Hond bijt konijn dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:51

wat een misselijke treiter actie van die mannen...ze zien dat jij bezig bent met dat konijn en laten hun hond los,wat een empathie weer voor de medemens. :(

Dat een hond een konijn grijpt is redelijk normaal,maar als ze die hond gewoon vast hadden gehouden was dit niet gebeurt.

Mijn honden hebben laatst twee jonkies doodgebeten :( Woest was ik.Er zat een hol in mijn kippenren,van een wild konijn.Ik wist niet dat het bewoond was.Doe savonds het luikje dicht van het nachthok,vergeet het poortje dicht te doen en hoor een gegil!Hadden ze de twee jonkies te pakken.
Je doet er niets aan,maar ik was er wel ziek van....
Ik ben gek op konijnen maar heb er geen want dat gaat dus niet met mijn honden.

x_Irisje_x

Re: Hond bijt konijn dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:02

He bah, wat een misselijke actie....
Snap dat je goed overstuur bent!

Mijn hond heeft laatst helaas ook een konijn gepakt... hij maakte hem alleen niet dood. Heeft er een stuk mee gelopen en liet hem gelijk los toen ik LOS riep. Helaas had mijn hond toch iets kapot gemaakt binnen in want het konijntje begon rare bewegingen te maken en kon niet meer lopen (hebben hem even rust gegeven). Mijn schoonvader heeft hem toen doodgemaakt.

Ik was ook zooo boos op mijn hond... maar helaas is het nou eenmaal een instinct.

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:09

Dit is echt ziek! Wat verschrikkelijk :n

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:17

Lisitano schreef:
Ik heb de grootste honden-en mensenvriend op 4 poten in huis maar die gaat me toch een partij loeien als hij een konijn ziet. Die moet dóód. Dus zorg ik dat hij die kans niet krijgt.
Stropen mag niet namelijk. Als je weet dat je hond jaagt mag hij niet los. Tuurlijk kan er een ongeluk gebeuren maar ik laat hem gewoon never nooit los op wildrijk gebied.

Dat een hond een konijn pakt is puur instinct. Dat verwarren ze echt niet snel met een hond of mens hoor en het zegt zeer zeker niet dat deze hond agressief is. Een konijn ruikt en beweegt heel anders dan een hond of mens. Ook katten zijn anders. Die lopen overigens wel risico op zo'n "ongelukje" als je die natuurlijk wel altijd maar los laat lopen.

Opzettelijk je hond erop af sturen is natuurlijk walgelijk.
Ik ben altijd heel hard bezig met het trainen op het vrijwel negeren van wild omdat ik de natuur niet wil beschadigen en dan heb je zulke nonchalante types. Bah.
Je kunt een melding maken van opzettelijk stropen maar veel kun je, en de politie ook, niet doen.

Ja inderdaad. Anders zou je meteen alle jack russels en duitse staanders en nog veel meer rassen moeten verbieden of ook maar iedere hond met iets meer jachtinstinct. Mijn hond beet al 2x een konijn dood. 1 erg ziek half blind konijn en één tam konijn die de boswachter per 50 achter zijn woning in het bos loslaat. Waarschijnlijk was dat 2de konijn ook ziek, want anders kan hij ze echt niet vangen (ik laat hem normaal ook niet los op plaatsen waar er wild aanwezig is). Ik moedig hem daarin ook niet aan en zal hem eerder hierop berispen, maar tamme konijnen hebben 0,0 overlevingskansen in de natuur, worden ziek en zetten hun ziektes vervolgens over op de lokale wilde konijnenbevolking. Ik word gek van die achterlijke zielen die hun tamme konijnen uitzetten in de natuur zonder de gevolgen hiervan te kennen. Zo lopen er momenteel ook 2 aan een rond punt waar ik dagelijks voorbij kom. Zielig hoe die konijnen daar zitten te wachten tot ze sterven, maar voor voorbijgangers lijkt het natuurlijk allemaal erg leuk.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:32

Onze hond (kruising labrador) speelt met ons eigen konijn in de tuin, eet pertinent geen konijnevlees :D en holt voor de vorm achter wat wilde konijnen aan die hier aan de rand van de wijk en in het veld heel veel zitten.
Ooit heeft hij een babykonijntje gedood dat zwaar myxamatose had. Gevonden in het veld en ik durfde het niet af te maken, mijn hond gelukkig wel.
Als ik zeg dat hij ze met rust moet laten doet hij dat ook gelukkig.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:28

vuurneon schreef:
StalNollie schreef:
waarom zou je stropen afkeuren en slachthuizen goed keuren

Dier is niet meegenomen, dus is gewoon voor de lol van de eigenaar van de hond doodgebeten. Wat deze man heeft gedaan mag absoluut niet :n

Los daarvan: als we allemaal gaan stropen blijft er geen enkel wild dier meer over... de situatie in Afrika, Azië en Zuid-Amerika waar hele diersoorten op uitsterven staan bewijst dat.
Tamme slachtdieren sterven tenminste niet uit als soort. Wilde dieren wel want daar wordt in principe niet of nauwelijks mee gefokt en die dieren zijn afhankelijk van de situatie in hun natuurlijk leefgebied om te overleven.