Ook met één borst stralen op het strand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

De Monokini 2.0: een goed idee of niet?

Hier hadden ze jaren eerder mee moeten komen
131 (55%)
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken
75 (32%)
Ik vind het geen gezicht
28 (11%)

Totaal aantal stemmen: 234

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:47

maar het is toch ook niet voor iedereen? Diegenen die zich daar wel goed bij voelen trekken zo'n ding aan, wie het niet wil doet het niet. Ik zou mij er totaal niet aan storen als ik het litteken zou zien, net als wanneer een vrouw die chemo heeft gehad geen pruik of doek oid draagt. Het is onderdeel van het leven en hoort er gewoon bij in mijn ogen. Ik vind een ienieminie 'ziepoesnetniet' bikini bijvoorbeeld veel storender. Trek een normaal lapje stof aan of ga in je blote kont liggen op het naaktstrand, maar niet in een bikini lopen met lapjes stof ter grootte van een vingerhoedje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:48

Chelle_dora: Iets eng of akelig vinden heeft op zich natuurlijk niets met fatsoen te maken :)
Er zijn serieus akelige misvormingen en littekens om te zien waar niet iedereen goed tegen kan.

Ik denk dat je het woord "fatsoen" wat te zwaar opvat :=

Overigens....bij extreem dikke mensen is het toch ook fatsoenlijk als ze de boel een beetje bedekken :=

Ook dat HOEFT niet en het is niet direct onfatsoenlijk als ze het niet doen, maar de meeste mensen met wat spekjes teveel kiezen er toch niet voor niets zelf al voor om niet in een handjevol veters naar het strand te gaan omdat ze zich er niet prettig bij voelen / andere mensen niet lastig willen vallen met hun kwabbeltjes.

Of met een veels te kleine legging en naveltruitje rond te gaan paraderen zodat iedereen tegen die zwembandjes aan moet kijken. Het MAG wel en ze moeten het lekker zelf weten, maar het is gewoon goed fatsoen als je wat stijlvollers aantrekt toch :)

Net zoals het goed fatsoen is om een verbandje of iets om een gapende wond te doen zodat niet iedereen die hoeft te zien, een keer extra je sokken te verwisselen als je extreme zweetvoeten hebt, noem maar op wat voor dingen waar je niks aan kan doen en die op zich heel normaal zijn maar waar je een ander daarom niet per-sé mee "lastig hoeft te vallen" als het een kleine moeite is om voor jezelf te houden :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:50

pmarena schreef:
Maar gewoon dat ik het wel heel erg netjes ( = fatsoenlijk) vind als je iets dat er niet zo smaakvol uitziet niet bij een ander op gaat dringen :j

Zo simpel is het toch ook.

Nou nee, zo simpel is het niet, want de boodschap is toch heel duidelijk 'wij willen vooral niet te veel geconfronteerd worden met bepaalde dingen van jou.' Grappig trouwens dat onze zogenaamde tolerantie steeds meer terugkeert naar het stiekeme 'alles doen zolang we er maar niet mee geconfronteerd worden.'

Ik begrijp wel ineens waarom mensen met een zichtbaar litteken bv in hun gezicht zoveel moeite hebben met sociale aangelegenheden... :( Dat het zo ver gaat dat je vindt dat mensen zich vanuit een 'sociaal' idee maar moeten conformeren aan jouw ideaalbeeld. Brrr. (Trouwens - dat soort dingen worden minder vervelend als je er aan gewend raakt, maar je kunt er alleen maar wennen door ermee in aanraking te komen.)

Overigens zijn bikini's bepaald niet bedoeld voor de zedelijkheid, maar ook behoorlijk om de aandacht te trekken, juist naar iemands borsten (en billen.) Een combinatie van verhullend (nauwelijks soms) met juist heel nadrukkelijk erotische aandachttrekkerij.
Wat dat betreft is de moraal heel dubbel. Enerzijds wordt er de hele tijd de aandacht op gevestigd, anderzijds wordt het iets heel geheims gemaakt. Als we het als iets normaals gaan beschouwen, is dat volgens mij voor iedereen een stuk gezonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:55

pmarena schreef:
Chelle_dora: Iets eng of akelig vinden heeft op zich natuurlijk niets met fatsoen te maken :)
Er zijn serieus akelige misvormingen en littekens om te zien waar niet iedereen goed tegen kan.

