Vrouwen van militairen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BabiiVeeraa

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:51

Hoi Renske, mijn vriend heeft ook 4 maanden in Curaçao gezeten, hele mooie tijd daar gehad :-)

Mijn vriend zit nu net in een nieuwe functie, hij is momenteel instructeur in Amersfoort. Wel even wennen, zowel voor hem als voor mij. Eerst was hij iedere avond thuis, op oefeningen na dan, en nu is hij alleen in het weekend thuis. Voor hem de omschakeling van orders geven naar mensen uitleggen waarom het belangrijk is dat ze orders opvolgen. Kijken of ze de oefening goed uitvoeren ipv zelf op oefening.
En de belangrijkste omslag, de komende twee jaar wordt hij niet uitgezonden. Hij baalt als een stekker, vooral als hij nu van oude collega's hoort dat zij wel gaan, of dat zijn oude eenheid aan het optrainen is etc. Daar heeft hij het soms wel lastig mee.

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:46

Jeeeeeej een Curaçao lot genood :D vraagje, ben jij naar Curaçao geweest om hem tussentijds te bezoeken? En hoe is het daar als je contact wilt zoeken met je vent?

Phoe spelen nog een heleboel vragen in mijn hoofd, alleen dan ben ik nog wel even een paar uur bezig met typen :o dus als je misschien zelf weet welke ding belangrijk en interssant zijn dan hoor ik het graag (en dan bombardeer ik je ook niet met vragen :o )

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:53

Mijn vriend heeft een tijdje in dienst gezeten, is naar afganistan en iraq geweest. Hij zit nu in de beveiliging en ik merk dat zijn werk hem alles is, veel over zijn diensttijd laat die niet los( leerde hem kennen toen die niet meer in dienst was).

Hij was er afgelopen jaar weer over aan het denken om terug te gaan omdat die het nog steeds graag wilt doen maar hij gaat er niet meer bij 1 omdat die nu een vast contract heeft en 2 niet meer op uitzending wilt ivm de relatie en familie enzo.

Vind soms ook nog best moeilijk te begrijpen als die erover begint zeker als ik doorvraag en hij dat niet wilt zeggen.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:57

Vriendlief zit nu op oefening in Noorwegen, heerlijk tijd voor mezelf :D scheelt dat ik zelf ook militair ben geweest natuurlijk :) :P

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:05

Heb een scharrel en die zit nu in Noorwegen op oefening komt volgende week thuis en dan de eerste date :o

Leuk om al die verhalen te lezen!

Vriendinnetje van mij haar vriend korps marinier zit nu voor zijn laatste week op Aruba na 4 maanden oefening dus die is ook eeeerg blij als hij weer thuis komt :)

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:25

Ik meld me ook! Al eens een (dramatische) ex gehad bij de landmacht. Ik was op zijn zachts gezegd dan ook niet erg enthousiast toen bleek dat mijn nieuwe 'date' marinier is. Inmiddels is hij mijn vriend en ben nog steeds niet heel gelukkig met zijn job (wel met hem :+ ), ik vind die uitzendingen maar niets.. Gelukkig maakt het veel goed dat hij zijn werk over het algemeen erg tof vind en hij zelf ook klaar is met de uitzendingen :Y).

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:53

Mn ouders hebben 4 jaar op curaçao gewerkt/gewoont een zitten nu al 5 jaar op Aruba... Dus als je wilt weten hoe het daar is enz, dan moet je maar pb'n. Hoe het is om je vriend dat te hebben weer ik niet hoor :')

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:14

Ook ik heb een vriend bij defensie. Op dit moment het geluk dat hij maar drie kwartier hoeft te rijden naar de kazerne en dus elke avond thuis is, maar vanaf april gaat hij een nieuwe functie vervullen in Roosendaal en dan komt hij dus ook alleen in de weekenden thuis. Deels daarom hebben we besloten om samenwoonplannen nog even on hold te zetten en ik ga dan ook in februari naar Amsterdam verhuizen voor mijn studie, dus dan zijn we allebei doordeweeks weg voor ons eigen ding en heb je ook niet zo het gevoel dat je 'achterblijft' denk ik.

