Bruiloft dilemma: stel nou dat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:15

Waaorm huur je die jurk niet gewoon voor een fractie van de prijs? Iedereen tevree? :)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:17

Ik zie het probleem niet. Vanaf 25 euro kun je al een chique jurk huren. En anders kun je vast wel iets lenen van iemand.

Sammie

Re: Bruiloft dilemma: stel nou dat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:20

Het is nog maar de vraag of er een jurk in die bepaalde gewenste kleur te huren is (en of die staat :') )

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:22

Ik zou voor een goedkope versie gaan of inderdaad huren. Vaak kun je voor kleine prijsjes best wat leuke en mooie jurkjes vinden, kost wellicht alleen wat meer tijd.

Als een van mijn vriendinnen trouwt is het haar dag en wil ik dat alles is zoals zij het wil :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:24

Dat vind ik echt van die dooddoener opmerkingen, daar gaat het immers niet om. Met alle middelen ter beschikking wil iedereen dat wel.. maar als je niet alle middelen hebt houdt het op.. En dat is nu net het punt hier

Of zou je als je vriendin wil dat je 2.500 euro weg tikt voor een bepaald vrijgezellenfeest, bepaald cadeau, bepaalde jurk met bijbehorende dure sieraden dan doe je dat ook zonder morren?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:25

JuliaMaria schreef:
Als ik haar was zou ik mijn egocentrisme een keertje thuis laten en mijn vriendin HAAR perfecte bruiloft gunnen. Het draait niet om deze dame maar om de bruid en de bruidegom. Vind het het toppunt van egocentrisme en ik ben blij dat ik geen vrienden heb die zich zo zullen gedragen bij mijn bruiloft: die gunnen mij "mijn" dag, net zoals ik dat bij hen zal doen.

Pardon wat een rare reactie! Om je vriendin een perfecte bruiloft te bezorgen moet diegene zich diep in de schulden jagen om de juiste kleur jur
k die ze zelf niet mooi vindt te drag en? Geld wat er niet is kan ook niet uitggeven heel simpel lijkt me. En als bruid met deze wensen zou ik gewoon de jurk zelf betalen vooral als je weet dat er weinig te besteden is.
Zou er mij om gaan dat de mensen waar ik erom geef er zijn en wat mij betreft komen ze in hun rijkleding hihi

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:36

Even een goedkope jurk aanschaffen.. Een paar tientjes, dat heb je toch wel over voor je vriendin. Misschien zijn bedragen van 25,- voor een goedkope jurk of bedragen tot 250,- voor een 'goedkope' chique outlet jurk voor de meeste bokkers niet veel... Maar voor een ander kunnen die tientjes toch al een heel groot bedrag zijn, zeker als je krap bij kas zit. Dan is dat echt niet weinig.

Om dat dan uit te geven aan kleren die de koper nooit meer gaat dragen. Dat vind ik geen egoïsme. Dat vind ik niet meer dan logisch.

De bruid mag wel even wat flexibeler wezen. Ja, het is haar dag, maar eisen dat haar krap bij kas bruidsmeid kleren koopt die ze daarna nooit meer aan doet, in principe weg gegooid geld, dat vind ik pas egoïstisch. In vriendschap moet er toch enige communicatie zijn en water bij de wijn. De vriendin heeft al een oplossing aangeboden van een andere jurk en een jasje in haar kleur, maar nee, dat wil de bruid dan weer niet. Prima als ze dat niet wil, maar dan mag ze ook de jurk bekostigen vind ik zo. Je kan niet van je bruidsmeid eisen dat ze de jurk zelf koopt. Dat mag in de VS dan wel zo zijn, dit is Nederland en dat is toch even anders hier.

Als de bruid haar perfecte dag al afhangt van één bruidsmeisje die geen geld wil besteden aan een jurk met haar kleur, dan mag ze haar prioriteiten weleens bijstellen.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 00:02

SuSem schreef:
.
Niet altijd, van de week nog een bruidsmeisje die eigenlijk max $150 uit wilde geven maar uiteindelijk akkoord ging met een jurk van $400 ofzo. Omdat haar vriendin maar 1x trouwde.

