Dingen die je eng vindt in je eigen huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:41

Ik slaap altijd met mijn deur open, en als ik nog wakker ben en derest in het huis slaapt dan heb ik altijd het idee dat er iemand in de deuropening staat. Ik durf ook absoluut met geen een lichaamsdeel onder mijn deken vandaan te liggen, want stel je voor dat het straks ineens vastgegrepen wordt door een geest :=
Ik heb ook een klok in mijn huis van mijn overleden opa, en ik kijk nooit naar dat ding want ik heb zwaar het gevoel dat mijn opa vanuit die klok naar me kijkt en dat idee vind ik heeel eng.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:47

In het donker de trap op rennen, bang dat iemand je enkels grijpt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:49

xSCWx schreef:
Ben altijd bang om in het donker de trap op te lopen; mijn broer vond het vroeger altijd geinig om me de trap op te jagen :') bedankt voor het trauma hahaha
En wij hebben in de slaapkamer haakjes aan de muur om wat kleding op te hangen. Dat ziet er in het donker uit alsof er iemand staat brrr :P

Hahha door jouw verhaal moest ik gelijk denken aan het verhaal van mijn voormalige werkgevers (waren man en vrouw).
Vrouw lief was naar een feestje geweest en had d'r jurk netjes op een stokje aan de kastdeur gehangen, man lag al lekker te slapen.
man lief werd later wakker en dacht dus ook dat er iemand in z'n slaapkamer stond.
Maar hij vloog dus als een malle uit z'n bed direct met een grote schop tegen de zogenaamde inbreker (de jurk).
Vrouw lief had echt zoiets van "wat ga jij nu doen mafkees"?
Kastdeur flink ontwricht _O-

Betreft het vele enge dromen wat ik hier lees is voor mij herkenbaar. Niet bij mij zelf maar wel bij mijn dochter. Echt bij haar leek het wel een plaag iedere nacht weer.
Ze heeft toen van iemand een steen gekregen (zonder dat ze het wist waar deze voor diende) maar de enge dromen waren over.
Laatst was deze stuk gegaan en was deze bij de juwelier om hem weer vast te laten maken zodat deze weer aan haar ketting kon hangen.
Wederom enge dromen. Diegene heeft haar toen een grotere te leen gegeven totdat ze haar eigen steen terug had.
Deze lag onder haar onderlaken op haar matras.
Met het bed verschonen heb ik per ongeluk de steen meegenomen. En ja hoor enge dromen.
Zo raar!

Gelukkig heb ik lade's onder m'n bed :D

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:50

Zelfs met een boxspring kan je bang zijn dat er iets onder ligt :)) wij hebben een klein stukje open eronder.
De tuin vind ik ook eng. Vriend vergeet wel eens het schuurtje af te sluiten en dan kan ik in het donker na achter. Rennen dat ik dan doe. :') en als ik alleen onder ben s avonds dan gaat de achterdeur op slot, het rolluik af en het scherm voor het raam omlaag. Want stel je voor er staat iemand.

Wij hebben ook een tijdje gehad dat er iemand voor de voordeur stond. Heel eng. Stond er maar wat en liep wat heen en weer. ( zo'n melk glas oid ? Je ziet wel silhouetten, maar verder niks.) Na een aantal keer maar eens de voordeur open getrokken. Stond er niemand. Vriend had hetzelfde al een aantal keer gedaan. Totdat hij me een keer riep. Ik moest komen kijken. En ja hoor. Stond weer iemand. Zei vriend kijk nu eens door het keukenraam. Was het de overbuurman die in zijn eigen woonkamer stond. Door het licht van de lantaarnpaal scheen zijn schaduw op onze voordeur. :') man man man wat voel je je dan dom zeg.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:52

Een paar jaar geleden had ik trouwens net bij een vriendin Paranormal Activity gezien... Onderweg naar huis had ik m'n auto op slot gedaan (alsof dat helpt)
Maar serieus... Ik heb maar 2 uurtjes geslapen die nacht.
Want ja... Als je maar lang genoeg naar de deur blijft kijken.. Dan gaat ie vanzelf bewegen :')
Het allerergste was toen ik om 5 uur dan toch echt moest plassen... Ik heb een uur moed liggen verzamelen. Om 6 uur ben ik dan toch gegaan, nadat m'n moeder ook ongedeerd naar de wc was geweest :')

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:54

Jemig dan schrik je je ook rot idd!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:55

Suusie22 schreef:
In het donker de trap op rennen, bang dat iemand je enkels grijpt.

