Filmpjes geweld op straat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:39

Gypsy schreef:
Nee hier in nl.

oh dat heb ik dan niet mee gekregen..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:44

Ik heb ook zo'n filmpje gedeeld. Mensen die zulke dingen doen leren niet meer van ouders of politie dat dit niet getolereerd wordt blijkbaar,dus dan maar zo. Aanpakken die hap, voor ze straks echt eens iemand dood slaan.

Anoniem

Re: Filmpjes geweld op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:46

Het geeft allemaal maar weer aan wat social media voor kracht heeft.
Ben dus voorzichtig met wat je het www opstuurt, want je komt er nooit meer vanaf

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:55

Maartje1990 schreef:
Die filmpjes.... de harde realiteit voor veel kinderen. Het was ooit mijn realiteit, regelmatig van m'n fiets getrapt, opgewacht en/of in elkaar geslagen, maar niemand die het voor mij opnam of het filmde en naar de politie bracht.

Ik heb desondanks een beetje een dubbel gevoel bij die filmpjes. Ja, het is goed dat er nu dus die aandacht voor is, aan de andere kant... de pesters zijn óók kinderen en ook al is het verre van juist dat zij iemand (in elkaar) slaan/trappen. Ze worden wel voor de hele wereld zichtbaar en daarmee dan een risico dat zij zélf uiteindelijk zullen worden gepest. En nee, dat verdienen ze niet, want dat verdient niemand. En dat maakt dan die mensen geen haar beter.

In het pesten heb je trouwens verschillende rollen, dus dan is er die ene die in elkaar trapt, maar dan heb je ook nog de mensen die gewoon erbij staan te lachen. Dat zijn net zo goed pesters ook al worden zij niet fysiek.

Woorden kunnen ook héél veel pijn doen, die zijn ook heel moeilijk te repareren.

In geval van het kopschoppende meisje kun je naar mijn mening niet meer praten over 'pesten' dat meisje is geen 'pester' dat meisje vertoont gewoon zwaar crimineel gedrag en is duidelijk niet goed in dr hoofd.

Aanpakken die hap.

Prima dit soort filmpjes. Wil je niet met je kop op internet terwijl je rottigheid uithaalt? Nou, dan haal je geen rottigiheid uit.

Doe je dat wel? Dan weet je dat je in deze tijden nog lange tijd met de gevolgen te maken hebt.
Als je dat als dader nu nog niet doorhebt ben je sowieso al te dom om je achterste te krabben wat mij betreft.

Eigen schuld dikke bult. Moet je maar niet zo'n stakker zijn.

Beter 100x zo'n filmpje en de dader gepakt dan 1x geen filmpje en een slachtoffer wat geen kant op kan wegens 'geen getuigen/geen bewijs'.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:58

Amaris schreef:
Maartje1990 schreef:
Die filmpjes.... de harde realiteit voor veel kinderen. Het was ooit mijn realiteit, regelmatig van m'n fiets getrapt, opgewacht en/of in elkaar geslagen, maar niemand die het voor mij opnam of het filmde en naar de politie bracht.

Ik heb desondanks een beetje een dubbel gevoel bij die filmpjes. Ja, het is goed dat er nu dus die aandacht voor is, aan de andere kant... de pesters zijn óók kinderen en ook al is het verre van juist dat zij iemand (in elkaar) slaan/trappen. Ze worden wel voor de hele wereld zichtbaar en daarmee dan een risico dat zij zélf uiteindelijk zullen worden gepest. En nee, dat verdienen ze niet, want dat verdient niemand. En dat maakt dan die mensen geen haar beter.

In het pesten heb je trouwens verschillende rollen, dus dan is er die ene die in elkaar trapt, maar dan heb je ook nog de mensen die gewoon erbij staan te lachen. Dat zijn net zo goed pesters ook al worden zij niet fysiek.

Woorden kunnen ook héél veel pijn doen, die zijn ook heel moeilijk te repareren.

In geval van het kopschoppende meisje kun je naar mijn mening niet meer praten over 'pesten' dat meisje is geen 'pester' dat meisje vertoont gewoon zwaar crimineel gedrag en is duidelijk niet goed in dr hoofd.

