Vrouwen logica is niet bepaald logisch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:56

Jep ik ben ook schuldig! Ik heb zelfs een relatie verpest door me zo stom te gedragen, daar heb ik zoveel van geleerd dat ik eigenlijk heel erg veranderd ben daarin. Altijd even de tijd nemen om na te denken over je antwoord helpt dan heel erg veel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:05

F_Orumster schreef:
Als ik mezelf begin te ergeren of er iets is, probeer ik het meestal gewoon aan te geven. Het is zo zonde om je een dag op te vreten meestal voor niets. Lukt dat niet, als ik boos wordt, zonder ik me even af boven, even lezen en na een kwartier is de boel gerelativeerd en kan ik weer naar beneden en vriendelijk aangeven dat ik iets niet leuk vind.

Mijn tip:
Herken de bui in de kiem, haal jezelf uit de situatie en bedaar. Na een minuut of wat ben je je bui kwijt en wat overblijft aan irritatie is minder en kan in een rustige vraag geformuleerd worden; zeg lieverd, ik vind het niet fijn als... zou je in het vervolg...

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Het lukt mij (nog) niet altijd. Soms is het al gebeurt voor ik er erg in heb :') . Man is dan de deur al uit en is zich van geen kwaad bewust, terwijl ik boos zit te wezen.

Gelukkig kan ik het dan ook weer vrij snel relativeren en meestal is de boze bui of de ergernis alweer weg voordat hij terugkomt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:10

Ik wou dat ik kon zeggen dat het allemaal niet herkenbaar was... Maar toch wel :+

Het slipt er soms toch in, ook al probeer ik er op te letten. Lang boos blijven kan ik dan ook weer niet, want ik weet dan dat ik niet logisch bezig ben, maar dat toegeven is best lastig soms :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:21

SAKKIA schreef:
Nu moet ik zeggen dat ik geen dag boos blijf hoor (hoewel ik dat wel probeer :+ ) maar dat kan ik dus gewoon niet. Net als ik dan een poosje in de negeerstand ga staan en dan zelfbijvoorbeeld ineens zeg: He moet je dit eens zien!! *\o/* :') Mislukt :+

Ooo zooo herkenbaar. Heb ik ook wel als ik 'boos' probeer te zijn. Dan kijkt mijn vriend me aan en moet ik op mijn lip bijten om mijn lach in te houden. Kijk ik de andere kant op in mijn negeersessie maar gaat hij me pesten met 'aaah schatje kan je je lach niet inhouden, je vindt het wel leuk he, jaa je moet wel lachen' uiteindelijk eindigt het altijd in een vreselijke lachbui en huilen van het lachen :')

Tierania_

Re: Vrouwen logica is niet bepaald logisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:41

Hier nog iemand, herken precies mezelf in bovenstaand stukje :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:45

Boos blijven kan ik dan weer wel goed. Het duurt lang voor ik boos word, maar kom ik op het punt van 'te ver' dan blijf ik rustig boos tot hij zijn excuses aan biedt. :o
Andersom werkt dat ook zo trouwens :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:42

Ik geef toe, ik ben wel heel erg in die dingen. En ja ik kan ook rustig 3/4 dagen zo door gaan als er 1 banketstaaf dingetje gebeurd is. Dan kun je echt 3 dagen later nog een kattige toestemming ofzo krijgen.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:50

Ik heb hier zelf gelukkig geen last van, maar herken het wel dat veel vrouwen dit doen. Eerlijk gezegd irriteer ik mezelf er erg aan. Dat stomme gedoe van zeggen er is niks en als man lief dan denkt: ohh prima dan, en dan is ie vervolgens weer stom want er was stiekem toch wat en dat had ie moeten snappen bla bla bla. Ik kan daar echt niet tegen.

Ik vraag me altijd af hoe je het aan jezelf verkoopt dat je zo mag gedragen tegen over andere mensen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:57

knuffeldier schreef:
Ik heb hier zelf gelukkig geen last van, maar herken het wel dat veel vrouwen dit doen. Eerlijk gezegd irriteer ik mezelf er erg aan. Dat stomme gedoe van zeggen er is niks en als man lief dan denkt: ohh prima dan, en dan is ie vervolgens weer stom want er was stiekem toch wat en dat had ie moeten snappen bla bla bla. Ik kan daar echt niet tegen.

