gezin gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Re: gezin gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:08

Heb je vriendinnen om mee uit te gaan?

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 20:09

Ja dat wel.. maar soms vind ik ze niet helemaal bij me passen..

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:09

Ik denk dat het beter werkt als je bijvoorbeeld op een sport gaat, bij een club oid. Dan houd je jezelf niet klein maar groei je ook. Je jeugd ga je nooit meer terugkrijgen en daar zul je je bij neer moeten leggen. Maar je kunt niet altijd in een bubbel zitten bij een gezin. Een gezin is een groepje wat erg goed werkt op de manier waarop die is. Als daar iemand bijkomt veranderd ook voor dat gezin de hele dynamiek en gewoontes. Daarbij is bij een gezin gaan wonen ook nog eens vrij kostbaar. Want je maakt dan gebruik van hun huis, hun eten, hun wasmachine etc.

Ook denk ik dat je dan alsnog weinig sociale skills op gaat doen aangezien je dan nog altijd in de bescherming van een gezin zit en niet leert om zélf dat contact te leggen met vreemden. Want zodra je weg zou gaan bij dat gezin verval je zo weer.

Nee het beste is om gewoon zelf erop uit te gaan, je ergens in te schrijven en zo nieuwe mensen te leren kennen. Maar in een gezin is imo teveel bescherming en maak je het jezelf alleen maar makkelijk. Of nouja, bij ons in huis zou je het alles behalve makkelijk hebben :=

Denk niet dat dit je oplossing is.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:14

dark_moon schreef:
Andere mensen zeggen vaak dat ik een stil water ben en wil daar uitkomen. Plus dat mijn ex precies mijn interesses had.. maar dat word helaas niks meer al hoop ik er wel een tegen te komen die op mijn ex lijkt.. if i could turn time..

Ik denk dat het al een heel begin is om te stoppen met over je ex door te gaan. Hij is je ex, dus het is klaar, verder zou 27 een leeftijd moeten zijn waarop je jezelf gewoon in orde zou moeten kunnen houden.. Als ik jou was zou ik iemand zoeken om gewoon eens te gaan praten, een pedagogisch medewerker, dus niet op zoek naar een "familie."
Ga jezelf eerst maar eens uit de knoop werken, dan zul je zien dat het al veel beter (blijft) gaan..

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 20:14

ilaan schreef:
Ik denk dat het beter werkt als je bijvoorbeeld op een sport gaat, bij een club oid. Dan houd je jezelf niet klein maar groei je ook. Je jeugd ga je nooit meer terugkrijgen en daar zul je je bij neer moeten leggen. Maar je kunt niet altijd in een bubbel zitten bij een gezin. Een gezin is een groepje wat erg goed werkt op de manier waarop die is. Als daar iemand bijkomt veranderd ook voor dat gezin de hele dynamiek en gewoontes. Daarbij is bij een gezin gaan wonen ook nog eens vrij kostbaar. Want je maakt dan gebruik van hun huis, hun eten, hun wasmachine etc.

Ook denk ik dat je dan alsnog weinig sociale skills op gaat doen aangezien je dan nog altijd in de bescherming van een gezin zit en niet leert om zélf dat contact te leggen met vreemden. Want zodra je weg zou gaan bij dat gezin verval je zo weer.

Nee het beste is om gewoon zelf erop uit te gaan, je ergens in te schrijven en zo nieuwe mensen te leren kennen. Maar in een gezin is imo teveel bescherming en maak je het jezelf alleen maar makkelijk. Of nouja, bij ons in huis zou je het alles behalve makkelijk hebben :=

Haha waarom zou ik het bij jullie in huis alles behalve makkelijk hebben lol

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:18

dark_moon schreef:
ilaan schreef:

Haha waarom zou ik het bij jullie in huis alles behalve makkelijk hebben lol

Omdat mijn moeder niet de makkelijkste is. En al helemaal niet met mensen die een beschermende bubbel willen. Plus allemaal chauffeur en mijn zusje en ik genoeg vrienden dus er is praktisch nooit iemand thuis haha. Dan heb je er nog niets aan. Ook stelt mijn moeder wel hoge verwachtingen aan de mensen in huis en als dat niet gebeurd, tja dan krijg je dat duidelijk te horen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:25

Ik kan theater(sport) aanraden. Dat helpt echt als je moeite hebt met jezelf te uiten :) Bovendien zijn dat vaak hele leuke gezellige mensen. Bij mijn vereniging wel in ieder geval :D

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:35

Bizzybijtje schreef:
Ik kan theater(sport) aanraden. Dat helpt echt als je moeite hebt met jezelf te uiten :) Bovendien zijn dat vaak hele leuke gezellige mensen. Bij mijn vereniging wel in ieder geval :D