Aanpakken die hap.

Prima dit soort filmpjes. Wil je niet met je kop op internet terwijl je rottigheid uithaalt? Nou, dan haal je geen rottigiheid uit.

Doe je dat wel? Dan weet je dat je in deze tijden nog lange tijd met de gevolgen te maken hebt.
Als je dat als dader nu nog niet doorhebt ben je sowieso al te dom om je achterste te krabben wat mij betreft.

Eigen schuld dikke bult. Moet je maar niet zo'n stakker zijn.

Beter 100x zo'n filmpje en de dader gepakt dan 1x geen filmpje en een slachtoffer wat geen kant op kan wegens 'geen getuigen/geen bewijs'.

inderdaad!
dikke prima dat ze gefilmd worden, mja er lopen meer gekken rond dan dat er achter de tralies zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:01

LoveUggs schreef:
[naam] schreef:
Ik vind het niet zo'n fijne ontwikkeling wbt het plaatsen van de filmpjes op facebook.
Daar krijg je een hoop narigheid van.
Mensen die vervolgens klopjachten gaan organiseren zijn voor mij net zo erg.
Ik begrijp echter dat het wat met je doet als je zoiets voorbij ziet komen en vind dat je terecht boos mag zijn.
Zoals de politie er nu mee omgaat lijkt mij niet de juiste aanpak.
Dit soort jongeren op sluiten werkt er alleen maar aan toe dat deze jongeren nog ongevoeliger worden.
Het is beter om te gaan achterhalen waar dit gedrag weg komt.Wat maakt dat deze jongeren zulk gedrag gaan vertonen? Naar mijn idee ontstaat het door iets en ik geloof niet dat het met drie filmpjes op facebook meteen een hype is.
Er is grondig iets mis als je als kind dit gedrag vertoont.

Wat mij betreft plaatsen ze nog 100 van dit soort filmpjes zodat er nog 100 opgepakt worden.
Ooit helemaal in elkaar geslagen? Zo ja, dan zou je dit niet zeggen.
Mij is het namelijk wel overkomen. Zonder reden. Wachtte op de tram, meisje maakte enorm veel herrie met haar vriendinnen. Ik keek wat geiriteerd want hoorde haar boven mijn muziek uit, en toen had ik de poppetjes aan het dansen, want de eerste klappen, klodders spuug en de karatetrappen kreeg ik in mijn gezicht. En haar vriendinnen? Die deden vrolijk mee. Met zijn 5en tegen mij alleen. Een 10 tal mensen stond er omheen, en NIEMAND die gefilmd heeft, of had ingegrepen. Mensen die niets doen, zijn net zo erg als de mensen die een ander in elkaar slaan. Laffe mensen die bang zijn om in te grijpen terwijl iemand totaal word afgerost.

Meiden zijn niet vervolgd, en waarom? Niemand die getuige was voor mij, en dus ook totaal geen bewijsmateriaal.

Dat soort figuren, horen lekker in een donker hok weggestopt te worden, want ze zullen NOOIT leren om normaal met hun medemensen om te gaan. Een cel heeft inderdaad geen zin, als ze daar weer uitkomen. Laat ze daar maar lekker hun hele leventje eenzaam wegrotten, dat scheelt een hoop problemen in onze maatschappij.

Woedend word ik van dit soort filmpjes. Ben in staat ze persoonlijk op te zoeken. En die klopjachten? Helemaal prima. Laat ze het maar voelen, want de politie doet vrijwel niets. Leren ze het niet van de politie, dan leren ze het wel van de maatschappij. Laat ze maar voelen wat ze een ander aan doen.

Weken leven in angst, omdat je bang bent dat ze je achtervolgen. Bang zijn dat iemand je de weet ik het wat in slaat, omdat je iemand geiriteerd aankijkt. Bang zijn, dat de volgende een mes trekt ipv zn vuisten of voeten gebruikt...

Ik vind het spijtig dat dit jou ook is overkomen maar ik vind het fout als jij een aanname maakt over iets wat jij helemaal niet kan weten.
Jij kent mij helemaal niet! hou het bij jezelf graag.
Jij weet helemaal niets van mijn leven om maar te concluderen dat ik niet het slachtoffer kan zijn van pesterijen.

