Gescheiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 19:09

Ja dat is wel slim inderdaad. Bedankt cassidy

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:10

DewieDribbel schreef:
Ik zet borderline niet slecht neer, ik noem alleen de feiten. Want ik heb ook ervaring met borderline. En gepraat met dokters die het zelf zeggen dat ze allemaal wel eens zwarte vases hebben. Iedereen heeft het, maar mensen met borderline hebben het sneller.
:O

Kom maar met bewijs van deze zogenaamde 'feiten', want ben benieuwd waar jij dit allemaal vandaan hebt.
Het is overigens fases en geen vases.

Edit: ik zie nu pas dat je nog maar 16 bent. Dat zal het verklaren.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:05

Dannon schreef:
Hoi hoi! Om het maar even over een andere boeg te gooien... ik weet *exact* hoe je je voelt hoor, zit mijzelf over pretty much hetzelfde op te vreten xD Ongeveer net zo lang gescheiden, ook twee kids, en mn ex gaat binnenkort op vakantie met de kids en de nieuwe vlam (en nog iemand, wat het nou ook niet echt makkelijker maakt). Ondanks dat dat niet echt in de spirit van de afspraken is.

Heb ik nuttig advies? Nopes. Helemaal niks. Geen idee wat je er aan kan doen.

... maar denk vooral niet dat het aan jezelf ligt als je er over blijft liggen malen. Gebeurd hier ook ;) Kinderen delen blijft frustrerend denk ik... :(

En dit bedoel ik, verbitter niet en ga niet in de slachtofferrol. Kinderen vragen niet om een scheiding, die krijgen ze er gratis bij. Voor ouders is er op dat moment een keuze. Ga ik er wat van maken en zorg ik ervoor dat de kinderen een fijne jeugd hebben, of ga ik zielig doen. Scheiden (met kinderen) is één van de ergste dingen die je kan overkomen, maar niet onoverkomelijk! Blijven praten met elkaar, ook nadat het voor de zoveelste keer uit de hand is gelopen....Blijf in contact en zet je kinderen op nummer 1. Want het geluk van je kinderen is jouw geluk. En vandaaruit kan je zelf weer een toekomst opbouwen.
De kracht hebben om elkaar telkens weer misstappen, lelijke woorden, niet nakomen van afspraken etc. te vergeven levert uiteindelijk stabiliteit op. Een huwelijk goed houden is hard werken evenals een scheiding in goede banen leiden. Je krijgt niks voor niks.

daffieduck83

Re: Gescheiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:15

@TS probeer ook vooral concrete duidelijke afspraken te maken, zodat er geen misverstanden over kunnen bestaan, bijvoorbeeld wat is vroeg / op tijd de kinderen terug brengen. Probeer echt een tijd af te spreken. De kinderen niet elders (of alleen bij oma) laten slapen zonder medeweten. Succes met je gesprek zo meteen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:31

silmitan schreef:
Dannon schreef:
Hoi hoi! Om het maar even over een andere boeg te gooien... ik weet *exact* hoe je je voelt hoor, zit mijzelf over pretty much hetzelfde op te vreten xD Ongeveer net zo lang gescheiden, ook twee kids, en mn ex gaat binnenkort op vakantie met de kids en de nieuwe vlam (en nog iemand, wat het nou ook niet echt makkelijker maakt). Ondanks dat dat niet echt in de spirit van de afspraken is.

Heb ik nuttig advies? Nopes. Helemaal niks. Geen idee wat je er aan kan doen.

