Spontane lieve acties van andere mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Re: Spontane lieve acties van andere mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:25

Ik ben onwijs goed opgevangen toen ik problemen had thuis,en met mn gezondheid, en ook voor mn paard is altijd goed gezorgd.

Daarnaast mn vriend die vaak heerlijk kookt, of stiekem croisantjes haalt als ik sta te douchen.

Vorige week reed een mevrouw mn scooter omver, en is een groepje scholieren naar de concierge gestapt om de gegevens te noteren. Ben ze heel dankbaar.

En afgelopen zaterdag was ik vergeten in te checken bij de trein, ik moest de trein uit, maar kreeg geen boete van de conducteur.

Het eerste ben ik heel dankbaar voor en heeft me goed geholpen.
Het tweede wordt ik regelmatig blij van.
En het derde en vierde waren hele fijne acties van onbekende mensen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:28

Die conducteurs zijn zo slecht nog niet :).

Ik was laatst heel verdrietig wegens wat redenen die nogal gevoelig zijn (pb mag).
En vriendje wist wat voor een dag het was en toen ik in de brievenbus keek smorgens lag er een kaartje en een reepje chocola <3!

En kreeg van Londen een grote doos met M&M's! In het woord Love.

T zijn kleine dingen, maar ik word er blij van :).

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:31

kwam van de week oude buren tegen die met de caravan op pad waren reed er toevallig achter en hun verlichting deed het totaal niet van de caravan dus op gegeven moment kon ik mijn auto voor die van hun zetten bij een stoplicht ben uitgestapt en had gezegd dat hun verlicht het niet deed waren ze erg blij mee..
en paar dagen later kreeg ik via de post een bedank kaartje van ze zo lief <3

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:40

Leuke verhalen, daar kan ik zo vrolijk van worden, ik hou wel van spontane acties!

Mijn date kwam vorige week helemaal op de motor naar me toe, alleen om me een kus te brengen, :+:
( Hij ging ook echt na 5 min weer naar huis ( Hij woont in andere woonplaats, 20 min bij mij vandaan! )

Een tijd terug kwam ik collega's tegen van een andere locatie bij de V&D, ze waren aan het lunchen, riepen me erbij en deelden hun broodje en drinken!

En het liefste was toch wel 2 weken terug! Ik ben ook oppas bij een aantal gezinnen. Een gezin heeft besloten mij elk jaar in april in het zonnetje te zetten, vorig jaar een bon van Divoza en dit jaar......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn persoonlijke mok van Blond Amsterdam!! Helemaal met mijn hobby's: Paarden, oppassen en disney dvd's!! Echt geweldig!!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:44

wat een leuk topic :)

gisteren liep een vrouw langs me, zei snel tijdens passeren "you're beautiful".. Vond zo lieff, had me best gedaan om er leuk uit te zien en als iemand het dan opmerkt!! Neem gelijk voor dat als ik een meid leuk gekleed vind het niet meer voor me hou en ook zeg :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:46

Wat gaaaaaaf die mok!

Ik mis echt de 'vind ik leuk knop' hier in het topic.

Vanmiddag kreeg ik zomaar bloemen vd ouders van mijn buurvrouw. Zij zijn zo attent en hadden begrepen dat het lichamelijk niet zo lekker gaat

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:49

Met mijn krantenwijkje heb ik bij 1 adresje (die 'slechts' een 10-weken abbo had) 2 keer wat lekkers gekregen en dat ze respect had dat ik iedere morgen voor 6 uur de krant bezorgde. Dát kan ik wel waarderen, alleen al de vriendelijke woorden. Ik mag dan wel voor het baantje gekozen hebben, maar een beetje waardering is zoooo fijn!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:49

Gianti waarom alleen een meid?
Mannen kunnen toch ook goed gekleed zijn?

Ik ga alle dagen met de bus.
Ik probeer daarbij dan altijd vriendelijk gedag te zeggen tegen de chauffeur bij in stappen.

