Drugs, hoe denken jullie als ouder daar over?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:54

DewieDribbel schreef:
[***] schreef:

Is dat echt zo? Het is toch illegaal?
En een oprechte vraag, hoe kun je een verkeerde nemen?

Iets aannemen van iemand die je niet kent waar meer dan 250 mg in zit... Als je m dan meteen helemaal neemt ben je, vind ik, zo goed als dood of in coma

Jup.. Ook drugs gebruik moet je met je verstand doen. Een overdosis is nooit goed, ook van de de simpelste zaken niet. Dus het is kwaad met kwaad vergelijken wat dat betreft.

Vorige week is er bijvoorbeeld iets in mijn drankje gedaan, nog steeds geen idee hoe aangezien ik nooit iets aanneem en altijd oplet.. Ik ben er goed vanaf gekomen, voelde het aankomen en een drogering ging meteen door mijn hoofd. Ben naar buiten gelopen en Godzijdank zagen vriendinnen dat. Viel flauw maar bleef redelijk bij kennis. Na een half uur stond ik al weer. Heb denk ik geluk gehad met de concentratie en dat ik heel gezond leef dat ik er zo vanaf kwam..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:57

Ritalin krijgen ze vanwege ADHD, een medische reden.
Harddrugs gebruik je niet vanwege een medische reden.

Dat is toch niet te vergelijken?

Heb je toevallig een bron daarvan?

@DewieDribbel, wat vreselijk lijkt mij dat zeg!

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:59

Als Ritalin schadelijk is, is het dus wel te vergelijken lijkt mij.

Anoniem

Re: Drugs, hoe denken jullie als ouder daar over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:59

Daarom vroeg ik ook naar een bron :)
Als dat zo is, ben ik heel erg geïnteresseerd om dat te lezen namelijk.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:01

Ik ga het even opzoeken!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:02

ADHD is sowieso verzonnen volgens degene die er als eerste mee gekomen is..

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:02

Cyella schreef:

Dankjewel.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:04

Je kunt je beter een joint roken (of een teug of 3) als je last krijgt van je adhd dan ritalin vreten. Ken er genoeg (veel!) die hun ritalin verkopen en iedere dag een zowat pure joint roken van degelijke wiet. Spijt me zeer, maar liever dat dan iemand die laam van de pillen (toegeschreven door de doktor) gewoon zielloos lijkt te zijn.

Zo dood, afgezonderd van de rest en nog eens ongezond. Doe maar een joint.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:05

Cyella schreef:

Ja dit had ik ook in mijn bericht willen zetten maar heb het maar weer weggehaald aangezien mensen hier heel fel op reageren vaak :7
Maar t is wel zo, er is niks mis met je en dan moet je troep gaan slikken?
Laatst bijgewerkt door _xDyan op 13-07-14 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Toothless

suuzepuus

alles met mate toch? iedereen wil wat proberen. de een wat meer dan de ander en de een blijft er mee doorgaan en de ander helaas niet..... ik denk dat je als ouder beter kunt zorgen dat het veilig gebeurd, liever bij iemand thuis dan ergens op straat en dat er mate in is. verbieden nodigt juist uit!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:07

Nou ik denk dat mijn ouders het wel echt een no-go vinden als ik drugs zou nemen.. In de zin van blowen of een pilletje etc.

Een drankje of drinken met vrienden of als ik op een feestje ben vinden ze allebei wel prima. Mijn moeder is er iets makkelijker in dan mijn vader, maar als ik straks 18 ben zal hij er ook niet heel moeilijk meer over doen (dan kan ik het ook weer zelf halen, ivb met dat de leeftijdgrens omhoog ging kon ik het een halfjaar? niet halen :') ).

Ik heb zelf wel de grens van wanneer ik moet stoppen met drinken en ben dan ook nog nooit echt dronken of flink aangeschoten geweest en heb daar ook niet de behoefte aan want wat is daar nou leuk aan :Y) . Roken doe ik niet en blowen vind ik echt onwijs stinken dus dat zul je me ook niet snel zien doen. Gelukkig weten mijn ouders dat ook dus laten ze me gang wel gaan, als ik wel een pilletje zou nemen zou ik dat wel de volgende dag aan ze opbiechten.
Laatst bijgewerkt door hamsterfan op 13-07-14 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:07

Dat ADHD wel of niet verzonnen is, is een hele andere discussie. Ik was al op zoek, want er was op bokt een heel topic erover, maar ik kan het niet zo snel meer vinden sorry!..