Ben ik het mee eens. Fijne, vaak makkelijke mensen en het is ook nog eens hartstikke leuk!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:46

Even een hele brutale vraag: is het je ex die jou heeft gezegd dat je losser moet worden en meer zou moeten weten van muziek en makeup etc?
Het is heel duidelijk dat je nog veel te veel aan hem vasthoud namelijk en ik vermoed zo dat dit dus dingen zijn die hij heeft aangegeven en dat je het daarom wil veranderen. Dat is vreselijk verkeerd om te doen, je moet nooit jezelf veranderen omdat een ander je dan leuker zou vinden! Jij bent jezelf en je komt vanzelf iemand tegen die jou wil om wie jij bent! Maar eerst moet je leren dat je geen half mens bent, maar een heel persoon. Ook zonder partner! Een partner kan de kers op je taart worden, maar de taart bak je zelf!

Probeer ook om je zoektocht naar jezelf (wat het hopelijk is, en geen poging om hem terug te krijgen) niet te beperken tot een jaar. Je weet gewoon niet hoe lang je nodig hebt, dat kan zo langer duren dan je van tevoren verwacht. En een jaar is echt zo voorbij.

Ik denk dat je niet een gezin nodig hebt, maar vrienden, clubjes, evt een soort coach/maatschappelijk werker/maatje/etc. Hoe zie je het voor je dat je losser kan worden in een gezin waar jij een totale vreemde bent? Ik krijg de indruk dat je een erg romantisch beeld hebt bij een gezin: acceptatie, gezelligheid, meer kunnen leren....ik kan je zeggen dat er weinig gezinnen echt zo ideaal zijn. Als je dat gemist hebt, kan je dat jammergenoeg niet inhalen in een ander gezin. Was dat maar waar, dan ging ik direct op zoek.

Zou je nog iets meer kunnen uitleggen wat je aan algemene ontwikkeling zou missen? Ik vind muziek/mtv en makeup daar namelijk echt niet onder vallen. Dat is zo smaakgevoelig en persoonlijk, je moet gewoon uitvinden waar jij van houd en thats it. Sowieso koppel ik algemene kennis niet aan wonen in een gezin, maar meer aan al het andere sociale contact daarbuiten en je eigen wens tot ontwikkeling. Niemand houd je toch tegen om je meer te verdiepen in zaken waar jij meer vanaf wil weten?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:51

Ik weet wel een gezin in Amerika :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:56

ilaan schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ben ik het mee eens. Fijne, vaak makkelijke mensen en het is ook nog eens hartstikke leuk!

Precies! Ik doe sinds enkele maanden aan improvisatie en merk dat ik veel losser geworden ben. Het punt is namelijk: alles mag en niets moet. Fouten kun je niet maken. Ik ben erg gesloten (je zou het misschien niet zeggen als je me enkel via bokt "kent" :)) ) maar bij impro is het juist gelijk losgaan en reageren. Daardoor word je daar makkelijker in en krijg je meer zelfvertrouwen. De eerste lessen vond ik het vreselijk eng want "wat als ik het fout doe en ze me raar vinden?". Maar dat gevoel verdween als sneeuw voor de zon, ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:33

"Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen" (~ Loesje)

Je bent veel teveel bezig met wat andere mensen van je denken ipv met wat en wie jij bent. GTST is inderdaad tijdverspilling, make-up kan je voor kiezen, maar zonder leven is geen enkel probleem (en hogst waarschijnlijk beter voor je huid ook). Gooi die beautytijdschriften bij het oud papier, want daar wordt je niet gelukkig of zelfverzekerd van (is ook niet hun bedoeling, want dan koop je de producten niet die je voorspiegelen dat je het dan wel wordt). Zet het hele maatschappelijke beeld van hoe je je leven moet leiden aan de kant en maak je eigen keuzes. Man, kindjes en hondje is dan wel het "normale beeld", maar dat zegt niks over wat jouw past.

Voel je je alleen omdat je aan alle kanten verteld is/wordt dat 40+ uur werken, 2-3 avonden/week uitgaan/sociale dingen doen hoort of mis je het werkelijk vanuit jezelf?

Als vrachtwagen chauffeur ben je inderdaad veel alleen bezig. Kan/mag je van de baas nog de oude 27MC (bakkie) hebben? Contacten zat mogelijk onderweg daarmee. Zit van alles op aan mensen en met vaak meer diepgang dan de GTST fans.

