Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dark_moon schreef:Andere mensen zeggen vaak dat ik een stil water ben en wil daar uitkomen. Plus dat mijn ex precies mijn interesses had.. maar dat word helaas niks meer al hoop ik er wel een tegen te komen die op mijn ex lijkt.. if i could turn time..
ilaan schreef:Ik denk dat het beter werkt als je bijvoorbeeld op een sport gaat, bij een club oid. Dan houd je jezelf niet klein maar groei je ook. Je jeugd ga je nooit meer terugkrijgen en daar zul je je bij neer moeten leggen. Maar je kunt niet altijd in een bubbel zitten bij een gezin. Een gezin is een groepje wat erg goed werkt op de manier waarop die is. Als daar iemand bijkomt veranderd ook voor dat gezin de hele dynamiek en gewoontes. Daarbij is bij een gezin gaan wonen ook nog eens vrij kostbaar. Want je maakt dan gebruik van hun huis, hun eten, hun wasmachine etc.
Ook denk ik dat je dan alsnog weinig sociale skills op gaat doen aangezien je dan nog altijd in de bescherming van een gezin zit en niet leert om zélf dat contact te leggen met vreemden. Want zodra je weg zou gaan bij dat gezin verval je zo weer.
Nee het beste is om gewoon zelf erop uit te gaan, je ergens in te schrijven en zo nieuwe mensen te leren kennen. Maar in een gezin is imo teveel bescherming en maak je het jezelf alleen maar makkelijk. Of nouja, bij ons in huis zou je het alles behalve makkelijk hebben![]()
Denk niet dat dit je oplossing is.
dark_moon schreef:ilaan schreef:Ik denk dat het beter werkt als je bijvoorbeeld op een sport gaat, bij een club oid. Dan houd je jezelf niet klein maar groei je ook. Je jeugd ga je nooit meer terugkrijgen en daar zul je je bij neer moeten leggen. Maar je kunt niet altijd in een bubbel zitten bij een gezin. Een gezin is een groepje wat erg goed werkt op de manier waarop die is. Als daar iemand bijkomt veranderd ook voor dat gezin de hele dynamiek en gewoontes. Daarbij is bij een gezin gaan wonen ook nog eens vrij kostbaar. Want je maakt dan gebruik van hun huis, hun eten, hun wasmachine etc.
Ook denk ik dat je dan alsnog weinig sociale skills op gaat doen aangezien je dan nog altijd in de bescherming van een gezin zit en niet leert om zélf dat contact te leggen met vreemden. Want zodra je weg zou gaan bij dat gezin verval je zo weer.
Nee het beste is om gewoon zelf erop uit te gaan, je ergens in te schrijven en zo nieuwe mensen te leren kennen. Maar in een gezin is imo teveel bescherming en maak je het jezelf alleen maar makkelijk. Of nouja, bij ons in huis zou je het alles behalve makkelijk hebben![]()
Denk niet dat dit je oplossing is.
Haha waarom zou ik het bij jullie in huis alles behalve makkelijk hebben lol
Bovendien zijn dat vaak hele leuke gezellige mensen. Bij mijn vereniging wel in ieder geval
ilaan schreef:Bizzybijtje schreef:Ik kan theater(sport) aanraden. Dat helpt echt als je moeite hebt met jezelf te uitenBovendien zijn dat vaak hele leuke gezellige mensen. Bij mijn vereniging wel in ieder geval
Ben ik het mee eens. Fijne, vaak makkelijke mensen en het is ook nog eens hartstikke leuk!
) maar bij impro is het juist gelijk losgaan en reageren. Daardoor word je daar makkelijker in en krijg je meer zelfvertrouwen. De eerste lessen vond ik het vreselijk eng want "wat als ik het fout doe en ze me raar vinden?". Maar dat gevoel verdween als sneeuw voor de zon,
dark_moon schreef:ja klopt maar om een voorbeeld te geven bij ons thuis bijv. nooit mtv aangestaan en dus mis je een hoop muziekkennis.. gtst nooit gevolgd e.d.
Kijk om met 40 nog in een pleeggezin te zitten ben ik niet het type voor maar een jaar zou wel goed zijn om wat losser te komen..

