Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

pmarena schreef:Maar gewoon dat ik het wel heel erg netjes ( = fatsoenlijk) vind als je iets dat er niet zo smaakvol uitziet niet bij een ander op gaat dringen![]()
Zo simpel is het toch ook.
Dat het zo ver gaat dat je vindt dat mensen zich vanuit een 'sociaal' idee maar moeten conformeren aan jouw ideaalbeeld. Brrr. (Trouwens - dat soort dingen worden minder vervelend als je er aan gewend raakt, maar je kunt er alleen maar wennen door ermee in aanraking te komen.)pmarena schreef:Chelle_dora: Iets eng of akelig vinden heeft op zich natuurlijk niets met fatsoen te maken
Er zijn serieus akelige misvormingen en littekens om te zien waar niet iedereen goed tegen kan.
Ik denk dat je het woord "fatsoen" wat te zwaar opvat
Ieder mens is toch gelijk? Ongeacht lelijke littekens. Ook die mensen mogen toch gewoon kleren aan doen waar ze zich prettig invoelen, ipv rekening houden met de omgeving want stel je voor dat... Shadow0 schreef:pmarena schreef:Maar gewoon dat ik het wel heel erg netjes ( = fatsoenlijk) vind als je iets dat er niet zo smaakvol uitziet niet bij een ander op gaat dringen![]()
Zo simpel is het toch ook.
Ik begrijp wel ineens waarom mensen met een zichtbaar litteken bv in hun gezicht zoveel moeite hebben met sociale aangelegenheden...Dat het zo ver gaat dat je vindt dat mensen zich vanuit een 'sociaal' idee maar moeten conformeren aan jouw ideaalbeeld. Brrr. (Trouwens - dat soort dingen worden minder vervelend als je er aan gewend raakt, maar je kunt er alleen maar wennen door ermee in aanraking te komen.)

pmarena schreef:Shadow: Tja, dan zijn we het daar niet over eens, kan gebeuren
Ik vind het niet meer dan logisch dat het goed fatsoen is om voor een ander niet-smaakvolle dingen niet expres tentoon te gaan stellen. Met de nadruk op het woordje expres.
Zit jij wel te wachten op de volgende stap dan, het broekje met uitsparingen voor aambeien?
En zo nee, waarom dat dan niet en dit wel?
Mij maakt dat litteken van die borst niets uit, ik kan er wel tegen.
Maar genoeg mensen die er een heel naar gevoel van krijgen, zeker als het er wat akeliger uitziet.
Het is gewoon raar wanneer een intacte borst niet bloot mag en op dezelfde locatie een afgezette borst wel geaccepteerd moet worden.
Love_western: je bent de zoveelste die aankomt met een totaal andere vergelijking
Je ziet toch hopelijk wel het verschil tussen een hoofddoek, een lange broek en hoogdragende shirts die andere mensen ook niet altijd dragen en waarvan het normaal is als je die weglaat, of maar een halve bikini aantrekken?
NIEMAND die zegt dat jouw voorbeelden als een mummie rond moeten lopen
Maartje1990 schreef:Eigenlijk is het van de zotte dat t bedekt moet worden. Mannen mogen met blote borst rondlopen, maar vrouwen niet. En ohweej als je als vrouw in het openbaar je borsten gebruikt waarvoor ze zijn bedoeld.

