Een zwart stipje op de muur....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Een zwart stipje op de muur....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:49

Een angst is volgens mij niet rationeel, in elk geval deze niet. Bij mij niet. Maar is er wel, en vrij heftig, ik raak echt, echt in paniek als ik een spin zie of denk te zien. Ik weet dat ze niet gevaarlijk zijn (althans, hier in Nederland niet), dat ze ook heel nuttig werk doen (insecten opruimen) en ze zullen best heel mooi zijn. Maar toch moet ik ze niet in mijn omgeving hebben tenzij ze met alle 8 de poten omhooggekruld liggen en bij voorkeur platter dan een dubbeltje zijn. (en ook in die toestand heb ik ze liever niet in mijn buurt).

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:55

kijk ik begrijp dat je zon angst kunt hebben. ook al weet je dat ze niet gevaarlijk zijn. dat is wel met meer enge dingen.
maar sommige meiden stellen zich zo aan. Niet banketstaaf bedoeld mensen! maar ik snap het gewoon niet omdat ik zelf niet bang ben.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:56

Hoe doen jullie het dan in de stal bij het paard.Bij ons in de stal zitten hele grote.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:58

Ik ben ook als de dood voor spinnen... Maar ik durf nu zelf spinnen te doden met een wc papiertje.. Maar dan moet je wel 1-5 mm zijn, anders durf ik het niet meer :')

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:01

Op zo'n moment dat er een spin heel dicht bij me zit kan ik ook niet rationeel denken. Wat ik meestal doe als ik alleen ben is een beler of iets pakken zomder spin uit het oog te verliezen en dan de spin daarmee vangen en vasttapen aan de plek waar ik hem gevangen heb. Heb een keer meegemaalt dat ik er zo'n papiertje onder deed en hem buiten.wilde zetten maar dat liep niet goed af en de spin kroop mn arm op. Heb met tranen in mn ogen daar gestaan toen en sindsdien tape ik het bekertje eerst vast. En pas na een week of twee dhrf ik dan met een papiertje en het bekertje de spin buiten te zetten.
Moer wel zeggen dat op het moment dat anderen erbij zijn ik mezelf nog meer opfok. Of dat we elkaar opfokken. :/

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:02

Britta31 schreef:
Hoe doen jullie het dan in de stal bij het paard.Bij ons in de stal zitten hele grote.

ja dat vraag ik me dan ook af.

ik durf ze btw niet te pletten in een zakdoekje ofzo. bah, nee. bij geen een insect.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:06

Je kan ook een grote handdoek nemen.En handdoek met spin buiten zetten of gooien.De spin zoekt zijn plekje wel weer.Paar uur later handdoek ophalen.

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:09

Britta31 schreef:
Je kan ook een grote handdoek nemen.En handdoek met spin buiten zetten of gooien.De spin zoekt zijn plekje wel weer.Paar uur later handdoek ophalen.

Oh dat is ook slim! Maar loopt de spin dan niet over de handdoek naar je hand toe??

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:14

Aria_zz schreef:
Daydream, serieus? :') komop, dat is echt heel erg zielig :(:)

Jep, serieus. Nu kan ik er wel om lachen, toen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:15

Iek! Bah, dat filmpje met al die babyspinnetjes! Waarom heb ik dit topic ook alweer aangeklikt?
Dagdag nachtrust. -O-

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:16

Zeeuwtje68 schreef:
Konstantine schreef:
Ik heb ooit gelezen dat een buiten gezette huisspin alles doet om terug binnen te komen... Dus ik maak ze gewoon lekker dood. :')

MIsschien omdat zijn partner nog binnen zit, en er graag weer naar toe wil :)

Nee, omdat het zijn habitat gewoon niet is. Zie het als een zoetwatervis in zout water gooien. (Al is die vergelijking niet 100% omdat die vis dan vrij snel dood zou gaan geloof ik, maar 't gaat om het idee). Of een vogel dat zijn nest maakt in rotsholtes die je in een boom neerzet en je verwacht dat hij daar zijn nest dan wel maakt. Ik geloof zelfs dat heel veel huisspinnen gewoon sterven als ze buiten gedropt worden en niet ergens een nieuw plekje in huis of in een gebouw kunnen vinden. Die overleven voor zover ik weet gewoon niet. Het is dus nog maar de vraag of al de dierenredders die het beest zo humaan buiten zwieren, ook effectief een reddingsactie hebben ondernomen :')