Verder voor de algemene ontwikkeling : het internet kan je zien als 1 giga bibliotheek. Youtube heeft ook heel veel docu's over van alles en nogwat. Veel BBC programma's staan er o.a. op en daar ben je echt wel even zoet mee.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:18

Je inschrijven op een datingsite? Misschien vergeet je dan sneller je ex. Lijkt me vreselijk als hij helemaal je type was en niet meer verder wilde, hopelijk vind je weer iemand die goed bij je past :(:)

Denk dat je te oud bent voor een gezin, die hebben liever kinderen onder de 20.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:32

Als we het toch over beautyblogs hebben.. Veracamilla en Beautylab zijn ook erg leuk en daar kun je
ook zeker veel van leren op make up gebied! Ik kijk er dagelijks met plezier op!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:38

dark_moon schreef:
ja klopt maar om een voorbeeld te geven bij ons thuis bijv. nooit mtv aangestaan en dus mis je een hoop muziekkennis.. gtst nooit gevolgd e.d.
Kijk om met 40 nog in een pleeggezin te zitten ben ik niet het type voor maar een jaar zou wel goed zijn om wat losser te komen..

Zat gezonde vlotte mensen die daar geen kennis van hebben hoor!
GTST kan aan m'n reet roesten!
Eten.. Koop een kookboek of ga cursussen volgen..
Make-up idem dito.

http://www.nieuwemensenlerenkennen.nl is wel wat voor je!

Lekker de hort op.

Wees jezelf!
Zoek gewoon wat JIJ leuk vind.
Ook als dat met pizza zonder make-up en nooit van je leven GTST is als n stil star muisje ;)

Maar.. Je wilt dus veranderen..
Bewustzijn is stap 1.
Dus die stap heb je al genomen.
Leef je nu uit zou ik zeggen..
Sport..
Theater..
Nieuwe mensen..
Boeken lezen..
Spotify doorbladeren..
Blogs bekijken..

De wereld ligt aan je voeten.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:44

Ten eerste, wat super stoer dat je dit zo op internet durft te zetten! Echt heel veel respect voor dit!

Hulp zoeken is sowieso een goede eerste stap. Ik heb zelf bij een psycholoog gelopen omdat ik een trauma heb opgelopen, ben er nog niet helemaal van af maar ik loop niet meer bij de psycholoog. Na drie keer gaan was het bij mij weg. Maar omdat er weer dingen zijn gebeurd merk ik aan mezelf dat ik weer wat banger ben, vooral 's avonds. Bij een psycholoog kan je je ei kwijt, even praten en je problemen proberen op te lossen. Mij heeft het praten heel erg geholpen. Gewoon omdat er eindelijk iemand is die een luisterend oor biedt.

Het is trouwens altijd goed om lotgenoten te zoeken en er mee te praten.

Als je in de buurt woonde had je bij mij kunnen komen wonen. Zeker als ik nog op kamers zat in Dronten, was misschien ook niet heel ver van Utrecht/Gelderland. :)

Ik hoop dat je eruit komt, als je wilt praten, ik sta open. Je kan mij altijd een pb'tje sturen. :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 00:05

Qua "opvoeding" snap ik niet helemaal waarom je bij een gezin in zou willen trekken..
Om n aantal dingen aan te halen;
Films; genoeg lijstjes te vinden op het net met "echte filmklassiekers die je móet zien"
Eten; veel mensen hebben dit hunzelf aangeleerd, ik ken zelfs zat mensen die alleen maar dingen eten met een gebruiksaanwijzing op een pakje
Makeup; ook hierin denk ik dat t overgrote deel dit zichzelf aanleert, kijk eens een filmpje, probeer eens wat..

Kortom; probeer niet bang te zijn dat je "...." "fout doet", voor alles en iedereen is er een eerste keer.. Zoek n hobby in de buurt om socialer te worden (of dwing jezelf eens om n x aantal onbekenden aan te spreken) oefening baart kunst! Enne, gelukkig bestaat google nog :D

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 01:25

Ik weet ook niets van dingen af waar mensen van mijn leeftijd (22) wel van horen te weten, en ik ben er niet minder leuk om :+ dus waarom zou dat een verplichting voor je zijn? Jij weet vast een hoop dingen over onderwerpen waar jij in thuis bent, waar die anderen dan weer geen kaas van hebben gegeten. Zoals met een vrachtwagen omgaan, knap! Doe ik je niet na.

Ik kan zelf amper het verschil zien tussen Nicki Minaj en Miley Cyrus (ik heb er in de eerste plaats al enkel iets van gehoord via posts op Facebook die vrienden van me hebben geliked, anders zou ik niet eens weten dat ze bestaan!) maar aan de andere kant kan ik je dan weer alles vertellen over het leven van Freddie Mercury en weet ik het lievelingseten van Thom Yorke :') dat is muziek waar ik van hou, en daar ben ik niet "minder" om.

