Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LvdO schreef:Inmiddels bijna 23 en juist omdat ik nu van mijn vrijheid wil genieten, heb ik me heel bewust nog niet vast gelegd in een relatie of huurhuis! Ik wil de wereld zien, reizen en mjjn dromen waarmaken. Dat kan maar 1 iemand en dat ben jezelf, dus pak je kans. Jouw tijd is nu. Geen relatie, geen verplichtingen! Kinderen komen er hier sowieso niet want ik wil.mijn vrijheid behouden. Dus eigenlijk een heerlijk leven als twentysomething!!
samenwonend, gaan nu stappen zetten richting een koophuis, eigen bedrijf, personeel in dienst en een heerlijk sociaal leven. Veel mooie kansen al op mijn pad gehad en die met beide handen aangegrepen.
. Terwijl ik best vaak hoor dat mensen juist ook weer andersom hebben.
Vind ik ook niet heel erg overigens, was er eerder ook niet heel erg aan toe. MiReRe schreef:Ik voel me machtig rijk
MiReRe schreef:Oh jee, ik ben inmiddels 37.
En nog heb ik het gevoel dat ik niks bereikt heb en dat ik maar wat aan rommel.
Heb lang samen gewoond met m'n ex vriend, serieuze relatie.
Helaas heeft het toh niet mogen blijven en nou ben ik wee jaar terug 'opnieuw' begonnen.
Woon in een studentikoos piepklein huurappartementje dat uitpuilt van mijn boeken.
Maar ik leef m'n eigen leven.
Doe precies waar ik zin in heb, bepaal zelf waar ik m'n geld aan uit geef en m'n tijd aan besteed. Ik ben zzp'er, operazangeres en zangjuf. En...ik heb een paard!!
Ik voel me machtig rijk en een soort grote Pipi Langkous omdat ik constant m'n eigen zin doe en geen 'normaal' leven heb volgens de verwachtingen. (Vaste baan, relatie, koophuis, kinderen).
LvdO schreef:Inmiddels bijna 23 en juist omdat ik nu van mijn vrijheid wil genieten, heb ik me heel bewust nog niet vast gelegd in een relatie of huurhuis! Ik wil de wereld zien, reizen en mjjn dromen waarmaken. Dat kan maar 1 iemand en dat ben jezelf, dus pak je kans. Jouw tijd is nu. Geen relatie, geen verplichtingen! Kinderen komen er hier sowieso niet want ik wil.mijn vrijheid behouden. Dus eigenlijk een heerlijk leven als twentysomething!!
Niets wat me ergens houdt: geen relatie, geen paard, geen huis. En m'n ouders zijn inmiddels wel gewend dat ze me elke 3 maanden weer een keertje in Nederland aantreffen
Dus binnen een paar weken woonde ik op mezelf. Kreeg een baan aangeboden op mijn stageschool, dus had ook ineens een fulltime baan, die binnen 2 jaar uit zou groeien naar een vaste baan. En liep via vrienden mijn grote liefde tegen het lijf, 70km verderop, terwijl ik eigenlijk helemaal niet toe was aan een nieuwe relatie en al helemaal niet zat te wachten op een vriend verder weg. Maar ja, te leuk om te laten lopen, dus toch maar aan begonnen en zou wel zien waar het schip strandde...
Na 2 jaar waren we allebei het op en neer reizen zat, dus heb ik mijn flatje opgezegd en zijn we samen gaan wonen. Trouwen voelde op een gegeven moment als een logische volgende stap. Scheelt ook wel dat mijn lief 9 jaar ouder is en daar dus ook wel aan toe was. Ben nu 27, binnenkort 6 jaar samen, wonen al 4 jaar samen, zijn op zoek naar een nieuw (koop)huis, al dik een jaar getrouwd... Had mij dat op mijn 20e verteld en ik had je heel raar aangekeken
Maar heel erg volgens het boekje lijkt wel 
En daar is meer geld voor nodig... Ook niet zo'n dappere, dus ook stage in het buitenland had ik niet aangedurfd. Daarom al een aantal mooie vakanties met mijn lief naar verre landen, China, aantal keer Thailand, deze zomer naar Zuid-Afrika, dat telt voor mijn gevoel ook en geniet ik net zoveel van als mensen die een half jaar van hot naar her reizen.
Terwijl ik mezelf nog helemaal niet zo groot vind, is dit wel de periode om er een beslissing over te nemen. Jaren mee geworsteld. Omdat, als ik niet wil, ik mijn lief nog de kans wilde geven om met een ander kinderen te krijgen. Nu wel steeds meer uit dat ik het wel zou willen. Maar wanneer? En ik vind ook eigenlijk dat je voor je 35e daar een beslissing over moet hebben genomen. Dat is dus binnen nu en 8 jaar, vind het nogal een ding wat je leven nogal op zijn kop zet. Maar ook een keus om het niet te doen is een keus die je moet maken, dus blijft me toch bezig houden... LvdO schreef:Inmiddels bijna 23 en juist omdat ik nu van mijn vrijheid wil genieten, heb ik me heel bewust nog niet vast gelegd in een relatie of huurhuis! Ik wil de wereld zien, reizen en mjjn dromen waarmaken. Dat kan maar 1 iemand en dat ben jezelf, dus pak je kans. Jouw tijd is nu. Geen relatie, geen verplichtingen! Kinderen komen er hier sowieso niet want ik wil.mijn vrijheid behouden. Dus eigenlijk een heerlijk leven als twentysomething!!
Sammyoo schreef:Ik wil jullie er wel voor waarschuwen dat het leven tussen de 30 en de 40 net zo snel gaat. En ik ben nu bijna 50, terwijl het nog niet zo lang geleden lijkt dat ik 40 werd
Casarell schreef:Sammyoo schreef:Ik wil jullie er wel voor waarschuwen dat het leven tussen de 30 en de 40 net zo snel gaat. En ik ben nu bijna 50, terwijl het nog niet zo lang geleden lijkt dat ik 40 werd
Net zo snel..??
Ik heb het idee dat hoe ouder je wordt, hoe sneller het gaat..![]()
*denkt terug aan de schooltijd en dat je de minuten af zat te tellen omdat de lessen zo lang duurde..*