pmarena schreef:Zit jij wel te wachten op de volgende stap dan, het broekje met uitsparingen voor aambeien?
En zo nee, waarom dat dan niet en dit wel?
Word je een stuk minder bekeken en beoordeeld is mijn ervaring. Citaat:Maar genoeg mensen die er een heel naar gevoel van krijgen, zeker als het er wat akeliger uitziet.
Citaat:Het is gewoon raar wanneer een intacte borst niet bloot mag en op dezelfde locatie een afgezette borst wel geaccepteerd moet worden.
Citaat:Je ziet toch hopelijk wel het verschil tussen een hoofddoek, een lange broek en hoogdragende shirts die andere mensen ook niet altijd dragen en waarvan het normaal is als je die weglaat, of maar een halve bikini aantrekken? \(
Shadow0 schreef:Citaat:Je ziet toch hopelijk wel het verschil tussen een hoofddoek, een lange broek en hoogdragende shirts die andere mensen ook niet altijd dragen en waarvan het normaal is als je die weglaat, of maar een halve bikini aantrekken? \(
Je haalde als argument aan dat het onsmakelijk was om een litteken te zien. Nu schuif je op naar meer 'bikini's horen de borsten te bedekken' maar dat was niet het enige wat je zei. En als je vindt dat littekens bedekt moeten worden omdat ze er onaangenaam uitzien (zie ook hierboven), dan is het natuurlijk wel logisch dat dat dan ook voor andere littekens geldt.
En... ga ervan uit dat mensen met zichtbare littekens inderdaad van die rotreacties krijgen. Van mensen die aanhalen dat het 'logisch' is dat ze zo reageren, met vergelijkbare argumenten als jij nu geeft. Men blijft toch de neiging houden om mensen die 'anders' en volgens onze normen minder mooi en minder perfect zijn een beetje in een hoekje te drukken - en dat praten mensen toch heel makkelijk goed naar zichzelf toe.

) perfect is, vind ik het ook fatsoenlijk om dingen die (heel begrijpelijk) aanstootgevend kunnen zijn voor anderen, een beetje voor jezelf te houden. 
chelle_dora schreef:Citaat:Jij stoort je niet aan mijn cup G, maar als ik daar nu naakt mee ga liggen juist OMDAT ik een cup G heb?
Om erachter te komen of jij er zo bij ligt juist omdat je die Cup G hebt, zal ik eerst met je in gesprek moeten gaan, want dat heb je niet op je voorhoofd (of cup g) geschreven en daar zo klakkeloos vanuit gaan is niet netjes. Zelfde geldt voor er klakkeloos vanuit gaan dat een vrouw een badpak/bikini uit de link aanheeft juist om maar te benadrukken dat zij er zo uit ziet. Dat staat bij hun ook niet erop geschreven, misschien vinden ze het wel gewoon fijn zitten óf helpt het hun met het accepteren dat ze er nu zo uit zien. Weet je pas als je met ze in gesprek gaat
[MWS] Beha dragen is ongezond Maartje1990 schreef:En jij bent de expert als het gaat om comfort van een borstkankerpatient? Jij bent je waarschijnlijk niets eens bewust van het discomfort dat die vrouwen dagelijks moeten doormaken omdat de samenleving verwacht dat een vrouw 2 borsten heeft. Die borstprothese dragen ze immers niet voor zichzelf.
Overigens, kunnen maar beter helemaal losgaan met de hele boel[MWS] Beha dragen is ongezond
Maartje1990 schreef:En jij bent de expert als het gaat om comfort van een borstkankerpatient? Jij bent je waarschijnlijk niets eens bewust van het discomfort dat die vrouwen dagelijks moeten doormaken omdat de samenleving verwacht dat een vrouw 2 borsten heeft. Die borstprothese dragen ze immers niet voor zichzelf.
pmarena schreef:Beetje jammer dat er dan meteen weer vanuit gegaan moet worden dat ik weet-ik-wat voor oordelen zou hebben *zucht* maargoed dat hoort er altijd bij helaas
Citaat:Mijn mening is en blijft heel simpel: mensen mogen helemaal zelf weten wat ze wel of niet aantrekken, maar net zoals het fatsoenlijk is om het te accepteren dat niet iedereen (iedereen niet kan je beter zeggen) perfect is, vind ik het ook fatsoenlijk om dingen die (heel begrijpelijk) aanstootgevend kunnen zijn voor anderen, een beetje voor jezelf te houden.
Wat mij betreft werkt het 2 kanten op
xRaisin schreef:En hoe bepaal je nou weer wanneer een ander er last van heeft? Dat kan nog per persoon verschillen.
Maar als het toch netjes afgewerkt is na de operatie zie je na een tijdje toch niet meer dan een dun, wit lijntje? (Dat had iig een vriendin van mij na wen hartoperatie)
Ik vind dat totaal niet storend of vies.