Zwerte schreef:Ik heb er altijd nee tegen gezegd, om meerdere redenen.
Ten eerste ben ik een moraalridder, je hoort gewoon te betalen voor je kaartje. OV is niet gratis, ook studenten betalen hiervoor (vroeger wel tenminste, kon je iets meer stufi krijgen als je geen ov wilde en ik moet alles terug betalen omdat ik geen diploma heb gehaald). Een kaartje met korting halen zonder daar eigenlijk recht op te hebben, vind ik gewoon asociaal. Je gaat er dan dus van uit dat er wel iemand is die zelf braaf betaald voor zn korting, maar jou die ook wel gunt. Het leukste is nog dat sommigen echt boos konden worden als je weigert, dan ben jij ineens de aso.
Ten tweede had ik nooit zin in gezeik. Ik heb wel eens fanatieke conducteurs gezien, die dus doodleuk gingen vragen waar je was ingestapt en waar de reis heen gaat. Leuk als dit niet klopt met het kaartje van de meelifter! Als je werkelijk met mij meereist, dan mag je best met korting mee.
Ten derde heb ik nooit zin in sociale praat, wat je dan vaak wel krijgt. Laat mij maar met rust, vind ik veel fijner.
Precies! Mensen moeten me met rust laten in de trein.. In ieder geval mensen die ik niet ken. Mij is het ook een aantal keer gevraagd, en de eerste keer schoot ik gewoon echt in de lach.. Ik dacht serieus dat het een grapje was :S Was meneer niet heel blij mee overigens..