Mannen & typische vrouwen eisen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Mannen & typische vrouwen eisen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:15

Het nadeel van al die "sportschoolspieren" is dat je er meest niets aan hebt. Het ziet er wel aardig uit, en je kan zeggen van kijk mijn spieren eens..

Maar als het er op aan komt, hebben ze er niets aan. Een schroefje aandraaien, een nijptang hanteren.. Ik ken ze die er helemaal niets mee kunnen omdat ze in 3 tellen hun spieren verzuren.

Mijn spieren heb ik ontwikkeld met werken, en zijn dus ook functioneel ;)

Ooit heb ik hier op bokt ook z'n soort lijstje gezet, ongeveer 10 jaar geleden geloof ik.
Uit m'n hoofd zijn alleen de blauwe ogen en blonde haar gelukt :)
Niet dat het lijstje wat betekende maar het was toen wel grappig.

Verder was ik dan vaak degene die naar de paarden moest ipv m'n vriendin, uiteindelijk werden het dus vaak vriendinnen met paarden. Dan had zij d'r eigen paard, en ik kon ook gewoon m'n paarden dingen doen zonder raar aangekeken te worden. Als ik dan in het weekend mee ging op wedstrijd of naar stal, dan was dat hobby, naast die andere 6 dagen in de week dat ik met paarden aan het werk was.

Ik denk, als ik alles zo lees hier, dat het opstellen van zulke lijstjes vooral voor jezelf is, en als je eenmaal een relatie aan gaat met iemand, dat alle lijstjes overboord gaan.

Mijn vrouw, daar had ik ook niet meteen het idee bij van wouw, die moet ik hebben omdat ze misschien wel aan een aantal van m'n eisen zou voldoen. Sterker nog, ik had helemaal geen wouw idee. Ik zag een meisje zitten, die ik via bokt wel kon van naam, maar verder niet.
Maar toen ik d'r eenmaal leerde kennen, bleek ze best oke ;)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:09

Toch denk ik dat iedereen onbewust wel een lijstje met eisen heeft.
Zo val ik alleen op jongens met bruin haar (heb ook nog nooit met een jongen met blond haar gedate), en het liefst ook groter dan ik. Zelf studeer ik en woon op mezelf, een beetje zelfstandigheid vind ik ook wel een eis. Als laatste kom ik van het platteland en ik roep altijd heel hard dat ik nooit een boer wil (altijd aan het werk enz) krijg ik het toch steeds voor elkaar om er met eentje thuis te komen :')
Mijn laatste keiharde eis was dat ik nooit iemand wilde bij ons uit het dorp (heb er niet zoveel mee) maar ik ben nu met een jongen aan het 'daten' die toch uit hetzelfde dorp komt, zo zie je maar weer.
Laatst bijgewerkt door redbutton op 21-06-14 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:18

Ben net 17, maar heb wel wat eisen:
- Rijbewijs + auto/scooter,
- Ouder dan ik,
- Opleiding of diploma + werk, hoef geen toekomstloze of een die pas uit huis of van zijn 12m² kamer af kan met 25 jaar.

Een jongen moet ook handig en gestoord zijn, zich niet veel aantrekken van wat andere vinden en niet meer voor de spiegel staan als ik. Hoef geen anabooltjes (van die sporttuubjes en dan ook nog spuiten) die alleen zwart geld verdienen. Ook geen jongens die geen leuke kleren dragen of dom zijn. Ook niet arrogant (naar mijn hobby en familie toe, zat jongens rond mijn leeftijd die dat wel zijn) en gewoon vrolijk en actief.
Ook moet een jongen mooi/aantrekkelijk zijn, dus ik let eigenlijk veel op uiterlijk. Als ik een jongen lelijk vind kan ik er niks mee, sorry, kan die nog zo een geweldig karakter hebben, ik moet wel denken van já, jou wil ik, ook als die stil is en niks doet. :')

Mij valt wel op dat ik altijd donkere, brede jongens wil en toch kom ik telkens thuis met blonde (redelijk) iele, blauwogige jongens. :o

