Wat kost een bruiloft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 04:35

Wij zijn vorige week getrouwd. Ceremonie was in een park en onze foto's in het natuurpark eromheen. Mijn jurk was maar 100 euro. :') Geloof dat we in totaal $8000 kwijt waren. Dat was dus de ceremonie/fotograaf/2 nachten in een luxe suite/jurk/trouwpak/ringen/haar & makeup en nog wat andere kleine dingen. We hadden geen groot feest, alleen onze getuigen waren erbij en we hebben achteraf gewoon wat gedronken.

Maar blijkbaar is 'in het klein' trouwen respectloos. :') Oke dan. :+

Afbeelding
2
3

:D

Mars

Re: Wat kost een bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 06:59

Wij gaan ook trouwen binnenkort, teller staat op €11.000, dat is nog excl jurk (krijg ik van mn ouders) en excl huwelijksreis. We willen graag alles erop&eraan, ik trouw maar één keer dus het mag wat kosten. Ik lees hier en daar over afbetalen, daar doen wij dan niet aan. We hebben gewoon gespaard ervoor, zodat het na de bruiloft ook klaar is qua kosten. Lijkt me niks als je daar nog een jaar lang mee bezig bent :n

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 07:08

Ik vond het trouwen veel mooier dan ik van te voren had verwacht.
Mijn man ging ook voor een goede bruiloft,dus was wel duur.
Maar ik kijk er op terug met vlinders in mijn buik.
Mooie lokatie, stukje aankomst met de koets. Ceremonie en dinner met een klein gezelschap. Natuurlijk Een Prachtige Jurk en een mooi pak. Feest wel met een groter gezelschap.
Wat ik echt kan aanraden is een goede fotograaf!
Die van ons was heel kundig en ook gezellig. (Wel duur)
Maar ik kijk met veel plezier naar die foto's terwijl wij beide niet van foto's houden.
(Minpunten die je altijd van jezelf ziet)
Met zo'n dure dag is het echt fijn om er goede/mooie foto's van te hebben.
Ook onze ouders genoten onwijs en dat vonden wij ook zo belangrijk.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 07:34

Wij gaan 4 juli trouwen. We houden het klein, van mij hoeft al die poespas niet. Ik heb wel een mooie jurk, mijn dochter ook en mijn aanstaande een pak. Met wat zoekwerk en incl vermaken kostte dit samen 500 euro. Het gemeentehuis kost 210 euro, onze ringen 250, en we hebben een fotografe in opleiding. Het feest vieren we thuis, we lenen van bekenden een partytent en 2 grote bbqs, tafels en stoelen. We hebben een kennis die de muziek verzorgd. Kaarten heeft mijn moeder gemaakt en afgedrukt, mijn vader is onze chauffeur. De kosten voor de bbq, drinken en hapjes is zo'n 350 euro. Ik heb normale taart, dus geen bruidstaart en we hebben wel bedankjes gekocht (kostte 50 euro totaal). Totaal dus zo'n 1500 euro met elkaar.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 07:45

8000,- euro all inclusief dus echt alles (was zelfs nog iets minder) :j

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 07:51

2000,- incl. Jurk uit eten met 35 man en eigenlijk alles wat wij belangrijk vonden :j receptie hebben wij op de boerderij van mijn ouders gehouden en uit eten alleen voor zussen met aanhang, ouders en beste vrienden :j

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 07:53

Wij waren 2500 euro kwijt aan onze bruiloft :o
incl notariskosten
fotograaf-vriend van ons en deed het voor niets :D -ze hebben wel met ons meegegeten met het diner als bedankje.
bloemen en versiering auto-buurvrouw van schoonmoeder,dus een leuk prijsje :D
Bruidsboeket kreeg ik kado.
We hebben zelf een oldtimer en zijn daarin getrouwd.
Gemeentehuis viel gelukkig mee qua prijs,evenals mijn jurk (80 euro)-geen witte trouwens- en het pak van mijn man.
Het duurste was eigenlijk nog de plek van de receptie en het etentje :') etentje is alleen met ouders geweest en broer+zus + mijn oma en de fotograaf met zijn vriendin(die kapster is geweest en mijn haar dus heeft gedaan)
We hielden het wel klein(wilden we ook graag)dus alleen familie-is niet groot- en hele naaste vrienden.

We hebben een hele gezellige dag gehad!!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:06

Joolien schreef:
Als ik geld zat zou hebben zou ik 3 verschillende jurken willen dragen op 1 dag :')

Nee joh! De dag is te kort om van dé jurk te kunnen genieten. Ik moest echt de foto's achteraf bekijken om te zien hoe moo ik eruit zag :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:12

Anthea schreef:
Wij zijn vorige week getrouwd. Ceremonie was in een park en onze foto's in het natuurpark eromheen. Mijn jurk was maar 100 euro. :') Geloof dat we in totaal $8000 kwijt waren. Dat was dus de ceremonie/fotograaf/2 nachten in een luxe suite/jurk/trouwpak/ringen/haar & makeup en nog wat andere kleine dingen. We hadden geen groot feest, alleen onze getuigen waren erbij en we hebben achteraf gewoon wat gedronken.