Ik vraag me altijd af hoe je het aan jezelf verkoopt dat je zo mag gedragen tegen over andere mensen.

Maar weet je wat het stomme is? Ik vind het zelf ook stom gedoe :+ Maar op de één of andere manier vind er in mijn brein een reactie plaats waardoor ik zo reageer :') Het gaat echt al beter dan toen ik jonger was (ben ook 31 dus een beetje volwassen mag onderhand wel :j ) maar toch zijn er momenten waarop ineens die reactie er is :+

Maar ook dat van mijn lach niet in kunnen houden herken ik :+

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:59

Jeetje wat herken ik me hierin! Zorgt ook vaak voor onenigheid "zeg nou eens wat je echt bedoeld!" uuuh ja zal wel iets vrouw eigens zijn :')

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:25

nine1987 schreef:
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bekend.. Ik ben er ook een ster in hoor.. Ik kan me daarom ook behoorlijk storen aan mezelf.. :P

Precies!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:30

Wat een leuke discussie en inderdaad heel erg herkenbaar! Wel heb ik dit vele malen erger als ik honger heb. Dan kan ik extreem onredelijk worden en vooral ook vinden dat ik echt ontzettend gelijk heb. Dan gaat er vervolgens eten in en zie ik eindelijk in dat de wereld om me heen het helemaal niet zo kwaad bedoeld...

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:33

roosje78 schreef:
Wat een leuke discussie en inderdaad heel erg herkenbaar! Wel heb ik dit vele malen erger als ik honger heb. Dan kan ik extreem onredelijk worden en vooral ook vinden dat ik echt ontzettend gelijk heb. Dan gaat er vervolgens eten in en zie ik eindelijk in dat de wereld om me heen het helemaal niet zo kwaad bedoeld...

Oh ja, klinkt heel bekend, chagrijnig worden als ik honger heb := Gelukkig zorgt mijn vriend dat ik dat bijna niet kan hebben, want nog voor ik kan zeggen "ik heb trek in..." stelt hij al voor om het te gaan halen :D

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:34

haha heel herkenbaar
Die van mij is gelukkig redelijk getraind om het te negeren en een knuffel te geven :+

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:38

Rider01 schreef:
haha heel herkenbaar
Die van mij is gelukkig redelijk getraind om het te negeren en een knuffel te geven :+

Ik denk dat ik de mijne dat nog moet leren :')

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:39

Ach, vrouwen zijn er niet om te begrijpen maar om van te houden.. ;) :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:42

_O- Ooooh wat herkenbaar hahaha. Ben qua gedrag niet super vrouwelijk ofzo, eerder een halve vent maar af en toe verander ik echt in een rotwijf :') Dan ben ik echt opeens super chagrijnig en kan gesprekspartner opeens een snauw verwachten :Y)

Verder ben ik ook echt niet heel erg gemeen ofzo (volgens mij O:) ) maar ik kan echt opeens heel bitchy doen, dan wil ik dat helemaal niet maar mijn hersenen doen het gewoon....

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:50

Ik heb dus dan ook echt altijd koekjes in mijn tas....

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:57

Ik heb gelukkig niet zo'n last van de meeste dingen die mensen hier noemen :D Maar als je ziet wat er in mijn hoofd omgaat op het moment dat een Whatsapp bericht/reactie me niet aanstaat... :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:59

Dat is nog niet zo erg dat het in je hoofd omgaat.
Maar er zijn gewoon dagen dat ik er wat van moet zeggen :o

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:35

Oh, als ik honger heb gaat het bij mij ook mis :')

Verder kan ik mij volledig aansluiten bij het groepje dat zich totaal niet herkent in dit soort dingen.

NatasjavE schreef:
Maar generaliseren kan ook leuk zijn.....over mannen en vrouwen communicatie zijn genoeg leuke grappen te vinden.

[ Video ]

Ik heb dus helemaal niets met dit soort humor. Het is deels gewoon totaal niet herkenbaar voor mij of ik herken me in het 'mannelijke' brein. De situaties die hij schetst, komen niet voor in mijn relatie. Die situaties ken ik eigenlijk alleen van boeken, artikelen of comedians :+ Dus ik kan er echt heel weinig mee.

Waar ik heel moe van word, is de altijd terugkomende leus dat vrouwen heel emotioneel zijn en mannen veel minder. Dat is zelfs niet stereotype, dat is gewoon bs. Jaloezie is een emotie, woede/agressie is een emotie, ego is gedreven door emoties, geilheid, etc.

Wat ik dan wél heel grappig vind wat betreft man/vrouw humor:

_O- Al boeit zoenen me ook niet :')

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:42

Heel herkenbaar dit :') Gisteren zat ik niet zo lekker in mijn vel, ik was nogal kortaf naar mijn vriend over de app. Aan de ene kant wil ik dat hij me niet opvrolijkt en aan de andere kant weer wel, dat hij me opbelt, vraagt wat hij kan doen/betekenen etc.... Maar het vragen/zeggen dat hij dat moet doen, ho maar, moet ie zelf achter komen. Best wel erg eigenlijk :+

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:57

SAKKIA schreef:
Nu moet ik zeggen dat ik geen dag boos blijf hoor (hoewel ik dat wel probeer :+ ) maar dat kan ik dus gewoon niet. Net als ik dan een poosje in de negeerstand ga staan en dan zelfbijvoorbeeld ineens zeg: He moet je dit eens zien!! *\o/* :') Mislukt :+

:+ Dus dit.
Arggghhhh...
Het mooie is,als ik een paar uur 'the silent treatment' op hem los laat....
fluit hij vrolijk verder en lijkt niet eens te merken dat hij de silent treatment krijgt -O- :')

Maaaaaaaaarrrr!
Tegenwoordig probeer ik dit op tijd te herkennen en weet ik het te beperken tot: 'let maar niet op mij,of sorry voor wat ik ga zeggen maar ik heb echt m'n dag niet.'
Het is geen excuus,maar ik ben wel zo eerlijk om op dat moment toe te geven dat ik niet eerlijk bezig ben :P (tenzij ik terecht echt boos ben natuurlijk :Y) )

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 15:57

knuffeldier schreef:

Ik vind het zelf ook heel vervelend... En ik vind dat ik me ook niet zo hoor te gedragen tegenover anderen. Over het algemeen doe ik dat ook niet. Ik heb ondertussen wel geleerd (want eerder was het wel erger) dat niet meer op deze manier te doen. Het is onredelijk en het is gewoon niet eerlijk naar de persoon toe, die totaal niet weet wat die van je moet verwachten en wat die hoort te doen. Die kan dat niet ruiken. Die word vastgezet in een hoekje en welke kant die ook uitgaat, alle kanten zijn fout.

Maar soms... Soms. Dan zit ik in een onredelijke bui en dan weet ik dat ik onredelijk ben, ow, dat weet ik maar al te goed, maar ik kan me er dan niet altijd overheen zetten... Want als ik in zo'n bui zit kan het me ook echt even niet schelen dat ik onredelijk ben.

Het is niet iets typisch vrouw inderdaad, want ik ken ook mannen die zo kunnen zijn. Rationeel en emotioneel en vrouwen logica is niet alleen gebonden aan geslacht, maar toch zie ik in mijn omgeving de meerderheid zich wel in deze 'rolverdeling' gedragen.

Ikzelf en die vriend van mij zijn er een heel stereotypisch voorbeeld van, waardoor we nog weleens botsen.

Hij is best rationeel en niet heel open. Op zo'n manier dat ik weleens dacht (en nu nog weleens denk haha) van "Mag je mij wel?" Dat heb ik hem wel eens gezegd, waarop hij terug kaatst "Ik ga toch met je om... Elke dag :+ Natuurlijk mag ik je." Dat is heel logisch. Natuurlijk is dat zo.. En dat weet ik ook wel, maar aan de andere kant, als hij het niet heel veel laat zien, door gewoon af en toe even lief te zijn, het naar me te laten merken/bewijzen, dan gaat mijn emotionele kant twijfelen... En wanneer ik ga twijfelen en piekeren over iets, dan ga ik alles analyseren... En dan analyseer ik alles met een emotionele en onredelijke bril, in plaats van mijn verstand.

Mijn verstand en emotie liggen gewoon niet altijd samen. Ik heb geleerd mijn verstand zoveel mogelijk te volgen in bepaalde situaties, maar dit is soms wel even een gevecht.. Want iets wat je voelt, kun je niet zomaar uitzetten. Het gevoel is er.. En om niet naar dat gevoel te handelen is niet altijd even makkelijk.