Mijn man had me vermoord!!! :oo En terecht trouwens!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 00:10

bontesok schreef:
SuSem schreef:
.
Niet altijd, van de week nog een bruidsmeisje die eigenlijk max $150 uit wilde geven maar uiteindelijk akkoord ging met een jurk van $400 ofzo. Omdat haar vriendin maar 1x trouwde.

Die van mij ook. Vind het ook echt grof schandalig en egoistisch van een trouwende vriendin om te verlangen dat iemand dat uitgeeft aan een jurk voor jouw bruiloft.

Ik vind persoonlijk dat als je iemand als bruidsmeisje de bruid de jurk hoort te betalen, zij is tenslotte degene die een bepaalde aankleding op een bruiloft wil. Ik ben bij mijn zusje ook bruidsmeisje geweest, is geen seconde moeilijk over gedaan, zij was er vanaf het begin duidelijk over dat zij de bruidsmeisjes jurken zou betalen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 00:14

Ik vind het het feest van het bruidspaar en het bruidspaar bepaald hoe zij de mooiste dag van hun leven willen invullen. Als zij willen dat iedereen in pimpelpaars kostuum met roze sokken aankomt en er de godganse avond heavy metal en hardcore gedraaid moet worden, dan is dat maar zo als het hun gelukkig maakt. Of de gasten dan de hele avond gaan blijven en ze er achteraf veel complimenten over gaan krijgen is uiteraard wel de vraag :D .

Maar je kan je gasten nu eenmaal ook niet dwingen om dingen te doen die ze gewoon niet kunnen. Iemand die geld heeft als water kan gerust wel eens een duur 'wegwerpjurkje' kopen, ookal is het helemaal niet je smaak. Maar als je al elke maand goed op je geld moet letten of gewoon geen hopen spaargeld op overschot hebt, dan heb je echt geen zin om je zuurverdiende centen te moeten gaan spenderen aan een of andere dure jurk die je eigenlijk spuuglelijk vindt maar waar de bruid je enig in vindt. Uiteindelijk is het dan voor iets wat je maar één keer aan doet en weg is al je geld. Ik vind dat je om budgettaire redenen gerust mag weigeren om iets voor iemand anders te doen, hoe graag die andere dat in haar "perfecte" scenario ook had gehad. Dan moet ze het ook zelf maar bekostigen, als haar huwelijk niet gedroomd is zonder zulke details.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 00:16

Misschien een jurk (je) huren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 00:19

Ik vind ook dat als je als bruidspaar bepaalde mensen een speciale rol geeft en daarbij kledingvoorschriften hebt, je dat dan ook moet bekostigen voor die personen. Dat heb ik ook gedaan toen ik ging trouwen.
Ik had mijn schoonzus gevraagd om mijn hofdame te zijn en wilde dat ze een mooie galajurk zou dragen. Ik heb haar toen geld gegeven en gezegd welke verwachtingen ik van de jurk had. Ze heeft toen een hele mooie passende jurk gekocht, incl. schoenen en een tasje.
Mijn volwassen dochter en mijn moeder wilde ik ook graag in gala zien en voor hun heb ik 2 galajurken laten ontwerpen en maken.
Ik vind het erg raar dat iemand eisen stelt en een ander daar dan financieel voor laat opdraaien, dat kan echt niet :n

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 04:29

bontesok schreef:
SuSem schreef:
.

t was een alleenstaande moeder :=

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 06:57

ik vraag me af of de mensen die hier reageren zelf getrouwd zijn? :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 07:16

Ik ben zelf niet getrouwd, maar dat vind ik echt net zo'n dooddoener als "Als je zelf kinderen hebt hoor ik je wel weer!" wanneer je aangeeft niet bepaald dol te zijn op kinderen.
Áls ik ooit al trouw is dat op een verlaten strandje ergens, zonder gasten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 07:16

