MeggiieTommy schreef:Het gaat vooral om het feit, dat hij helemaal achter de afspraken stond en hij zich er vervolgens niet aan kan houden...
Dat lijkt me zo ongeveer de definitie van verslaving.
Ik heb in het verleden aardig wat mensen leren kennen die meerdere dagen per week blowden. En ze vonden allemaal hetzelfde: "ze waren niet verslaafd, konden allemaal zo stoppen (als ze dat zouden willen), ze deden het voor de gezelligheid en het had geen invloed op de rest van hun leven."
En weet je...15 jaar verder is van allemaal geen ene donder terecht gekomen. Op een enkeling na, die er radicaal mee gestopt is. De rest leeft nog hetzelfde leven als toen. Wonen nog steeds drie hoog achter, blowen nog steeds, hangen passief op de bank, zijn werkloos of hoppen van banketstaaf uitzendbaantje naar banketstaaf uitzendbaantje. Maar het ergste: Ze hebben nog steeds diezelfde dooie blik in de ogen als toen. Echt deprimerend.
Ik zou zeggen: smeer 'm! Als een kerel de behoefte heeft om meerdere dagen per week z'n hersens te verdoven, dan is er iets niet in de haak.
)