Effectief sparen met klein inkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Effectief sparen met klein inkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 11:06

Wij zijn al getrouwd :) Ik heb as vrijdag een gesprek met een belasting persoon en die gaat kijken wat we allemaal nog kunnen doen. Wat manlief betreft denk ik dat we zeer weinig kunnen krijgen. Je kan als buitenlander echt niet even zomaar een uitkering krijgen, hoe lang je ook al getrouwd bent met een Nederlander.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:31

Iedere maand zet ik sowieso 200 euro op de spaarrekening. Als mijn geld op de gewone rekening op is. Hebbik pech! Op is op. Maar meestal hou ik aan het eind van de maand geld over en zet ik dat erbij op. Tenzij er iets duurs kapot gaat. Mag ik er van mijzelf iets afhalen. Maar ik blijf dit volgen. Meer tips zijn altijd welkom

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:47

wat mij ook heel handig lijkt om te kijken voor je inkomsten te vergroten,
en jouw man hoeft ook geen dagen lang om te bank te hangen.
anders gaat hij maar gewoon in een fabriek werken of iets anders..
ik weet zeker dat jouw man echt wel aan een baan kan komen en anders als poetser..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 11:51

Mijn man hangt niet op de bank >;) Wat een nare reactie. Mijn man is kunstenaar en brengt elke maand geld binnen, maar net als bij mij is dat geen vetpot.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:57

Kan je man niet een bijbaantje zoeken ofzo? Ik maak ook schilderingen enzo, maar je kan er gewoon niet van rondkomen dus ik doe daarnaast drie dagen in de week productiewerk totdat ik ooit weer een baan in mijn eigen vakgebied vind.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 11:59

Dit zijn niet echt reacties waar ik wat aan heb :) Het komt nu een beetje over alsof we te stom zijn om te bedenken dat we ook meer kunnen werken :') Het feit dat ik niet alles online gooi betekend niet dat we daar niet mee bezig zijn. Ik vraag om bezuinigingstips, als ik niet wist hoe ik naar werk moest zoeken had ik daar een topic over geopend :)

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:13

Zo zeg! Ik denk inderdaad dat TS en haar man heel de dag op de bank zitten, na te denken over hoe te bezuinigen... Beetje meer begrip mag wel!
Ik vind dat je erg goed bezig bent hoor, petje af!
Misschien is de sportschool nog een dingetje, weet niet precies wat je daar allemaal doet natuurlijk. Maar je kunt ook voldoende beweging krijgen door te wandelen en te fietsen en evt zelf grondoefeningen enzo te doen. (Zijn in grote getale op internet te vinden). Dit kan allemaal gewoon thuis zonder extra kosten. Mocht je oefeningen op de grond willen doen dan hebben ze bij de Action voor 3 euro een yoga matje :). Keep up the good work!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 12:47

Ik heb 2 jaar lang thuis gesport en ik ben dat echt helemaal zat :+ Voor mij is sport en fit blijven belangrijk (ik doe krachttraining, normaal gesproken zwaar, nu op een lager pitje), aangezien het ook een gedeelte van mijn inkomsten omvat :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:52

phormicola schreef:
Dit zijn niet echt reacties waar ik wat aan heb :) Het komt nu een beetje over alsof we te stom zijn om te bedenken dat we ook meer kunnen werken :') Het feit dat ik niet alles online gooi betekend niet dat we daar niet mee bezig zijn. Ik vraag om bezuinigingstips, als ik niet wist hoe ik naar werk moest zoeken had ik daar een topic over geopend :)

Het is soms lastig om te reageren zonder dat je alle informatie hebt. Jij kiest ervoor om niet alle info te delen (no offence trouwens, dat is natuurlijk helemaal prima), maar dan zit er dus een kans in dat mensen, met de beste bedoelingen uiteraard, antwoorden geven waar jij niet op zit te wachten.