Mijn make-up creaties gaan niet verder dan mascara op mijn wimpers, maar ik kan wel een zwak kitten van een week oud in leven houden door een voederbuis rechtstreeks via de slokdarm in de maag te steken en ik slaag erin om de meest moeilijke katten pilletjes door hun strot te douwen :Y)

Ik kwam vroeger als een zwaar sociaal onaangepaste Sheldon Cooper over op iedereen, intussen ben ik nog net niet afgestudeerd als psycholoog (incl. praktijk!), terwijl iedereen me altijd heeft verteld dat met mensen omgaan nou net hetgene was wat ik niet moest doen :')

En dat maakt mensen uniek en interessant. Krik je gevoel van eigenwaarde op. Wees trots op je (misschien aparte) persoonlijkheid en geloof in jezelf!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:16

Kun je niet ook naar boktmeetings gaan? (of andere meetings met nieuwe mensen) daar komen vaak ook nog eens leuke vriendschappen uit en het is ook een erg goede oefening voor jezelf.
Ik heb er zelf ook altijd moeite mee, maar het is goed om jezelf zo af en toe eens uit te dagen! Misschien vind je het leuk om eens samen een film te kijken o.i.d. sta ik ook altijd voor open, als ik daar iemand mee kan helpen :D

Verder zijn er inderdaad ook cursussen die misschien bij je aansluiten. Daar kun je eventueel op zoeken, misschien via een maatschappelijk werkster?
Of een sportvereniging, en zo kom je ook in contact met mensen, waar je eventueel een paar keer over de vloer kunt komen!

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:36

je zegt dat je nu een eigen woning hebt en bij een gezin zou willen.
je kan ook een kamer huren bij mensen thuis zeg maar.
als je nu een eigen huis hebt weet niet of het koop of huur is, dan zou dit een optie kunnen zijn.
Wij verhuren bijv. onze zolderkamer aan studenten (kan ook andere mensen zijn) en er zitten ook bij die soort van dezelfde reden als jou opgegeven.
Als je op jezelf woont ben je maar alleen, hier bij ons hebben ze hun eigen plek, kunnen ze doen en laten wat ze willen, hebben ze hun eigen huishouden (van hun kamer), maar je kan gezamenlijk eten of gezellig kletsen en dit breekt de boel inderdaad.
Als je alleen wilt zijn ga je lekker naar je kamer, snap je wel :-)

Een kamer huren zoals wij die zeg maar doen doen ze wel meer en je kan bij verschillende mensen terecht komen.
Bijv. bij oudere mensen die ook alleen wonen en het huis toch groot genoeg is of zoals ons, wij zijn met zijn 2e ik wordt 30 en mijn man is 44.
Misschien dat zoiets iets voor je is, en dan inderdaad een hobby zoeken waar je mensen kan leren kennen, op de vrachtwagen zit je alleen en ontmoet je niemand dus wordt je vrienden kring niet groten.

dan je vrienden die niet altijd bij je passen, dit heb ik ook wel.
ik heb vrienden waar ik mee paardrijd en vriendinnen waar ik mee shop, sommige vriendinnen spreek ik maanden niet en dan bijna elke dag.
Vriendinnen hebben is iets raars en zijn eigenlijk nooit voor het leven, of je het nu leuk vind of niet.
Heb 1 vriendin die ken ik al vanaf groep 7, maar die valt onder maanden niks horen en dan elke dag mekaar spreken of bij elkaar komen (woont niet naast de deur, dus maakt het ook niet makkelijk)

succes

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:01

TS, ik ken iemand die ook zoiets gedaan heeft. Ik heb je een pb gestuurd met iemand die volgens mij zo'n soort "opvangs-gezin" biedt! :) weet niet of dit ook in jouw verhaal past, omdat ik niet precies weet hoe en wat zij nou doet, maar wellicht kun je daar eens naar kijken!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:40

Waar woon je precies? Is misschien wel handig om te weten voordat iemand zich aanbiedt. :)

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 23:10

Hallootjes, ik ben ff te druk om alles te lezen en een reactie te geven maar alle berichten zijn zeer nuttig. Ik ga nu gauw slapen.. NB ik woon in de provincie Utrecht.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 23:13

Zwerte schreef:
Even een hele brutale vraag: is het je ex die jou heeft gezegd dat je losser moet worden en meer zou moeten weten van muziek en makeup etc?
Het is heel duidelijk dat je nog veel te veel aan hem vasthoud namelijk en ik vermoed zo dat dit dus dingen zijn die hij heeft aangegeven en dat je het daarom wil veranderen. Dat is vreselijk verkeerd om te doen, je moet nooit jezelf veranderen omdat een ander je dan leuker zou vinden! Jij bent jezelf en je komt vanzelf iemand tegen die jou wil om wie jij bent! Maar eerst moet je leren dat je geen half mens bent, maar een heel persoon. Ook zonder partner! Een partner kan de kers op je taart worden, maar de taart bak je zelf!