Normaal als het bruidspaar wil dat bruidsmeisjes in iets speciaals verschijnen dan zorgen en bekostigen zij dat toch??
Ik zou in ieder geval nooit mensen op durven zadelen met dit soort kosten.
Niemand kan van je verwachten dat je geld gaat uitgeven wat je niet hebt of niet kunt missen, ook niet voor de bruiloft van je vriendin.
Ook zo'n peperduur vrijgezellenfeest vind ik belachelijk en ja ik ben zelf getrouwd, het moet ook een beetje leuk blijven en het gaat om het idee.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 07:23

Ja, toevallig ben ik 3 weken geleden getrouwd.
En ik zou een vriendin met beperkt budget echt nooit op hoge kosten gejaagd hebben om in mijn themakleur te komen :n
Onze dag was perfect, waarbij we iedereen in zijn/haar waarde hebben gelaten en geen onnodig hoge kosten hebben laten maken voor ons feest.

Het was juist zo leuk om te horen van te voren hoe iedereen naar eigen inzicht en vermogen feestelijke kleding heeft uitgezocht en voor ons was het veel belangrijker dat onze vrienden en familie erbij waren, dan wat ze aan hadden.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:09

Ik beschuldig ook niemand :)
Maar veel mensen zijn niet getrouwd en hechten daar ook geen belang aan. De meningen van die mensen zullen helemaal anders zijn dan de mensen die wel trouwen en daar veel belang aan hechten.

Ik ben ook getrouwd, zonder dress code of iets van die toestanden. Wel voor ons zelf alles er op en er aan.
Ik kan een themakleur trouwens wel begrijpen en zou dan inderdaad de bruidsmeisjes zeker in die kleur willen. Wil ik de bruidsmeisjes allemaal in dezelfde (spuuglelijke ;) ) jurk hebben, betaal ik daar zelf voor. Zijn ze vrij om te kiezen welke jurk ze willen (wel in de juiste kleur natuurlijk) mogen ze van mij gerust een jurk aandoen van 20 euro, ik ga niet iemand zijn budget kiezen.

Als het dat laatste betreft, kan je beste even je eigen zinnetje opzij zetten, een jurk met flatterende snit kiezen in misschien niet je favoriete kleur en er geen bergen tegenaan gooien.
Wat is nu 1 dag in jouw leven tegenover de belangrijkste dag van iemand anders zijn leven?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:14

Yontheke schreef:
ik vraag me af of de mensen die hier reageren zelf getrouwd zijn? :)

ik ga trouwen :D

Maar ik ben liever een goede vriendin dan een gestoorde bruid die stampvoetend gaat eisen dat alleen die kleur mag of je wil of niet en je mag het zelf betalen }> Het is mijn dag inderdaad, maar ook een mooie dag voor mijn geliefden. Ik ben liever een goede gastvrouw met tevreden gasten die ook met plezier terug kijken op onze dag.
Ik vind die dag voor de gasten net zo belangrijk als onze belangrijke dag en als ik weet dat 1 vriendin hartstikke ongelukkig is met een bepaalde kleurkeuze dan zou ik daar zonder moeite vanaf wijken. Ze hoeft het dan echt niet te dragen :n daarvoor is haar aanwezigheid voor mij veel belangrijker dan zij ook al zal doen. Als een vriendin zou zeggen; 'ik haat die kleur, maar doe het wel aan voor jou' zou ik dat zelfs best erg vinden. Ik zeg liever 'ik weet dat jij deze kleur haat en dus zoeken wij samen gewoon een andere kleur uit'
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-07-14 08:18, in het totaal 2 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:15

Ik vind het altijd zo cliché dat een bruiloft de mooiste dag van je leven zou moeten zijn en als je dan ziet hoeveel stellen na korte tijd weer gaan scheiden.....
Daarbij zou ik niet als bruid willen dat de zogenaamde mooiste dag van MIJN leven, niet leuk is voor een vriendin omdat mijn diegene een jurk aan moet boven haar budget en niet eens mooi vind.
Laatst bijgewerkt door jesito op 11-07-14 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:15

TS, kun je niet een neutraal jurkje met een bolero in die kleur doen? Of een jurkje met een riempje, en dan ipv het riempje een link oid in de juiste kleur.
Ik vind het juist leuk als er een kleurthema is en zou dus ook mijn best doen om (goedkoop) een leuke jurk of accessoire in de juiste kleur(tint) te vinden.

