Gypsy schreef:Nee hier in nl.
oh dat heb ik dan niet mee gekregen..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maartje1990 schreef:Die filmpjes.... de harde realiteit voor veel kinderen. Het was ooit mijn realiteit, regelmatig van m'n fiets getrapt, opgewacht en/of in elkaar geslagen, maar niemand die het voor mij opnam of het filmde en naar de politie bracht.
Ik heb desondanks een beetje een dubbel gevoel bij die filmpjes. Ja, het is goed dat er nu dus die aandacht voor is, aan de andere kant... de pesters zijn óók kinderen en ook al is het verre van juist dat zij iemand (in elkaar) slaan/trappen. Ze worden wel voor de hele wereld zichtbaar en daarmee dan een risico dat zij zélf uiteindelijk zullen worden gepest. En nee, dat verdienen ze niet, want dat verdient niemand. En dat maakt dan die mensen geen haar beter.
In het pesten heb je trouwens verschillende rollen, dus dan is er die ene die in elkaar trapt, maar dan heb je ook nog de mensen die gewoon erbij staan te lachen. Dat zijn net zo goed pesters ook al worden zij niet fysiek.
Woorden kunnen ook héél veel pijn doen, die zijn ook heel moeilijk te repareren.
Amaris schreef:Maartje1990 schreef:Die filmpjes.... de harde realiteit voor veel kinderen. Het was ooit mijn realiteit, regelmatig van m'n fiets getrapt, opgewacht en/of in elkaar geslagen, maar niemand die het voor mij opnam of het filmde en naar de politie bracht.
Ik heb desondanks een beetje een dubbel gevoel bij die filmpjes. Ja, het is goed dat er nu dus die aandacht voor is, aan de andere kant... de pesters zijn óók kinderen en ook al is het verre van juist dat zij iemand (in elkaar) slaan/trappen. Ze worden wel voor de hele wereld zichtbaar en daarmee dan een risico dat zij zélf uiteindelijk zullen worden gepest. En nee, dat verdienen ze niet, want dat verdient niemand. En dat maakt dan die mensen geen haar beter.
In het pesten heb je trouwens verschillende rollen, dus dan is er die ene die in elkaar trapt, maar dan heb je ook nog de mensen die gewoon erbij staan te lachen. Dat zijn net zo goed pesters ook al worden zij niet fysiek.
Woorden kunnen ook héél veel pijn doen, die zijn ook heel moeilijk te repareren.
In geval van het kopschoppende meisje kun je naar mijn mening niet meer praten over 'pesten' dat meisje is geen 'pester' dat meisje vertoont gewoon zwaar crimineel gedrag en is duidelijk niet goed in dr hoofd.
Aanpakken die hap.
Prima dit soort filmpjes. Wil je niet met je kop op internet terwijl je rottigheid uithaalt? Nou, dan haal je geen rottigiheid uit.
Doe je dat wel? Dan weet je dat je in deze tijden nog lange tijd met de gevolgen te maken hebt.
Als je dat als dader nu nog niet doorhebt ben je sowieso al te dom om je achterste te krabben wat mij betreft.
Eigen schuld dikke bult. Moet je maar niet zo'n stakker zijn.
Beter 100x zo'n filmpje en de dader gepakt dan 1x geen filmpje en een slachtoffer wat geen kant op kan wegens 'geen getuigen/geen bewijs'.
LoveUggs schreef:[naam] schreef:Ik vind het niet zo'n fijne ontwikkeling wbt het plaatsen van de filmpjes op facebook.
Daar krijg je een hoop narigheid van.
Mensen die vervolgens klopjachten gaan organiseren zijn voor mij net zo erg.
Ik begrijp echter dat het wat met je doet als je zoiets voorbij ziet komen en vind dat je terecht boos mag zijn.
Zoals de politie er nu mee omgaat lijkt mij niet de juiste aanpak.
Dit soort jongeren op sluiten werkt er alleen maar aan toe dat deze jongeren nog ongevoeliger worden.
Het is beter om te gaan achterhalen waar dit gedrag weg komt.Wat maakt dat deze jongeren zulk gedrag gaan vertonen? Naar mijn idee ontstaat het door iets en ik geloof niet dat het met drie filmpjes op facebook meteen een hype is.
Er is grondig iets mis als je als kind dit gedrag vertoont.
Wat mij betreft plaatsen ze nog 100 van dit soort filmpjes zodat er nog 100 opgepakt worden.
Ooit helemaal in elkaar geslagen? Zo ja, dan zou je dit niet zeggen.
Mij is het namelijk wel overkomen. Zonder reden. Wachtte op de tram, meisje maakte enorm veel herrie met haar vriendinnen. Ik keek wat geiriteerd want hoorde haar boven mijn muziek uit, en toen had ik de poppetjes aan het dansen, want de eerste klappen, klodders spuug en de karatetrappen kreeg ik in mijn gezicht. En haar vriendinnen? Die deden vrolijk mee. Met zijn 5en tegen mij alleen. Een 10 tal mensen stond er omheen, en NIEMAND die gefilmd heeft, of had ingegrepen. Mensen die niets doen, zijn net zo erg als de mensen die een ander in elkaar slaan. Laffe mensen die bang zijn om in te grijpen terwijl iemand totaal word afgerost.
