vergeten te genieten? : let's change!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:39

Goed topic voor mij dit! Kan heel erg blijven hangen in negatieve dingen soms, dus wel fijn als er dan af en toe een lichtpuntje is. Momenteel ook weer een dipje en aangezien ik sinds enige tijd op mezelf woon ook niemand aan wie ik het kwijt kan ... Dus alle tips welkom ;). Ben perfectionist en snel jaloers, maar daar is niet zo 123 af te komen :n .

Anoniem

Re: vergeten te genieten? : let's change!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:52

Ahw balen zeg! Ik heb ook een dipje. Geen stem, en erg moe. Maar wel lekker rustig =p kan wel weer genieten van mn hond die spontaan haar poten om mn schouders slaat en mn paard die mij veel leert :D

En ik heb volgende week intake gesprek voor een nieuwe opleiding, hop weer in de schoolbanken !

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:55

wat goed van je! Ik heb het ook een tijd geleden voor mezelf gedaan. FB had ik sowieso al niet, ik heb mijn whatsapp op offline geschakeld zodat anderen niet zien wanneer ik voor het laatst online was, wat mij veel rust geeft (niet de drang van moeten antwoorden maar gewoon wanneer ik dit wil). En een to-do lijstje gemaakt, ben al een heel eind, eindelijk na een jaar nu ook mijn tattoo laten zetten wat ik zo graag wilde. Helaas merk ik aan mezelf nog wel dat ik soms gewoon te weinig geniet van de dingen wat juist wel goed gaat.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:00

Echt super goed!

Ik zou het ook wel mogen doen, alleen weet ik niet waar ik moet beginnen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:15

Begin bij het begin. Het kan drastisch, het kan klein. :) elke dag 5 minuten met je ogen dicht staan/ zitten is al heel wat !

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:20

Herkenbare dingen die je aangeeft.. Ben niet op zoek naar een topic waar ik veel meeklets, maar wellicht een leuk idee: 100 days of happiness. Oftewel: 100 dagen aangeven waar jij gelukkig van wordt :) Dit kun je in een blog bijhouden maar bijvoorbeeld ook gewoon voor jezelf in een schrift bijvoorbeeld.

Verder word ik vaak wel blij van vrolijke quotes op Pinterest.
Succes ermee iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:22

Ik snap helemaal wat je bedoelt met je verhaal. Ik heb ook heel wat jaren in een neerwaartse spiraal gezeten (om het zo even uit te drukken). Vel vervelende dingen meegemaakt, pony verloren, nare mensen meegemaakt en ook mensen die je keihard laten vallen en vooral ook meetrekken in die spiraal.
Ik ben helemaal opnieuw begonnen. Nieuw huis, weer een eigen pony, nieuwe vrienden erbij hierdoor en hopelijk binnenkort nog meer dingen die ik wil gaan ondernemen. Alle negatieve mensen achter me gelaten. En ik moet je zeggen, het is heerlijk :D
Het puntje intens genieten moet nog wat meer naar boven komen omdat ik al die jaren echt afgevlakt ben met mijn emoties en vreugde voelen etc.

Ik vind dat je echt goed opweg bent! Je puntje: Andere mensen helpen, vind ik een mooie gedachte, ga alleen daar niet te ver in, dat je alleen maar anderen wilt helpen en jij jezelf hierdoor wegstreept. Maar mooie gedachte en mooi om uit te voeren.

Pas goed op jezelf en ga genieten *\o/*

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:00

Even een geheugensteuntje hihi :) klopt ook 200%

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:47

hihi topper!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:05

Wat een goed topic is dit! Toevallig dat ik dit nu net tref. Ik vind dat het nu ook even tijd is voor "me-time". Mijn goede voornemen was dan ook om meer aan mezelf te denken en wat meer schijt te hebben aan anderen, lukt nog niet helemaal, maar misschien kan dit topic me daarbij toch een beetje helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:06

Is lastig he! Bij mij op het werk wordt ook veel geklept over iedereen, maar nu ik zelf niet meedoe maakt de rest me eigenlijk ook niet zoveel uit. Misschien zijn ze wel gewoon jaloers op elkaar dat ze zo alles van elkaar afkeuren!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:16

Ik ben mijn jaar eigenlijk aardig begonnen met het dumpen van mijn ex die niet bepaald goed voor me was. Maar daarna is het weer minder gegaan, teveel voor anderen gedaan, teveel geholpen en daardoor weer te weinig aan mezelf gedacht. Toen ik een (redelijk zware) hersenschudding had heb ik mezelf zo gek laten maken dat ik na een week weer 7 dagen per week voor 4 paarden stond te zorgen en dat eist nu nog z'n tol qua vermoeidheid.

Per 1 juni daarmee gestopt, de vrijdag ervoor werd mijn verzorgpony ingeslapen, daarna veel gezeur en verwijten gehad. Daardoor me echt niet fijn op stal gevoeld, maar ik mocht daar een ander leuk pony'tje verzorgen, alles leuk en geweldig, net nu het goed ging en ik een nieuwe relatie heb begint het gedonder met die eigenaresse ([LZP] Vriend of pony..). Dus gister even een donw-dag gehad, maar vanaf vandaag ga ik meer aan mezelf denken en goed voor mezelf zorgen.