... maar denk vooral niet dat het aan jezelf ligt als je er over blijft liggen malen. Gebeurd hier ook ;) Kinderen delen blijft frustrerend denk ik... :(

En dit bedoel ik, verbitter niet en ga niet in de slachtofferrol. Kinderen vragen niet om een scheiding, die krijgen ze er gratis bij. Voor ouders is er op dat moment een keuze. Ga ik er wat van maken en zorg ik ervoor dat de kinderen een fijne jeugd hebben, of ga ik zielig doen. Scheiden (met kinderen) is één van de ergste dingen die je kan overkomen, maar niet onoverkomelijk! Blijven praten met elkaar, ook nadat het voor de zoveelste keer uit de hand is gelopen....Blijf in contact en zet je kinderen op nummer 1. Want het geluk van je kinderen is jouw geluk. En vandaaruit kan je zelf weer een toekomst opbouwen.
De kracht hebben om elkaar telkens weer misstappen, lelijke woorden, niet nakomen van afspraken etc. te vergeven levert uiteindelijk stabiliteit op. Een huwelijk goed houden is hard werken evenals een scheiding in goede banen leiden. Je krijgt niks voor niks.

helemaal mee eens, vooral de zin "kinderen delen blijft frusterend, denk ik"
dat doet mij de das om, gun je kinderen het geluk bij je ex partner, en wees een goede ouder op het moment dat je kinderen bij jou zijn. bespreek dingen normaal met elkaar en blijf respect hebben voor elkaar. jullie liefde is er niet meer, maar jullie kinderen zijn wel uit jullie liefde ontstaan. en de liefde voor je kind zal nooit verdwijnen, en dat zal bij je ex ook nooit verdwijnen, gun elkaar het licht in de ogen :j

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:57

hanny_jelke schreef:
silmitan schreef:

helemaal mee eens, vooral de zin "kinderen delen blijft frusterend, denk ik"
dat doet mij de das om, gun je kinderen het geluk bij je ex partner, en wees een goede ouder op het moment dat je kinderen bij jou zijn. bespreek dingen normaal met elkaar en blijf respect hebben voor elkaar. jullie liefde is er niet meer, maar jullie kinderen zijn wel uit jullie liefde ontstaan. en de liefde voor je kind zal nooit verdwijnen, en dat zal bij je ex ook nooit verdwijnen, gun elkaar het licht in de ogen :j

Volgens mij mist er een nuance in mijn bericht, sorry. xD Puntje bij paaltje blijft het toch echt frustrerend aanvoelen... maar ik raad absoluut niet aan om dan te gaan vechten of iets dergelijks ;) Het is frustrerend, ik accepteer dat ik dat gevoel heb... and then, moving on. Met dwarsliggen los je ook niets op. Ik vermeld het wel naar m'n ex dat iets frustrerend is... maar dan alsnog, moving on.

Maar advies van 'Je moet niet gefrustreerd zijn!' is, euhm... ook frustrerend. :P Dat gevoel heb je toch. Het voelt niet /aan/ alsof de kids voor de helft van jou zijn en voor de helft van je ex. Je kinderen zijn 100% van jezelf en 100% van je ex... en dat is verdomde lastig in je hoofd ;)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:03

@Dannon: Misschien moet je het meer bekijken, dat de kinderen 100% van zichzelf zijn... en dat je als ouder je eigen ego en emoties opzij moet zetten voor hun welzijn... dat je kinderen ook daadwerkelijk zichzelf kunnen zijn.. en dat je hun de best mogelijke basis wil bieden om ze te laten opgroeien.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:08

Zullen we even wachten tot de ts hier verhaal komt doen van de resultaten van het gesprek?

Wat betreft de basis van de opvoeding: gescheiden of niet, ik heb het al eerder aangegeven, structuur en regelmaat en duidelijke regels zijn iets waar een kind blij van wordt. Dus ondanks het feit dat vader en moeder uit elkaar zijn, dienen er duidelijke regels zijn opgesteld waar BEIDEN zich aan houden.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 29-06-14 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:09

Evelijn schreef:
@Dannon: Misschien moet je het meer bekijken, dat de kinderen 100% van zichzelf zijn... en dat je als ouder je eigen ego en emoties opzij moet zetten voor hun welzijn... dat je kinderen ook daadwerkelijk zichzelf kunnen zijn.. en dat je hun de best mogelijke basis wil bieden om ze te laten opgroeien.