Dat had ik als kind altijd in ons oude huis :o
Dit huis kan ik niks in bedenken dat ik eng vind, behalve die ene keer dat ik in bed lag en de honden aansloegen en ik geluid hoorde op het balkon (heel logisch op 3 hoog) en ik zag een schim. Tot ik me besefte dat de kat nog op het balkon zat en dus naar binnen wilde :')
Krijg weer hartkloppingen als ik er aan denk.

Suusie22

Re: Dingen die je eng vindt in je eigen huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:00

En jahoor, nu zit ik alleen beneden. De rest is al na boven. En nu hoor ik rare geluiden :( dat word zo weer de trap op rennen in t donker.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:03

Ik schrok me laatst rot van één van mijn eigen konijnen, die blijkbaar 's nachts uit het hok ontsnapt was en midden in de nacht ineens vrolijk tegen de achterdeur stond (van het balkon :+ )

Ik woon in een huis met nog 2 (en in het weekend 3) bewoners. Ik ben het dus wel gewend allerlei geluiden te horen, zal de rest van de bewoners wel zijn denk ik dan.

Verder ben ik maar voor 1 ding echt bang thuis... spinnen. Ik check áltijd de muren even voordat ik ga slapen, stel dat er zo'n griezel boven mijn hoofd zit :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:08

Een hoek in mijn slaapkamer durf ik nooit naar te kijken. Daar staat voor mijn gevoel altijd een persoon in de schaduw.
En mijn deur staat altijd open zodat de kat op bed kan slapen. Toch blijf ik het altijd eng vinden. Idee dat ook daar iemand staat te gluren :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:09

Oh jeetje, ik kan zoveel dingen opnoemen :=
Mijn ouders hebben een eigen zaak en we wonen erboven, mijn kamer ligt nu net boven het mannentoilet. Het enge gedeelte? Soms, midden in de nacht wanneer de zaak dus NIET open is en er NIEMAND is kan ik het toilet horen doorspoelen. We hebben ook camera's door de hele zaak hangen die we vanuit ons huis kunnen bekijken, en wanneer ik het laatst weer hoorde ging ik toch wel eens kijken op de camera die richting het toilet filmde, ik zweerde dat ik allemaal witte vlekken zag ronddwalen! Sindsdien durf ik niet meer op de camera's te kijken wanneer ik het weer hoor..

Er is de laatste paar weken ook iets nieuws aan de gang in mijn kamer. Ik heb namelijk 'twee verdiepen' in mijn kamer, het gedeelte waar mijn bed staat ligt gewoon hoger en ik moet dus ook een klein trapje op dan. Dat trapje kraakt heel erg.
Nu gebeurt het de laatste tijd wel vaker dat ik wakker wordt van het gekraak van dat trapje, mijn hond die bij mij op de kamer slaapt begint dan ook te blaffen en te grommen. Ik doe dan altijd meteen het licht aan, dan is er niets aan de hand, maar de seconde dat ik het licht weer uitdoe is het gekraak er weer. Licht dan maar weer aan even aanlaten, als ik het erna weer uitdoe is het meestal voorbij. Dit vind ik echt heel freaky aangezien dat 'gekraak' er nog niet zo lang is. Ik slaap ook met mijn deur dicht dus het is niet alsof een van de andere honden of de kat het trapje komt opgelopen.

Jeetje, ik ben vanavond weer alleen thuis, als ik dit hier allemaal zo lees slaap ik vanavond toch met de 4 honden op mijn kamer :=

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:10

Alles in het donker :D En het geluid van een doortrekkende wc.

missfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:13

Is de zaklamp van je telefoon gebruiken geen optie? Zonder ga k in t donker niet naar boven maar ook niet naar beneden!

T licht moet beneden achter aan als k naar de wc ga, dat komt omdat k snacht s een keer door t raampje naar buiten keek en onze gothic styled (incl. Zeer wit gezicht) buurjongen voorbij zag lopen.
Deze ben ik ook een keer helemaal achter in de tuin het donker tegen gekomen, liep daar als klein meisje niets vermoedend en meneer kwam achter een muur vandaan. De tuin ga k s avonds dan ook niet meer in zonder licht.