On topic:
Vraag, als je zelf wel zou roken/drugs/alcohol etc, is het dan reëel/eerlijk om je kind het te verbieden?
Aangezien mijn moeder altijd zei: "Ik kan het je niet verbieden, want ik doe het zelf ook."

Edit:
DewieDribbel schreef:
http://drugsforum.info/actualiteiten/me ... t8168.html

Hier staat het, wel in het engels, maar vrij duidelijk

Bedankt, ik ga het even lezen! :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:09

Je moet sowieso nooit iets verbieden wat je zelf doet.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:09

[***] schreef:
Dat ADHD wel of niet verzonnen is, is een hele andere discussie. Ik was al op zoek, want er was op bokt een heel topic erover, maar ik kan het niet zo snel meer vinden sorry!..

On topic:
Vraag, als je zelf wel zou roken/drugs/alcohol etc, is het dan reëel/eerlijk om je kind het te verbieden?
Aangezien mijn moeder altijd zei: "Ik kan het je niet verbieden, want ik doe het zelf ook."

Edit:
DewieDribbel schreef:
http://drugsforum.info/actualiteiten/me ... t8168.html

Hier staat het, wel in het engels, maar vrij duidelijk

Bedankt, ik ga het even lezen! :)

Mijn ouders verboden het roken juist omdat we in deze tijd nu veel beter weten wat het met je doet dan 20/30 jaar geleden. Beide ouders zijn nu gestopt, vader al 7 jaar, moeder 9 maanden! Ik en me broer hebben het over genomen... Best erg, maar ze accepteren het nu

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:10

xSlvna schreef:

Uiteindelijk is het wek voor eigen bestwil

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:11

Snap ik, maar je bent een voorbeeld. Voorbeeld doet volgen, "waarom doet zij het als ik het niet mag", toch uitproberen achter de rug om... bereik je niks

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:12

xSlvna schreef:

Inderdaad! Niet alleen omdat het niet netjes is maar omdat je anders toch niet serieus genomen wordt.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:13

xSlvna schreef:
Snap ik, maar je bent een voorbeeld. Voorbeeld doet volgen, "waarom doet zij het als ik het niet mag", toch uitproberen achter de rug om... bereik je niks

Toch heb ik meer dan 10 mensen die ik ken waarvan de ouders nooit hebben gerookt, gebruikt of geblowt en die doen het zelf alsof ze de jeugd van hun ouders aan het inhalen zijn. De beslissing ligt toch echt bij jezelf uiteindelijk.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:14

Uiteraard, maar dat is de andere kant Dewiedribbel.

Maar als ik thuis kom en mam heeft een joint op de mond lach ik haar uit omdat ze zegt dat ik het niet mag. Ga ik het niet van doen, maar ik neem haar dan wel minder serieus.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:15

xSlvna schreef:

Dus omdat ik in het weekend wel eens een wijntje drink, mag ik het mijn zoon van 15 niet verbieden?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:17

Ik vind van niet. Leer hem dat het eens in de zoveel tijd met mate kan, maar alcohol geheel verbieden vind ik dan ja... geen idee, raar?
Of een miniumleeftijd, als die 16 is dan mag het af en toe. Als jij je kind constant alles verbied wat jij doet... wat moet je kind dan wel niet denken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:18

xSlvna schreef:
Ik vind van niet. Leer hem dat het eens in de zoveel tijd met mate kan, maar alcohol geheel verbieden vind ik dan ja... geen idee, raar?
Of een miniumleeftijd, als die 16 is dan mag het af en toe. Als jij je kind constant alles verbied wat jij doet... wat moet je kind dan wel niet denken.

Omdat het wettelijk gewoon niet mag.
En volwassenen mogen nu eenmaal (wettelijk) meer dan jongeren.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:19

xSlvna schreef:

Ben het steeds zo met jou eens!

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:22

_xDyan schreef:
xSlvna schreef:

Ben het steeds zo met jou eens!

Ja ik ook! Had het zelf niet beter kunnen verwoorden xSlvna