Voorbeeld, met iets heel simpels.

Als hij een keer geen zin heeft om iets te doen, want hij is moe... Dan is die gewoon moe, heeft hij er geen zin in.. Of om welke andere normale redenen om niet af te spreken er ook is. Verstandelijk gezien weet ik dat, emotioneel voel ik me afgewezen en kan ik daarom best even kribbig zijn. Zo van, "Oké, dan niet, prima." Waarop hij dan reageert "Oké, zie ik je morgen!" En ik dan denk van aaargh, zie je niet dat ik dit niet leuk vind... Eerder was het dan misschien uitgelopen op wat kribbige smsjes naar hem toe of een avond chagrijnig zijn. Nu probeer ik het te relativeren en stel ik mezelf wat vragen.
"Waarom ben je kwaad?" Omdat hij niet wil afspreken..
"Waarom wil hij niet afspreken?" Omdat hij moe is..
"Is dat een logische reden?" Ja...
"Waarom ben je dan kwaad?" Omdat ik teleurgesteld ben..
"Kan hij daar iets aan doen?" Nee...
"Waarom ben je dan kwaad op hem? Eehhhh...

Sinds ik dat ben gaan doen met bepaalde situaties, deze kleine, maar ook grotere, gaat het eigenlijk bijna altijd wel prima. 9 van de 10 keer ben ik een hele redelijke vrouw... En zelfs als ik even onredelijk ben, dan kaart ik dat gewoon aan "Ik weet dat het nu even niet klopt, maar laat me maar even in mijn sop gaar koken, we praten er straks wel over als ik uit deze bui ben." Dan wil ik nog steeds een knuffel van hem, maar ik probeer dat opzij te zetten en even met mezelf te leren dealen in plaats van hem erbij te betrekken. Ik moet zelf over die rare bui komen. En dan is het vaak ook goed.

Ik heb heel veel van hem geleerd, maar andersom ook. Gisteren bijvoorbeeld was hij drankjes gaan doen met 4 vroegere vrienden die hij al 7 jaar niet had gezien omdat ze toen internationale studenten waren en weer terug zijn gegaan naar de VS, Finland en Australië. Dat ze hier in Nederland waren was iets heel bijzonders. Ze hebben de hele dag met elkaar doorgebracht, en eindigden op een terras. Toen kreeg ik een app of ik langs wilde komen. Ik twijfelde, hij had ze al 7 jaar niet gezien, dit was zijn moment, zijn vrienden, ik wilde niet 'binnen dringen'. Dat heb ik ook terug ge'appt, waarop ik als antwoord kreeg "Jij wil toch altijd meer weten over mij en mijn verleden. Nou, dit is mijn verleden die ik graag met je wil delen. Je hebt 20 min om hierheen te komen." Vervolgens superleuke avond gehad, waarin ze allemaal herinneringen met mij hebben gedeeld, hun oude kamers hebben bezocht en de pizzeria waar ze altijd heen gingen. Zoiets is voor mij heel waardevol. Hij snapt niet altijd 100% waarom ik het zo waardevol vind, want hij is gewoon heel rationeel en tilt niet zo zwaar aan zulke dingen, maar hij weet wel dat ik zoiets belangrijk vind en dan doet hij wel moeite om mij hiervoor uit te nodigen.

Dus we hebben elkaar in het midden ontmoet... En dat met veel communicatie. Dat is toch wel het belangrijkste in alles.. Met elkaar blijven communiceren. In relaties, in vriendschappen, met familie. Want ook al begrijpen we elkaars gedachtegangen soms totaal niet, als je erover praat, is het soms nog niet altijd even makkelijk, maar wel makkelijker :P

@Tivoli: Ik ken het haha, ik doe dat niet meer. Daar had ik uiteindelijk alleen maar mezelf mee. Dan was ik kwaad en ging ik ze negeren... Maar dan na een dag werd ik helemaal chagrijnig dat ik nog niets van hem of haar had terug gekregen... En zwichtte ik zelf maar, want hun zaten er totaal niet mee. Die hadden een prima dag gehad :+ .

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:01

TS, je kan geweldig uitleggen, even een complimentje
ik had het echt zelf geschreven kunnen hebben :P haha