overal foto's van maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:30

SuperAssie schreef:
vuurneon schreef:
Maar als het vooral voor jezelf is, waarom dan niet in een mapje op de laptop, pc opslaan?

Omdat mij 9 vd 10 keer overkomt dat een laptop(of usb/harde schijf) crasht waar ALLES op staat(is me dus al 3 keer gebeurd met usb sticks die nu onbruikbaar zijn en waar dik 1500 foto's opstaan die ik niet wou kwijtraken..
Op facebook gebeurt dit niet, die kan je namelijk op elke laptop/tablet/telefoon openen ;)

Idd, heb nog maar een paar foto's van Amerika dankzij Hyves! De rest stond op m'n laptop en die is gecrasht, niks meer te redden...
Bovendien zet ik het openbaar voor bepaalde mensen die er dus wel in geïnteresseerd zijn en dat zijn er genoeg om het gewoon wel openbaar te laten :j

SAKKIA

Re: overal foto's van maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:51

Ik heb ook een paar mensen op niet zichtbaar geplaatst. Een er van plaatste zelf plaatjes in de zin van "eigen volk eerst" was daar zo klaar mee.

Er zullen vast mensen zijn die mijn foto's
Irritant vinden. Ik plaats namelijk regelmatig foto's van de kat. Maar die doet ook gewoon hele domme dingen dus krijg er wel vaak reacties op. Sterker nog hij heeft een paar vaste volgers.
Afgelopen woensdag zat ik met de kat op spoed. Moest even wachten en de kat lag voor mij in handdoeken gewikkeld half onder narcose. Toen heb ik wel even snel een foto gemaakt. Niet geplaatst overigens. Maar daarna ben ik dus met kat naar andere kliniek gereden en daar heeft de da zelf foto's gemaakt. Was zo uniek: leuk voor op Facebook :+ hij heeft netjes toestemming gevraagd of hij het mocht plaatsen. Staat er nog niet op trouwens maar ben benieuwd. Ligt er aan wat voor foto's het zijn anders deel ik het nog even.

Ik plaats trouwens weleens foto's die ik dan alleen zichtbaar maak voor mezelf. Gewoon zodat ik ze ergens online heb staan.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:05

* Dubbel, sorry*
Laatst bijgewerkt door MalaQ op 08-06-14 22:06, in het totaal 2 keer bewerkt

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:06

Ik heb ook een aantal mensen die in het lijstje 'geen updates' staan, maar echt niet zoveel! Vind de meeste dingen toch leuk om te zien! :D Ook de mindere dingen, zoals bijv. een ziek dier, want dan kan je laten weten dat je aan ze denkt. Overigens heb ik geen mensen die vieze poepluiers van hun pasgeboren kind plaatsen, dus dat zal wel het verschil maken :o

Ik heb wel 1 persoon ontvriend omdat diegene steeds foto's plaatste van dode dieren op sterk water (horrorlabs in Belgie). Dat vond ik echt een no-go voor op facebook :\

Zelf plaats ik best veel foto's van mijn hond, bijrijdpaardje en kat. En als mensen dat niet leuk vinden kunnen ze me óf eruit knikkeren, óf op het lijstje van 'geen updates' zetten :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:42

Je eigen foto's liken is ook best een beetje koos vriendloos :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:44

Klopt VuurNeon vet dom vindt ik dat :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:47

hebben jullie wel eens facebookvrienden die een soort van feestje hebben met een stel vrienden in huis... begin va de avond komen er foto's van tafel met bier ect.. en dat word erger en erger naarmate de drank.. :') en ja ze laten die foto's er gewoon op staan.... (niet kwa sexdingen maar gewoon dronken bijv tong uitsteken en zo verder... ect..)

dat zelfde stel zet nog steeds foto's erop van waar ben ik... := dat zijn altijd foto''s van hun vakantie in canada.. van 2012... 8)7

en laatst had ze een voorraadje shampoo / deo gekocht.. de hele tafel vol... voor wel een jaar of langer volgens mij :') _O- >;) .. noemde ze een mini voorraad..

ik heb ze er nog steeds op staan omdat een aantal reacties gewoon hilarisch zijn of heel droog van een deel van hun vrienden..

bijv komen ze weer met waar is deze foto gemaakt.. een antwoord altijd standaard met canada en de rest begint met geen idee../rusland/ voor dat huis/ achter het groene hek/ naast de bloemenbak../ onder de dakgoot../ waar jullie zitten /waar de camera stond..
en nog staat er een tijdje later weer een canada foto op waar zijn we.. rijden ze over een of andere bekende brug/weg _O-
Laatst bijgewerkt door Christiene op 08-06-14 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:48

vuurneon schreef:

Ik vraag me af waarom mensen dat doen! Het posten alleen wil toch al zeggen dat je het leuk vindt? Anders post je het niet. Maar om je eigen foto of status te liken... echt vreemd vind ik dat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:49

Ja he... Waar het me vooral opvalt is concerten. Toevallig las ik laatst op FB in de aanloop naar een concert dat iedereen verzocht werd de smartphones thuis te laten, want het is toch ook gewoon nutteloos om een concert alleen maar te beleven via het schermpje van je mobiel. En wie doe je nou een plezier met een filmpje met bagger geluidskwaliteit? :')

Ik maak zelf niet zo heel veel foto's, en ik verstuur er meestal alleen via Whatsapp. Als ik het licht sta te doen bij een gaaf bandje of een vol feest vind ik het leuk om dat met mijn vriend te delen, en dan krijg ik van hem een foto van zijn zaal :D leuk om te zien is dat.
Maar ik zie nou echt het nut er niet van in om van elk mooi momentje een foto te maken. Dat gevoel krijg je er toch niet meer bij als toen. Je kunt er maar beter dán van genieten. En dan denk ik aan zonsondergangen enzo.

Waar ik ook echt niks mee kan zijn die tig groepsfoto's en onsies die geplaatst worden in het weekend. Wat deden mensen vroeger op feestjes dan!? :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:49

Dabo schreef:
vuurneon schreef:

Ik vraag me af waarom mensen dat doen! Het posten alleen wil toch al zeggen dat je het leuk vindt? Anders post je het niet. Maar om je eigen foto of status te liken... echt vreemd vind ik dat.

serieus dat heb ik niemand zien doen _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:54

Dabo schreef:
vuurneon schreef:

Vriendin doet het omdat het dan weer bovenaan in het nieuwsoverzicht verschijnt :')
Maar goed, als zij een dag geen update plaatst, met bij voorkeur met foto, dan ga ik mij pas écht zorgen maken. Maar beetje wanhopig is het wel haha

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:58

Ik heb wel eens mijn eigen foto geliked hahah! Kansloos maar als ik ergens dubbel op klik liked hij alles al! Dus ik wilde reacties kijken en toen hoppa eigen foto geliked! Kwam hier pas later achter haha!

Ik maak overigens ook veel foto's van alles en niets! Maar ik zal altijd eerst hulpverlenen indien nodig en dan foto's maken!
Ik heb nu ook een leuke app! Dan krijg je iedere dag op een onverwacht moment een melding dat je een foto moet maken en hier heb je dan 3 seconden voor! Zo krijg je de spontane foto's! Aan het einde van het jaar kan je dan een boekje bestellen met alle foto's er in vet leuk!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:04

Wat ik altijd heel apart vind is als mensen iets posten over een feestje en dan doen alsof dat feestje een persoon is. Zoals: 'Soenda, je was geweldig!' wat heeft ie gedaan dan? >;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:09

Ik heb zoiemand in m'n tijdlijn die begin van de middag een foto van zichzelf plaatst, en dan later in de middag dezelfde foto opnieuw plaatst en de ene verwijderd. Te weinig likes gekregen misschien? :=

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 07:19

Ik had er op een gegeven moment iemand op die foto's plaatste van twee flessen wijn met de vraag welke ze zouden moeten opdrinken.....eh hen kennende allebei.
Of een foto van een overvolle astbak met de ondertiteling "gezellig feestje" eh ja......leuk 8)7
Of een tafel vol met lege flessen drank, wederom een gezellig feestje....

Best leuk voor een keer maar als je dat elke week minimaal twee keer ziet en weet dat het vette 40 plussers zijn die na zo'n "feestje" een dag niet aanspreekbaar zijn voor hun kind(eren) vind ik het minder (kind zwierf dan echt over straat).

Nog irritanter; like, deel en win acties!!! Denken mensen nu echt dat ze dat bankstel of die veranda gaan winnen? Is toch puur spam. Van een klein lokaal bedrijfje zie je nog wel eens een winnaar maar van die grote toch nooit?

Wat ik zelf wel merk ik dat ik soms een berichtje plaats om bepaalde mensen te informeren zeg maar, iets van school van de kinderen ofzo. Ik sta er dan niet bij stil maar kan me voorstellen dat het voor kindloze fb vrienden helemaal niet zo interresant is. Maar ja dan lezen ze het maar niet.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:41

De meeste foto's die ik tegenwoordig op Facebook zet zijn van onze verbouwing of andere klussen die we gedaan hebben, puur voor familie en vrienden in Nederland.
Vinden ze het niet interssant dan kijken ze er maar overheen ;)