Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Dan als tegenvraag, wanneer is een naam Nederlands? Als hij 20 jaar meedraait? Dertig jaar meedraait? Honderd jaar meedraait?
Ik vind een naam die pakweg vanaf de jaren 80 meedraait zeer beslist niet Nederlands.
Bram is een verbastering van Abraham. Kan nog net. Rest is ronduit NIET Nederlands en alleen populair omdat er bijv. acteurs zijn die zo heten. Wil je een zoon een afkorting geven van Nicolaas, noem hem dan Niek maar niet Nick.
pniekepnak schreef:Cassidy schreef:Dan als tegenvraag, wanneer is een naam Nederlands? Als hij 20 jaar meedraait? Dertig jaar meedraait? Honderd jaar meedraait?
Ik vind een naam die pakweg vanaf de jaren 80 meedraait zeer beslist niet Nederlands.
Bram is een verbastering van Abraham. Kan nog net. Rest is ronduit NIET Nederlands en alleen populair omdat er bijv. acteurs zijn die zo heten. Wil je een zoon een afkorting geven van Nicolaas, noem hem dan Niek maar niet Nick.
Misschien moeten mensen hun kind gewoon zo noemen zoals ze zelf willen? Soms doet wat jij vindt er niet zo heel veel toe
Vjestagirl schreef:prugelpiet schreef:Namen weet ik niet, maar ik wil toch even wat zeggen
Houd je er ook rekening mee dat hij zijn hele leven lang die naam draagt?
Zo heet er hier een jongetje van nu 5, Joep, schattig toch? Maar vind Joep het ook nog leuk als ie 13 is? of 16? 25? 40? 60? Lijkt me niet leuk om dan Joep te heten
Verder vind ik Twan wel leuk
Joep vind ik dan nog niet eens zo erg. Dingen als Beer, Siem, Xavi, Fedde en Sepp (allemaal uit de top 100 populairste namen van dit moment) vind k veel 'kleiner' klinken
Edit: een zeer tevreden 'Joep', die eigenlijk ook Joseph Jacobus Maria heet en zichzelf Youp heeft genoemd...
http://www.nrcnext.nl/files/2010/05/vmH ... 210597.jpg
KimD schreef:[quote="Vjestagirl"