Winterhold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:23

Ik zie het bij mezelf niet echt als een lijstje, maar onvolwassenheid is toch wel iets waar ik een beetje op afknap.
Zelfde geldt voor een opvallend gebrek aan verantwoordelijkheid. We zijn allemaal wel eens onverantwoordelijk, maar als een jongen zoiets heeft van 'meh, laat allemaal maar waaien' neem ik hem toch onbewust wat minder serieus.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:28

Ik heb medelijden met mijn mannelijke medemens :n

Verder vraag ik me af als ik van die lange lijstjes lees: wat heb JIJ een man/jongen te bieden, dat je het blijkbaar kan maken om zo veeleisend te zijn?
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 21-06-14 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:29

Magrathea schreef:
Ik heb medelijden met mijn mannelijke medemens :n

Ach, die hebben zelf net zo goed lijstjes. Hoeveel mannen er wel geen klassieke, rondborstige schoonheid willen... 8)7

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:30

Alsof mannen met iedere domme/onverzorgde/asociale/grote vrouw willen gaan trouwen, kom op.

Mannen hoeven (meestal) ook niks wat dom, arrogant, asociaal, 30 cm groter is. Zeker kun je van beide kanten verliefd worden op iets waar je niet op valt, maar daar 'zoek' je niet naar.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:32

Ik ook, wat een eisen dat er gesteld worden, en heel vaak materialistische.

IK ben nu bijna 2 jaar samen met mijn vriend, voor vele een echte nog go, op verschillende vlakken als ik dit allemaal lees.
Maar ik heb nog nooit zo'n verantwoorde, lieve correcte man ontmoet en elke dag hou ik nog meer van hem.

Als ik de laatste tijd de vele topic's lees van slechte vriendjes, ben ik blij met mijn vriend, ook al heeft die de looks (volgens sommige) en misschien nog andere dingen niet mee.
Mijn vriend is vaak al in het verleden afgerekend genoeg, door zo'n eisen, bv omdat hij epilepsie heeft. Mijn haren komen er nu echt van omhoog als ik sommige eisen lees.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 21-06-14 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:35

Slvna, er zit een behoorlijk verschil in wat jij nu net noemt en iemand die perfect bij iemand past...

Ach, ik woon in Delft, misschien dat de mannen hier wat makkelijker zijn. :)

Maar goed, als ik jouw lijstje (Slvna) dus lees, zou een heel goede vriend van mij daar deels voor in aanmerking komen, maar ook weer niet want hij is bijna 25 en woont nog steeds op een kamer van 12m2 (okee, 14 ) . Hij studeert echter wel over een jaar cum laude af en is naast zijn studie politiek actief, heeft een bestuursjaar gedaan bij de vereniging en allerlei extracurriculaire projecten. Blijkbaar is dat dan evengoed niet goed genoeg ;)

Maar troost je: ik denk ook niet dat hij interesse heeft in jou (als ik naar je houding hier kijk). :)

Wat ik gewoon wil zeggen is dat iedereen er volgens mij later wel achter komt dat dingen niet zo zwart wit zijn als je nu denkt. "Ik moet een man die groter is dan ik", ja dat wilde ik ook, toen bleek ineens de man die perfect bij me paste verder een paar cm korter te zijn. Nou ja, jammer, is niet altijd even leuk maar ik zou hem nooit in willen ruilen <3

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:41

Zwiebertje komt hier gewoon echt niet naar binnen, dan zou ik mijzelf te kort doen :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:41

Lijstjes werken volgens mij beide kanten op. Wat ik wel als eis heb is een vent die niet te lang van huis weg is. Reden hiervoor is mijn ex, die vaart. Daardoor was ik toch vaak alleen en als hij er wel was dan pastte ik mij agenda op hem aan. Zo'n relatie wil ik niet meer en dat zou inmiddels ook niet meer passen :)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:42

Je mag gewoon niet te rigide zijn, bv. met bij de ouders wonen.
Er kunnen duizend perfect goede redenen zijn waarom iemand daar tijdelijk weer zit, wie weet is dat je waren.
Zou echt balen zijn als je daarom iemand loslaat.

Mijn droom man: Iemand die ik kan vertrouwen, een mooi innerlijk, die goed voor mij is en waar ik verliefd op kan worden.

