Verkeerde naam op boardingkaart, dit meen je niet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

Re: Verkeerde naam op boardingkaart, dit meen je niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:47

Oh wat duur zeg. Nog duurder dan die 110 wat je dacht.
Harde les om te leren zo.

Inmiddels heb je bijna een business class op een KLM vlucht geboekt.
Tip: Let op het formaat van je handbagage ;)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:01

En Ryanair is vreselijk pietluttig met handbagage hoor!! Ik heb zo'n super klein plat 'onder-je-kleding' tasje voor paspoort en reisdocumenten (meer past er ook ECHT niet in!) en dat werd gezien als handbagage. Ik mocht dus niet mijn handbagage koffer + tasje meenemen, tasje moest in de koffer.
Ik heb hem na de controle gewoon weer te voorschein gehaald en dat was geen probleem :)
Laatst bijgewerkt door Molfre op 01-07-14 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:01

Giolli schreef:
Ik heb gebeld en moet 125,- betalen omdat het een compleet andere naam is.

Is het dan niet voordeliger om een nieuw ticket te kopen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:15

Je mag buiten je handbagage nog een klein tasje meenemen in de cabine :j
http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaard ... inbaggage/
HANDBAGAGE
Er mag één stuk handbagage per passagier* met een gewicht van max 10kg en max afmeting van 55cm x 40cm x 20cm,plus 1 kleine tas van max 35cm x 20cm x 20cm meegenomen worden.

Molfre schreef:
En Ryanair is vreselijk pietluttig met handbagage hoor!! Ik heb zo'n super klein plat 'onder-je-kleding' tasje voor paspoort en reisdocumenten (meer past er ook ECHT niet in!) en dat werd gezien als handbagage. Ik mocht dus niet mijn handbagage koffer + tasje meenemen, tasje moest in de koffer.
Ik heb hem na de controle gewoon weer te voorschein gehaald en dat was geen probleem :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 14:16

Nee, nieuwe ticket kost 110,- excl btw en excl de 2 x 15 kg bagage (50,-) dat ik mee moet nemen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:16

Dan zal die regel in de tussentijd veranderd zijn, ik kwam er ABSOLUUT niet doorheen :n

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:21

Molfre schreef:
Dan zal die regel in de tussentijd veranderd zijn, ik kwam er ABSOLUUT niet doorheen :n

Hier 't zelfde meegemaakt. ALLES moest in de tas, ook een héél klein ding waar eigenlijk alleen een paspoort in paste.. Anders mochten we niet door.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:28

Kun je niet met spoed een andere ID kaart aanvragen? Met de naam die op de ticket staat? Lijkt me goedkoper...

Heb alleen de berichten van TS gelezen :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 14:31

xDonja schreef:
Kun je niet met spoed een andere ID kaart aanvragen? Met de naam die op de ticket staat? Lijkt me goedkoper...

Heb alleen de berichten van TS gelezen :)

Heb ik ook nog aan gedacht. Heb alleen gister mijn nieuwe ID kaart opgehaald, dus was daar te laat mee en anders ging het me niet op tijd lukken vrees ik. Ach, het is een duur geintje maar godzeidank dat ik nog in dat vliegtuig kan.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:33

Dan zul je ook je namen verbonden aan je BSN moeten veranderen en dat is erg omslachtig en niet de moeite waard ;)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:38

En daar moet je ook weer een hoop geld voor neerleggen :n

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:40

Wat ben ik blij dat mijn ouders me geen doopnamen oid hebben gegeven. Mijn roepnaam is mijn voornaam, verder geen andere namen meer (:

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:35

[quote="chocobroodje"]Dat klopt niet, denk maar eens aan de naam Patrick, heel veel Ieren noemen zich dan Pat of Paddy :j Net als James, jim of jamie kan worden enz enz ;)

[quote="Emerald"]
Mijn moeder heeft dit ook aan de hand gehad (met Ryanair) toen ze naar mij kwam. Op de heenweg ging dat goed natuurlijk, maar terug naar Nederland was een ander verhaal. Omdat ze al had gevlogen heb ik de naam kunnen veranderen zonder kosten via de site. Ik denk dat je hetzelfde moet doen. Heen vanuit Nederland zal niet zo'n problem zijn en dan als je in spanje bent via de site je naam veranderen.

Het probleem zit hem in dit: Ieren hebben geen roep en doopnaam. Naam is naam. Zoals wij dat in Nederland doen ( roepnaam cora, doopnaam cornelia) kennen ze niet en daardoor onstaan deze verwarringen.

Chocobroodje... Dat zijn bijnamen, niet de doopnamen. Ze heten hier bunny of spud of wat dan ook, maar niet zoals bij ons, dat Grietje, Margreet is. Ze zullen op hun bording pas niet pat of paddy zetten als ze Patrick heten.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:43

Vorige week zelfde probleem gehad.
Mijn moeder haar doopnaam is Jacoba. Niet Jacqueline.

Ik boek nooit meer zonder een paspoort bij de hand. :')
Wijziging heeft 77,- gekost bij KLM.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 01-07-14 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:47

Bij Lotts voor- en achternaam verwisseld, werd gratis aangepast.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:23

Maar je was binnen de 24 uur toch? Dan was het kosteloos...