Ik denk dat je het woord "fatsoen" wat te zwaar opvat :=

Word het dan niet eens tijd dat het gewoon word geaccepteerd dat er mensen zijn met akelige littekens?

Een vriend van mij heeft zijn hoofd voor de helft verbrand/misvormd door een ongeluk en mist een been. Moet hij nu maar hele dagen met een hoofddoek omlopen en ook zomers met 35 graden in lange broek zitten?

Mijn zusje is hartpatient. Moet ze nu maar elke dag shirts dragen die hoog sluiten? Zodat niemand haar litteken ziet? Die helaas nog steeds dik en rood is. Is toch van den zotte.

Af en toe schaam ik mij gewoon voor mijn mede mens :( Ieder mens is toch gelijk? Ongeacht lelijke littekens. Ook die mensen mogen toch gewoon kleren aan doen waar ze zich prettig invoelen, ipv rekening houden met de omgeving want stel je voor dat...

Gini

Re: Ook met één borst stralen op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:58

Zegt pmarena dat dan?
Ik snap dat niet iedereen het met haar eens is, maar nu worden haar woorden zo tot in het extreme getrokken, dat het...tja...een beetje zinloos wordt. Want nee, die dingen die jij opsomt, dat zegt zij niet. Misschien moet je haar berichtje binnen 10 minuten nog eens lezen en probeer het dan een beetje objectief te lezen. Dan moet je het er nog niet mee eens zijn hoor, maar dan begrijp je tenminste wat ze echt bedoelt en wat ze echt schrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:59

Shadow0 schreef:
pmarena schreef:
Maar gewoon dat ik het wel heel erg netjes ( = fatsoenlijk) vind als je iets dat er niet zo smaakvol uitziet niet bij een ander op gaat dringen :j

Zo simpel is het toch ook.

Ik begrijp wel ineens waarom mensen met een zichtbaar litteken bv in hun gezicht zoveel moeite hebben met sociale aangelegenheden... :( Dat het zo ver gaat dat je vindt dat mensen zich vanuit een 'sociaal' idee maar moeten conformeren aan jouw ideaalbeeld. Brrr. (Trouwens - dat soort dingen worden minder vervelend als je er aan gewend raakt, maar je kunt er alleen maar wennen door ermee in aanraking te komen.)

Erg he? Zodra je niet aan het ideaalbeeld voldoet ben je bij sommige al niet welkom. Zo heb ik gisteren een dove jongen ontmoet die 40 jaar is behandeld alsof hij niks waard was. Puur doordat hij doof is. Gelukkig opgevangen door 2 hele lieve mensen. Dankzij hun is hij nu weer op het rechte pad. En hij was ons gisteren zo dankbaar dat we probeerde te communiceren met hem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:01

Shadow: Tja, dan zijn we het daar niet over eens, kan gebeuren :)

Ik vind het niet meer dan logisch dat het goed fatsoen is om voor een ander niet-smaakvolle dingen niet expres tentoon te gaan stellen. Met de nadruk op het woordje expres.

Zit jij wel te wachten op de volgende stap dan, het broekje met uitsparingen voor aambeien?
En zo nee, waarom dat dan niet en dit wel? :P

Mij maakt dat litteken van die borst niets uit, ik kan er wel tegen.
Maar genoeg mensen die er een heel naar gevoel van krijgen, zeker als het er wat akeliger uitziet.

Het is gewoon raar wanneer een intacte borst niet bloot mag en op dezelfde locatie een afgezette borst wel geaccepteerd moet worden.

Love_western: je bent de zoveelste die aankomt met een totaal andere vergelijking :=

Je ziet toch hopelijk wel het verschil tussen een hoofddoek, een lange broek en hoogdragende shirts die andere mensen ook niet altijd dragen en waarvan het normaal is als je die weglaat, of maar een halve bikini aantrekken?

NIEMAND die zegt dat jouw voorbeelden als een mummie rond moeten lopen Y;(

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:03

pmarena schreef:
Shadow: Tja, dan zijn we het daar niet over eens, kan gebeuren :)

Ik vind het niet meer dan logisch dat het goed fatsoen is om voor een ander niet-smaakvolle dingen niet expres tentoon te gaan stellen. Met de nadruk op het woordje expres.