Heb vandaag trouwens ook de dame van het EBS loket haar dag goed gemaakt.
Moest mijn abonnement verlengen. Die gaat in op haar verjaardag.
En ze wordt 50. Dus ik zei dat het haar niet aan te zien was.
Dag weer goed gemaakt!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:58

ponyparadijs schreef:
Gianti waarom alleen een meid?
Mannen kunnen toch ook goed gekleed zijn?

omdat mij bij mannen over algemeen niet opvalt :P en gelijk zo flirterig is :P

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:00

Ach dan voelen ze zich misschien ook wel gevleid.
Tenslotte zijn ook mannen best gevoelig voor complimenten

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:20

Ik stond op de bus te wachten net, en toen kwam er een oudere dame aan. Aan de arm van een jongere vrouw. Ik dacht nog; dat is vast haar dochter/kleindochter die haar naar de bushalte brengt. Maar dat was het niet, was gewoon een wildvreemde vrouw die de oudere dame een handje hielp naar de bushalte, omdat ze zo moeilijk liep... WAUW!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:27

Toen ik nog achter de kassa werkte kwam er een keer een vrouw wat betalen met zakjes vol kleingeld. Ik heb dit samen met een collega geteld en alles omgewisseld in een minder volle kassa voor 2 euro munten. Vervolgens moest ze nog een paar euro bijbetalen, maar zij was er volledig van overtuigd dat wij een telfout hadden gemaakt. Mijn collega stond er zelf bij en vervolgens ging deze vrouw met ons in discussie omdat ze maar niet wilde geloven dat we echt goed hadden geteld en express met ons tweeën. Ze heeft uiteindelijk geld bijgelegd en is boos weggegaan.

Ongeveer 2/3 uur later - ik zat nog steeds achter de kassa - kwam die vrouw opeens weer de winkel in. Deze keer liep ze direct naar mij toe met een grote witte roos die heel mooi was ingepakt en ze bood haar excuses aan en zei dat wij ook maar ons best doen etc. Ik zat echt met m'n mond vol tanden achter de kassa, wat vond ik dit lief zeg!

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:41

Laatst kwam een klant me vers gebak van de bakker brengen omdat ik haar de dag daarvoor zo goed geholpen had, deed me zo goed! Echt heel lief!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:15

Wat wordt ik vrolijk van dit topic!!!!!

Ik heb nog een hele recente :D Had wat gezien in het weggeeftopic dat ik graag wilde. Het was nogal een stuk bij mij uit de buurt dus ophalen ging hem niet worden. Het was nogal zwaar, dus verzenden was niet echt handig. Toen bood ze aan om het met de trein naar het dichtsbijzijde station bij mijn woonplaats te komen brengen!!! 2 uur heeft ze er voor (enkele reis!) in de trein gezeten! <3 Als dat niet top is! Geweldig te weten dat er zulke mensen bestaan :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:21

Wat een heerlijk topic om te lezen als je net wakker bent! Gelijk een goede dag :D

Lieve actie van gisteren was mijn paardentandarts die voor het eerst kwam en een aardig % korting gaf op het grote bedrag van de behandeling. Geld maakt niet zóveel uit, maar het was toch wel heel fijn :j

Mijn oppaskindje van 9 zei laatst 'Als je straks weggaat, kom je dan nog wel terug? *traanoogjes*, want nu heb ik geen lieve oppas meer en dan ga ik je heel erg missen'. Zo lief, ik smolt helemaal <3
Gelukkig kon ik haar vertellen dat ik in de weekenden terug naar huis kom van mijn studie en toen droogden de traantjes alweer op :(:)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:30

Een man heeft laast mijn ingeparkeerde auto voor mij bevrijd.Was al 10 minuten met zweet op de rug bezig.Hij zei,ach meid zal ik het even doen en 10 seconden later was ik bevrijd.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:37

Mijn moeder had onlangs een hele dure portemonnee gevonden, die erg goed gevuld was.
Ze had hem direct naar de bank gebracht, en de man was zo dankbaar (dit is een regio waar je hem normaal nooit meer terugzag). Dat hij een week later met bloemen en praline aan de deur stond.

Ik vond het echt een leuke actie van zowel mijn moeder als de man in kwestie.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:54

Wat een leuk topic, ik krijg er spontaan zin van om vaker iets kleins voor iemand te doen!

Zelf heb ik 2 buurmannen die financieel erg krap zitten. Ze hebben dan ook geen geld om hun auto te repareren. Als ik naar de stad moet om boodschappen oid te doen, neem ik ze dus mee en gaan we gezellig met z'n drieeen. Hun honden zijn alles voor ze, en ik weet dat ze aan het eind van de maand liever zelf niet eten dan dat de dieren iets tekort komen.
Als ik hondenvoer haal neem ik nu dus voor hun ook af en toe zo'n 20 kilo zak mee en geef die cadeau.
Voor mij een kleinigheid, maar ik weet hoeveel het voor hen betekent.

Verder weet ik dat ze van diverse winkeliers in het dorp af en toe melk en brood ed krijgen, en ook hun haardhout krijgen ze van iemand die toch heel veel heeft en het makkelijk kan missen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:55

Marja schreef:
Wat een leuk topic, ik krijg er spontaan zin van om vaker iets kleins voor iemand te doen!