Jammer dat jij nu afgeeft op deze reacties, terwijl je er eigenlijk zelf voor hebt gekozen om niet de hele situatie duidelijk te schetsen. :)

Volgens mij probeert iedereen met je mee te denken, en onderschat niet het aantal mensen wat inderdaad (om jou woorden te gebruiken) 'te stom zijn om te bedenken' dat een 2e baantje of extra werken meer oplevert dan beknibbelen op boodschappen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 14:13

Dit is niet waar, als je mijn berichten leest dan komt er duidelijk naar voren dat we continue werken aan een groter inkomen. Ik geef nergens op af, ik zeg alleen dat ik er niets aan heb. Dat bespaard iemand de energie die wil reageren op ons inkomen en ik hoef niet elke keer te zeggen dat ik hier niet naar zoek :) Win-win zou ik zegen :D

Ik hoop dat ik overkom als een weldenkend mens ben die de dingen best op een rijtje heeft en graag tips wil om ze nog beter op een rijtje te krijgen :j

Voor de goede orde: Hoger inkomen wordt aan gewerkt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:18

De TS geeft duidelijk in haar OP aan dat omwille van gezondsheidsredenen meer werken momenteel geen optie is. Dat is toch genoeg info om te weten dat TS en haar man niet voor méér inkomsten kunnen zorgen momenteel?

Ieders thuissituatie en persoonlijke situatie is anders...

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:21

Ik weet niet of het al genoemd is of dat je er al 1 hebt maar er zijn vaak gratis mamma/baby dozen of pakketten af te halen of te bestellen! :j

Succes nog! Ik wens je een hele goede bevalling toe !

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:22

Phor wat ik me afvraag gezien het andere topic :D. Kun jij zo goedkoop boodschappen blijven doen als je naast de flinke hoeveelheden fruit/groente en de speciale producten als chia zaad, hennepzaad, lijnzaad, zemelen cacao nibs, kokosolie, quinoa avocado e.d. allemaal koopt? Ik zat altijd redelijk netjes rond de 30,- p.w. maar ik merk nu de laatste maanden sinds ik meer verse groente/fruit eet en dergelijke producten aan wil schaffen het steeds moeilijker word om binnen mijn budget te blijven.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 14:25

Klopt Boompje, ik heb de Blijde Doos besteld en nog één of ander pakket waarvan ik de naam vergeten ben. Volgens mij van de Etos?

Met dat soort superfoods doe ik nu heel erg zuinig, Chantal. Waar ik eerst bijvoorbeeld bakken chiapudding maakte gebruik ik het nu om de dag in de havermout, een eetlepeltje. En dan zo uitkienen dat je maar 1 duur item per week of twee weken hoeft te kopen :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:27

Het past niet echt als 'besparingstip' maar in België kan je bij de apotheker vragen om een bevallingscadeautje van Mustella en dergelijke, wanneer je bevallen bent en een klant bent bij die bepaalde apotheek. Of is dat hetzelfde als wat Boompje bedoelt?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:41

Hoe zitten jullie met telefoon abonnement (en)?
Daar valt ook vaak flink op te besparen.

Wij zijn met ons zessen ( mijn man,4 kinderen en ik) en ondanks dat het niet noodzakelijk is bij ons maak ik er een sport van om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen.
Ik doe elke maandag de weekboodschapen,afgelopen maandag heb ik voor 51.27 euro aan boodschappen gehaald voor deze week. Scheelde wel dat ik geen drinken etc hoefde te halen daar we nog meer als genoeg hadden.

Onze jongste heeft alleen 's nachts nog een luier om ( hij is 2,5 jaar). Ipv de pampers luiers koop ik de luiers van de Aldi.
80 luiers voor 11,80.

Ik moet ook bekennen dat ik de boodschappen over het algemeen in Duitsland haal,alleen het brood haal ik in NL.
Afgelopen week heb ik de weekboodschappen toevallig bij de Plus gehaald.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 15:00

Ik heb 1 banketstaaf telefoontje met 10 euro prepaid, waar ik minstens een half jaar mee doe. Verder hebben wij telefonie en internet bij EDPNet, vrij goedkoop :) Ik betaal daar in totaal gemiddeld 38 euro per maand voor.

