Vriend verzint kanker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:45

fourseasons schreef:
Maar ziekenhuizen gaan toch echt niet zomaar gegevens vrijgeven?

Ik denk als je het verhaal uitlegt en alleen vraagt naar de afdeling dat je wel antwoord krijgt.

Ik heb hetzelfde gehad met een vriendin en toen heb ik in het ziekenhuis ook gehoord dat die persoon niet op die afdeling geregistreerd stond.
Dan heb je genoeg informatie en geeft een ziekenhuis geen patiënten informatie vrij :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:02

Joh, ik wil niet banketstaaf zijn.. maar zijn ouders weten het niet.. alleen jullie. het kan bijna niet anders dan dat het gelul is. ik word hier ook pissig van. er raken mensen geliefden kwijt aan kanker..

1000 x excuses als het wel waar blijkt te zijn. maar het is echt een vreeemd verhaal..

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:06

Hier helaas een oom die terminaal (nog max 2 maanden) door deze rotziekte, ook longkanker. Hijzelf en mijn tante houden ons dagelijks op de hoogte, zowel over de behandelingen als over zijn algehele toestand. Ik vind dit verhaal dan ook moeilijk te geloven van je vriend.
De vermoeidheid van de behandelingen, het ziekte beeld en de uiterlijke kenmerken steek je niet zomaar weg (om nog maar te zwijgen over brieven en rekeningen). Feesten en drinken, mijn oom kan daar alleen nog maar van dromen (diagnose is van oktober 2013). Stilhouden voor de mensen waar je bij woont, dat lukt je niet, al zou het alleen al zijn dat het psychisch een hele aanslag is.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:12

poetser schreef:
Hier helaas een oom die terminaal (nog max 2 maanden) door deze rotziekte, ook longkanker. Hijzelf en mijn tante houden ons dagelijks op de hoogte, zowel over de behandelingen als over zijn algehele toestand. Ik vind dit verhaal dan ook moeilijk te geloven van je vriend.
De vermoeidheid van de behandelingen, het ziekte beeld en de uiterlijke kenmerken steek je niet zomaar weg (om nog maar te zwijgen over brieven en rekeningen). Feesten en drinken, mijn oom kan daar alleen nog maar van dromen (diagnose is van oktober 2013). Stilhouden voor de mensen waar je bij woont, dat lukt je niet, al zou het alleen al zijn dat het psychisch een hele aanslag is.

Dat is inderdaad ook mijn gedachte.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:40

Eerlijk gezegd zal ik niet facebook bericht sturen, maar een kaartje met veel sterkte, dan doe je hem in de bus op het moment dat je zeker weet dat hij niet thuis is.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:41

Misschien kan je een keer langs zijn ouders gaan met de rede om te vragen hoe het met hun gaat en hoe hun er mee omgaan dat hun zoon zo ziek is.
Miss een klein bloemetje mee als steun betuiging.
Mocht het waar zijn heb je je steun betuigd en is het gelogen weet je het ook snel genoeg.

Shirley

Re: Vriend verzint kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:43

Mocht het gelogen zijn, dan heeft hij evengoed heel veel hulp en zorg nodig, want met zulke dingen vraag je geen aandacht als je gezond bent :n

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:54

Er is natuurlijk ook een kans dat hij ernstig verliefd op je is.. En het valt niet goed te praten, maar het is een manier om aandacht van je te krijgen.
Probeer dat uit te vinden en los het dan met hem op, zonder daar andere mensen bij te betrekken.
Waarschijnlijk is dit een uit de hand gelopen poging om jouw sympathie op te wekken.
Het zou natuurlijk heel pijnlijk voor hem zijn als dit uitkwam.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:56

Is hij normaal gesproken iemand die vaak sterke verhalen verteld? Of is hij juist wat mee gesloten en laat hij niet zo snel iets los over wat hij denkt/voelt/meemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:57

Ik zou niet zomaar concluderen dat hij liegt, ik zou dus ook niet zomaar naar zijn ouders stappen. Stel dat ie wel kanker heeft en zijn ouders weten het echt niet (om wat voor reden dan ook), beschaam je het vertrouwen van die jongen enorm en kun je je vriendschap wel vergeten.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:01

Kayleigh_ schreef:
Ik zou niet zomaar concluderen dat hij liegt, ik zou dus ook niet zomaar naar zijn ouders stappen. Stel dat ie wel kanker heeft en zijn ouders weten het echt niet (om wat voor reden dan ook), beschaam je het vertrouwen van die jongen enorm en kun je je vriendschap wel vergeten.