Ja maar als jij dus keihard je best doet om ze die basis te bieden en een ander helpt alles waar jij je voor inzet steeds om zeep en oefent merkbaar invloed uit... Ga jij dan maar eens lekker je emoties opzij zetten. Dat lukt je niet hoor.
Enigste wat je kunt doen is wat dannon zegt, gewoon weer doorgaan.
Ik zeg altijd "oh wat leuk" en dan zoek ik later een geschikt momentje om even stoom af te blazen wanneer iets mij frustreert.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:12

safina schreef:
Waarom is dit zo belangrijk voor je? Of nee, ik stel de vraag verkeerd: wat maakt dat dit zo belangrijk is voor jullie kinderen?

Stabiliteit in het leven van je kinderen! Das méér dan reden genoeg :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:14

Leeuwnie schreef:
safina schreef:
Waarom is dit zo belangrijk voor je? Of nee, ik stel de vraag verkeerd: wat maakt dat dit zo belangrijk is voor jullie kinderen?

Stabiliteit in het leven van je kinderen! Das méér dan reden genoeg :)

Dat is een vraag voor de ts om voor zichzelf te beantwoorden. Wij kunnen daar als buitenstaander geen antwoord op geven.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:52

Met twee kindjes op bed hoop ik inderdaad ook dat het een goed en vooral rustig en respectvol gesprek wordt. Ik vind het een goed advies om hem eerst zijn verhaal te laten doen.
Ik zou zeer zeker over dit voorval spreken, maar er ook niet te lang bij blijven hangen. Dit kun je niet meer veranderen, dit is gebeurt. Probeer vooruit te kijken en daar wat concretere afspraken over te maken. Houdt het welzijn van de kinderen in ieder geval op nummer 1, maar dat doe je al wel zo te lezen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:59

@vuurneon Precies!

Als stabiliteit een argument is: wat bedoel je dan met stabiliteit? Wat missen ze dan nu en wat merken ze daarvan? Welke gevolgen heeft dat?
En de alternatieven, zoals een goed gesprek, ruzie maken, omgang stopzetten: wat merken ze daarvan? Biedt dat meer stabiliteit? Of juist niet?

Dat is een inschatting die wij hier niet kunnen maken.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:25

En hoe was het gesprek?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:27

@bliver, wat is de reden dat je denkt dat dit gesprek inmiddels is afgerond?

Ik ga er van uit dat ts zich hier weer meldt op het moment dat er wat te melden valt....

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:29

Cassidy schreef:
@bliver, wat is de reden dat je denkt dat dit gesprek inmiddels is afgerond?

Ik ga er van uit dat ts zich hier weer meldt op het moment dat er wat te melden valt....

Ze zei na de wedstrijd. Die is inmiddels al even afgelopen en ik ben gewoon benieuwd. Volgens mij hoef ik jou geen toestemming te vragen om hier wat te vragen of wel een

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:41

het enige wat ik uit ervaring kan vertellen is, blijf respectvol naar elkaar toe.., hier thuis heeft mijn vader er nogal moeite mee naar mijn moeder. Hij schiet steeds uit zijn slof naar haar als er iets niet gaat zoals t moet en ook waar ik en mijn broertje bij zijn. er wordt koud naar mijn moeder gedaan en weet ik wel niet. Doe dat je kinderen niet aan.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:43

Ik zou de partner van hem misschien ook betrekken. Ik heb een relatie met een gescheiden man en kinderen. Ik heb de ex eerst ontmoet, en daarna de kinderen. De ouders hebben een boekje voorgelezen en tekst aangepast (over beren die uit elkaar gaan en elk een eigen huisje krijgen en de papa beer een mevrouwen beer ontmoet)

Zo weten de kinderen waar ze aan toe zijn. Als je ook goed met de nieuwe vriendin kan omgaan denk ik dat je het zo ook aan het verstand van je vriend kunt krijgen en niet de stempel "zeurende ex" wordt.

