blokje schreef:Mijn man en ik hebben de keuze beiden een aantal jaren geleden gemaakt.
Wij keken naar de leer van de kerk welke het beste aansluit bij de bijbel. We kijken niet alleen naar 1 gemeente maar naar een heel kerk verband. Wat werd er besloten op classis vergaderingen (wat daar besloten wordt houden de gemeentes zich weer aan, tenminste dat is de normale gang van zaken).
Een fijne gemeente is natuurlijk fijn en gezellig. En wij hebben een leuke kleine gemeente.
Maar het is voor mij zeker niet de hoofdzaak of het uitgangspunt.
Maar iedereen vind toch zijn eigen kerk het best aansluiten bij de bijbel? Ik vind onze kerk het fijnste en aansluiten bij mijn visie, en een ander vind de gereformeerde gemeente het prettigst, en weer een andere vindt een evangelische gemeente het best aansluiten.
Ik zou mij bv nooit aansluiten bij een kerk waar vrouwen in het ambt niet toegestaan zijn, of waar over mensen geoordeeld wordt (hier in de Ned. Hervormde kerk zijn homo's weggejaagd, vind ik echt niet kunnen) ik voel me heel prettig in onze PKN gemeente, een ander misschien niet
het moet natuurlijk niet lijnrecht tegen de bijbel ingaan
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 14-07-14 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt