Kinderen tegenwoordig..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:20

Het gaat er ook om dat je je kinderen de normen en waarden bij moet brengen en zij hebben als voorbeeld de ouders. Mijn kinderen moesten in de bus opstaan voor oude mensen of voor een hoogzwangere vrouw, mijn kleinzoon, nu 12, doet dit uit zichzelf. Het gaat erom wat je ze meegeeft van huis uit en wat ze op school of buiten horen maakt niet uit als ze een goede ondergrond hebben van thuis.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:23

Laatst kwam er een jongetje uit de buurt naar mij toe: kom zullen we n*uken?
>;)
Hij was echt niet ouder dan 7 of 8 jaar :')

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:25

Mij valt het ook op, op school en daarbuiten. Leeftijdsgenoten die echt met totaal andere dingen bezig zijn dan ik, bijvoorbeeld roken, 7382726vriendjes/vriendinnetjed gehad, 'lekker zuipen'. Alsjeblieft zeg :')
Maar volwassenen kunnen er ook wat van.
Gister fietste ik uit school over een smal pad, maar je kan er wel makkelijk met zn 2en langs. Omdat er tegenliggers aankwamen fietste ik achter mijn vriendin. Ik kreeg een bericht, pakte mijn mobiel waardoor ik, terwijl ik op mn mobiel keek, perongelijk naar links ging. Er zat nog ruim 7m ofzo tussen mij en de eerste tegenligger (jonge vrouw). Zij riep beetje fel: Hey!! Pas op!!. Duidelijk en heel logisch natuurlijk, mijn fout dus ik ga snel aan de kant (schrok ervan dat ik recht voor ze fietste). Maar toen, de jonge vrouw erachter met kind achterop begon me toch te tieren := 'Godverd*mme k*tkind bladiebla nog iets'. Ja ok moest niet op mn mobiel kijken maar dat sloeg werkelijk nergens op. >;)

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:25

Schandalig! Ik zie het ook meer en meer! Bij jongens maar ook vaker en vaker bij meisjes. Koude rillingen krijg ik ervan.
Ik neem nu mijn geboortestad als voorbeel. Enkele jaren terug was de stad echt nog kalm met af en toe is een jongeren voorval... Nu krioelt het van bendes en de woorden " pas op want anders gaak mijn vrienden roepen he! "
Dit kunnen zowel echte jongeren zijn als mensen die al dik in de 20 zijn ( lees 27/28/29) en dus wel duidelijk beter moeten weten!
Je hebt een rokje aan of een short en ze lopen al letterlijk achter je aan, enzo
Denken dat alles opgelost wordt door elkaar uittedagen en door op elkaar te slagen... Ik wordt er ni gerust van ;-)

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:32

Ik denk dat ouders het vooral moeilijk vinden om een lijn te trekken. Wat mag wel, wat mag niet, en waar moet je dingen negeren of op reageren.
Ik zie vaak de uitersten. Werk in een kinderschoenenwinkel, en als daar kinderen geen zin hebben om te passen en een beetje vervelend doen gaan ze ze of, helemaal omkopen of ze gaan wel een andere keer. Mijn ouders waren gewoon gebleven, hadden me misschien wat motivatie gegeven om toch nog mee te werken, maar weggaan of dat ik zelf eisen ging stellen, no way.

En dan zie ik soms mensen wiens kinderen een beetje druk zijn ofzo, en dan zijn ze zò heftig tegenover hun kinderen, terwijl kinderen aan het druk zijn soms gewoon niks kunnen doen.

Beide vind ik gewoon ongezond, maar gelukkig zijn er nog mensen die een middenweg nemen.

wemkelover

Re: Kinderen tegenwoordig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:12

waarom zijn er zoveel die denken dat een corrigerende tik alles oplost? die kreeg ik ook onder die noemer, het heeft mij niet beterder gemaakt.

ik denk combi van alles het probleem is. Tv, opvoeding, omgeving en druk van maatschapij. De tv programmas gaan bestver soms. Opvoeding wat ik vaak zie is loze dreigingen ( als je nu niet ophoudt gaan we naar huis, en vervolgens niet doen). zo zijn er nog wel dingen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:19

chanicha schreef:
Het gaat er ook om dat je je kinderen de normen en waarden bij moet brengen en zij hebben als voorbeeld de ouders. Mijn kinderen moesten in de bus opstaan voor oude mensen of voor een hoogzwangere vrouw, mijn kleinzoon, nu 12, doet dit uit zichzelf. Het gaat erom wat je ze meegeeft van huis uit en wat ze op school of buiten horen maakt niet uit als ze een goede ondergrond hebben van thuis.

