Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:37

Ik meld mij hier ook, ookal slapen we wel elke nacht samen, hij is veel van huis, hij heeft een eigen bedrijf en werkt veel, is vaak pas laat thuis maar ik heb er weinig problemen mee, ik heb lekker de tijd voor mijn paard en soms op de bank met een tijdschrift vind ik ook wel lekker!

Hoewel het in sommige situaties toch wel eens leuk zou zijn als je die samen zou kunnen doen, maarja dat neem ik maar voor lief.

Zo plan ik gewoon gezellig met vriendinnen doordeweeks zodat ik het weekend als hij wat eerder thuis is ook thuis ben. En ga ik met mijn moeder elk jaar op vakantie ipv met mijn vriend.

Ik zou het erger vinden als hij savonds niet thuis zou komen!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 14:31

Kreeg net een berichtje van hem dat ie maandag op moet, wss voor 5 dagen, ga lekker weekje naar mijn ouders toe denk.. Zn zoontje is heel toevallig de hele week bij zijn moeder.

Tarzan, Ik ga ook lekker met mijn ouders op vakantie. Mn vriend zou mee gaan maar dat moeten we nog maar eens zien. Gaat ie niet mee heeft ie pech haha. Vorig jaar ben ik ook zonder hem op vakantie geweest dus dat vind ik niet zo erg.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:48

Het probleem met vakantir hier is..hij is blij als hij eens een paar dagen thuis is.

We gaan volgende week wel een weekendje weg (uurtje rijden) maar dat doet hij meer voor mij.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:52

Oh dat is nou wel mijn enige echte eis. Ik wil met z'n tweeën op vakantie en minstens 2 weken. Gelukkig denkt vriendlief er net zo over en hebben we heerlijk samen drie weken vrij genomen :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:32

Ach het is het seizoen voor hem en daar moet hij het van hebben dus wie ben ik dan om te zeggen dat hij dan 2 weken niet mag werken ..

Ik laat mij alleen niet tegenhouden om toch op vakantie te gaan :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:38

Hier is het ook seizoen nu en hij moet nu gewoon werken. Normaal gesproken moeten we altijd in de bouwvak op vakantie. Nu heeft hij besloten dan ook nog wat door te werken, maar direct afgesproken of hij dan in september nog een weekje kon krijgen.
Heb dit ook afgesproken met mijn baas en die was akkoord. Dus nu gaan we in september nog een weekje op vakantie naar de zon.

En in de twee weken die hij wel in de bouwvak heeft gaat hij........jawel............. naar truckshows met zijn showtruck :+

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:38

Het maakt mij ook niet uit wanneer we gaan. Nu toevallig in september maar elke andere maand is ook prima. Maar ik wil wel minstens eens per jaar even samen weg :)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 16:39

Lekker sentido.

Mn vriend is geen vakantie ganger.. we zijn nog nooit op vakantie geweest samen. 1 keer 1 nachtje weg geweest.
Ik ben wel een vakantie ganger, ik wil zeker elk jaar op vakantie! Hij gaat wel kijken of ie vrij kan krijgen maar lukt dat niet dan lukt dat niet.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:40

Ja dat doen wij ook hoor en meestal pakken we in de winter ook nog wel een moment. Hij heeft ook gewoon twee weken kerstvakantie en daarna is er vaak maar heel weinig werk meer, dus heeft hij meer vrij. Meestal gaan we dan maar een weekend.

Ik heb het voordeel in het onderwijs te werken dus ik heb sowieso veel vakantie ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:43

Oh wij mogen graag weggaan :j
Zaterdag gaan we een dagje weg. Ik moet dan eerst naar school in Utrecht. Hij gaat dan gezellig mee en in de uurtjes dat ik op school ben even auto's kijken ofzo :+
Daarna gaan we wat gezelligs doen (zal wel winkelen worden) en lekker eten :j

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 16:44

Heerlijk sakkia, ik studeer nog dus ik heb ook veel vakantie. Al ga ik dit jaar met mijn ouders pas in september ivm vrij van mijn vader.

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:55

Hier ook iemand die veel alleen thuis is. Mijn man werkt in Nederland en wij wonen in Duitsland, hij is dus van Maandagochtend 5 uur tot Vrijdagavond ongeveer half 9 weg. Ik ben dan met onze 2 kinderen van 2 en 8 en beestenboel thuis. Gelukkig kan ik mijn werk overal omheen plannen maar lastig blijft het wel.

Vakantie doen wij ook niet we hebben teveel dieren om weg te gaan, maar als hij een weekje thuis is doen we wel dagjes weg met de kinderen. Inderdaad het went en soms is het ook wel lekker om gewoon je gang te kunnen gaan, en moet ik er weer aan wennen als hij thuis is :D .