Ik denk er gewoon anders over maar dat betekend niet dat ik dan niet weten kan en kan voelen wat een slachtoffer voelt van dit soort pesterij.
Want dat weet ik maar al te goed maar ik weet ook de andere kant van dit soort verhalen.
Ik snap boosheid en alle emotie maar al te goed en die mogen ook best wel geuit worden.
Je mag boos zijn om iets wat een ander je aan doet maar dat hoeft in mijn ogen niet geuit worden in nog eens fysiek geweld terug.
Als iedereen dat doet waar eindigen we dan!? en denk je dat het werkelijk de pijn en verdriet gaat helen als je even lekker kan vergelden?
Voor mij is dat antwoord NEE, het maakte bij mij dat ik mij alleen maar ellendiger voelde.
Ik ben tijdens mijn kindertijd heel lang het slachtoffer geweest van pesterij en toen ik een keer van mij afbeet en de jonge dame terug in elkaar timmerde voelde ik mij alleen maar nog slechter.

Geweld met geweld beantwoorden is niet de oplossing!.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:15

@OsMo, mijn bericht was niet zo bedoeld hoor! :) ik ben JAAAAAREN gepest. Dag in, dag uit. Van basisschool tm middelbare school. Kan wel zeggen dat ik iedere dag klappen kreeg.. En in dit soort gevallen, denk ik dat geweld best wel eens de oplossing kan zijn. Een 'foei' bij dit soort mensen is niet genoeg. Een schorsing? Lekker wat vrije tijd.. Het intresseerd dit soort kinderen geen ene hol. Ik ben jaren ongelukkig geweest, en t gaat nu eindelijk wat beter met me. Was dag in, dag uit, bang om gepest of geslagen te worden.. Dus waarom zou je die angst dit soort mensen niet bezorgen. Die jongen zal dubbel en dwars in z'n broek schijten nu het zo speelt in Nederland. Dat meisje, dat komt nog wel.. Meisje uit t eerste filmpje krijgt 100en steunberichten op een dag. Dus waarom zou dat niet goed zijn. Draaien we de rollen gewoon eens om!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:38

Dit is precies wat ik bedoel.. Boosheid, mensen die de daders dingen toe wensen, verhitten reacties, koppelen aan je eigen verleden.

Mensen denk eens na.. Kom op zeg.

Het delen op facebook zo dat ze gepakt worden? :') Wat hilarisch! Wil je dat ze gepakt worden? Dan ga je naar de politie zodra je zo'n filmpje tegen komt. Dát heeft zin, het lukraak delen en haat zaaien maakt je geen haar beter.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:47

Oh wacht, het is natuurlijk véél makkelijker om iemand openbaar aan de schandpaal te nagelen ipv op een volwassen manier aangifte doen tegen iemand. Je zelf verlagen tot het zelfde niveau van een dader, nope het zou mijn keus niet zijn :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:13

Van mij mogen ze zulke jongens (en meiden) juist te grazen nemen, denk je die worden goed gestraft met een taakstrafje? Hou op, mijn taakstraf heb ik met een grote grijns op mijn gezicht uitgevoerd, wat érg was dat. Kreeg nog een leuke rondleiding van mijn 'begeleider'. Heb me kosteloos vermaakt. Ze hadden me beter een slag op mijn gezicht kunnen geven of met een duidelijke foto in de krant kunnen zetten, was meer straf geweest dan een nutteloze taakstraf. Hou op.

Op zulke momenten moet je je, naar mijn mening, wel verlagen tot hun niveau. Zijn mensen die denken dat ze ergens hoog staan en er is maar 1 manier om die mensen van hun grote ego af te krijgen, terug pakken, belachelijk maken, breken. Ergens verdienen die mensen het gewoon om gebroken te worden zodat ze zelf niks meer durven. Walgelijk volk, voor mij hoeven ze niet eens te leven. Je moet je poten thuis houden.

