generaliseren kan ook leuk zijn.....over mannen en vrouwen communicatie zijn genoeg leuke grappen te vinden.
[ Video ]
SAKKIA schreef:Nu moet ik zeggen dat ik geen dag boos blijf hoor (hoewel ik dat wel probeer) maar dat kan ik dus gewoon niet. Net als ik dan een poosje in de negeerstand ga staan en dan zelfbijvoorbeeld ineens zeg: He moet je dit eens zien!!
![]()
Mislukt
knuffeldier schreef:Ik heb hier zelf gelukkig geen last van, maar herken het wel dat veel vrouwen dit doen. Eerlijk gezegd irriteer ik mezelf er erg aan. Dat stomme gedoe van zeggen er is niks en als man lief dan denkt: ohh prima dan, en dan is ie vervolgens weer stom want er was stiekem toch wat en dat had ie moeten snappen bla bla bla. Ik kan daar echt niet tegen.
Ik vraag me altijd af hoe je het aan jezelf verkoopt dat je zo mag gedragen tegen over andere mensen.