PANIEK! Een wespennest...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: PANIEK! Een wespennest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:43

Hommels behouden hun angel en kunnen meerdere keren steken. Het is alleen de bij die sterft na een steek.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:48

Ik vind wespen helemaal prima... ergens anders... VER uit mijn buurt -O-

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:50

ik heb ook maar een hekel aan die beesten. op school zitten ze heel vaak in de klas :n en als er 1 in de buurt vliegt ofzo dan wil ik meteen weg, hopen dat mijn naam geen eer doet aan de natuur := (ik heet Madelief....)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:53

Mijn paard heeft op dit moment ook een wespennest in zijn stal. Ze zitten wel achter de grill van het raampje, dus hij kan er zelf niet bij komen, maar toch, die gedachte dat die enge dingen constant in zijn stal zitten rond te zoemen.. De staleigenaar gaat er dit weekend werk van maken.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 16:02

Mijn Blondie blijft maar eten uit het hooihok.. Nog geen 20 cm bij het nest vandaan 8)7

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:16

ik ben ook zon wegrennende persoon... tot ergenis van sommige mensen... een keer vloog er een in de auto precies voor me gezicht.. ik ben geloof als een gillende gestoorde over de tassen aan de andere kant de auto uitgevlogen..

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:17

Christiene schreef:
ik ben ook zon wegrennende persoon... tot ergenis van sommige mensen... een keer vloog er een in de auto precies voor me gezicht.. ik ben geloof als een gillende gestoorde over de tassen aan de andere kant de auto uitgevlogen..

:') :') :') :') :') :') :') :') _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :') :') :') :')

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 23:35

Hahaha, Christiene, dat is wel heel erg..
Alhoewel... Als ik zelf rijd houd ik altijd veilig de raampjes dicht, je weet maar nooit... :Y)
Vergt best wel uithoudingsvermogen, gezien ik geen airco heb... _O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:39

een detail de auto stond geparkeerd op een parkeerplaats... je kent het wel die volle prullenbakken met wespen eromheen? daar stonden we niet heel ver van af.. denk je veilig in de auto te zitten..(liever in die snikhete auto dan daar op die parkeerplaats)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 23:40

Ik had al begrepen (althans, ik hoopte het _O- ) dat de auto geparkeerd stond, haha, anders was het wel heel erg geweest :))

Die vuilnisbakken zijn een ramp! In pretparken ook altijd.. Staan ze midden in de wachtrij voor een attractie.. Nee dat is lekker op het gemakje wachten _-:(

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:42

Bij ons op de camping komen ze vaak als wij zitten te eten. Ik zit tegenwoordig elke avond met een stapel van die plastic gekleurde bekers naast me en als er eentje aan tafel durft te schuiven dan vang ik hem onder een beker :P als we dan klaar zijn staat de hele tafel bezaaid met bekers en gaan we ze een voor een uitzetten in het bosje voor de tent.
Toen ik echter in augustus met mijn toen nog vriend en een goede vriend van me een spelletje zat te doen kwam er een hommel op mijn onder been zitten. Heb die ook gewoon op de foto gezet en mijn been stil gehouden tot hij weer besloot weg te vliegen. Hommels vind ik prima, bijen zijn mwah, maar van wespen en hoornaars moet ik niks hebben. Dazen trouwens ook niet, vanmiddag bij het zwemmen op het E3 strand in Eersel beet er een in m'n kont.. heel fijn :')

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 10:31

Nou, ik vind het al heel wat dat je dat met die bekertjes doet.. Ik zou dat niet durven :Y)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:39

Wij hebben het een x aantal jaar geleden gehad.
We hadden een luxe partytent permanent in de tuin staan, met van die gordijnen die je aan de zijkant kon opbinden.
De wespen vonden schijnbaar de vouwen van dat ene gordijn heel erg interessant om een nest te bouwen
We zaten op zondag ochtend lekker buiten te ontbijten en er was dus een vervelende wesp die de jam wel lekker vond.
Tot er dus meer kwamen een stuk of 4.
Dus ik achtervolgde er 1 met de krant om hem te doden. Hij gaat zitten om in de vouwen te kruipen en er komt er ondertussen 1 naar buiten. Vertrouwde het niet dus heb gelukkig geen mep met de krant gegeven.
Eerst het ontbijt maar opgeruimd en toen heel voorzichtig het gordijn bandje losgemaakt.
En ja hoor een dik vol nest in de vouw. En al die wespen kwamen dus naar buiten....
Laten we zeggen dat ook ik heel snel binnen was!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:01

Tallie1979 schreef:
Ja, een wesp heeft een gladde angel, een bij en hommel hebben er weerhaken op zitten. Daarom steken hommels en bijen maar 1x en is het klaar.