Heb zelf genoeg slagen gekregen zonder reden of door leugens, en heel eerlijk, ik heb jaren niet gedurfd om naar buiten te gaan, niet naar school en niet naar mijn paard, nergens heen. En die wat mij sloegen? Oh, die gingen lekker door met hun leven alsof niks aan de hand was. Het spijt me, het is dat ik me nu niet meer wil verlagen tot dat niveau, maar het liefst...

Ik hoop dat die van de filmpjes gewoon het zelfde terug krijgen als wat ze gedaan hebben door iemand van het zelfde lage niveau. Soort zoekt soort, ik hoop dat ze het nog allemaal terug krijgen, echt.

Ik voel me ook niet geroepen om de filmpjes te delen of er wat aan te doen, maar ik zeg wel dat als ik er bij was geweest ik niet zou hebben gezegd "Jongens hou op met deze onzin".

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:31

Oke, dan verschillen wij van mening :) Héél erg van mening. Ik zou mij namelijk nooit verlagen tot een niveau van iemand waar ik niet mee vergeleken wil worden. Ik blijf het liefst dicht bij mij zelf.

Daanaast ken ik het verhaal achter de filmpjes niet, de situatie niet en was ik er niet bij.. Dus dat maakt ook nog eens dat ik niet kan oordelen, want wie weet wat er aan voor af is gegaan? Of wie weet of de dader bijv een stoornis heeft en nooit geholpen is? Of dat er een trauma in het spel is?

Niemand weet wat.. En mensen oordelen toch. Knap, allemaal helderziend :) Iedereen weet het altijd beter, iedereen weet altijd precies te vertellen hoe slecht ons recht systeem is..

Kom een keertje bij mij op mijn werk, kijken hoe je dan piept! ;) ( mwd'er)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:04

Love ugs fijn dat je er op terug komt. Maar we blijven het oneens.

Wat nu als iemand mij had gefilmd toen ik de jonge dame in elkaar timmerde. Het enige wat je ziet is een meid die een andere meid in elkaar mept.
En ik hield niet op toe zij al op de grond lag en niets terug deed. Op eens was ik een dader van het aanbrengen van fysiek geweld.
Een aantal van jullie had mij ook de dood toegewenst want immers de reden van mijn geweldadige uitspatting zien jullie niet!
De weg vooraf wordt niet gefilmd.
Bij mij zat zoveel woede, zoveel ftustratie dat k in blinde weg aan het schoppen en meppen was.
Zoveel haat ik op zo'n moment in mij had.
Ik dacht dat het opluchtte maar ik voelde mij schuldig en de pijn van de pesterijen was er nog steeds.
Je kunt niet zomaar oordelen als je niet weet wat er zich vooraf heeft afgespeeld.
Ik heb later nog contact gehad met haar en we hebben een open gesprek gehad (ik moet zeggen mijn geloof in Jezus heeft mij hierbij geholpen) en wat bleek.... ze had het enorm zwaar gehad thuis.
Bij haar thuis waren de nodige heftige problemen waarin een kind niet zou moeten opgroeien.
Praat dat het goed? nee natuurlijk niet maar dat was mijn reactie ook niet.

Geweld met geweld beantwoorden lost niets op maar brengt alleen maar meer ellende.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:17

Ik vind dat er geen goede rede of een excuus kan zijn om zoveel geweld te gebruiken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:22

Wat me vooral steekt bij deze filmpjes is de reacties eronder. Het oproepen tot klopjachten, "ik breek zijn benen" "zullen we hem eens hetzelfde laten voelen".. Je ziet een filmpje, je kent de achtergrond niet, hoe kun je erover oordelen?

Voor hetzelfde geld is het een filmpje van een kind dat jarenlang gepest is en nu eindelijk de moed heeft om "terug te slaan". Of een jongen die het opneemt voor zijn zusje. Wie zegt dat de persoon op de grond een heilige is?

Ik kijk het niet, ik deel het niet. Zoveel haat ik de wereld hoef ik niet te zien.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:24

Magrathea schreef:
Wat me vooral steekt bij deze filmpjes is de reacties eronder. Het oproepen tot klopjachten, "ik breek zijn benen" "zullen we hem eens hetzelfde laten voelen".. Je ziet een filmpje, je kent de achtergrond niet, hoe kun je erover oordelen?