Zit jij wel te wachten op de volgende stap dan, het broekje met uitsparingen voor aambeien?

Mij maakt dat litteken van die borst niets uit, ik kan er wel tegen.
Maar genoeg mensen die er een heel naar gevoel van krijgen, zeker als het er wat akeliger uitziet.

Het is gewoon raar wanneer een intacte borst niet bloot mag en op dezelfde locatie een afgezette borst wel geaccepteerd moet worden.

Love_western: je bent de zoveelste die aankomt met een totaal andere vergelijking :=

Je ziet toch hopelijk wel het verschil tussen een hoofddoek, een lange broek en hoogdragende shirts die andere mensen ook niet altijd dragen en waarvan het normaal is als je die weglaat, of maar een halve bikini aantrekken?

NIEMAND die zegt dat jouw voorbeelden als een mummie rond moeten lopen Y;(

maar een broekje met uitsparing voor aambeien is niet een totaal andere vergelijking? :7

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:06

Eigenlijk is het van de zotte dat t bedekt moet worden. Mannen mogen met blote borst rondlopen, maar vrouwen niet. En ohweej als je als vrouw in het openbaar je borsten gebruikt waarvoor ze zijn bedoeld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:08

Maartje1990 schreef:
Eigenlijk is het van de zotte dat t bedekt moet worden. Mannen mogen met blote borst rondlopen, maar vrouwen niet. En ohweej als je als vrouw in het openbaar je borsten gebruikt waarvoor ze zijn bedoeld.

Zijn wel erogene zones, maar dat zal je vast niet bedoelen dat je dat maar op het strand moet doen tussen de mensen :D

Ik ben ook voor een bedekking voor mannen, veel mannen hebben meer borst dan ik ooit zal krijgen :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:10

Dat is er denk ik van gemaakt. Misschien juist omdat we zo obsessed zijn met het bedekken er van

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:14

pmarena schreef:

Ik niet, ik ga wel naar het naaktstrand. :) Word je een stuk minder bekeken en beoordeeld is mijn ervaring.

Citaat:

Nou en? Dan leren ze daar toch gewoon mee omgaan? Zie het probleem niet zo. Die littekens horen bij het leven. Als iemand daar niet mee om kan gaan is dat hun eigen zaak en niet de zaak van de persoon die dat litteken heeft.

Citaat:

Tsja, ik heb ook nooit helemaal begrepen waarom je een mannelijke tepel wel mag zien en een vrouwelijke niet. En ik heb nog minder begrepen waarom die norm inmiddels al lijkt te gelden voor jonge kinderen, waarbij ze nog exact hetzelfde zijn. Maar dat terzijde.

Citaat:
Je ziet toch hopelijk wel het verschil tussen een hoofddoek, een lange broek en hoogdragende shirts die andere mensen ook niet altijd dragen en waarvan het normaal is als je die weglaat, of maar een halve bikini aantrekken? \(

Je haalde als argument aan dat het onsmakelijk was om een litteken te zien. Nu schuif je op naar meer 'bikini's horen de borsten te bedekken' maar dat was niet het enige wat je zei. En als je vindt dat littekens bedekt moeten worden omdat ze er onaangenaam uitzien (zie ook hierboven), dan is het natuurlijk wel logisch dat dat dan ook voor andere littekens geldt.

En... ga ervan uit dat mensen met zichtbare littekens inderdaad van die rotreacties krijgen. Van mensen die aanhalen dat het 'logisch' is dat ze zo reageren, met vergelijkbare argumenten als jij nu geeft. Men blijft toch de neiging houden om mensen die 'anders' en volgens onze normen minder mooi en minder perfect zijn een beetje in een hoekje te drukken - en dat praten mensen toch heel makkelijk goed naar zichzelf toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:18

Shadow0 schreef:
Citaat:
Je ziet toch hopelijk wel het verschil tussen een hoofddoek, een lange broek en hoogdragende shirts die andere mensen ook niet altijd dragen en waarvan het normaal is als je die weglaat, of maar een halve bikini aantrekken? \(

Je haalde als argument aan dat het onsmakelijk was om een litteken te zien. Nu schuif je op naar meer 'bikini's horen de borsten te bedekken' maar dat was niet het enige wat je zei. En als je vindt dat littekens bedekt moeten worden omdat ze er onaangenaam uitzien (zie ook hierboven), dan is het natuurlijk wel logisch dat dat dan ook voor andere littekens geldt.