Ik had in ieder geval mijn lijstjesman :list:
Vier jaar en een beetje mee samen geweest, en op één dag op straat gezet (zonder reden). Dan sta ik daar met mijn lijstje

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:43

Magrathea schreef:
Slvna, er zit een behoorlijk verschil in wat jij nu net noemt en iemand die perfect bij iemand past...

Ach, ik woon in Delft, misschien dat de mannen hier wat makkelijker zijn. :)

Maar goed, als ik jouw lijstje (Slvna) dus lees, zou een heel goede vriend van mij daar deels voor in aanmerking komen, maar ook weer niet want hij is bijna 25 en woont nog steeds op een kamer van 12m2 (okee, 14 ) . Hij studeert echter wel over een jaar cum laude af en is naast zijn studie politiek actief, heeft een bestuursjaar gedaan bij de vereniging en allerlei extracurriculaire projecten. Blijkbaar is dat dan evengoed niet goed genoeg ;)

Maar troost je: ik denk ook niet dat hij interesse heeft in jou (als ik naar je houding hier kijk). :)

Wat ik gewoon wil zeggen is dat iedereen er volgens mij later wel achter komt dat dingen niet zo zwart wit zijn als je nu denkt. "Ik moet een man die groter is dan ik", ja dat wilde ik ook, toen bleek ineens de man die perfect bij me paste verder een paar cm korter te zijn. Nou ja, jammer, is niet altijd even leuk maar ik zou hem nooit in willen ruilen <3

Ben ik helemaal met je eens! Zoals ik zelf ook al schreef, mijn vriend is ook niet wat ik altijd dacht te willen, maar past perfect bij mij en ik kan me geen betere vriend wensen.
Er zit een groot verschil tussen wat je denkt te willen, en wat je werkelijk wil of nodig hebt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:44

Magrathea schreef:

Ik hoop ook maar niet dat die interesse heeft in mij, want een leeftijdverschil van 8 jaar gaat mij persoonlijk te ver. :j 21 jaar is eigenlijk wel écht mijn grens, dus als ik het heb over 'iemand die met 25 jaar nog niet uit huis is' heb IK het dus over iemand (stel ik krijg er wat mee als hij 19 is) die over 6 jaar nog daar zit, terwijl ik (als alles gaat zoals het gepland is) over 3 jaar een goede baan heb en zo uit huis kan.

En een lengte maakt mij niks uit, dat is iets waar ik echt niet van wakker lig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:45

Ik heb niet alles doorgelezen... Maar TS, ik heb wel een beetje hetzelfde idee als jij :')
Als hij nog studeert, tsjah... Ik val daar niet zo op. Doe mij maar een rauwdouwer die goed is met zijn handen, zodat ik mijn vader niet hoef te bellen om een schilderijtje op te hangen. Of nog erger, dat zelf zou moeten doen omdat ik beter weet hoe het moet.
Daarnaast moet hij gewoon een fatsoenlijke auto hebben. En dat hoeft echt geen dikke audi, bmw of what so ever te zijn... Zolang het maar geen nerdy auto is. Als ik aan mannen vertel wat voor auto ik heb (het is weliswaar eentje van 13 jaar oud), vinden ze het vaak supervet. En ik hou gewoon van een auto met wat vermogen. En een klein autootje vind ik ook niet cool, aangezien ik een man liever niet kleiner heb (ben 1.86m), en dan in zo'n klein autootje, NIET TOF!
Hij moet gewoon een beetje smaak en stijl hebben.

En daarnaast ook beslist niet onbelangrijk. Hij moet gewoon het nieuws volgen, weten wat er gaande is in de wereld. Ik deed dat nooit toen ik jonger was. Mijn ex (ik destijds 17, hij 21) heeft me dat geleerd. En ik begrijp nu precies waarom hij dat zo belangrijk vond! Ik wil een goed gesprek kunnen voeren met een eventuele partner.

Oh en bij voorkeur geen voetballer.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:48

xSwanHeart schreef:
Er zit een groot verschil tussen wat je denkt te willen, en wat je werkelijk wil of nodig hebt.