Voor hetzelfde geld is het een filmpje van een kind dat jarenlang gepest is en nu eindelijk de moed heeft om "terug te slaan". Of een jongen die het opneemt voor zijn zusje. Wie zegt dat de persoon op de grond een heilige is?

Ik kijk het niet, ik deel het niet. Zoveel haat ik de wereld hoef ik niet te zien.

De jongen in kwestie zit vast op verdenking van poging tot zware mishandeling (waar de poging tot vandaan komt is me even een raadsel, maar goed). Die jongen wordt op het filmpje aangemoedigd door een zestiental jongeren, denk je dat het daadwerkelijk om een jongen gaat die jarenlang gepest is door datzelfde meisje :+? Ik snap je gedachtegang, hoor. Maar ik ben toch bang dat dit een gevalletje stoerdoenerij is.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:29

Nessah schreef:
Oh wacht, het is natuurlijk véél makkelijker om iemand openbaar aan de schandpaal te nagelen ipv op een volwassen manier aangifte doen tegen iemand. Je zelf verlagen tot het zelfde niveau van een dader, nope het zou mijn keus niet zijn :)

Misschien zou het schelen als je wist dat de politie ook daadwerkelijk iets aan zulke zaken zou doen.
Mocht dit mij overkomen zou ik het ook met geweld oplossen, mensen die zich zo achterlijk gedragen als die mensen van de filmpjes kunnen zich niet in anderen verplaatsen, misschien dat het wat makkelijker zou lukken als ze zelf eens weten hoe het voelt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:29

Tja, weet jij veel, misschien maakte het de jongeren in kwestie niet echt uit wie er in elkaar geslagen werd, sensatiezoekers ofzo.

Ik weet 't dus ook niet, maar je kunt onmogelijk oordelen op basis van een filmpje.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:32

Magrathea schreef:
Tja, weet jij veel, misschien maakte het de jongeren in kwestie niet echt uit wie er in elkaar geslagen werd, sensatiezoekers ofzo.

Volgens mij is dat inderdaad vooral de boosdoener, ik ken helaas meer van zulke mensen :n
En al die facebookaandacht is al helemaal geweldig voor ze.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:46

xSlvna schreef:
Van mij mogen ze zulke jongens (en meiden) juist te grazen nemen,

Wat belangrijk is denk ik, wat wil je bereiken?

Wat nu erg veel gebeurt is een escalatie ('jamaar zij, maar dat was omdat hij, die begon, jamaar jij had toen dat gezegd'). Dat begint klein maar wordt met al het 'te grazen nemen' steeds groter en groter tot er slachtoffers vallen en het bij de rechter terecht komt.

Maar ondertussen is er dan al wel maanden of jaren aan rottigheid vooraf aan gegaan. En ondanks dat we heel prima kunnen weten dat die manier niet werkt en alleen maar veel mensen pijn doet, blijven we dat toch volhouden. Vreemd....

Door te proberen om de zaken niet zo op te jutten maak je het voor iedereen veel fijner. Straffen hoeft niet 'heel erg' te zijn, het moet werken.
Dat jij je taakstraf niet hebt ervaren als erge straf kan heel goed. Het doel van een taakstraf is namelijk voor een groot deel ook je er iets van leert. En zelfs dat je als persoon gewaardeerd wordt, zelfs al is je gedrag niet juist.

En soms werkt ook dat niet, maar vaak werkt het toch beter dan mensen heel hard straffen, omdat mensen daar alleen nog maar harder en bozer en vol wraakgevoelens uitkomen.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:04

Ik vind ook de reacties onder de filmpjes bijna lachwekkend!
gewoon net zo oliedom als de daders zelf.. wat ze zo'n jongen toewensen!
In beide filmpjes die ik gezien heb(jonge die meisje onderuit trapt en meisje die meisje door blijft schoppen terwijl ze op de grond ligt) vind ik het overduidelijk dat de mensen die filmen geen gewone toeschouwers zijn maar vrienden van de dader, je hoort vooral bij die meisjes veel gelach. en dan vragen mensen zich af waarom zij niet helpen??? omdat ze bij de dader horen en niet stoer zijn als ze het vechtpartijtje verstoren, niet omdat ze anders zelf klappen zouden krijgen.