Aangezien zijn moeder op zijn Facebook een berichtje over zijn gezondheid plaatste, mag je vind ik best concluderen dat ze het inmiddels 'weet', en dus kun je naar mijn mening prima een bericht sturen om sterkte te wensen. Tevens kun je daarmee pijlen of hij daadwerkelijk kanker heeft, of dat hij met een zware vorm van pfeiffer zit of zo.

Ik vind het vooralsnog een vreemd verhaal...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:02

Dat zou mij niet kunnen schelen, zijn ouders zouden het horen te weten en hij zou zijn ouders ook hard nodig hebben !

Hoe zouden die mensen zich voelen als ze hier buiten gehouden zouden worden ?
Die moeten dat extra verdriet de rest van hun leven meezeulen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:03

_San87_ schreef:
Aangezien zijn moeder op zijn Facebook een berichtje over zijn gezondheid plaatste, mag je vind ik best concluderen dat ze het inmiddels 'weet', en dus kun je naar mijn mening prima een bericht sturen om sterkte te wensen. Tevens kun je daarmee pijlen of hij daadwerkelijk kanker heeft, of dat hij met een zware vorm van pfeiffer zit of zo.

Ik vind het vooralsnog een vreemd verhaal...

Ik vind het ook een vreemd verhaal, maar ik vind het niet helemaal netjes om contact te leggen met zijn ouders als hij letterlijk gevraagd heeft aan TS en haar vriendin dat niet te doen. Er bestaat altijd een (kleine) kans dat hij echt ziek is en dan vind ik het onbeschoft om zijn grenzen te overschrijden.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:06

Ik vind het een heel stuk erger om je eigen ouders niet in vertrouwen te nemen. Longkanker verborgen houden voor je ouders lijkt me ten eerste al godsonmogelijk, want van longkanker ben je over het algemeen echt zwaar ziek, helemaal als je aan de chemo zit, daarnaast zíe je aan iemand die chemo ondergaat echt wel een grote verandering in uiterlijk, zeker na een aantal maanden.

Die grenzen zouden mij dan ook worst wezen, eerlijk gezegd.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:07

Daar heb je gelijk in, Kayleigh, maar dit gaat niet om een kinderachtig leugentje, dit gaat hoe dan ook veel verder en is te belangrijk om te verzwijgen !

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:07

Shirley schreef:
Dat zou mij niet kunnen schelen, zijn ouders zouden het horen te weten en hij zou zijn ouders ook hard nodig hebben !

Hoe zouden die mensen zich voelen als ze hier buiten gehouden zouden worden ?
Die moeten dat extra verdriet de rest van hun leven meezeulen ...

Eens, lekker boeiend of zijn ouders er achter komen als het zo een goede vriend is dan zu hij ook niet tegen je liegen over zo iets.
En wat betreft de ouders die er achter komen tja het is hard maar wel beter.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:09

De enige manier om er achter te komen is om te vragen als hij zijn verhaal achterstevoren verteld.
iemand die liegt zou daarin nooit hetzelfde verhaal vertellen :).

Sterkte en voel je niet schuldig! Je maakt niet voor niks een topic hierover aan en ga je gevoel achter na!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:10

Je kunt het ook van de andere kant bekijken: stel, je vriend komt op den duur te overlijden en zijn ouders hebben al die tijd nergens van geweten. Hoe zouden zij het vinden als ze achteraf horen dat jij en je vriendin het al die tijd wel hebben geweten?
Het is absurd dat zijn ouders nergens van zouden weten.
Kanker of niet, dat geeft je niet het recht om dit soort dingen voor je ouders te verzwijgen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:15

Shirley schreef:
Mocht het gelogen zijn, dan heeft hij evengoed heel veel hulp en zorg nodig, want met zulke dingen vraag je geen aandacht als je gezond bent :n

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. En daarom vind ik ook dat het wel een beetje minder mag met de nare reacties naar de persoon in kwestie.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:18

TS vraag naar welk ziekenhuis hij gaat, dan bel je gewoon met de vraag heeft ....vandaag een afspraak met een longarts ofzo
Of weet je toevallig welke huisarts hij heeft, dan kan je altijd vragen of het klopt. Nu mogen zij natuurlijk geen gegevens door geven aan 3e, maar als je de situatie uit kan leggen voldoet denk ik een ja of nee voldoende.
En anders en het ligt eraan hoever jij die vriendschap wil behouden, stap naar zijn ouders, stel je eigen even voor en leg de situatie uit.