Groot gelijk :j

Dat is ook meer waar mijn laatste regel op sloeg, "ik vind dat leuk, maar kom toch met het ander thuis". Gewoon, uiteindelijk moet je toch op je gevoel af gaan en slaat dat lijstje nergens op, maar het zijn toch wat richtlijnen om het zo maar te zeggen.

Mijn ware kan ook nu in de sportschool zitten, anabooltjes spuiten en drugs te dealen maar hij ziet over 2 jaar het licht, gaat een opleiding doen waardoor die met 25 nog op kamers zit en en en... :o

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:49

Oef eisenlijstjes, uiteraard had ik die al kan ik me eerlijk gezegd niet herinneren wat daar ook alweer op stond. In ieder geval donker haar, donkere ogen en niet roken. Dat is gelukt. Echter is mijn man niet het type waarop ik ooit dacht te gaan vallen. En toch is er ergens in onze vriendschap iets gebeurd waardoor we beiden tot het besef kwamen dat het gevoel veel dieper zat. Inmiddels zijn we gelukkig getrouwd en samen geëmigreerd naar Frankrijk. En ja ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat iedere dag die ik met hem doorbreng ik meer van hem houd (ondanks dat we nu samen een huis aan het verbouwen zijn en hele dagen bij elkaar zijn :P )

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:13

xSwanHeart schreef:
Ben ik helemaal met je eens! Zoals ik zelf ook al schreef, mijn vriend is ook niet wat ik altijd dacht te willen, maar past perfect bij mij en ik kan me geen betere vriend wensen.

mee eens!

Ik wilde een grote licht getinte jongen, met bruin of zwart haar, donker bruine ogen, goed gespierd (sportschoolmodel).
hij moest een goede baan hebben of een goede opleiding volgen, paarden leuk vinden en accepteren als mijn sport. Hij moest sportief zijn, stoer zijn, beschermend zijn, ja zelfs jaloers mocht ( :')) hij moest pertinent geen voetballer zijn. Hij moest een mooie sportieve auto hebben, een mooi huis hebben.
oh en hij moest trouw zijn. maar vooral knap zijn zodat ieder meisje hem wilde :') _O-

na een paar keer zo'n jongen gehad te hebben was ik er mooi klaar mee...
het keerpunt kwam toen mijn ex, waarmee ik praktisch samen woonde in zijn mooie luxe appartement, een kind verwekte bij mijn toenmalige beste vriendin... :n

Daarna besloten dat ik de eeuwige vrijgezel zou blijven :))
wel een paar scharrels gehad, sommige die langer bleven als anderen... maar nooit langer dan een maand...

en toen kwam ik mijn vriend tegen :+
een jongen, die zeker niet de allerknapste is, geen sportschoolmodel, geen goede baan of een goede opleiding (was toen nog dierentuin medewerker), hij was niet sportief, niet beschermend, niet jaloers, hij was wel een voetballer, hij had niet eens een auto, woonde nog thuis en er waren niet veel meisjes die hem wilde :+

ik weet nog dat ik de eerste keer dat wij hem zagen tegen een vriendin van mij zei dat hij best aardig kon zijn, maar dat het oog ook wat wilde :+ := :') _O-

na 2 weken begonnen we te scharrelen... Na nog 2 weken wilde ik niemand liever dan hem...
en dat is gebleven :)
Het enige aan mijn eissenlijstje wat klopt is: zijn huidskleur (wel een nederlandse jongen, maar wel iets donkerder van huidskleur) zijn bruine haar, zijn prachtige donkere ogen *smelt* en achteraf blijkt hij ook heel beschermend te zijn en soms wat jaloers :+

Wat hij wel is, en wat ik nodig heb, hij is te vertrouwen, hij is stabiel in alles wat hij doet, ik weet gewoon precies hoe hij reageert, hij is duidelijk, hij draagt mij op handen, ik ben echt zijn koningin :+ (er fijn, want ik ben opgevoed als mijn vaders prinsesje... dus ja, ik ben inderdaad redelijk verwend)
maar het allerbelangrijkste, hij kan nee zeggen... en dan kan ik hoog en laag springen, maar het blijft nee. en dat voorkomt dat ik over hem heen wals of hem gebruik...
ik verveel mij nooit bij hem :)

en eerlijk is eerlijk, nu is er geen knappere jongen voor mij dan hij...