tja en of ik het erg vind dat het op internet komt..
Ik denk dat ik het wel goed vind.. daders worden zo makkelijker gepakt. Slachtoffers hebben deze filmpjes zelf niet in handen anders waren ze er wel mee naar de politie gegaan maar aangezien daders of vrienden van daders zo dom zijn om het op youtube te gooien is het natuurlijk hun eigen fout. Ik deel de filmpjes zelf nooit.. waarom? omdat ik denk dat als ik het 10 keer in mijn tijdlijn tegen kom het wel al genoeg gedeeld is!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:12

Magrathea schreef:

Ik weet 't dus ook niet, maar je kunt onmogelijk oordelen op basis van een filmpje.

Oordelen dat wat hij doet ontzettend fout is en dat geen enkele situatie zo'n aanval rechtvaardigt kan anders prima :).

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 02:50

Shadow0 schreef:
xSlvna schreef:
Van mij mogen ze zulke jongens (en meiden) juist te grazen nemen,

Wat belangrijk is denk ik, wat wil je bereiken?
.

Als je zo iets laags doet ga je het niet 1 2 3 beseffen met een taakstraf. Een taakstraf maakt van jou (nee niet JIJ maar de dader) als achterlijke niet opeens een lieve jongen/meid. Mensen waarbij een taakstraf helpt die doen zo een onzin meestal niet.

Kinderen die zo iets doen voelen zich gewoon te stoer, maakt niet uit wat de achterliggende reden is (tenzij het "slachtoffer" eigenlijk de dader was, maar dat is vaak ook niet zo). Mentaal breken zo iemand, als ze zich zo stoer en hoog voelen... kan er niks aan doen, van mij mag dat asociale volk sowieso van de aardbol verdwijnen, gajes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:23

Ik vind dat de instanties zich moeten gaan richten op het gehele gezin van de dader.
Dit zou van uit de rechter zo opgelegd moeten worden.
Wat gebeurd er in zo'n gezin dat een kind/puber zo extreem gedrag vertoont?
Het mooist zou zijn dat het slachtoffer hier bij betrokken wordt zodat de dader echt bewust wordt van wat hij aanricht.

Wie heeft de programma's van Kas wel gezien?
Daar zie je om wat voor jongeren het vaak gaat.
Het is ontzettend moeilijk voor een slachtoffer om zo te kijken maar het helpt soms wel om te begrijpen hoe het zover kon komen.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:54

hanny_jelke schreef:
ik wordt er zwak ziek en misselijk van.
mijn kinderen zijn nu nog jong, maar je gaat vrezen voor hun.
ook hun worden groot, en wat als hun er slachtoffer van worden, of dader?

je moet er als ouders zijnde toch niet aan denken dat je kind bij zo iets zinloos betrokken raakt

Daarom gaat mijn kind, wanneer ze er oud genoeg voor is, op een vechtsport zodat ze zichzelf kan verdedigen. Ik hoop binnenkort te kunnen beginnen..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:55

OsMo schreef:
Ik vind dat de instanties zich moeten gaan richten op het gehele gezin van de dader.
Dit zou van uit de rechter zo opgelegd moeten worden.
Wat gebeurd er in zo'n gezin dat een kind/puber zo extreem gedrag vertoont?
Het mooist zou zijn dat het slachtoffer hier bij betrokken wordt zodat de dader echt bewust wordt van wat hij aanricht.

Wie heeft de programma's van Kas wel gezien?
Daar zie je om wat voor jongeren het vaak gaat.
Het is ontzettend moeilijk voor een slachtoffer om zo te kijken maar het helpt soms wel om te begrijpen hoe het zover kon komen.

volgens mij gebeurt dit wel al.. kan me vergissen maar ik dacht dat zulke jongeren vaak ook bij Bureau Jeugdzorg terecht komen, waar de ouders dus ook bij betrokken worden. ik denk dat er dan ook snel genoeg iets aan het licht komt mocht het binnen een gezin niet lekker lopen. Maar ik ben het wel eens met je gedachten gang en misschien als dit al gebeurd zoals ik denk dan zou het misschien nog intensiever mogen.