Wat ik me dan nog afvraag trouwens: je koopt sowieso een nieuwe jurk voor een bruiloft waar je bruidsmeisje bent, denk ik? Gaat het er puur om dat je die kleur daarna nooit meer draagt, dan vind ik dat gewoon die jurk kopen en daarna weer verkopen de beste optie is, en dat hoeft echt niet duur te zijn. .

Ik ben overigens wel even benieuwd hoe het zit met dat beperkte budget. Als je 't eigenlijk best kunt betalen maar niet wil dan vind ik dat kul. Dan maar iets minder aan cadeau oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:31

imd schreef:
TS, kun je niet een neutraal jurkje met een bolero in die kleur doen? Of een jurkje met een riempje, en dan ipv het riempje een link oid in de juiste kleur.
Ik vind het juist leuk als er een kleurthema is en zou dus ook mijn best doen om (goedkoop) een leuke jurk of accessoire in de juiste kleur(tint) te vinden.

Wat ik me dan nog afvraag trouwens: je koopt sowieso een nieuwe jurk voor een bruiloft waar je bruidsmeisje bent, denk ik? Gaat het er puur om dat je die kleur daarna nooit meer draagt, dan vind ik dat gewoon die jurk kopen en daarna weer verkopen de beste optie is, en dat hoeft echt niet duur te zijn. .

Ik ben overigens wel even benieuwd hoe het zit met dat beperkte budget. Als je 't eigenlijk best kunt betalen maar niet wil dan vind ik dat kul. Dan maar iets minder aan cadeau oid?

Dit vraag ik mij ook wel af eigenlijk..

En ik zou persoonlijk het jurkje wel aanschaffen en daarna weer verkopen op MP.
Je hoeft geen jurk van 100 euro aan te schaffen, er zijn genoeg goedkope jurken te koop.

Als ik bruid zou zijn en ik zou bruidsmeisjes hebben, zou ik trouwens zelf de jurken aanschaffen van de bruidsmeisjes, aangezien ik wil dat zij dit aandoen en het in mijn ogen wel perfect moet zijn (iets met perfectionisme).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:48

Over de kleur kan je je heen zetten vind ik, dat mag je best voor je vriendin over hebben. Het is tenslotte wel haar dag en hoe klein is de moeite om die kleur dan voor haar te dragen voor wat? 12 uurtjes?

Maar.....ik vind wel dat als ze perse haar kleur wil doordrukken dat ze ook de jurkjes moet betalen. Je kan mensen niet verplichten om een kledingstuk te kopen (en te houden) die ze zelf foeilelijk vinden
Ik zou zelf nooit in een verplichte kleur trouwen (ben btw al getrouwd) Maar stel ik zou het doen dan zorg ik ervoor dat er jurkjes gehuurd worden.

Dus gewoon rustig een gesprekje aangaan met het paar dat je bereid bent om in de kleur te gaan alleen dat je financiën niet in staat bent om het waar te maken voor hun en dan heb je waarschijnlijk al sympathie te pakken omdat je aan geeft het voor ze over te hebben.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:38

Is het niet super ouderwets dat je een kleur verplicht aan je bruidsdame? Of ben ik nu zo.... :+ Zéker als de bruidsdames deze zélf moeten gaan betalen. Hel!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:39

Nee dat is niet ouderwets. Dat is juist nieuw.. overgewaaid van zee..