De ex vrouw van mijn vriend en ik kunnen prima met elkaar opschieten, we zijn totaal verschillend (logisch anders waren ze wel bij elkaar gebleven) maar overleggen veel, ik heb geen kinderen dus helpt ze me met kleine dingetjes die voor mij niet vanzelfsprekend zijn. Zonnebrand bij zonnig weer, ze neemt mij mee in haar rituelen, zo gaan ze onder de douche dan vertellen we een verhaaltje etc. Dat doe ik ook met mijn vriend natuurlijk maar ook met de mama van de kinderen.

Ik hoop dat je het kunt om met de vriendin om te gaan en via haar zorgen dat hij zijn verstand gebruikt. Ik zou het niet tof vinden als mijn vriend zijn kinderen meeneemt naar mij zonder dat de moeder dat weet.

Heel veel sterkte en succes!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:51

silmitan schreef:
Ik ben ervaringsdeskundig, maar kan zeggen dat ik al ruim 10 jaar op een gelukkige manier gescheiden ben. Kinderen waren destijds bijna 4 en 6. Een paar dingen die ik je mee wil geven.
- Blijf met elkaar communiceren op een respectvolle manier.
- Ja, er gebeuren dingen waar je het niet mee eens zal zijn!! Uitspreken en vooruitkijken.
- NOOIT kwaad spreken over de andere ouder waar je kinderen bij zijn. Hoe hoog je frustratie ook zit. Zoek daarvoor een andere gesprekspartner.
- NOOIT iets afkraken van je ex-partner. Blijf respect voor elkaar hebben.
- Als kinderen aangeven de andere ouder te willen spreken, langs te willen gaan, geef ze die ruimte!
- Je kinderen hebben hier niet om gevraagd. Je zal dus regelmatig je eigen ego even opzij moeten zetten om het voor hun zo goed mogelijk te laten verlopen.
- Je kinderen hebben 1 vader en 1 moeder. Ga niet verlangen dat ze je nieuwe vriend of vriendin als vader of moeder gaan zien. Dat zijn ze niet en gaan dat nooit worden.
- Je kinderen zullen ALTIJD loyaal aan papa en mama blijven.
- Als je ex-partner zijn/haar leven weer op de rit heeft, probeer dat positief te benaderen. Je kinderen varen hier nl. wel bij.
- HOU NOOIT KINDEREN BIJ HUN VADER of MOEDER VANDAAN.
- Raak niet verbitterd, het leven biedt volop nieuwe kansen, dus kijk vooruit.
- Stel je pro-actief op en ga niet in de slachtofferrol. (Heel vervelend als je partner misschien is vreemd gegaan of gewoon zegt niet meer van je te houden etc., maar liefde kan nou eenmaal overgaan) De liefde van ouders voor kinderen blijft altijd bestaan!!

Mijn kinderen zeggen mij vaak. Mam, wij hebben het beter dan sommige kinderen waarvan de ouders nog bij elkaar zijn. Wij hebben ons NOOIT laten leiden door de meningen om ons heen en waren 10 jaar geleden vrij uniek met ons co-ouderschap. Het was niet mijn keuze om te scheiden destijds, maar wel mijn eigen keuze om er het beste van te maken. En geloof me, dat gaat niet over een leien dakje.

Je mag mij altijd een PB sturen.

Sterkte en veel wijsheid toegewenst.

Hier ga ik helemaal in mee, de ouders van mijn stiefkinderen zouden dit lijstje kunnen schrijven. En als enige toevoeging blijf ook communiceren met de vriendin van je ex. Soms lukt iets beter met je ex via haar. Mijn vriend is nou eenmaal een vergiet qua geheugen dan belt of appt ze mij als er iets moet gebeuren of meegenomen worden.

Wij praten nooit negatief over bijvoorbeeld de ouders van de ex vrouw, die zijn niet zo blij dat hij "nu al" een nieuwe relatie heeft en ga zo maar door maar we spreken altijd heel positief over opa en oma. Daar moet je de kinderen niet mee belasten.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:57

safina schreef:

Ik ben wel benieuwd naar jouw argument!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:11

Fred_Kroket schreef:
safina schreef:

Ik ben wel benieuwd naar jouw argument!