Groepsdruk doet ook heel veel.
Helemaal in/rond de pubertijd.

Natuurlijk is het zo, dat als je de goede basis meegeeft ze sneller wel weer op het goede pad komen.
Maar ik weet van kinderen die echt een goede opvoeding hebben gehad dat ze door groepsdruk toch verkeerde dingen hebben gedaan.

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:21

Zo stond ik ook een keer verbaasd van een jochie,
ik hielp mee met de lessen (voltige) en achter in de bak liep ik mee met een pony waar dat jongetje opzat.
nou hij begon me wilde verhalen te vertellen over behoorlijke prive dingen dat ze pa een pop (niet een normale pop een jwzpop :x )voor hem had gekocht en dit en dat en wat is allemaal deed onder de lakens...
dat kereltje was zeker niet ouder dan 10.
Hij was ook nog brutaal genoeg om de andere meisjes uit zn les (tussen 7 en 10 jaar oud) er ook over te vertellen en te vragen of ze met hem mee wouden :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:29

Ik denk dat tikken ook juist voor een "ontspoord" kind kunnen zorgen.

Ik ben over het algemeen best vrij opgevoed en ben een doodbraaf kind geweest hoor. Het is per kind verschillend welke opvoeding het beste werkt, maar een tik is in mijn ogen nooit goed.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:46

Nou en of :o.
Zoonlief zit net een maandje in de kleuterklas en is een keer voor gevallen dat ie met iets thuis kwam wat echt niet door de beugel kan. Dit aan hem uitgelegd dat dit niet een correct woord is, daarna heb ik hem er niet meer over gehoord. Sterker nog hoorde laatst van zijn juf dat ie naar haar toe kwam met de mededeling ''juf, die en die zeiden een heel raar woord wat niet mag'', waarop de juf ook gelijk er wat van ging zeggen.
Britta31 schreef:
In groep 1 leren ze een hele nieuwe woordenschat.

Ik ben van mening dat echt iedereen wel eens vloekt, maar je hebt mensen die niet ernaar kijken of de kinderen in de buurt zijn ja of nee. Maar ook mensen die er juist wel op letten, zoals wij want ja ook wij vloeken wel is maar letten wel op onze woorden en dan vooral wanneer we het willen zeggen. Als onze kinderen in de buurt zijn en ik klap bijv. bijna uit elkaar door godverredomme dan maak ik er G-tralalalalalala van.

Maar soms ontkom je er misschien ook niet aan en floept het er zo even eruit, dan leg ik naderhand wel uit dat mama iets zei wat niet netjes was en mama dat niet meer mag doen.
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 27-06-14 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:50

Sommige kinderen... Tijdje geleden was er bij ons in de buurt een voetbalwedstrijdje. Zegt een van die kids tegen een andere: Hey sukkel, zoek je ruzie?
Dat andere jongetje: Nee

Ik wel, zei dat eerste jongetje en hij stompt hem zo op zijn kaak. Daarna loopt ie lachend weg... Echt te gek voor woorden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:59

Zelfs de kindertjes hier met het meest drukke karakter (erg luid met spelen, vriendjes slaan en trappen met stukken hout, ijzeren stangen. Echt van die kinderen met een steekje los als je ze zo ziet) zijn nog gewoon beleefd naar vreemde en vooral naar ouderen. Of dat hier toevallig in het water zit? Geen idee.