Net m'n Facebookpagina eens even opgeschoond, mensen waar ik niets mee heb / die het niet aangaan wat ik doe verwijderd. Is al een mooi begin met enkel mensen die het waard zijn.

pimaude schreef:
Is lastig he! Bij mij op het werk wordt ook veel geklept over iedereen, maar nu ik zelf niet meedoe maakt de rest me eigenlijk ook niet zoveel uit.
Misschien zijn ze wel gewoon jaloers op elkaar dat ze zo alles van elkaar afkeuren!

Dat zal het zijn, roddelen komt vaak voort uit jaloezie, maar dat neemt niet weg dat het voor de werksfeer niet fijn is. Gelukkig kun je jezelf erbuiten laten en het gewoon langs je heen laten gaan, scheelt denk ik een hoop nare gevoelens en gepieker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:27

Serieus, ik heb mn ochtend doorgebracht met het lezen van je topic! .. lastig he, maar ook hier zou ik voor jezelf kiezen. Een pony komt weer opje pad, hoe moeilijk loslaten ook is!

Ik denk dan maar: ik heb een onwijs leuke pony, ga een opleiding doen, leuk huis, auto, alles wel netjes voor elkaar dus genoeg om jaloers op te zijn inderdaad !

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:29

Wat toevallig zeg! Vind het wel fijn om te horen dat ik de keuze heb gemaakt die de meeste mensen zouden hebben gemaakt, geeft toch een beetje het vertrouwen dat, hoe naar ook, het de "goede" keuze is.

Voor nu even geen pony'tje, maar na de zomervakantie wil ik weer rustig aan gaan kijken. Al heb ik van een vriendin het aanbod gekregen haar paard lekker te gaan verzorgen, alleen een beetje ver weg dus nog even nadenken. :o

Goed dat je dat kan denken! Ik kan dat de laatste tijd ook steeds beter. En zo is het maar net, als je niets zou hebben, zouden ze nergens over kunnen praten. En de grootste roddeltante is vaak het meest onzeker. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:37

Ships, ik heb positieve steun nodig.. paard met been in het hek ! Wachten op de dierenarts. Ze ontlast de benen steeds ;(

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:44

Ojee! Hopelijk valt het mee en is het alleen een beetje pijnlijk waardoor ze ze ontlast. Heeft ze er nog wel op gelopen toen ze los kwam?

Knuffel, zal voor je duimen dat het meevalt! :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:16

Dierenarts toch maar laten komen. De huid is nog net in tact dus hoefden alleen te ontsmetten. Hij is op het bot, dus pezen en spieren zijn veilig. Paard is wel moe van de stress en heeft pijn maar t gaat goed komen!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:38

Gelukkig dat het geen rare/gekke/enge dingen zijn.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:40

Hier een zware periode gehad en sinds kort alles weer op de rit.
Ik vind het soms nog lastig om te genieten, maar probeer veel leuke dingen te doen, dit deed ik voorheen niet, en vrolijkt mij op.
Daarnaast heb ik ook een lijstje gemaakt met dingen die nog moeten gebeuren of die ik graag wil.
Dit varieert van tandarts bellen, tot tattoo laten zetten.
Ook heb ik een doel wat nog voor de verre lange termijn is. Ik wil graag een keer op reis naar indonesie.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:42

Fijn dat je alles weer op de rit hebt, nu het genieten nog, maar dat gaat je vast ook lukken. Zo te zien ben je al erg goed bezig met lijstjes maken van dingen die je nog moet / wilt doen. En het is natuurlijk geweldig om naar die reis naar Indonesië te streven.

Wat voor een tattoo wil je laten zetten? :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:46

ik wil een sterretje op mn schouder.
Dit wilde ik altijd op mn buik, maar na een operatie vond ik dit geen geschikte plek meer, en zijn er 2 jaar overheen gegaan om na te denken wat ik dan wel wilde.
Nu ben ik er zeker van:).
Op dit moment houden kleine excuses als niet kunnen zwemmen/salaris nog niet binnen, me tegen.
Maar moet eigenlijk gewoon gaan.
Het is goed nu.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:48

Fijn dat je eruit bent waar en wat voor 'n tattoo je wilt. Een sterretje is natuurlijk altijd leuk. :)
Als je er klaar voor bent, het geld hebt, waarom zou je dan nog wachten? Ik weet niet of je al zeer snel weer zou kunnen zwemmen? En hoe het weer in Indonesië is?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:50

Indonesie dat is voorlopig nog niet haalbaar voor me.
Het gaat dan om het zomerweer hier straks in nederland.
Maar aangezien ik eigenlijk geen grote zwemmer ben...
Heb ik bij deze besloten om morgen maar gewoon te bellen:).

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:53

Oh, sorry, ik begreep het even verkeerd! Het ging nog over de tattoo. 8)7
Nu ik het teruglees is dat ook een stuk logischer.

Ja, dat is wel even lastig dan. Hoeveel weken mag je daarna niet zwemmen? Ik heb ook geen idee wat het weer gaat doen, maar even een verkoeling is natuurlijk wel lekker. Maar een koude douche doet ook wonderen. :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:57

Gelukkig goed afgelopen Pimaude!

Schrok me net halfdood onderweg op de snelweg; auto begon te piepen (alarm) en motorlampje knippert. Dus auto aan de kant, alarmlichten aan en de ANWB erbij. Samen met hem doorgereden naar de parkeerplaats verderop en gekeken. Kon ie niks vinden! Nou ja, duimen dat het niet weer gebeurd, ben allang blij dat ik nog heel ben en de auto niet voor een berg geld gemaakt moet worden :D. Heb dat ding net 3 mnd :').