en mijn lijstje? een goede baan is niet alles, mijn vriend doet wat hij leuk vind.
waarom hij nog bij zijn ouders woonde? huizen zijn duur, hij kon het gewoon nog niet betalen.
nu is hij een jaar werkloos geweest en wonen wij nog steeds niet samen. heel vervelend maar niks aan te doen. zou ik hem daardoor op moeten geven? echt niet, hij is de liefde van mijn leven :)) <3
en ja, wij hebben nu ook een auto :)

alles komt uit eindelijk op zijn pootjes terecht en degene die past bij jou is meestal niet degene die je zoekt...
maar probeer er wel voor open te staan.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:24

Ik heb maar 1 echte eis. Hij moet langer zijn dan mij. Ik ben zelf 1.90 meter.
Maar ik heb 2 exen en ik keek bij beide tegen het voorhoofd aan een ik kan me daar heel erg aan ergeren. Het is niet daarom uit gegaan maar goed.
En bijzaken zijn, lief, aardig, respectvol en een aardig leuk koppie

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:26

Het enigste minpunt bij mij is dat hij 2 jaar jonger is (dat stond niet op m'n lijstje). Maar nu vind ik het wel nog een behoorlijk verschil, later.. maakt me dat allemaal niet uit. Het gaat dan zo awkward zijn (voor een maand) als hij 15 is en ik al 18 :')
Voor de rest.. Houdt van fotografie/natuur/tekenen, is zeker geen paardenhater, wilde altijd al stoer op een paard kunnen galopperen :') Hij is lief/beschermend.. en gespierd mag zeker ook niet ontbreken. Helemaal perfect en wat maken die 2 jaartjes dan nog uit?! pff :P

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:31

Met 23 jaar zou ik het hebben van een auto niet voorop stellen, ik zou liever zien dat de mogelijk toekomstige man studeert en aan zijn toekomst denkt.

Waardoor het hebben van een (leuke) auto later duidelijk is.

Ik ben zelf ietsjes ouder, dan liggen de 'eisen' wat anders. Mannen van mijn leeftijd (tegen/rond de 30) verwacht ik idd wel dat die zijn dingen voor elkaar hebben. Huisje, auto, baan, etc.

Uiteindelijk gaat zoiets toch vanuit het gevoel maar het zou me denk ik wel degelijk meer moeite kosten als ik nu bv. Een man tegen kom die nog bij de ouders woont, zou een serieuze afknapper kunnen zijn.

Mijn 'vroegere' eisen:
Groter, goede tot gespierde lichaamsbouw, lichte ogen, goede baan, hardwerkend, ouder dan ik, betrouwbaar.

Maarja juist het laatste puntje lijkt mijn gevoel niet voor te vallen haha..

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:36

Een verzorgd uiterlijk en een lief karakter. Beide eisen voldoet mijn vriend aan :) . Ik heb geen materiële eisen, ik verzorg mezelf en wil dit blijven doen. Heb geen man nodig voor de spullen wel voor de liefde!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:43

Mijn eisenlijst is inmiddels zo lang dat deze man gewoon niet bestaat. :')

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 22:00

Wow, zo veel reacties! Leuk!
Iedereen bedankt om zo spontaan en verschillend te reageren. Ik heb het hele topic doorgelezen. Er zijn verschillende eisen en meningen. Zo moet het ook zijn!

Blijkbaar zijn er héél véél die nu samen zijn met een man die absoluut niet voldoet aan het eisenpakket (klinkt zo fout! hii).

Ik heb ook nergens gezegd dat ik niet zou daten met iemand die niet in het 'eisenpaket' valt. Al geef ik wel toe, dat het me bezighoudt. Ik begrijp ook helemaal wat jullie bedoelen met 'houden van, is meer dan ... '. De laatste jaren ook ervaren dat uiterlijk absoluut niets zegt over het karakter van iemand.

Ben benieuwd, met wat ik ooit ga binnenkomen hihi

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:04

crazygirl1 schreef:
Ben benieuwd, met wat ik ooit ga binnenkomen hihi

Ik mag toch hopen dat je met een wie thuiskomt en niet met een wat :=