Problemen met vriend.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:05

MeggiieTommy schreef:
Het gaat vooral om het feit, dat hij helemaal achter de afspraken stond en hij zich er vervolgens niet aan kan houden...

Dat lijkt me zo ongeveer de definitie van verslaving. :j

Ik heb in het verleden aardig wat mensen leren kennen die meerdere dagen per week blowden. En ze vonden allemaal hetzelfde: "ze waren niet verslaafd, konden allemaal zo stoppen (als ze dat zouden willen), ze deden het voor de gezelligheid en het had geen invloed op de rest van hun leven."

En weet je...15 jaar verder is van allemaal geen ene donder terecht gekomen. Op een enkeling na, die er radicaal mee gestopt is. De rest leeft nog hetzelfde leven als toen. Wonen nog steeds drie hoog achter, blowen nog steeds, hangen passief op de bank, zijn werkloos of hoppen van banketstaaf uitzendbaantje naar banketstaaf uitzendbaantje. Maar het ergste: Ze hebben nog steeds diezelfde dooie blik in de ogen als toen. Echt deprimerend.

Ik zou zeggen: smeer 'm! Als een kerel de behoefte heeft om meerdere dagen per week z'n hersens te verdoven, dan is er iets niet in de haak.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:48

MeggiieTommy schreef:
Ayasha schreef:
Dan houdt het toch gewoon op? Dan past het kennelijk niet samen. Niet moeilijk over doen.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan...

Je bent toch niet 25 jaar getrouwd?

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 20:03

Roos_M schreef:

Nee, maar ik ben geen relatie met hem begonnen omdat ik hem 'wel okee' vind... Ik vind hem echt heel leuk en daarom vind ik dit ook zo erg.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:14

Mijn tenen krullen van hoe vaak er "dan MAG hij" in jouw openingspost staat. Mag hij? Màg hij? Sinds wanneer moet een man toestemming krijgen om iets te mogen doen in een relatie? Je hoort evenwaardig te zijn in een relatie en je hoort te kunnen doen wat jijzelf wil doen. Je bent 18, je hoort niet te beslissen wat jouw vriend mag doen.

Het feit dat jij hem al regels oplegt en beslist wat hij wel en niet mag, dat zegt voor mij al genoeg. In een relatie is het niet de bedoeling dat je je na 3,5 maand al ergert aan zijn gedrag en je als een moederfiguur gaat gedragen en hem koste wat kost wil veranderen. Zoals al gezegd werd, kappen en op zoek gaan naar iemand die jouw mening over drugs deelt. Als je je er nu al aan ergert, gaat dat over een jaar heus niet weggaan.

denice

Re: Problemen met vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:18

Leven en laten leven. Als blowen op dit moment voor hem belangrijk is en jij je daar totaal niet in kunt vinden, dan moet je daar of een weg in vinden of er mee stoppen denk ik. Zulke dingen kun je niet opleggen, maar moet je zelf mee willen stoppen. Er komt vast een punt in zijn leven wanneer hij denkt ik ben er klaar mee.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 20:23

Yasmine schreef:
Mijn tenen krullen van hoe vaak er "dan MAG hij" in jouw openingspost staat. Mag hij? Màg hij? Sinds wanneer moet een man toestemming krijgen om iets te mogen doen in een relatie? Je hoort evenwaardig te zijn in een relatie en je hoort te kunnen doen wat jijzelf wil doen. Je bent 18, je hoort niet te beslissen wat jouw vriend mag doen.

Het feit dat jij hem al regels oplegt en beslist wat hij wel en niet mag, dat zegt voor mij al genoeg. In een relatie is het niet de bedoeling dat je je na 3,5 maand al ergert aan zijn gedrag en je als een moederfiguur gaat gedragen en hem koste wat kost wil veranderen. Zoals al gezegd werd, kappen en op zoek gaan naar iemand die jouw mening over drugs deelt. Als je je er nu al aan ergert, gaat dat over een jaar heus niet weggaan.

Hij mag van mij alles hoor (in principe), alleen we hadden samen afspraken gemaakt nadat ik had aangegeven dat ik het toch wel vervelend vond (na wat er was voor gevallen). en dan vind ik het gewoon heel vervelend dat hij zich er dan niet aan kan houden, en hij dat wel van mij verwacht dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:43

Wat was er dan voorgevallen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 09:49

Jeetje, je bent 18 en na 3,5 maand loopt het al niet meer met je drugsverslaafde vriend en je wil nog steeds met hem verder omdat hij 'wel oke is'??

Hoe ga je dat de rest van je leven volhouden?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:24

Verootjoo; lezen is ook een kunst... ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:31

wat heeft ze mis gelezen?

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:46

Ayasha schreef:
wat heeft ze mis gelezen?