Meiden zijn niet vervolgd, en waarom? Niemand die getuige was voor mij, en dus ook totaal geen bewijsmateriaal.
Dat soort figuren, horen lekker in een donker hok weggestopt te worden, want ze zullen NOOIT leren om normaal met hun medemensen om te gaan. Een cel heeft inderdaad geen zin, als ze daar weer uitkomen. Laat ze daar maar lekker hun hele leventje eenzaam wegrotten, dat scheelt een hoop problemen in onze maatschappij.
Woedend word ik van dit soort filmpjes. Ben in staat ze persoonlijk op te zoeken. En die klopjachten? Helemaal prima. Laat ze het maar voelen, want de politie doet vrijwel niets. Leren ze het niet van de politie, dan leren ze het wel van de maatschappij. Laat ze maar voelen wat ze een ander aan doen.
Weken leven in angst, omdat je bang bent dat ze je achtervolgen. Bang zijn dat iemand je de weet ik het wat in slaat, omdat je iemand geiriteerd aankijkt. Bang zijn, dat de volgende een mes trekt ipv zn vuisten of voeten gebruikt...
ik ben JAAAAAREN gepest. Dag in, dag uit. Van basisschool tm middelbare school. Kan wel zeggen dat ik iedere dag klappen kreeg.. En in dit soort gevallen, denk ik dat geweld best wel eens de oplossing kan zijn. Een 'foei' bij dit soort mensen is niet genoeg. Een schorsing? Lekker wat vrije tijd.. Het intresseerd dit soort kinderen geen ene hol. Ik ben jaren ongelukkig geweest, en t gaat nu eindelijk wat beter met me. Was dag in, dag uit, bang om gepest of geslagen te worden.. Dus waarom zou je die angst dit soort mensen niet bezorgen. Die jongen zal dubbel en dwars in z'n broek schijten nu het zo speelt in Nederland. Dat meisje, dat komt nog wel.. Meisje uit t eerste filmpje krijgt 100en steunberichten op een dag. Dus waarom zou dat niet goed zijn. Draaien we de rollen gewoon eens om!
Wat hilarisch! Wil je dat ze gepakt worden? Dan ga je naar de politie zodra je zo'n filmpje tegen komt. Dát heeft zin, het lukraak delen en haat zaaien maakt je geen haar beter.
Héél erg van mening. Ik zou mij namelijk nooit verlagen tot een niveau van iemand waar ik niet mee vergeleken wil worden. Ik blijf het liefst dicht bij mij zelf.
Iedereen weet het altijd beter, iedereen weet altijd precies te vertellen hoe slecht ons recht systeem is..
( mwd'er) Magrathea schreef:Wat me vooral steekt bij deze filmpjes is de reacties eronder. Het oproepen tot klopjachten, "ik breek zijn benen" "zullen we hem eens hetzelfde laten voelen".. Je ziet een filmpje, je kent de achtergrond niet, hoe kun je erover oordelen?
Voor hetzelfde geld is het een filmpje van een kind dat jarenlang gepest is en nu eindelijk de moed heeft om "terug te slaan". Of een jongen die het opneemt voor zijn zusje. Wie zegt dat de persoon op de grond een heilige is?
Ik kijk het niet, ik deel het niet. Zoveel haat ik de wereld hoef ik niet te zien.
? Ik snap je gedachtegang, hoor. Maar ik ben toch bang dat dit een gevalletje stoerdoenerij is. Nessah schreef:Oh wacht, het is natuurlijk véél makkelijker om iemand openbaar aan de schandpaal te nagelen ipv op een volwassen manier aangifte doen tegen iemand. Je zelf verlagen tot het zelfde niveau van een dader, nope het zou mijn keus niet zijn
xSlvna schreef:Van mij mogen ze zulke jongens (en meiden) juist te grazen nemen,
Magrathea schreef:Tja, weet jij veel, misschien maakte het de jongeren in kwestie niet echt uit wie er in elkaar geslagen werd, sensatiezoekers ofzo.
Ik weet 't dus ook niet, maar je kunt onmogelijk oordelen op basis van een filmpje.
. Shadow0 schreef:xSlvna schreef:Van mij mogen ze zulke jongens (en meiden) juist te grazen nemen,
Wat belangrijk is denk ik, wat wil je bereiken?
.
hanny_jelke schreef:ik wordt er zwak ziek en misselijk van.
mijn kinderen zijn nu nog jong, maar je gaat vrezen voor hun.
ook hun worden groot, en wat als hun er slachtoffer van worden, of dader?
je moet er als ouders zijnde toch niet aan denken dat je kind bij zo iets zinloos betrokken raakt
OsMo schreef:Ik vind dat de instanties zich moeten gaan richten op het gehele gezin van de dader.
Dit zou van uit de rechter zo opgelegd moeten worden.
Wat gebeurd er in zo'n gezin dat een kind/puber zo extreem gedrag vertoont?
Het mooist zou zijn dat het slachtoffer hier bij betrokken wordt zodat de dader echt bewust wordt van wat hij aanricht.
Wie heeft de programma's van Kas wel gezien?
Daar zie je om wat voor jongeren het vaak gaat.
Het is ontzettend moeilijk voor een slachtoffer om zo te kijken maar het helpt soms wel om te begrijpen hoe het zover kon komen.