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 11:11

Nou mijn vriend is vanmorgen vroeg vertrokken.doordat ie gewoon in Nederland zit een vrijdag weer terug is voelt het alsof hij vanouds naar kazerne is.
wel jammer dat ie precies met dit mooie weer weg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:28

Ben er ook weer even :)

Vakantie plannen is leuk én kan echt nodig zijn als je elkaar langere tijd niet ziet. Zijn we samen thuis dan doen we best veel samen maar er zijn haast altijd vrienden bij of zijn broer en schoonzus. Dus als het even kan proberen we paar keer weekendje er tussenuit te knijpen. Deze zomer wilden we (net zoals in 2012) 15 dagen naar mijn tante in Zuid-Frankrijk. Ik studeer/werk via een bepaalde formule met mijn werkgever, dus ik heb de schoolvakanties tijdens het jaar vrij. In juli en augustus moet ik voltijds werken maar heb wel nog 24 dagen vakantie die ik dan ook nog vrij mag opnemen.

Dus ik geregeld met mijn baas voor 15 dagen in juli en de rest eind augustus, mocht ik een herexamen hebben zodat ik kan studeren. Mijn vriend heeft nog 37 dagen vakantie die hij dit jaar mag opnemen. Helaas voor ons wordt alle vakantie in juli en augustus geweigerd "want anders missen ze misschien een project" -O-

Weet dus nog niet wat ik ga doen. Er was nog niks geboekt, ik heb 100% zeker die dagen vakantie en kan met vriendin nog vertrekken maar pfft, leuk is anders.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:11

Youknowme schreef:
Nou mijn vriend is vanmorgen vroeg vertrokken.doordat ie gewoon in Nederland zit een vrijdag weer terug is voelt het alsof hij vanouds naar kazerne is.
wel jammer dat ie precies met dit mooie weer weg is.

Balen is dat met dit weer ja. Maar wel mooi dat het niet heel onwennig voelt. Hoe gaat het nu?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 17:26

Gaat goed hier! Hele week vol gepland met vriendinnen bezoekjes en zelfs vrijdag ben ik tot laat weg dus zal er niet eens zijn als ie thuis komt. Had ik al gepland voordat we wisten dat hij weg zou gaan. Dus voor zn zoontje oppas geregeld bij mn schoon ouders.

Lastig varekai hopelijk komen jullie er nog uit!!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 21:21

Hmm lastige keuze hier. Mn vriend moet morgen iemand naar de werkplek brengen thuis dus hij zou een half uurtje thuis kunnen zijn.. ik neig erna om hem niet te zien want ben bang als ik hem dat half uurtje ga zien dat ik hem toch ga missen als ie weer weg moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:40

Hem missen ga je altijd doen, of je hem nu 5 minuutjes ziet of een maand. Dat "afscheid" nemen blijft vaak toch een pittig punt hoor maar goed, daar zal je wel aan moeten wennen.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 13:29

Ik heb hem woensdag niet gezien.
Idd varekai maar om hem 5 minuten te zien en dan weer afscheid te nemen zag ik niet zitten.

De week is voorbij gevlogen! Nu is het afwachten Hoelaat hij thuis komt en of ik hem vandaag dus ga zien of vannacht pas.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:16

Hier ook iemand die vaak alleen is. Vriend werkt gemiddeld zo'n 6 dagen per week op kantoor, waarvan hij er 5 sowieso tot laat weg is. Op zaterdag of zondag probeert hij om 18:00 thuis te zijn :) Hij is eerder weg dan ik en komt thuis op het moment dat ik slaap. Zo'n 2x per week zien wij elkaar 's avonds een uurtje en dan is het altijd even gezellig bijkletsen. Ook proberen we een halve weekenddag voor elkaar te reserveren.

Grootste nadeel aan vriend zijn baan is, is dat hij heel erg mobiel kan werken. Dus ook in onze vakanties, 's avonds laat en op die ene dag dat hij thuis is (vaak werkt hij dan thuis :+) hij gewoon bereikbaar is en dus werkt. Daar kan ik wel slecht tegen.. Dat die ene halve dag waarop we samen tijd hebben en bijvoorbeeld naar 1 van de paarden gaan of een filmpje kijken meneer toch moeten mailen en bellen. Zeker in de vakanties.. 's nachts bellen komt ook gerust voor als we tijdsverschil hebben met Nederland -O-

Van collega's krijg ik vaak het compliment dat ik niet zo'n zeurder ben, veel vrouwen hebben er best wat moeite mee. Ik vind vriend super lief en het is mega gezellig als wij samen tijd hebben voor elkaar, maar ik kan mijzelf ook prima vermaken :) Ik ga naar mijn paardjes, ben bezig met de hond, kijk lekker mijn series en films die hij stom vindt, spreek af met vriendinnen etc.

Wel merk ik dat onze tijd samen vaak veel intensiever is dan die van vriendinnen met een vriend die van 9 tot 5 werkt. Wij raken niet uitgepraat, maken nooit ruzie en lachen wat af. Toch herken ik wat Sakkia schrijft, dat het irritant is als ze eerder thuis zijn. Als een keer een afspraak niet doorgaat of vriend eerder weg kan dan baal ik als een stekker. Ik zit altijd vol plannen en hij gooit ze dan standaard door de war.