Gebruiken wel scheldwoorden als poedersuiker en kanker, maar niet naar andere mensen toe, gewoon als ze vallen bijvoorbeeld. Praat het niet goed, maar toch. Hier word véél meegegeven dat iedereen ongeveer moet doen waar die zin in heeft, maar ze mogen geen andere mensen lastig vallen. Prima, kinderen kunnen onderling de duivel uithangen, maar hebben wel respect naar elkaar toe en ook naar vreemden. Dingen die ze doen gaan wel altijd 'met toestemming', ook het slaan is voor de grap en als de een zegt stoppen dan stopt het, easy. Ook jongetjes (en een enkel meisje) van 6 tot 10 jaar oud.

Die woordenschat is het probleem nog niet, kinderen gebruiken toch woorden die ze ooit horen. Maar wanneer gebruiken ze ze? Dat vind ik persoonlijk belangrijker. Een beetje opgevoed kind gaat geen vreemde mensen uitschelden of lastig vallen en vaak zijn het de kinderen waarvan mams en paps zegt "Die van mij doet zo iets niet" die zo zijn.

Verder wel eens meegemaakt dat iemand mij uitschold toen ik op de schommel zat, ook een verhaaltje als op de eerste pagina staat. Ik moest maar oprotten want ik was een poedersuiker. Nahja zeg, ben geen agressieveling maar dan ben ik echt een die dat kind gewoon omver duwt. Daag, ik ga me toch niet laten uitschelden door iemand anders, dat ze maar thuis hun moeder of vader gaan halen, dan vertel ik wel wat aan de hand was.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:23

Ik ben vrij opgevoed maar sommugen dingen mochten gewoon niet, verder kon je bij ons tijdens het eten wel dingen overleggen
. Waarschijnlijk speelde het ook mee dat ik een sterk karakter hen

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:30

Ik werd net tijdens het uitlaten van de hond nog uitgemaakt voor dikke koe... jochie was denk een jaar of 8 |o _-:(

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:35

Die kinderen van tegenwoordig zijn echt niet normaal!
Ik werk in een winkel en heb regelmatig moeders met kinderen in de winkel, die de hele tent afbreken en ouders die er niks van zeggen...
En een taal tegen die ouders, nou dat had ik niet hoeven doen vroeger.
Kreeg ik een pets op m'n billen en kon ik zonder eten naar bed.
Tegenwoordig is dat 'zielig', nou ik heb er behalve respect voor m'n ouders en anderen niks aan overgehouden.
Denk dat het meer aan de ouders ligt, dan aan de kinderen zelf...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:37

Rowan_ schreef:
Die kinderen van tegenwoordig zijn echt niet normaal!
Ik werk in een winkel en heb regelmatig moeders met kinderen in de winkel, die de hele tent afbreken en ouders die er niks van zeggen...
En een taal tegen die ouders, nou dat had ik niet hoeven doen vroeger.
Kreeg ik een pets op m'n billen en kon ik zonder eten naar bed.
Tegenwoordig is dat 'zielig', nou ik heb er behalve respect voor m'n ouders en anderen niks aan overgehouden.
Denk dat het meer aan de ouders ligt, dan aan de kinderen zelf...

Wat is al zei: slaan heeft niets te maken met het goed opvoeden van kinderen.
Respect voor anderen kun je ook prima bijbrengen zonder te slaan.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:41

Slaan hoeft echt niet hoor.
Mijn broer heeft ADHD en was een erg druk kind, dus was echt niet de makkelijkste, maar uiteindelijk zijn wij allemaal uitgegroeid tot respectvolle mensen. Zonder te slaan of zo.
Wel grappig, dieren mogen niets afgeleerd worden door ze een negatieve ervaring te geven als ze iets mis doen, maar bij mensen blijkbaar wel volgens sommigen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:50

phormicola schreef:
Tja, dat krijg je met al die ophef over 'buitenlanders', de termen zullen niet van de lucht zijn in sommige huishoudens.

Dat klopt ,
Mijn toen 4 jarige dochtertje kwam van kleuterschool thuis en vroeg aan mij ,mama wat is een k*tnederlander? Dus ik vraag geschokeerd hoe kom je daar nu bij?Ja zo noemen 2 kindjes van mijn klas mij. Kind wist nog niet eens dat ze nederlandse was.Dus dat hebben ze id van thuis.