En... ga ervan uit dat mensen met zichtbare littekens inderdaad van die rotreacties krijgen. Van mensen die aanhalen dat het 'logisch' is dat ze zo reageren, met vergelijkbare argumenten als jij nu geeft. Men blijft toch de neiging houden om mensen die 'anders' en volgens onze normen minder mooi en minder perfect zijn een beetje in een hoekje te drukken - en dat praten mensen toch heel makkelijk goed naar zichzelf toe.

Je verwoord het precies zoals ik in gedachte had _/-\o_

En dat laatste is zeker waar :\

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:24

Tja Shadow, als jij het zo wilt zien dan is dat maar zo :)

Mijn mening is en blijft heel simpel: mensen mogen helemaal zelf weten wat ze wel of niet aantrekken, maar net zoals het fatsoenlijk is om het te accepteren dat niet iedereen (iedereen niet kan je beter zeggen :P ) perfect is, vind ik het ook fatsoenlijk om dingen die (heel begrijpelijk) aanstootgevend kunnen zijn voor anderen, een beetje voor jezelf te houden.

Wat mij betreft werkt het 2 kanten op :j

Beetje jammer dat er dan meteen weer vanuit gegaan moet worden dat ik weet-ik-wat voor oordelen zou hebben *zucht* maargoed dat hoort er altijd bij helaas :roll:

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:42

chelle_dora schreef:
Citaat:
Jij stoort je niet aan mijn cup G, maar als ik daar nu naakt mee ga liggen juist OMDAT ik een cup G heb?

Om erachter te komen of jij er zo bij ligt juist omdat je die Cup G hebt, zal ik eerst met je in gesprek moeten gaan, want dat heb je niet op je voorhoofd (of cup g) geschreven en daar zo klakkeloos vanuit gaan is niet netjes. Zelfde geldt voor er klakkeloos vanuit gaan dat een vrouw een badpak/bikini uit de link aanheeft juist om maar te benadrukken dat zij er zo uit ziet. Dat staat bij hun ook niet erop geschreven, misschien vinden ze het wel gewoon fijn zitten óf helpt het hun met het accepteren dat ze er nu zo uit zien. Weet je pas als je met ze in gesprek gaat :j

Waarom zou je anders een badpak uit de link kopen?
Dat lijkt me geen andere reden hebben dan dat je ermee wilt opvallen juist omdat die borst mist.
Als het om het comfort gaat zijn er genoeg andere manieren.

Voor het niet wanhopig verbergen van littekens ed heb ik alleen maar respect, dat zou ook niet nodig moeten zijn als iedereen elkaar accepteert zoals het is.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:49

En jij bent de expert als het gaat om comfort van een borstkankerpatient? Jij bent je waarschijnlijk niets eens bewust van het discomfort dat die vrouwen dagelijks moeten doormaken omdat de samenleving verwacht dat een vrouw 2 borsten heeft. Die borstprothese dragen ze immers niet voor zichzelf.

Overigens, kunnen maar beter helemaal losgaan met de hele boel :)) [MWS] Beha dragen is ongezond

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:52

Ik vind het er eigenlijk wel tof uitzien (foto OP)! Maar ik snap het goed als iemand met een afgezette borst een borstprothese neemt en zo gewoon mogelijk probeert te doen. Het lijkt me dat je best wat lef nodig hebt om dit ontwerp te dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:07

Maartje1990 schreef:
En jij bent de expert als het gaat om comfort van een borstkankerpatient? Jij bent je waarschijnlijk niets eens bewust van het discomfort dat die vrouwen dagelijks moeten doormaken omdat de samenleving verwacht dat een vrouw 2 borsten heeft. Die borstprothese dragen ze immers niet voor zichzelf.

