Zei Socrates 2500 jaar geleden
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Celiien schreef:Nanno: er stond nog een woord met 2 K's voor. Laat ik het niet ebben ov er het volk wat tegenwoordig in het stadshart rondloopt sinds de primark er is(en ik woon in het wat normale gedeelte zoetermeer, geen houtbuurt, palenstein of oosterheem bij wijze van
)
Voor de rest: dit is niet een 'oog ik verlang naar vroeger' topic, dit is voor mij puur de vraag waar komt dit vandaan, wat lijkt er veranderd te zijn en/of ben ik het nu gewoon die t anders ziet. Vandaar ook de tussenhaakjes bij de titel, gezien ik niets qua titel wistGeen nostalgie niks, ben idd pas 21 maar denk wel af en toe van kom op jongens.. 'Mijn tijd' om het maar even zo te zeggen, was belletje lellen, prullenbakken aan elkaar vastmaken met touwtjes als ze geleegd werden zoiets. Maar als er wat van werd gezegd was t meteen klaar. Nu gewoon een grote bek en bedreiging naar je hoofd geslingerd ..
En praat me niet van die oudjes, die hebben het ook hoog achter de ellebogen zitten. Eigenlijk is gewoon iedereen vervelend, arrogant en alleen met zichzelf bezig nowadays
(dat laatste was een grapje!)
chimello schreef:Ik heb ook niet het idee dat mensen die nu hier reageren zo onbeschoft zijn, maar als ik over straat loop erger ik me toch wel veel aan jongeren. In de winkels zijn ze al onbeschoft, op straat, in de bus, in de lessen (hard praten, lachen, docent negeren terwijl er ook studenten wel willen luisteren)... Misschien ben ik van binnen ook oud als een zuur omaatje ofzo

) waardoor alles brutaler over komt.. maar soms zie ik dingen, dan fiets ik naar stal, en word je opeens onder gespuugd, als je e afstapt om even te zeggen daar niet van gediend te zijn, en daarna compleet uitgescholden te worden,ja dan kan je van mij een joepie aan je hoofd verwachten, en daarna word je aangegeven voor geweld gebruik ( ze weten me delaatste tijd steeds beter te vinden
) al zijn de volwassen van tegenwoordig niet heilig.. zoals in de bus laatst.. ik zat ol een 1 persoons stoel, met oortjes muziek te luisteren en staat er opeens een kerel voor me neus die vervolgens mn oortjes uit trekt en schreeuwt waarom ik niet voor m op
) mignonne2403 schreef:Ik ben 15, en doe dat dus ook echt niet.
Ligt ook aan niveau denk ik (vat me niet verkeerd op)
maar bijv. op mavo rookt de helft en op vwo niemand.
Ook zie ik altijd de lagere dingen uitspoken, en de hogere spelen videogames
(NATUURLIJK NIET OVER IEDEREEN, ALLEEN MIJN ERVARING!)
mignonne2403 schreef:Ik ben 15, en doe dat dus ook echt niet.
Ligt ook aan niveau denk ik (vat me niet verkeerd op)
maar bijv. op mavo rookt de helft en op vwo niemand.
Ook zie ik altijd de lagere dingen uitspoken, en de hogere spelen videogames
(NATUURLIJK NIET OVER IEDEREEN, ALLEEN MIJN ERVARING!)
ook word er vaak gezegt dat de mensen meg een minder hoge opleiding drugs gebruiken, zoals ik kader ( Niet dat ik gebruik!!) Gezegt word, ja kijk die deed maar kader dusja daar komt het vandaan.. terwijl er bij ons mensen van vwo het meest gebruikdn, maarja daar word dan niks van gezegt...
Zie er uit zoals de rest van de school haha) Maar daar dragen ook heelveel van die crop-tops die nog te kort zijn, minirokjes, enorme decollotes, meer dan de helft rookt daar
Pearlx schreef:Ik heb laatst ook een verhaal gehoord van mijn 14-jarige nichtje. Bij haar op school kwam een nieuw meisje waarvan ze het telefoonnummer hadden ontfutselt via schoolbestanden en haar zowel telefonisch (sms, whatsapp, bellen) als op internet uitscholden en bedreigden dat ze haar zouden verkrachten. Dit is uiteindelijk ook gebeurt, een groepje van de laatstejaars (16 jarigen) hebben haar 's ochtends overmeesterd en met fiets en al in een slootje geduwd en haar verkracht..
Ik heb echt het hele verhaal met open mond zitten luisteren.. 14 tot 16 jarigen die dit allemaal uitspoken? Wij ruilden op die leeftijd pokemon kaarten en begonnen net pas een beetje aan de alcohol, vriendjes/vriendinnetjes en voelden ons al heel wat. Waar gaat het heen met de wereld?
Pearlx schreef:Ik heb laatst ook een verhaal gehoord van mijn 14-jarige nichtje. Bij haar op school kwam een nieuw meisje waarvan ze het telefoonnummer hadden ontfutselt via schoolbestanden en haar zowel telefonisch (sms, whatsapp, bellen) als op internet uitscholden en bedreigden dat ze haar zouden verkrachten. Dit is uiteindelijk ook gebeurt, een groepje van de laatstejaars (16 jarigen) hebben haar 's ochtends overmeesterd en met fiets en al in een slootje geduwd en haar verkracht..
Ik heb echt het hele verhaal met open mond zitten luisteren.. 14 tot 16 jarigen die dit allemaal uitspoken? Wij ruilden op die leeftijd pokemon kaarten en begonnen net pas een beetje aan de alcohol, vriendjes/vriendinnetjes en voelden ons al heel wat. Waar gaat het heen met de wereld?