Dr. Martens, doen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Re: Dr. Martens, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:59

Fout, Dr. Martens worden geproduceerd in Vietnam, China en Thailand.
Ook bij dit bedrijf moesten kosten gespaard worden en ging de productie naar het buitenland.

Oh sry, was ik helaas niet van op de hoogte. Heb er meerdere versleten in mijn leven en die waren allemaal made in England. Laatste in 2005 en jaren mee gedaan, en ook die nog gewoon uit Engeland.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 23:04

Zijn er trouwens goede tips om dr martens snel(ler) in te lopen?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:11

Ik heb meerdere paren, waaronder lage rode lak met een werkje. Die zijn erg leuk. Heb ook de hoge zwarte uit die op. Vind ze erg mooi maar ze zijn me helaas wat te groot. Heb maat 40 en had 39 moeten hebben. Daardoor zitten ze niet zo stevig. Heel erg jammer....

Inlopen was een drama. Totdat ik de spray heb gekocht bij Schuurman schoenen. Een soort schuim. Dat spuit je erin en dan trek je ze aan. Dan vormen ze beter naar je voeten. Werkt als een tierelier!!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 23:12

Oh dat is echt jammer, dus als ik het goed lees moet ik een maat kleiner bestellen?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:15

Het ligt er een beetje aan. In principe heb ik ook 39, maar heb vaak 40 bij schoenen die smaller zijn aan de voorkant. Had deze dus ook gekocht in 40, en mijn rode lak in 39. In het begin zaten mijn zwarte dus veel fijner en mijn rode een beetje strak. Nu zitten mijn rode fijn en zijn de zwarte wat te los/te groot

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 23:16

Ahhh okay, dus als ik alle ervaringen zo'n beetje bij elkaar pak blijkt dat ik het beste gewoon mijn eigen maat kan pakken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:19

Denk ik ook, ik heb een twijfelgeval maatje, en als je dat hebt kun je gaan voor de kleinste. Als je gewoon duidelijk een maat hebt dan kun je je eigen maat nemen :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 23:21

Mijn rechter voet is meestal net nog 39 door een vrij grote dikke teen. Maar als het toch los loopt ga ik denk ik inderdaad voor 39

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:24

Ja zou ik idd doen. Het is leer dus past zich wel aan :j

Baal zo van mijn laarzen! Ze zijn zo gaaf! Ik had ook 39 moeten hebben -O-

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:29

Hier nog een liefhebber. Ik heb die hoge zwarte uit de op, een paar lage paarse, een oud paar voor naar de paarden, en ik heb een maand geleden ballerinas gekocht. Mn hoge liepen meteen geweldig en heb ik nu bijna 12 jaar. Ze zijn wel binnenkort aan vervanging toe. De ballerina's zijn geweldig, maar wat een crime om in te lopen. De blarenpleisters zijn niet aan te slepen! Maar dat kan je verwachten bij dr. Martens natuurlijk. Er zijn verschillende leersoorten te verkrijgen. Er zijn er dus ook van soepeler leer. Deze zitten meteen een stuk beter. Maar ze gaan wel minder lang mee. Mijn record staat op 13 jaar met 1 paar.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:35

Nu hoge laarzen? We leven in juni hoor. :)

Moet ook bekennen dat ik ze heel erg lelijk vind.

Nu komt wel Timberlands in mij op, dat ademt wel erg goed en piept niet. :)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 03:39

Hier ook een fan. Ik vind ze geweldig!

Alleen het inlopen... verschrikkelijk :+ maar ik ben niet de enige zie ik.

Ik heb maat 36 en hele smalle voeten dus ik moet eigenlijk maat 35 hebben in Dr. Martens. Iemand een idee waar dat te krijgen is? Ik koop ze nu noodgedwongen in maat 36 maar dan zit ik te klieren met zooltjes etc. Dus ik zou dolblij zijn met een paar in maat 35.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 07:03

@ petrichor, dat weet ik ook wel, maar ik dacht, laat ik alvast wat ervaringen vragen. Dan heb ik nog genoeg tijd om te sparen als ik ze echt wil.

@ letitia, oei... moeilijk. Sorry ik kan je helaas niet helpen.

@ njiloj, dankjewel voor de info! Ik denk dat ik dan toch liever iets stugger leer heb dat langer mee gaat, als ik het zo lees.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 07:36

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 08:18

Heb net even op de website gekeken en heb geen kunnen vinden. Niet die ik nu heb of de twee die ik op het oog heb.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:40

Ik zou dan ook voor Punch gaan, erg fijne winkel met vrij veel keuze :j

Ambow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:14

Ik heb die 14-gaats in het zwart en nooit problemen gehad met inlopen, het was dan ook wel soepel leer. Ook heb ik doorgezakte voeten en daar ik heb verder nooit last van gehad met deze schoenen (een dag op All Stars is bijvoorbeeld een drama, dat doet sowieso zeer). Ik heb met de meeste schoenen maat 40 en die zit perfect, het enige nadeel is dat ze niet alle modellen in maat 40 maken... Dat is dan weer een beetje jammer. Heb ook de 10-gaats (in maat 41+een zooltje) en loop op meerdaagse festivals altijd op Dr Martens, ze zijn gewoon erg comfortabel. Ik zeg doen! :)

Tinker11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:30

Ik heb die bovenste zwarte Dr. Martens. Die hogere laarzen.
Ik heb ze 1x aan gehad en vind t toch niet mijn ding.
Ik heb maat 40.
Iemand interesse?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 17:38

@ Nikki, als het zover is denk ik dat ik dat dan ook maar doe, toch het goedkoopste nog tot nu toe.

@ Ambow, dankjewel voor de informatie. Helaas is maat 39 een veelgevraagde maat dus... die zijn heel vaak al uitverkocht helaas. Ik vind het zo jammer dat ze zo duur zijn...

@ Tinker11, jammer, als ik zo de ervaringen hoor denk ik dat ik toch echt 39 moet hebben. Waarom niet echt jouw ding, als ik vragen mag?

Tinker11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:42

Ik had altijd die lagere laarzen zeg maar.
Dat waren zo ongeveer de enige schoenen die ik aan kon naar mn werk zonder zere vieten te krijgen.
Ik liep altijd 11 uur per dag.
Toen kwam ik die andere tegen en vond ze geweldig maar met dragen had ik meer zo'n opgesloten gevoel ofzo. Dus maar weer voor de lagere versie gegaan!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 17:46

Ahh okay, dus het is geen reden van bijvoorbeeld, ze vallen tegen qua hoe ze uitzien of hoe lang ze mee gaan? Ik loop ook wel wat af met school enzo... maar 11 uur nou nog net niet haha.