Dat ze hem niet zomaar 'oke vindt', maar echt heel leuk.
Ik snap wel dat ze het niet 123 uit kan en wil maken hoor..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:01

Ik denk dat dat meer sarcasme is dat slecht lezen. :)
Als het "the love of her life" was en andersom, zouden dit soort problemen niet zulke problemen zijn dat ze als een probleem aanvoelen... (oke deze zin ga je een paar keer moeten opnieuw lezen vrees ik maar het is niet anders :o )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:14

Als hij echt heel leuk is heb je dit soort problemen niet al na 3,5 maand...

Eigenlijke vatte ik het kort samen... Ze vindt hem ongetwijfeld echt heel leuk, en verliefd zijn is ook heel leuk. Maar niet elke verliefdheid is geschikt om een leven mee op te bouwen.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 15:25

Ayasha schreef:
Ik denk dat dat meer sarcasme is dat slecht lezen. :)
Als het "the love of her life" was en andersom, zouden dit soort problemen niet zulke problemen zijn dat ze als een probleem aanvoelen... (oke deze zin ga je een paar keer moeten opnieuw lezen vrees ik maar het is niet anders :o )

Ik snap dat echt niet hoor. :+
Omdat ik hem echt heel leuk vind, hoeft dat toch niet te beteken dat ik alles maar moet pikken en leuk moet vinden.

safina schreef:

Niks ernstigs, maar iets wat ik liever niet hier neer zet. :o

verootjoo schreef:
Jeetje, je bent 18 en na 3,5 maand loopt het al niet meer met je drugsverslaafde vriend en je wil nog steeds met hem verder omdat hij 'wel oke is'??

Hoe ga je dat de rest van je leven volhouden?

Huh?
Edit: ik las je laatste bericht net pas. Snap het al.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 16:15

Hij blowde al voor jullie relatie en je hebt pas 3.5 maand, dan vind ik niet dat je zijn leven binnen mag wandelen en dan bepalen dat hij niet mag blowen. Accepteer hoe hij is en wees zijn vriendin in de plaats van zijn moeder. (ik bedoel dit allemaal niet gemeen of banketstaaf) Je hoeft ook niet alles te pikken, maar hij hoeft ook niet iets aan te passen wat hij voor dat hij jou in zijn leven kreeg. :)

stel hij vraagt jou om te stoppen met paardrijden, want hij vind dat vervelend. Zou jij dat dan zo voor hem doen? (het is misschien een hele hele slechte vergelijking, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :) Als je echt van hem houd zal je dat moeten accepteren denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 16:31

MeggiieTommy schreef:
safina schreef:

Niks ernstigs, maar iets wat ik liever niet hier neer zet. :o

Oké. Dat hoeft ook niet. De reden dat ik er naar vroeg: je noemt een paar keer in dit topic dat er iets is voorgevallen. En het was voor jou een aanleiding om afspraken met hem te willen maken. En je wilt er liever niets over vertellen. Daar meen ik uit op te maken dat het voor jou in ieder geval iets ernstigs was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 16:38

Nee dat betekent zeker niet dat je alles moet pikken, maar als dit al drama genoeg is dat je advies nodig hebt, ja dan vraag ik me wel af of dit. 'Het' dan wel is. Van beide kanten trouwens, begrijp me niet verkeerd. Waar twee kijven, twee. 'Schuld' dus ook je vriend die het blijkbaar niet genoeg de moeite vindt. :) en sorry dat ik dat zo hard neer zet maar zo zou ik het voelen als je over zo iets simpel al niet tot een compromis kan komen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:08

wat zie jij dan als toekomst? Hoe wil je dat het gaat over bijvoorbeeld een half jaar? Wat zie jij voor je? En dan gaan nadenken of het reëel is om dat te vragen van je huidige vriend...zo niet, dan kan je er beter nu een punt achter zetten dan wanneer het meer is dan alleen iemand leuk vinden...

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 17:52

mirthheee schreef:
Hij blowde al voor jullie relatie en je hebt pas 3.5 maand, dan vind ik niet dat je zijn leven binnen mag wandelen en dan bepalen dat hij niet mag blowen. Accepteer hoe hij is en wees zijn vriendin in de plaats van zijn moeder. (ik bedoel dit allemaal niet gemeen of banketstaaf) Je hoeft ook niet alles te pikken, maar hij hoeft ook niet iets aan te passen wat hij voor dat hij jou in zijn leven kreeg. :)

stel hij vraagt jou om te stoppen met paardrijden, want hij vind dat vervelend. Zou jij dat dan zo voor hem doen? (het is misschien een hele hele slechte vergelijking, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :) Als je echt van hem houd zal je dat moeten accepteren denk ik.

