Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Charaz schreef:Hoezo is dat een vooroordeel?
Omdat ik jong zwanger was, het mij ook gevraagd is en er echt wel over geroddeld is daarom? Niks vooroordeel aan.
. druppeltje schreef:Ik vind het ook een rare vraag, alles onder de 23 ga ik eigenlijk vanuit dat het ongepland is. Ik zie geen enkele reden om voor die tijd bewust aan kinderen te beginnen. Niet verkeerd opnemen! Ik kreeg deze vraag ook op mijn 28ste, ik vond het erg brutaal en onbeschoft. Wat dan nog, zie je dat kind over een paar jaar "jij was niet gepland"?
iirrssjjee schreef:@lieveli, ik vind je reactie nogal ongepast. Ik vroeg mij gewoon af waarom het dan zo'n onbeschofte vraag is volgens sommige van jullie. Er zijn namelijk ook genoeg bokkers die het niet onbeschoft vinden.
MarcoBorsato schreef:iirrssjjee schreef:@lieveli, ik vind je reactie nogal ongepast. Ik vroeg mij gewoon af waarom het dan zo'n onbeschofte vraag is volgens sommige van jullie. Er zijn namelijk ook genoeg bokkers die het niet onbeschoft vinden.
Ja precies, jij vroeg het en ik geef antwoord. Dan hoef ik toch niet te schrijven wat jij graag leest?
MarcoBorsato schreef:iirrssjjee schreef:@lieveli, ik vind je reactie nogal ongepast. Ik vroeg mij gewoon af waarom het dan zo'n onbeschofte vraag is volgens sommige van jullie. Er zijn namelijk ook genoeg bokkers die het niet onbeschoft vinden.
Ja precies, jij vroeg het en ik geef antwoord. Dan hoef ik toch niet te schrijven wat jij graag leest?
Paisano schreef:lieveli schreef:Ja precies, jij vroeg het en ik geef antwoord. Dan hoef ik toch niet te schrijven wat jij graag leest?
Je antwoord is het probleem denk ik niet, wel meer mensen vinden de vraag onbeschoft. Maar je verwijt het TS nu dat ze dit topic opent en dat lijkt me toch wel wat onnodig. Kennelijk interpreteren mensen de vraag nou eenmaal anders, genoeg verschillende meningen in dit topic
Brainless schreef:Ik vind het wel overkomen alsof men verwacht dat het wel ongepland zou zijn ivm bv je leeftijd.
Alsof je op die leeftijd eigenlijk niet bewust zwanger hoort te worden, of dat ze je nog niet geschikt vinden als moeder.
Zoolgangster schreef:Brainless schreef:Ik vind het wel overkomen alsof men verwacht dat het wel ongepland zou zijn ivm bv je leeftijd.
Alsof je op die leeftijd eigenlijk niet bewust zwanger hoort te worden, of dat ze je nog niet geschikt vinden als moeder.
In feite is dat een vorm van leeftijdsdiscriminatie van die mensen.
zo'n stemming en krijgt dan die vraag. Heel apart.. Blue_Eyes schreef:Mij werd het ooit gevraagd toen ik een uitzendbureau in liep voor een tijdelijke baan tijdens mijn zwangerschap. 23, zwanger, en die intercedente: 'Oh, is het een ongelukje?' Nou... Nee. En dat vond ik dus ook echt niet netjes, maar heel onprofessioneel.
)