De wesp blijft steken.

Daarom zou ik geen seconde twijfelen bij het vergiftigen van wespen, maar heb ik meer moeite met bijen. Bijen en hommels steken ook niet zomaar.

Ik vind hommeltjes altijd zo schattig om te zien! :D

De hommel heeft geen weerhaken, maar kan net als de wesp de angel blijven gebruiken :Y)
Een hommel steekt daarintegen inderdaad niet snel, en zal eerst een verdedigingshouding laten zien in de extreme gevallen.

Ik ken je angst TS, ik heb eens een wespennest gehad bij mijn dakpannen. Al zeg je me 1000 keer dat ze niks doen zolang je stil blijft zitten (nu ik erover nadenk...werd dat ook niet over dino's gezegd? :+ In Jurassic Parc werden er ook mensen opgeten :=), toch ren ik als een gek weg.
Kwam er een mijn kamer in? Moordjacht met een elektrische vliegenmepper :Y)
Kwam er een buiten achter me aan? Dan verbrak ik ineens alle snelheids records en was ik er meteen vandoor :=

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:56

Mij vertelden ze ook steeds dat ze niks doen als je stilzit. Toen ik iets van een 9 jaar was, vloog er een wesp binnen bij mijn oma, ik helemaal bang, maar iedereen zei dat ik moest stilzitten dus ik bleef (tegen mijn gevoel in) stokstijf stil zitten. Wat doet dat rotbeest? Gaat op mijn oor zitten en steekt me. :(

Sindsdien ren ik altijd weg, is duidelijk effectiever want ben nooit meer gestoken daarna. :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:03

Lidewijke schreef:
Mij vertelden ze ook steeds dat ze niks doen als je stilzit. Toen ik iets van een 9 jaar was, vloog er een wesp binnen bij mijn oma, ik helemaal bang, maar iedereen zei dat ik moest stilzitten dus ik bleef (tegen mijn gevoel in) stokstijf stil zitten. Wat doet dat rotbeest? Gaat op mijn oor zitten en steekt me. :(

Sindsdien ren ik altijd weg, is duidelijk effectiever want ben nooit meer gestoken daarna. :')

Ahh gatsie echt zo ? :( nu blijf ik echt nooit meer stilzitten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:04

Ik ben allergisch voor wespensteken en als de dood voor wespen..

Kijk nu al uit naar deze zomer (NOT)...gezien er een wespenplaag wordt voorspeld := Brrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:21

Ow bah wespen haha. Mijn broer is toen die klein was in z'n oor gestoken. Dus zodra wij een wesp zien zitten we met onze handen voor onze oren :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 16:15

Mijn man is ook wel eens zomaar door een wesp gestoken die uit onze pruimenboom kwam "zakken" (hij vloog naar beneden op mijn man) hij stak dus echt meteen, maar mogelijk was hij dronken door gegiste pruimen te hebben gegeten.

Ja echt, wespen kunnen straalbezopen worden van gegist fruit. En de rottigheid is dat ze dan agressief kunnen zijn, net als mensen met een kwaaie dronk... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 16:21

Wespen zijn verslaafd aan suiker en worden daarom zo agressief aan het einde van de zomer, ze kunnen dan niet meer aan hun suiker komen. :')

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:24

Rebeccaa schreef:
Wespen zijn verslaafd aan suiker en worden daarom zo agressief aan het einde van de zomer, ze kunnen dan niet meer aan hun suiker komen. :')

hahaha!!! van wie zullen ze dat nou hebben?... :') :')

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 21:16

Ik ben inmiddels verlost van mijn wespennest *\o/*
De 'wespendokter' zei dat als ik nog een dag of 4 had gewacht, er makkelijk ruim 50/60 wespen hadden gezeten.. Brrrr!