Ik snap dat helemaal. Zo zie ik het eigenlijk ook. Maar Ik heb toen aangegeven wat ik er van vond, en toen kwamen we samen tot dit.

Ayasha schreef:
Nee dat betekent zeker niet dat je alles moet pikken, maar als dit al drama genoeg is dat je advies nodig hebt, ja dan vraag ik me wel af of dit. 'Het' dan wel is. Van beide kanten trouwens, begrijp me niet verkeerd. Waar twee kijven, twee. 'Schuld' dus ook je vriend die het blijkbaar niet genoeg de moeite vindt. :) en sorry dat ik dat zo hard neer zet maar zo zou ik het voelen als je over zo iets simpel al niet tot een compromis kan komen.

Hmmm, ja. Dat begrijp ik. Maar het zat me zo dwars dat hij elke keer weer zei dat hij het niet meer zou doen en blablabla. Maar aangezien het elke keer weer gebeurde, wist ik niet hoe ik dit verder zou kunnen oplossen. sommige gaven ook het advies me er niet meer mee te bemoeien, en dat doe ik ook niet meer. Ik heb nu duidelijk tegen hem gezegd dat hij maar ziet wanneer hij blowt, zolang hij het niet meer doet als ik er bij ben (wat al de afspraak was, maar van mij toch nog vaak mocht) of als ik hem nog zie op die dag. En dat het fijn zou zijn als hij laat weten of hij heeft geblowd als we onverwachts afspreken, zodat ik kan beslissen of ik dat dan nog wil. Verder vind ik al het advies heel fijn!

Rena100 schreef:
wat zie jij dan als toekomst? Hoe wil je dat het gaat over bijvoorbeeld een half jaar? Wat zie jij voor je? En dan gaan nadenken of het reëel is om dat te vragen van je huidige vriend...zo niet, dan kan je er beter nu een punt achter zetten dan wanneer het meer is dan alleen iemand leuk vinden...

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, wel een goed punt om over na te denken. Na die laatste ruzie kwam hij er eerst mee dat niet meer doordeweeks zou blowen, ondanks dat ik gezegd had dat het mij niks meer uit maakt. Later kwam hij er mee dat hij helemaal gaat stoppen, dus ook in het weekend.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:22

MeggiieTommy schreef:
Roos_M schreef:

Nee, maar ik ben geen relatie met hem begonnen omdat ik hem 'wel okee' vind... Ik vind hem echt heel leuk en daarom vind ik dit ook zo erg.

Maar je bent nog zo jong.
Je gaat echt nog heeel veel mannen 'echt heel leuk' vinden. Mannen die niet blowen.
Blijf hier niet in hangen als je na 3 maanden al ongelukkig bent, zoek een ander.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:09

Misschien een wat domme vraag, maar wat vind je er zo erg aan dat hij blowt? (ik heb geen idee wat blowen allemaal met je doet of voor andere kan doen)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:13

Je moet hem nemen zoals hij is en vind jij het niks dan moet je breken met hem.

Jij bent zijn moeder niet die hem gaat vertellen wat hij wel en niet mag.

Kom nou zeg!

Heel simpel dus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:16

Ragdollcat schreef:

Kom nou zeg!

Heel simpel dus.

Inderdaad heel simpel zoals jij het zegt maar besef je wel dat een relatie geven en nemen is?? Er zijn afspraken gemaakt die worden geschonden en dat hoort niet zo te zijn in een goede relatie, punt uit.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:26

Ja heel simpel.

Waarom zou hij dingen laten wat hij altijd heeft gedaan?

Ze heeft er toch zelf voor gekozen om een relatie met hem aan te gaan?

Als ze nu al zich als een moeder gedraagt die hem dingen verbiedt.......... dan zeg ik: breek met hem.

Want het wordt niks en ze accepteert hem niet zoals hij is.

Het is zijn lijf en zijn leven en als ze er niet mee kan leven........

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 19:51

bigone schreef:
Ragdollcat schreef:

Kom nou zeg!

Heel simpel dus.

Inderdaad heel simpel zoals jij het zegt maar besef je wel dat een relatie geven en nemen is?? Er zijn afspraken gemaakt die worden geschonden en dat hoort niet zo te zijn in een goede relatie, punt uit.

Dat was ook zijn punt toen hij begon over die jongen. 'Het is niet verbieden, het is een opoffering die je maakt voor een relatie.' Zoiets dan.:+

mirthheee schreef:
Misschien een wat domme vraag, maar wat vind je er zo erg aan dat hij blowt? (ik heb geen idee wat blowen allemaal met je doet of voor andere kan doen)

Ehmmm. Moeilijk uit te leggen. Ik heb tegen blowen niks,maar dat het zo vaak moet. Ik voel niet de behoefte om elke dag met iemand te praten die geblowd heeft.