Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Magrathea schreef:Ik ben het niet eens met dat biologisch per definitie niet diervriendelijk is. Kijkt eens naar deze site:
http://beterleven.dierenbescherming.nl/ ... tAod9y8AlQ
Mocht je toch vlees in de supermarkt willen kopen, dan kun je hier ook op letten. "Biologisch" vind ik altijd een rare term en heeft imo niet veel te maken met dieren, ik heb het liever over "diervriendelijk" (al kun je je afvragen hoe diervriendelijk het is om een dier dood te maken)
Maar goed, bekijk die sterren even en vraag je af of dat genoeg voor jou is. Bedenk je dat er ook een aantal zaken niet in verpakt zitten (de manier van slachten bijvoorbeeld al is dat redelijk gangbaar hetzelfde in Nederland) maar wel zaken als de duur van het vervoer naar het slachthuis.
Kortom: blijf kritisch, laat je niks wijsmaken en als het je allemaal teveel wordt kun je altijd nog vegetariër worden, daar is niks mis mee

Marley schreef:Ik zou toch zo graag zoiets bij mij om de hoek willen hebben![]()
Of zelf het geld, huis+ruimte en tijd willen hebben om het zelf te doen hihi
) 
Nayomie schreef:Wat ik heb geleerd, is dat biologisch niet per direct zegt dat ze buiten lopen ed. Biologisch houdt in dat ze niet volgespoten zijn met medicijnen.
C_arola schreef:Thesserd schreef:Oeh die http://www.schotsehooglanders.nl ziet er ook goed uit en lijkt ook enigszins betaalbaar. Pure Graze vind ik zelf wel erg duur. 500 gr kipfilet bijv. kost wel het dubbele van waar je het op de markt bij een poulier voor haalt
Biologische kip is erg duur waardoor ik het bijna niet eet maar persoonlijk betaal ik liever veel meer voor goed biologische kip dan voor de plofkip ala 5,- per kg.
Thesserd schreef:Eens, maar dan zou ik het bijna nog helemaal niet eten dan elke keer voor 11 euro 500 gr kip eten haha. Of lokaal eens gaan kijken
kooldioxide ect.
melissapupa schreef:mijn vader zit in de vlees industrie.
er wordt veel gerommeld met vlees maar dat weten jullie al![]()
biologisch vlees in ongezond, varkens lopen buiten scharrelen al de vieze stoffen van de grond en wij eten die weer opkooldioxide ect.
zolang je niet weet wat je eet is er niks aan de hand, maar als je het weet........