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:25

lightmorebh schreef:
Maar je was binnen de 24 uur toch? Dan was het kosteloos...

Het gaat hier om 24 uur binnen het boeken, niet het online inchecken zoals bij TS ;)

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:51

Ik heb dit ook gehad. Vloog vanaf Weeze naar Londen met Ryanair.
Bij de boardingpass controle kwamen ik er pas achter dat de volledige naam van mijn vriend M.artinus is en niet M.artijn... (koffer stond geboekt op mijn naam en hadden online ingecheckt).
3 balies verder is het kostenloos aangepast. Wel bijna de vlucht gemist! Zijn bij de douane langs alle rijen heen gelopen omdat we echt niet zo lang in de rij konden staan (Veeeel vloekende duitsers kan ik je vertellen...). Ook is het ticket voor de terugweg kostenloos aangepast al moesten we wel even online inchecken opnieuw.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:14

Tsja, ik ben werkzaam op een reisbureau en je moest eens weten hoevaak mensen dit verkeerd doorgeven.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:58

SteffiiY: moet je je tweede en derde naam ook opgeven? Ik doe dat nooit, maar vraag het me iedere keer weer af..

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:44

Bij sommige maatschappijen wel (Ryanair) bij anderen alleen de eerste naam op je paspoort (KLM).
Vaak staat het ook wel uitgelegd trouwens, bij het veldje waar je dat moet invullen.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:12

Giolli, goeie reis, het probleem is opgelost!

En alle klagers over Ryanair: what you pay is what you get. Ik vind het erg overzichtelijk, bagage in ruim? Betalen. Geen ruimbagage? Niet betalen. Zoveel mogelijk in een standaard formaat handbagagetas, til jezelf lekker een breuk. Extra beenruimte? 15 euries enkele reis. Maar dan zit je ook prima.
Heb wel eens een vlucht om moeten boeken vanwege een bruiloft, ging vlot en efficient, en kostte 25 euro. Heb wel eens geprobeerd om een stuk vlucht te cancellen van een van de "grote" maatschappijen... bijna een auto moeten huren om toch dat stuk vlucht te kunnen maken...

Heb ook wel eens op Weeze bagage van de ene tas in de andere lopen verhuizen hoor, omdat ie net een kilo te zwaar was. De regels zijn duidelijk lijkt me, beetje nederlandse gewoonte misschien om overal net over de randjes te willen gaan?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:20

wittepit schreef:
Giolli, goeie reis, het probleem is opgelost!

En alle klagers over Ryanair: what you pay is what you get. Ik vind het erg overzichtelijk, bagage in ruim? Betalen. Geen ruimbagage? Niet betalen. Zoveel mogelijk in een standaard formaat handbagagetas, til jezelf lekker een breuk. Extra beenruimte? 15 euries enkele reis. Maar dan zit je ook prima.
Heb wel eens een vlucht om moeten boeken vanwege een bruiloft, ging vlot en efficient, en kostte 25 euro. Heb wel eens geprobeerd om een stuk vlucht te cancellen van een van de "grote" maatschappijen... bijna een auto moeten huren om toch dat stuk vlucht te kunnen maken...

Heb ook wel eens op Weeze bagage van de ene tas in de andere lopen verhuizen hoor, omdat ie net een kilo te zwaar was. De regels zijn duidelijk lijkt me, beetje nederlandse gewoonte misschien om overal net over de randjes te willen gaan?

Nou inderdaad! Ik vlieg heel regelmatig met Ryanair (vriend in het buitenland) maar wat voor een geklaag en gezucht je dan hoort elke vlucht als in "typisch ryanair" bij elk piepkleine dingetje dat niet helemaal naar wens gaat (20 minuten later opstijgen, gangpad geblokkeerd etc etc) dan denk ik doe volgende keer niet zo gierig dan en ga met KLM als het je niet aanstaat. De prijs is er ook naar, je moet niet verwachten dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. Vliegen met Ryanair haalt echt het slechtste in mensen naar boven, volgensmij kan ik wel een boek schrijven over asociaalheden die ik in het vliegtuig heb meegemaakt. :') En dat zijn vooral Nederlanders. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:24

In Nederland kennen ze ook het systeem van roepnamen en volledige namen. Evenals in Ierland. Alleen wij noemen het nog doopnamen, omdat dat van vroeger is. (en dat kennen ze daar ook). Overigens is het gewoon een internationale regel dat de naam 100% overeen moet komen en heeft dus niks te maken met het feit dat Ryan Air Iers zou zijn.

In Ierland kan iemand ook gewoon Bernadett Marie heten en door ouders Marie genoemd worden.

Er zijn zat niet gedoopte mensen in Nederland die voluit Jacoba Pieternella heten. Dát is hun naam waarmee ze bekend zijn bij de gemeente/overheid. Dat is de naam die dus ook op elke ID staat. En of ze nu door hun ouders Pietje, Pieternella en door vriendjes Nel genoemd worden maakt niet uit. Zo heet je niet. Een ID aanvragen met die naam zal dus ook niet lukken. Je heet immers officieel X Y en niet Z.

Let ook op je paspoortnamen als die is gegeven nadat je bent getrouwd en je hebt de naam van je man (deels) aangenomen :=

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:02

Sowieso een id aanvragen binnen die tijd kost je 100 tot 150 euro dus veel zin had dat ook niet.