Maar Nederlanders kunnen er ook wat van,ik wijs een mede nederlander er op dat je geen vuur mag maken in het natuurgebied achter mijn huis(Het heeft daar al eens flink gebrand)Roept hij tegen mij k*nkerbelg bemoei je met je eigen zaken.Nu deed ik dat natuurlijk ook :D Het was wel degelijk mijn zaak of de boel daar in de brand schoot.Mijn vriendin rolde zowat van het lachen van haar paard ,omdat ik dus een rasechte nederlandse ben :D (terverduidelijking,wij wonen dus in belgie)

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:42

Wat mij hier opvalt is dat de meeste die klagen over de kinderen van tegenwoordig en het allemaal goed weten wat opvoeding betreft, zelf net tiener of begin twintiger zijn!

123diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:48

Waar ik allemaal wel niet voor uitgemaakt wordt als ik met mn pony langs de weg rijd...

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:54

Ach jah de oude dametjes kunnen er tegenwoordig net zo goed wat van, terwijl ze vrolijk in gesprek zijn over hoe slecht de jeugd van tegenwoordig is, ze staan niet voor je op, al die spullen die ze op de banken breed zetten, pakken hun spullen niet op als er iemand aan komt lopen. Terwijl ze heel mooi terwijl ze in gesprek zijn exact hetzelfde doen, behalve het opstaan voor andere oude mensen natuurlijk. :=

Maar ik ben het wel met meerdere eens dat het inderdaad wat verder gaat, zo ben ik ook wel is door een paar jochies van 9 t/m 12 jaar die tegen mij riepen, he lekker ding. Negeer het gewoon en ga verder. Zouden ze me verkondigen dat ik ergens zou moeten wegwezen, krijgen ze van mij de wind ook van voren. Dan gaat er door mijn hoofd, wat denken die snotjochies wel niet.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:54

Nojoukus schreef:
Wat mij hier opvalt is dat de meeste die klagen over de kinderen van tegenwoordig en het allemaal goed weten wat opvoeding betreft, zelf net tiener of begin twintiger zijn!

Amen _/-\o_. Ik wil sommige mensen nog wel eens horen als ze zelf kinderen hebben.hier een zoontje van 5 nou hij hoort vanalles op school.gelukkig weet hij dat het stoute woorden zijn maar als ie boos is gebruikt hij ze toch om later te beseffen dat ik dat woord niet wil horen. Het is allemaal makkelijk roepen als je geen kinderen heb maar het is een fulltime baan hoor!

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:56

Moonlight17 schreef:
Ach jah de oude dametjes kunnen er tegenwoordig net zo goed wat van, terwijl ze vrolijk in gesprek zijn over hoe slecht de jeugd van tegenwoordig is, ze staan niet voor je op, al die spullen die ze op de banken breed zetten, pakken hun spullen niet op als er iemand aan komt lopen. Terwijl ze heel mooi terwijl ze in gesprek zijn exact hetzelfde doen, behalve het opstaan voor andere oude mensen natuurlijk. :=

Maar ik ben het wel met meerdere eens dat het inderdaad wat verder gaat, zo ben ik ook wel is door een paar jochies van 9 t/m 12 jaar die tegen mij riepen, he lekker ding. Negeer het gewoon en ga verder. Zouden ze me verkondigen dat ik ergens zou moeten wegwezen, krijgen ze van mij de wind ook van voren. Dan gaat er door mijn hoofd, wat denken die snotjochies wel niet.

Nou oude mensen van tegenwoordig kunnen er zeker wat van. Ik werk in een winkel en als ik boze klanten heb zijn het vaak bejaarde, en niet normaal hoe die tekeer gaan.gewoon te triest voor woorden

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:58

Nojoukus schreef:

Nou, ik ben 14, maar ik ben nog nooit zo asociaal geweest als sommige van die kleine kinderen hoor :n Ik had (en heb nu nog steeds) nog nooit het lef gehad om zoiets te zeggen 8)7

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:59

Moonlight17 schreef:

Inderdaad... Het zijn vaak echt oudere mensen waardoor ik ben van mn sokken word gereden terwijl ik toch echt voorrang heb := En vaak kijken ze dan nog boos ook :')