Zelf heb ik 2 buurmannen die financieel erg krap zitten. Ze hebben dan ook geen geld om hun auto te repareren. Als ik naar de stad moet om boodschappen oid te doen, neem ik ze dus mee en gaan we gezellig met z'n drieeen. Hun honden zijn alles voor ze, en ik weet dat ze aan het eind van de maand liever zelf niet eten dan dat de dieren iets tekort komen.
Als ik hondenvoer haal neem ik nu dus voor hun ook af en toe zo'n 20 kilo zak mee en geef die cadeau.
Voor mij een kleinigheid, maar ik weet hoeveel het voor hen betekent.

Verder weet ik dat ze van diverse winkeliers in het dorp af en toe melk en brood ed krijgen, en ook hun haardhout krijgen ze van iemand die toch heel veel heeft en het makkelijk kan missen.

Hier moet ik even op reageren!
_/-\o_ :* _/-\o_ Diep respect en wat fántastisch dat jij dit doet!!!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:05

Wauw, wat een prachtige spontane acties komen hier voorbij! <3 Waar mensen soms zo hard kunnen zijn voor elkaar, is dit zo .. lief!

Ik zat laatst in de bus naar huis, en een halte voor mijn halte is het ziekenhuis. Er zaten twee oudere mensen (waarvan de man vreselijk slecht ter been) in de bus en al duidelijk tijdens de rit was dat ze niet echt wisten waar zij eruit moesten. Ze waren vergeten te drukken bij het ziekenhuis (waar ze eruit moesten) en stapten dus een halte later met mij samen uit. Helemaal vervelend want ze moesten volgens de buschauffeur maar wachten op de bus aan de overkant die ze dan een halte verder weer naar het ziekenhuis zou brengen. Ware het niet dat deze bus pas weer over een kwartier zou komen.. Ik heb ze gevraagd om een minuut te wachten zodat ik mijn auto kon halen en heb ze vervolgens voor de deur van het ziekenhuis afgezet, die gezichten, zo waardevol! Wat voor mij 2 minuten rijden is met de auto naar de hoofdingang was voor hun een heel werk geweest om te lopen en/of weer op de bus te wachten, kleine moeite groot gebaar <3

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:07

Mooi topic zeg!
En ook mooi dat je hier gewoon kunt zeggen dat je iets voor een ander hebt gedaan. Daar wordt soms raar tegenaan gekeken. Maar is toch juist inspirerend!

Ik geef mensen op een kruising wel eens voorrang als ze het eigenlijk niet hebben, maar ik een hele rij auto's achter me zie waardoor ze nog heel lang zouden moeten wachten. Mensen zijn dan altijd blij. Dat zou ik ook zijn.
Of als iemand die op een ladder staat wat laat vallen en het even oprapen om aan te geven.
Of complimentje geven dat iemand er leuk uit ziet. Ook wildvreemden :))
Allemaal kleine dingen, maar het kan iemands dag een stukje zonniger maken :)

En zo waardeer ik het als ik van mijn beste vriendin een kaartje krijg om me op te beuren als er iets vervelends is gebeurd. Of een klant die een bedankje stuurt dat ze fijn geholpen is.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:07

Amburtjoz wat lief van je!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:27

Iedereen is lief <3

Vrijdag gaat iemand me helpen met een vakje waar ik al drie jaar mee loop te stoeien. Hopelijk gaat het nu wel werken :)

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:49

Ik word echt zo blij van al deze verhalen!

Zelf word ik ook ontzettend blij van maar kleine dingetjes: iemand die me een complimentje geeft, een auto die mij voorlaat als ik te wachten sta met mijn fiets. Ik bedank deze mensen dan ook hartelijk!

De ouders van een vriendin van mij hebben het niet zo breed. Ik heb hier best wel veel met haar over gepraat en thuis aan mijn ouders gevraagd of wij niet iets voor ze kunnen betekenen. Nu betalen wij de zwemlessen voor haar broertje en als hij daar mee klaar is willen we graag het sporten voor 1 kind betalen. Ik weet hoe veel het hen helpt en dat maakt me echt heel gelukkig!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:15

Paar weken terug was ik zwemmen bij Zandvoort, daar ben ik gewoon 4x door wild vreemde gecomplimenteerd op mijn jurkje :))

Eerst in de trein door een hele leuke travestiet, daarna door een engelse vrouw op het station, en daarna door een meisje op het strand en door de wc juffrouw. ''Wat zie je er flitsend uit'' :D

Zo lief, ik denk dat ook weleens maar zeg het dan niet, terwijl dat alleen maar leuk is.