[ Afbeelding ]
2
3

Hmm ik geloof dat je dat uit mijn post hebt gehaald en dat je het niet helemaal begrepen hebt :)

Ik heb gezegd dat in onze familie klein trouwen (dus alleen ouders en broers en zussen )niet gewaardeerd zou worden.
Ik heb ook gezegd dat de manier waarop mijn zwager getrouwd is (alleen broer en zus en ouders, geen aanhang, geen kinderen en vooral niet de opa en oma waar hij zoveel jaren bij gewoond heeft) dat dat als respectloos werd gezien in zijn familie en dat ik dat wel begrijp. (En dan ging het vooral om de opa en oma die hem jaren lang in huis gehad hebben en hem ook al jaren lang financieel gesteund hebben)

Als je klein wilt trouwen is dat toch prima?
Ik zeg nergens dat het voor jullie respectloos is en ik zou het dan ook fijn vinden als mijn woorden niet verdraaid zouden worden :)

Het ziet er trouwens wel erg mooi uit, met die omgeving etc.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:14

Onze bruiloft heeft een prijskaartje gehad van rond de €10.000,-

Maar ons vervoer(limo), taart, bloemen, pak en jurk zijn door mijn (schoon)ouders betaald

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:57

Ik bespaar heel wat geld dus door nooit te trouwen! :j

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:04

Wij zijn in het geheim getrouwd, met alleen twee getuigen. Kosten: 200nogiets voor gemeentehuis, etentje met de twee getuigen en twee goedkope ringen. In ons kloffie getrouwd (man toen nog dagelijks steevast op zn legerkisten).

Het gaat nu al tien jaar goed, een dure bruiloft is geen garantie voor de toekomt. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:05

suussuus76 schreef:
Wij zijn in het geheim getrouwd, met alleen twee getuigen. Kosten: 200nogiets voor gemeentehuis, etentje met de twee getuigen en twee goedkope ringen. In ons kloffie getrouwd (man toen nog dagelijks steevast op zn legerkisten).

Het gaat nu al tien jaar goed, een dure bruiloft is geen garantie voor de toekomt. :)

Een goedkope ook niet :D

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:44

ik denk dat wij inclusief alles, jurk, fotograaf etc, zo'n 12.000 euro kwijt waren. Wij hebben het klein gehouden, geen feest, dat wilden wij niet, dus trouwen om een uur of 14.00 uur, meteen daarna de receptie voor iedereen (man of 80) en daarna het diner waar zo'n man of 30 voor uitgenodigd waren. Ik vond dat het best aantikte allemaal, vooral jurk, fotograaf waren best duur. En ik heb nog best veel gehad ook, zoals vervoer, de eigenaar van de stal waar ik sta, heeft twee Friezen, heeft ons gereden, mijn haar en make up is gratis gedaan, bloemen gratis gedaan, maar dan nog, ik vond het allemaal behoorlijk aantikken. Overigens hebben wij veel gehad hoor, denk dat we zelf maar zo'n 6000 euro hebben betaald. Jurk gehad, taart gehad, diner gehad.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:35

Wij waren € 7200 kwijt aan onze bruiloft.
Dit is incl. gemeentehuis/receptie/bbq/feest/jurk/schoenen/fotograaf/auto
Met 200/250 personen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:43

Neonlight schreef:
Wij zijn ongeveer 8000 euro kwijt gok ik (trouwen over 2 weken). Duurste is de kleding en de ringen, dat kost ons ongeveer 4500 euro (pak en jurk ongeveer 1000 euro per stuk, schoenen, sieraden, wat vermaakkosten, en de ringen 2200 euro).
Wij hebben een klein gezelschap, overdag ongeveer 25 personen, 's avonds 40 personen. Houden het feest met BBQ in de tuin/schuur, maar dat maakt het niet per definitie goedkoper. Huren van tafels en stoelen, tap, enz geven ook weer extra kosten. Als ik vergelijk met de feestjes op locatie is dat eigenlijk niets goedkoper.