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:17

Oef, nee, geen handdoek :') Sowieso denk ik dat ze uiteindelijk op mn hand ga kruipen. :+ En als ik dan al de handdoek buiten gooi en ik zie niet meteen een spin, dan ben ik al niet meer zeker of ze nog wel in die handdoek zat _O-

Ik zuig ze hier ook op. Of ik klop ze dood. Meestal, die grote joekels, gaan de stofzuiger in, en geloof me, die blijven niet leven (tenminste, als je de hoogste stand opzet). Wij hadden zo'n doorzichtige stofbak en je zag hem daar liggen, dood :+
Maar als je niet zeker bent, kan je gewoon wat gaan stofzuigen, moest de spin niet dood zijn, dan gaat ie wel dood als je veel vuil opzuigt haha :P

Maar pff, ik had het topic beter ook niet aangeklikt xD Nu heb ik overal jeuk :=
Dat filmpje van die doodgeplette spin met baby's, bah!!! Gelukkig nog nooit meegemaakt :oo

AmyxDomino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:17

Ik pak altijd een glas en een papiertje, zet het glas er snel overheen, schuif het papiertje eronder en hij zit gevangen! Dan laat ik hem rustig buiten staan totdat iemand hem vrij wil laten uit angst dat ie anders op me springt :')

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:19

Hier kruipen ze ook in de was he
dus ik vrolijk de was opvouwen en daar is er weer 1 tje
Had een keer dat er 1 in me trui zat en dat was echt een grote. lol
Gelukkig deed ik die eerst binnenste buiten, anders had ik hem waarschijnlijk met trui en al over me hoofd getrokken omg moet er niet aan denken, ding was echt super dik en groot...
heb de trui maar naar buiten gegooid en later goed uitgeschud...

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:19

t Zou nog wat worden als ik nu nachtmerries krijg over spinnen na t kijken van al die filmpjes :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:20

He bah, ik vind dat verhaal van Zeeuwtje anders ook niet heel erg gezellig. :+

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:25

Dan zal ik maar niet vertellen dat er met die hitte een stuk of 20 waren verdronken in de waterbak van de paarden, denk dat ze het ook warm hadden haha.
Heb meteen de waterbak maar verschoond
Woon hier midden in de polder, en kom regelmatig spinnen tegen.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:27

Geryon schreef:
Spinnen moetje niet opzuigen! Die komen er gewoon weer uit heb ik 100x gehoord.. =

Dat is een fabeltje. De klap overleven ze niet, spinnen zijn best kwetsbaar.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:38

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:56

Ben ik de enige die een spin cute vind :o ik heb een hooiwagen boven me bed hij heet Joris haha

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 01:35

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 02:49

Bah, ik werd net wakker door.. Jawel een spin.
Die liep al 'gezellig' over mijn kussen en haar. Ik had 'm niet door totdat ie ineens over mijn voorhoofd heen liep..
Ik ben dus maar even naar een andere kamer gegaan om te slapen..

irma1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 03:11

Ik moet naar de wc.. maar laat maar -O- ik weet dat er een paar in de hal zitten..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 03:34

Joh, wij zuigen ze op en zetten de stofzuiger dan buiten. Van doodslaan krijg je vlekken en deo + vuur is net wat te riscant, vermoorden met haarlak vind ik ook niet zo geslaagd.

Voor bepaalde spinnen (hooiwagens, kleine spinnen of gewoon oké uitziende spinnen) ben ik niet bang, die amuseren zich maar waar ze zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:43

Ik vind die trilspinnen altijd zo grappig :')

Ze zitten vaak in onze kelder, en als je ze daan aanraakt....

Hooiwagens vind ik ook niet eng. Er woonde er bij mij een keer één onder mijn bed, en die heb ik Arie genoemd. Hij heeft er echt heel lang gezeten.

Foto:

Afbeelding

Afbeelding