80 luiers voor 11,80? :wow: Zijn ze een beetje ok of is de kwaliteit meer om te huilen?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:16

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 15:24

Ik heb uitgezocht of wasbaar wat bespaart, maar dat schijnt niet het geval te zijn?

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:42

Bij de Albert Heijn neem ik er altijd koopzegels bij die kosten tien cent voor iedere euro aan boodschappen. Als ik een boekje vol heb dat is dan 49 euro en je krijgt 3 euro gratis dus 52 euro krijg je. Dan lever ik hem in en daar doe ik dan iets leuks van.
Kijk eens in je huis rond of je dingen hebt die je niet gebruikt en zet ze op marktplaats.
Verder denk ik dat je al heel goed op weg bent.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 17:20

De Aldi luiers vind ik fijn in gebruik.
Bij Pampers lekte hij op een gegeven moment door,bij de aldi luiers nog niet gehad.

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 18:19

Misschien ook een tip als je daar niet al naar had gekeken: om bij een goedkopere sportschool te gaan. Hiet in anhem zit bijv fit for free die kost maar €10,- per maand. Dan bespaar je dus al weer €12,50 (ik dacht dat je je nu gratis kon inschrijven).

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:39

Bij de Albert Heijn waar ik werk worden er op zaterdag rond 6 uur allemaal broodjes en dingen afgeprijst naar 35%, en mag ik vaak gratis overgebleven bosjes bloemen meegeven. Handig tijdstip om te komen :)
En ik heb ook wel eens gehoord dat boodschappen laten bezorgen voordeliger is, omdat je dan niet verleid wordt tot onnodige aankopen.. Maar dat ligt bij iedereen anders denk ik.

Verzorgingsproducten zoals dagcréme die je altijd gebruikt zijn handig om met grotere aantallen in te slaan wanneer deze in de aanbieding zijn. En een hele hoop crémes en serums kunnen ook vervangen worden door zonnebloem/kokosolie: goed voor alles!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 12:25

Volgens mij werkt Fit for Free op jaarbasis. Ik twijfelde toen heel erg tussen Basicfit en Fit for Free, maar bij Basicfit kon ik per maand betalen. Als ik zo lekker door blijf gaan met sparen dan kan ik dat uiteraard wel gaan doen, maar dat vind ik dan iets voor na de zwangerschap, als ik ook weer lekker hard kan gaan knallen :D

Als ik naar huis ga van het lesgeven kom ik ook langs een AH die dat doet. Voorheen nam ik dan wel eens wat luxere broodjes mee, maar nu is het allemaal laten staan gewoon nóg goedkoper :')
Ik kan wel nog iets bezuinigen op brood, volgens mij kun je bij de AH 2 broden voor 1,50 kopen, toch? Bij de bakker hier zijn de luxe broden maar 1 euro en ik heb altijd het idee dat de bakker minder zooi gebruikt. Misschien is dat supermarkt brood voor die 50 cent minder dan toch niet te moeite waard...

Ik ben trouwens erg blij dat ik zo goed gespaard had (ik zat inmiddels al over de 300 euro), want ik had tóch een ondervloer nodig voor ons gratis afgehaalde laminaat. Hoppa, 89 euro. Maar gelukkig kon dat nu, normaal gesproken had ik met mijn handen in het haar gezeten! Dus nu alsnog meer dan 200 euro gespaard :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:57

Phor bij brood moet je gewoon de aanbiedingen in de gaten houden (Als je straks een diepvries hebt.) Komende week heb je bv Pain de boulogne meergranen enzo 1+1 gratis. Dat brood is echt heel lekker en dan heb je er 2 voor 2.10. Als je die een paar in slaat zit je op bijna dezelfde prijs en heb je (Althans dat vind ik) wel echt heel erg lekker brood.