Holy cow wat een dure ringen :oo :o

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:45

Ik ben niet echt het goede voorbeeld geloof ik :D, ik ben anderhalf jaar geleden super sober getrouwd. Ik wilde het klein houden en ook geen trouwjurk. Wij waren dus ongeveer 350 euro kwijt voor het trouwen zelf aan de gemeente, mijn schoonzus heeft met mijn spiegelreflexcamera foto's gemaakt dus daar had ik geen kosten aan en we hebben 's middags thuis wat gegeten met een man of 10 dat zal max 100 euro gekost hebben. En drie dagen na het trouwen een feest gegeven voor 35 man, dat kostte ook ongeveer 250 euro denk ik. Misschien 200 uitgegeven aan kleding en schoenen dus al met al denk ik nog geen Onze ringen hebben ook ongeveer 500 euro gekost dus wij waren al met al nog geen 1500 euro kwijt in totaal.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:47

Joolien schreef:
Neonlight schreef:
Wij zijn ongeveer 8000 euro kwijt gok ik (trouwen over 2 weken). Duurste is de kleding en de ringen, dat kost ons ongeveer 4500 euro (pak en jurk ongeveer 1000 euro per stuk, schoenen, sieraden, wat vermaakkosten, en de ringen 2200 euro).
Wij hebben een klein gezelschap, overdag ongeveer 25 personen, 's avonds 40 personen. Houden het feest met BBQ in de tuin/schuur, maar dat maakt het niet per definitie goedkoper. Huren van tafels en stoelen, tap, enz geven ook weer extra kosten. Als ik vergelijk met de feestjes op locatie is dat eigenlijk niets goedkoper.

Wij waren voor onze ringen a 24 euro p.st kwijt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:48

Anthea schreef:

[ Afbeelding ]
2
3

Wauw wat een schitterende omgeving!!

Goed dat je t zegt Limoen. :') Wij willen wellicht op een andere dag foto's maken, zou graag met mijn jurk in zee willen :') Dus dan kan ik er 2 dagen van genieten _O-

Moet overigens nog gevraagd worden hoor maar dat terzijde _O-

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:54

Wij zijn gratis op dinsdag ochtend getrouwd. De kosten totaal? 25 euro voor een trouwboekje :+.
Na het trouwen hebben we koffie en gebak gedaan met een klein koppeltje, dat is voor ons betaald. Daarna een dagje + nachtje sauna, ook cadeau gekregen.

Er komt nog wel een feest, maar dat word ook gewoon thuis, eventueel de BBQ aan en klaar. Dus gaat ook niet enorm veel kosten.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:58

ik trouw over 8 weken en de kosten zullen rond de 10.000 uitkomen. De locatie is bij ons het duurste, daar zijn wij rond de 6000 euro aan kwijt. Maar dat is inclusief eten, drinken, taart, ceremonie met ara's ( mits het goed weer is) en bruidsuite

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:04

Wij waren voor onze bruiloft zo'n EU 10.000,00 kwijt geloof ik.
Ik zou je willen aanraden om niet te besparen om de dingen waar je altijd al van droomde. Want lang nadat de prijs is vergeten wordt de kwaliteit herinnerd. :+

Nee ff serieus, wij hadden een vrij prijzige locatie en hebben lang getwijfeld of we het zouden doen. Achteraf zijn we heel blij dat we het wel gedaan hebben want we kijken terug op een fantastische dag op een perfecte locatie en de prijs? Geen idee meer wat het was.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:21

Ik ben vorig jaar september getrouwd. In totaal zal het misschien 10.000 euro hebben gekost. Het duurste was de locatie en onze vrienden hebben flink wat litertjes bier weggetikt (980 biertjes waren er besteld)

Ik ben blij dat wij nergens op hebben bespaard. Het eten was geweldig, het feest zelf was super en ondanks smorgens regen heb ik geweldige foto's!

En het allerbelangrijkste was wel dat mijn beste vriendin (mijn oma) er bij kon zijn zonder pijn en geheel kankervrij. Helaas de week erop begon ze weer ziek te worden maar ze straalde nog meer dan ik deed! Helaas afgelopen maart is ze heen gegaan

Afbeelding

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:46

Joolien schreef:
Wauw wat een schitterende omgeving!!

Goed dat je t zegt Limoen. :') Wij willen wellicht op een andere dag foto's maken, zou graag met mijn jurk in zee willen :') Dus dan kan ik er 2 dagen van genieten _O-

Moet overigens nog gevraagd worden hoor maar dat terzijde _O-

Over de zee in gaan, kun je beter beslissen als je je jurk hebt gevonden.
Je (de meeste iig) krijgt echt kriebels bij "de jurk"
Zag het laatst ook op tv een bruidje die heel stoer zei dat ze de zee in ging met de jurk...toen nadat ze de jurk had gekozen zag je aan der gezicht dat ze toch niet zo graag de jurk wou verpesten...

Zijn in mijn ervaring wel meer dingetjes die pas op zijn plek vielen bij het echte plannen van de bruiloft. Zelfs het type jurk was anders dan ik me had voorgesteld. Het moet je gewoon staan en het moet lekker zitten. tenminste, ik vond hem fijn zitten (voor een trouwjurk, want het is natuurlijk geen pyjama ;) ).

maar goed, tis maar een kleine waarschuwing ;)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:48

Joolien schreef:
Neonlight schreef:

Onze ringen waren ook die prijsklasse :)
Is toch iets dat je voor de rest van je leven dagelijks aan hebt ( in principe toch :D )