De trap oprennen is heel herkenbaar, wat werkt is zachtjes tegen jezelf praten.

Gelukkig kan k het licht uit doen vanuit men bed.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:13

Ohja en de serre vind ik altijd dood eng. Bang dat er iemand staat of nog erger ineens iemand helemaal onder het bloed tegen het glas aan rent. Dat is echt mijn nachtmerrie. Moet serieus minder enge films gaan kijken :')

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:15

missfries schreef:
wat werkt is zachtjes tegen jezelf praten.

Zie het mezelf al doen langs de kamers van mijn huisgenoten :D

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:18

Welliej schreef:
In onze kamer badkamer zit zo'n afzuigding. Mijn vriend laat altijd het licht aan en dus ook het afzuigding (dat zit gekoppeld). Ik moet toegeven dat ik altijd panisch naar boven ren en het licht uitdoe.. en ja dat gebeurt altijd rennend...

Oef dat had ik in engeland, bij een gast gezin in een eng oud groot huis.
Ik schrok me een hoedje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:18

Ik heb een keer uitpure angst toen ik alleen thuis was en de trap opliep en veel gekraak en geluiden hoorde bijna mn beide pinken gebroken :')

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:22

N0a schreef:
Ohja en de serre vind ik altijd dood eng. Bang dat er iemand staat of nog erger ineens iemand helemaal onder het bloed tegen het glas aan rent. Dat is echt mijn nachtmerrie. Moet serieus minder enge films gaan kijken :')

:')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:22

als klein kind het luik, daar slaap ik naast en komt wind vanbuiten uit :+ verschrikkelijk vond ik dat. vooral toen de kat erin was opgesloten en ik niet wist dat ie open was geweest :')
waar ik heen ga is het oud en donker en smal en trappetjes dus ga daar denk ik rondlopen met een mijnbouwlampding op me hoofd :+ ben nachtblind en hoef nog niet dood :D

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:23

_Dominique schreef:
Ik heb een keer uitpure angst toen ik alleen thuis was en de trap opliep en veel gekraak en geluiden hoorde bijna mn beide pinken gebroken :')

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag? :')

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:23

In mijn studentenhuis hebben wij een kelder, vind dat 's avonds als ik alleen ben echt zo eng.. Altijd het idee dat er iemand uit kan komen ofso haha :) Doe de kelderdeur ook altijd dicht met het schuifje als ik alleen ben :) En verder alle deuren op slot (poort,voordeur,achterdeur) als ik alleen ben 's nachts, ben echt een bangerik als ik alleen ben 's nachts xD Oh en ik slaap altijd met oordoppen, dan hoor ik ook geen rare geluiden, want dan lig ik echt de hele nacht wakker als ik ook maar 1 raar geluidje hoor. Thuisthuis (Dus in het weekend en in de vakanties) heb ik nergens last van, alleen 's nachts naar de wc is niet heel prettig haha. Vind in het donker naar beneden niet heel fijn xD

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:27

Ik heb altijd als ik alleen thuis ben en ik zit boven op mijn kamer denk ik altijd dat er iemand beneden is, dus loop ik een hele marathon van boven naar beneden en weer terug :')
Of roep ik 10x hallo? Of 10x mam?? Of 10x pap??
Maar is nooit iemand die wat terug zegt :+

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:29

haha Chantalx249 heb ik thuisthuis ook ja, ik heb heel lang gehad dat ik niet alleen boven durfde te zitten :) Maar sinds ik op kamers zit is dat wel al stukken minder geworden ^_^ Blijf alleen thuis zijn 's nachts niet prettig vinden, maar ik ben niet meer zo bang als vroeger :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:30

En jahoor, na t lezen van alle verhalen durf ik gewoon niet naar boven te lopen. Zal ik mama van boven wakker bellen? :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:32

Chantalx249 schreef:
_Dominique schreef:

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag? :')

Ik heb erg soepele gewrichten dus ik pakte met mn andere vingers mn pink en kneep er in.
Tot ze gekneusd waren, ik was zo bang. :')