Beste vriendin is verloofd met een offshore man en sindsdien snapt zij mij beter. Zij heeft het wel erg moeilijk met zijn 6 weken weg en als hij dan thuis is zijn ze onafscheidelijk. Verschrikkelijk := Laat mij maar lekker mijn ding doen. Ik zou denk wel heel blij zijn als wij gewoon een weekend samen zouden hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:02

Als offshore-partner krijg ik best vaak nogal ruwe reacties van mensen, en dan vooral van vrouwen. Dat maakt het er al niet makkelijker op. Er zitten erg veel vooroordelen omheen waarvoor je toch sterk moet kunnen staan, zowel voor jezelf als voor je partner en relatie. Jouw vriendin zal die misschien ook wel herkennen.

Heb het dan over dingen als "oh hij werkt en jij zit lekker thuis zeker, van zijn centen leven" of "in elke haven een ander schatje". Hoe vaak ik al niet gehoord heb dat iemand zegt "dat zou bij mij geen waar zijn, als hij die job wil kan hij me maar onderhouden ook, een kuisvrouw is ook niet gratis". -O-
Moet je eens raden welke scheve blikken vol ongeloof ik krijg wanneer ik aangeef dat ik voltijds studeer om hierna ook effectief weer minimaal deeltijds te gaan werken (met voorkeur voor voltijds zelfs!), dat we elk onze eigen dingen betalen en alleen de gemeenschappelijke dingen van een gemixte rekening, en dat ik er dus echt haast zelden een probleem van maak dat ie eens een avondje alleen gaat stappen. Je kan ze evengoed vertellen dat je een winnend lot uit de loterij volledig weggeeft aan een goed doel...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:07

Snap heel goed waar jij vandaan komt Varekaj!! Zelf sta ik er ook zo in. Vriend is mede-eigenaar van 1 paard en betaalt voor hem dus de helft. Andere paard is toch echt van mij en dat betaal ik zelf. Vriendinnen vinden het maar gek soms ;)

Maar laat het nou net in hun geval zo zijn dat zij gestopt is met werken zodra ze gingen samen wonen en inderdaad van zijn centen leeft. Ieder zijn eigen ding natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:15

Het is iet wat je in samenspraak moet doen natuurlijk, dus dat er koppels zijn die vinden dat het kan in overleg heb ik ook niets tegen. Het enige wat me mateloos stoort is dat er ontzettend veel dames zijn die zowat direct geld zien aan een boompje en denken "yes, kassa" :$
Op zich kan ik dat ook hoor, maar dan wordt het wel paarden wegdoen of hooguit 1tje houden en fiks inkrimpen qua les en wedstrijden. Want dan komt dat geld ook van hem en hij is aardig zuinig op zijn centen (vind ik prima). Wil ik ze houden en doen wat ik nu doe, dan moet ik toch echt zelf zorgen voor geld in het laatje.

Ook toekomstgericht, je weet nooit wat er kan misgaan. Daar sta je dan, zonder werk, zonder inkomen en met wat pech ook zonder huis of eentje dat je nooit alleen kan afbetalen en om het compleet te maken een kind, of 2 of 3. Om die reden sta ik er ook strikt op dat onze eigendommen die we voor onze relatie hadden ook altijd strikt persoonlijk blijven en dat de ander er geen aanspraak op kan maken. Eigen keuze natuurlijk maar daarin ben ik nogal perfectionistisch :P Iets met gescheiden ouders en teveel gepluimde kippen enzo.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 15:42

Oeh, van zijn centen leven zou ik echt niet kunnen!
Ik studeer ook nog en heb zelf een studie financiering met lening genomen, was mn vriend het niet mee eens want hij had toch geld.. Maar nee ik wil onafhankelijk zijn van hem, ben echt geen typetje die haar hand op houd!!

Mn paard betaal ik ook zelf, vind dat niet meer dan logisch om je eigen hobby zelf te betalen .
Ik herken me zelf wel in jou varekaj, ik ben zelf ook heel erg van het '' ik heb het betaald dus is het van mij '' . Wij hebben dan ook geen gezamelijke rekening ik stort elke maand een bedrag naar hem omdat we de vaste lasten wel delen samen.

Vind je het niet moeilijk met feestdagen? Mn vriend wilt heel graag internationaal ( 5 weken op 5 weken af ) en tja.. ondanks dat ik dat liever niet wil houd ik hem ook zeker niet tegen vind niet dat ik hem tegen mag houden in het geen wat hij leuk vind.

Selka, lijkt me moeilijk dat je man ondanks 'vrije' dagen toch aan het werk is door middel mailen/bellen..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:05

@youknowme, lijkt mij wel moeilijk als je elkaar 5 weken ècht niet ziet. Gewoon ook niet 's nachts naast je voelt. Vriend geeft mij altijd een kusje als hij thuis en als hij het vergeet schrik ik midden in de nacht wakker omdat ik denk dat hij niet is thuisgekomen := Zeker met kerst etc. lijkt het mij moeilijk inderdaad.

Nooit echt rust hebben omdat altijd de mobiel gecheckt wordt op gemiste oproepen en mail vind ik niet leuk.