Succes en wijsheid

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:20

Ja maar niet iedereen heeft een goede band met zijn ouders, dat zou ook een rede kunnen zijn dat ze het niet weten.

Verder weet ik ook niet zo goed wat ik ervan moet denken. Mijn opa had het ook jong. Toen hij uitbehandeld was ( konden niks meer doen) takkelde hij snel af. Ook tijdens de behandeling was hij maar een zielig hoopje mens. Hij kon bijna niks meer ondernemen. Misschien verschilt het per persoon? Maar het lijkt mij dat als je longkanker hebt eigenlijk geen puf meer hebt om uit te gaan enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:20

Jolien87 schreef:
Je kunt het ook van de andere kant bekijken: stel, je vriend komt op den duur te overlijden en zijn ouders hebben al die tijd nergens van geweten. Hoe zouden zij het vinden als ze achteraf horen dat jij en je vriendin het al die tijd wel hebben geweten?
Kanker of niet, dat geeft je niet het recht om dit soort dingen voor je ouders te verzwijgen.

Dat zullen die ouders de TS en vriendin echt niet kwalijk kunnen nemen als ze gewoon het verhaal vertellen.

Ach, iedereen is anders. Ik zou het vertrouwen van een vriend van mij zo niet willen beschamen. Zou er liever op een andere manier achter komen of hij liegt of niet, dan kun je altijd nog contact met ouders opnemen (want hoe dan ook is deze persoon inderdaad ziek: kanker of geestesziek. Beide net zo erg!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:21

wemkelover schreef:
Verder weet ik ook niet zo goed wat ik ervan moet denken. Mijn opa had het ook jong. Toen hij uitbehandeld was ( konden niks meer doen) takkelde hij snel af. Ook tijdens de behandeling was hij maar een zielig hoopje mens. Hij kon bijna niks meer ondernemen. Misschien verschilt het per persoon? Maar het lijkt mij dat als je longkanker hebt eigenlijk geen puf meer hebt om uit te gaan enzo.

Hoeft niet altijd zo te zijn, ik ken ook iemand die al maaaaanden aan de chemo zit en zich kiplekker voelt. Heeft er geen last van, eet enorm veel, komt zelfs kilo's aan (dokters raden hem zelfs aan af te vallen!). Ieder lichaam is anders en zal anders reageren op behandelingen. Daaruit kun je dus niet direct conclusies trekken.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:22

Magrathea schreef:
Shirley schreef:

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. En daarom vind ik ook dat het wel een beetje minder mag met de nare reacties naar de persoon in kwestie.

Misschien... In mijn persoonlijke ervaring echter ging het puur om de aandacht, haar ouders hebben het meisje namelijk laten onderzoeken omdat zij ook niet konden geloven dat er niet één of andere stoornis of vorm van pathologisch liegen achter zat. Helaas, meisje is kerngezond, heeft geen stoornissen of andere ziektes die dergelijk gedrag oproepen. Al denk ik wel dat zij een uitzondering is, ik ben nog steeds verbitterd over wat zij ons heeft aangedaan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:23

Kayleigh_ schreef:
Jolien87 schreef:

Dat zullen die ouders de TS en vriendin echt niet kwalijk kunnen nemen als ze gewoon het verhaal vertellen.

Ach, iedereen is anders. Ik zou het vertrouwen van een vriend van mij zo niet willen beschamen. Zou er liever op een andere manier achter komen of hij liegt of niet, dan kun je altijd nog contact met ouders opnemen (want hoe dan ook is deze persoon inderdaad ziek: kanker of geestesziek. Beide net zo erg!).

Ze zullen TS en haar vriendin vast niks kwalijk nemen, maar het zal ze wel pijn doen als ze erachter komen dat hun zoon ze nooit in vertrouwen heeft genomen.
Maar zoals ook al een paar keer hier is genoemd: het is niet bekend wat de band tussen hem en zijn ouders is.