dus waarom zou dat een verplichting voor je zijn? Jij weet vast een hoop dingen over onderwerpen waar jij in thuis bent, waar die anderen dan weer geen kaas van hebben gegeten. Zoals met een vrachtwagen omgaan, knap! Doe ik je niet na.
dat is muziek waar ik van hou, en daar ben ik niet "minder" om.

Zwerte schreef:Even een hele brutale vraag: is het je ex die jou heeft gezegd dat je losser moet worden en meer zou moeten weten van muziek en makeup etc?
Het is heel duidelijk dat je nog veel te veel aan hem vasthoud namelijk en ik vermoed zo dat dit dus dingen zijn die hij heeft aangegeven en dat je het daarom wil veranderen. Dat is vreselijk verkeerd om te doen, je moet nooit jezelf veranderen omdat een ander je dan leuker zou vinden! Jij bent jezelf en je komt vanzelf iemand tegen die jou wil om wie jij bent! Maar eerst moet je leren dat je geen half mens bent, maar een heel persoon. Ook zonder partner! Een partner kan de kers op je taart worden, maar de taart bak je zelf!
Probeer ook om je zoektocht naar jezelf (wat het hopelijk is, en geen poging om hem terug te krijgen) niet te beperken tot een jaar. Je weet gewoon niet hoe lang je nodig hebt, dat kan zo langer duren dan je van tevoren verwacht. En een jaar is echt zo voorbij.
Ik denk dat je niet een gezin nodig hebt, maar vrienden, clubjes, evt een soort coach/maatschappelijk werker/maatje/etc. Hoe zie je het voor je dat je losser kan worden in een gezin waar jij een totale vreemde bent? Ik krijg de indruk dat je een erg romantisch beeld hebt bij een gezin: acceptatie, gezelligheid, meer kunnen leren....ik kan je zeggen dat er weinig gezinnen echt zo ideaal zijn. Als je dat gemist hebt, kan je dat jammergenoeg niet inhalen in een ander gezin. Was dat maar waar, dan ging ik direct op zoek.
Zou je nog iets meer kunnen uitleggen wat je aan algemene ontwikkeling zou missen? Ik vind muziek/mtv en makeup daar namelijk echt niet onder vallen. Dat is zo smaakgevoelig en persoonlijk, je moet gewoon uitvinden waar jij van houd en thats it. Sowieso koppel ik algemene kennis niet aan wonen in een gezin, maar meer aan al het andere sociale contact daarbuiten en je eigen wens tot ontwikkeling. Niemand houd je toch tegen om je meer te verdiepen in zaken waar jij meer vanaf wil weten?
tamary schreef:"Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen" (~ Loesje)
Je bent veel teveel bezig met wat andere mensen van je denken ipv met wat en wie jij bent. GTST is inderdaad tijdverspilling, make-up kan je voor kiezen, maar zonder leven is geen enkel probleem (en hogst waarschijnlijk beter voor je huid ook). Gooi die beautytijdschriften bij het oud papier, want daar wordt je niet gelukkig of zelfverzekerd van (is ook niet hun bedoeling, want dan koop je de producten niet die je voorspiegelen dat je het dan wel wordt). Zet het hele maatschappelijke beeld van hoe je je leven moet leiden aan de kant en maak je eigen keuzes. Man, kindjes en hondje is dan wel het "normale beeld", maar dat zegt niks over wat jouw past.
Voel je je alleen omdat je aan alle kanten verteld is/wordt dat 40+ uur werken, 2-3 avonden/week uitgaan/sociale dingen doen hoort of mis je het werkelijk vanuit jezelf?
Als vrachtwagen chauffeur ben je inderdaad veel alleen bezig. Kan/mag je van de baas nog de oude 27MC (bakkie) hebben? Contacten zat mogelijk onderweg daarmee. Zit van alles op aan mensen en met vaak meer diepgang dan de GTST fans.
Verder voor de algemene ontwikkeling : het internet kan je zien als 1 giga bibliotheek. Youtube heeft ook heel veel docu's over van alles en nogwat. Veel BBC programma's staan er o.a. op en daar ben je echt wel even zoet mee.