Argument? Het is een open vraag. Kennelijk hecht TS veel waarde aan de afspraak en zit haar dwars wat er gebeurd is. Ik ben benieuwd wat maakt dat zij die afspraak zo belangrijk vindt voor haar kinderen. Haar eigen overwegingen en gevoelens daarbij.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:27

Ik word zo moe van dit soort mensen als TS. De onderliggende gedachte is altijd haat en nijd. Misschien hebben die kinderen wel genoten van het logeerpartijtje. En de veronderstelling dat het op latere leeftijd schadelijk kan zijn voor de kinderen is maar een aanname om eigen emoties kracht bij te zetten.

Ik ben zelf ook gescheiden en mijn dochtertje woont bij mij. We hebben een prachtig ouderschapsplan waar we allebei ook gerust van afwijken mocht dat zou uitkomen. Op deze manier heeft onze dochter al het goede van 2 gezinnen. Het maakt mij niets uit als mijn dochter een dag, of een paar dagen langer bij haar moeder is. Als ze leuke dingen doet is dat prima.

Je moet als gescheiden ouder nog een heel leven met je ex partner door een deur en als je dat in het begin al wilt gaan doen met rancuneuze actie's via de advocaat dan zijn degene die daar het hardst door getroffen worden altijd de kinderen, niet de ex partner.

Daarnaast....geen enkele rechter gaat er in mee als je gaat klagen over een logeerpartijtje ergens. Dat is vader zijn goed recht namelijk.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:41

Fred_Kroket schreef:
Hier ga ik helemaal in mee, de ouders van mijn stiefkinderen zouden dit lijstje kunnen schrijven. En als enige toevoeging blijf ook communiceren met de vriendin van je ex. Soms lukt iets beter met je ex via haar. Mijn vriend is nou eenmaal een vergiet qua geheugen dan belt of appt ze mij als er iets moet gebeuren of meegenomen worden.

Wij praten nooit negatief over bijvoorbeeld de ouders van de ex vrouw, die zijn niet zo blij dat hij "nu al" een nieuwe relatie heeft en ga zo maar door maar we spreken altijd heel positief over opa en oma. Daar moet je de kinderen niet mee belasten.

Helemaal waar, deze toevoeging mag niet ontbreken. En ja, ook deze handelswijze kost energie en zal niet altijd even makkelijk zijn, maar het levert uiteindelijk weer het meeste op voor je kinderen.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:56

silmitan schreef:
Fred_Kroket schreef:

Helemaal waar, deze toevoeging mag niet ontbreken. En ja, ook deze handelswijze kost energie en zal niet altijd even makkelijk zijn, maar het levert uiteindelijk weer het meeste op voor je kinderen.

Precies, het kost energie en is zeker niet altijd makkelijk en gaat echt niet altijd over rozen en we moeten allemaal soms iets van onze ruimte inleveren maar je krijgt het dubbel en dwars terug.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:07

janderegelaa schreef:
Ik word zo moe van dit soort mensen als TS. De onderliggende gedachte is altijd haat en nijd.

No offense, maar dit vind ik wel een beetje een kortzichtige opmerking. Het zal soms best te maken hebben met "haat en nijd", maar altijd ??? Zoals ik de posts van de TS lees, zie ik daar totaal geen haat en nijd in :n .

Ik vind het overigens helemaal niet vreemd dat de TS niet blij is met deze "logeerpartij". Het zou imo gewoon netjes zijn als je zoiets (zeker als de hele scheiding nog "vers" is) eerst even bespreekt met de andere ouder. Sterker nog, ik zou het ook wel zo fatsoenlijk vinden om de andere ouder en de (eventuele) nieuwe partner eerst even aan elkaar voor te stellen alvorens over te gaan tot logeerpartijtjes. Ik heb zelf geen kinderen (dus hecht gerust niet al teveel waarde aan mijn mening :D ), maar ik kan me voorstellen dat iemand een rustiger gevoel heeft bij een "logeerpartijtje" wanneer hij of zij (want het geldt natuurlijk voor beide partijen) ook weet bij wie zijn of haar kinderen logeren.