Overigens, kunnen maar beter helemaal losgaan met de hele boel :)) [MWS] Beha dragen is ongezond

Ben ik het helemaal mee eens. Dat comfort is helemaal niet zo gemakkelijk en vanzelfsprekend, echt niet. Maar dat snap je pas als je zelf 'trots' eigenaar van zoiets mag worden...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:13

Ik heb het gelukkig zelf niet, maar ik weet hoe ontzettend oncomfortabel mn moeder m vindt, als het even kan (thuis) heeft ze m niet in. Zeker met warme tempraturen (de momenten dus dat je een badpak draagt) is het hoogst oncomfortabel

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:18

Maartje1990 schreef:

Want het enige wat comfortabel zit is bloot?
Wil je je eigen invullingen maken en dat niet voor mij doen aub, dat doe ik ook niet.
Het hoe en waarom zal vast per persoon verschillen, niet iedereen zal dezelfde beweegredenen hebben als jouw moeder ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:21

pmarena schreef:
Beetje jammer dat er dan meteen weer vanuit gegaan moet worden dat ik weet-ik-wat voor oordelen zou hebben *zucht* maargoed dat hoort er altijd bij helaas :roll:

Ik ga er niet vanuit dat je ik weet niet wat voor oordelen hebt. Maar de oordelen die je hebt (namelijk dat littekens 'aanstootgevend' zijn, en dat het 'fatsoenlijk' is als de eigenaren van de littekens ervoor zorgen dat jij er niet teveel aanstoot aan hoeft te nemen) kunnen al behoorlijk kwetsend zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:41

Shadow, dat doe je dus duidelijk wel en nu doe je het weer. Je legt mij oordelen in de mond die ik helemaal niet heb, probeer eens met een minder negatieve bril te lezen. Je "vergeet" de kern van mijn reactie::

Citaat:
Mijn mening is en blijft heel simpel: mensen mogen helemaal zelf weten wat ze wel of niet aantrekken, maar net zoals het fatsoenlijk is om het te accepteren dat niet iedereen (iedereen niet kan je beter zeggen :P ) perfect is, vind ik het ook fatsoenlijk om dingen die (heel begrijpelijk) aanstootgevend kunnen zijn voor anderen, een beetje voor jezelf te houden.

Wat mij betreft werkt het 2 kanten op :j

Het lijkt me verder niet zinvol om een welles-nietes te beginnen van een Shadow die mij uit gaat leggen wat mijn oordelen zijn, ik weet dat zelf beter dan jij :)*

Nogmaals: van mij mag iedereen alles bloot gooien en alle vrijheid hebben, maar heb je de verantwoordelijkheid om daarbij een evenwicht te vinden tussen jouw vrijheid en de mate van last die een ander er van heeft.

Ook al vind je andermans "last" overdreven, voor die ander is het wel echt en die heeft ook het recht om zich prettig te voelen net als iedereen.

En nee, hiermee zeg ik dus niet dat IK last heb van zus-of-zo voordat iemand dat weer gaat zitten verzinnen :roll:

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:58

En hoe bepaal je nou weer wanneer een ander er last van heeft? Dat kan nog per persoon verschillen.
Maar als het toch netjes afgewerkt is na de operatie zie je na een tijdje toch niet meer dan een dun, wit lijntje? (Dat had iig een vriendin van mij na wen hartoperatie)
Ik vind dat totaal niet storend of vies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:00

xRaisin schreef:
En hoe bepaal je nou weer wanneer een ander er last van heeft? Dat kan nog per persoon verschillen.
Maar als het toch netjes afgewerkt is na de operatie zie je na een tijdje toch niet meer dan een dun, wit lijntje? (Dat had iig een vriendin van mij na wen hartoperatie)
Ik vind dat totaal niet storend of vies.

Mijn zusjes lichaam is het hechtdraad gaan afstoten. Gevolg een litteken van meer dan 1 cm dik en nog steeds rood na 4 jaar. Tenzij ze slushpuppy eet. Dan veranderd hij naar blauw.

En ik geef toe het kan er akelig uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:03

Ik vind sommige badpakken in de link er het er echt dik op leggen; kijk ik heb geen borst daar.
Weet niet of dat de bedoeling is, lijkt mij niet echt prettig om daar dan ook nog eens de nadruk op te leggen.
Tuurlijk hoef je je litteken niet te verbergen of je er voor te schamen, maar ik vind dit een beetje aandachttrekkend over komen, er te veel de nadruk op leggen.