Probeer ook om je zoektocht naar jezelf (wat het hopelijk is, en geen poging om hem terug te krijgen) niet te beperken tot een jaar. Je weet gewoon niet hoe lang je nodig hebt, dat kan zo langer duren dan je van tevoren verwacht. En een jaar is echt zo voorbij.

Ik denk dat je niet een gezin nodig hebt, maar vrienden, clubjes, evt een soort coach/maatschappelijk werker/maatje/etc. Hoe zie je het voor je dat je losser kan worden in een gezin waar jij een totale vreemde bent? Ik krijg de indruk dat je een erg romantisch beeld hebt bij een gezin: acceptatie, gezelligheid, meer kunnen leren....ik kan je zeggen dat er weinig gezinnen echt zo ideaal zijn. Als je dat gemist hebt, kan je dat jammergenoeg niet inhalen in een ander gezin. Was dat maar waar, dan ging ik direct op zoek.

Zou je nog iets meer kunnen uitleggen wat je aan algemene ontwikkeling zou missen? Ik vind muziek/mtv en makeup daar namelijk echt niet onder vallen. Dat is zo smaakgevoelig en persoonlijk, je moet gewoon uitvinden waar jij van houd en thats it. Sowieso koppel ik algemene kennis niet aan wonen in een gezin, maar meer aan al het andere sociale contact daarbuiten en je eigen wens tot ontwikkeling. Niemand houd je toch tegen om je meer te verdiepen in zaken waar jij meer vanaf wil weten?

Dit is wel een hele goede om over na te denken.. inderdaad heeft mijn ex zoiets gezegd maar ik vind wel dat hij gelijk heeft.. niet omdat hij dat vind maar omdat ik denk dat het wel belangrijk is voor me om me daarin te ontwikkelen..

Ik kom later met meer reactie.. ik ga er een nachtje over slapen.. ben moe haha

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:05

tamary schreef:
"Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen" (~ Loesje)

Je bent veel teveel bezig met wat andere mensen van je denken ipv met wat en wie jij bent. GTST is inderdaad tijdverspilling, make-up kan je voor kiezen, maar zonder leven is geen enkel probleem (en hogst waarschijnlijk beter voor je huid ook). Gooi die beautytijdschriften bij het oud papier, want daar wordt je niet gelukkig of zelfverzekerd van (is ook niet hun bedoeling, want dan koop je de producten niet die je voorspiegelen dat je het dan wel wordt). Zet het hele maatschappelijke beeld van hoe je je leven moet leiden aan de kant en maak je eigen keuzes. Man, kindjes en hondje is dan wel het "normale beeld", maar dat zegt niks over wat jouw past.

Voel je je alleen omdat je aan alle kanten verteld is/wordt dat 40+ uur werken, 2-3 avonden/week uitgaan/sociale dingen doen hoort of mis je het werkelijk vanuit jezelf?

Als vrachtwagen chauffeur ben je inderdaad veel alleen bezig. Kan/mag je van de baas nog de oude 27MC (bakkie) hebben? Contacten zat mogelijk onderweg daarmee. Zit van alles op aan mensen en met vaak meer diepgang dan de GTST fans.

Verder voor de algemene ontwikkeling : het internet kan je zien als 1 giga bibliotheek. Youtube heeft ook heel veel docu's over van alles en nogwat. Veel BBC programma's staan er o.a. op en daar ben je echt wel even zoet mee.

precies dit denk ik.

Je bent veel te veel bezig met wat anderen van je vinden. Je hoeft niet mee te kunnen praten over films, make up e.d.
Er gaan hier hele weken voorbij dat er geen televisie aanstaat. En je kunt gewoon heel veel zelf doen aan je ontwikkeling.
Zo kijk ik wel elke dag even op nieuwssites en dan neem dan ook direct de gezondheidsrubrieken e.d. mee. Ben ik direct weer op de hoogte.

En de gesprekken die ik heb met bijvoorbeeld mijn moeder en vriendinnen, gaan 9 van de 10 keer ook gewoon nergens over hoor :+ ;)