Ook op dit moment is hij op een oefening van 6 weken in Noorwegen, en dat is toch best lang! Vooral omdat je elkaar amper spreekt, vaak krijg ik 's avonds een appje met 'hoooi', dan reageer je en dan is het al gelijk 'ik ga naar bed'. Maar ach nog 1,5 week en dan zit het er alweer op gelukkig!

Het scheelt wel dat ik hartstikke druk ben met school, werk en nevenactiviteiten, en daarnaast scheelt het denk ik heel erg dat ik het van huis uit gewend ben. Mijn vader is militair en was altijd heel erg veel weg, is ook ongeveer met elke missie op uitzending geweest dus ik kende het wel, al is het natuurlijk anders als je er een relatie mee hebt!

Grappige is dat ik, ook wel door mijn achtergrond natuurlijk, ook zelf altijd veel interesse heb gehad in defensie en op dit moment ook militair recht ben gaan studeren, deels om er toch wat meer van te snappen, en ach wie weet, misschien ben ik er over een paar jaar zelf wel werkzaam. :D

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:24

hier ook een ex-militair en veteraan. Leuk om jullie thuisfront verhalen te lezen en te lezen hoe jullie het zien en voelen als je iets met een militair hebt. Maar ook voor ons is het niet altijd makkelijk. Ik ben in 1994 begonnen als dipli en na mijn eerste uitzending in Bosnië (Srebrenica) gekozen om een BOT contract aan te gaan. Tijdens mijn opleiding op de KMS mijn huidige vrouw weer ontmoet. We kenden elkaar van school en zo in een relatie gerold. Zij had het er best moeilijk mee net als de meesten hier. Maar.. Zij was niet de enige. Ook ik had regelmatig moeite met die onverwachte oefeningen tijdens de opleiding. Als men iets gepland had voor het weekend kon mijn vriendin bijv. onze vrienden weer eens afbellen met de mededeling dat ik op oefening was..

Na mijn opleiding terecht gekomen in ´t Harde bij toen 154BTVA als wmr. Op zich een gouden tijd gehad met mijn bediening, maar ook hier alleen de weekenden thuis. Het kwam zelfs voor dat ik een maand niet thuis was omdat we van de ene oefening naar de andere gingen. Zo zijn we eens van Bergen-Belsen meteen naar Hohenfels kunnen gaan in het kader van VN training.

Wij militairen komen dan wel over als bikkels, maar ook wij hebben het regelmatig moeilijk.

Vanwege dat ook ik het moeilijk had met het meer niet dan wel thuis zijn gekozen voor ontslag om thuis te zijn bij mijn vriendin. Af en toe mis ik die kamaraadschap nog wel eens met mijn oude dienstmaten, maar ben blij dat ik deze beslissing genomen heb. Het resultaat is een huwelijk van nu 16 jaar en een geweldige dochter van 14 en 2 super paarden.. Had ik dat ook gehad als ik nog bij de KL was gebleven?

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:13

Ik heb mn paard gekocht van het geld dat ik verdient heb toen ik in Afghanistan zat, je haalt een militair wel uit het leger maar het leger niet uit een militair. De kansen en ervaringen die je daar krijgt/doet vormen je voor de rest van je leven. Vanavond vriendlief gesproken die in Noorwegen zit en een van zijn chauffeurs is met 80kmh met wls+aanhanger in slaapgevallen en in de berm terecht gekomen. Geen gewonden verder omdat ze massel hadden dat er een greppel naast de weg lag. Militairen zijn ook gewoon mensen en ondanks dat ik nu veteraan ben blijft het wel lekker dichtbij :D

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 04:06

Ook mijn vriend zit bij defensie, intern. Vanwege bezuinigen zat hij een paar jaar geleden bijna 1,5jaar thuis. Heerlijk was dat! (we woonden niet samen) Toen hij eindelijk weer aan de slag mocht heb ik het wel even zwaar gehad. Op zondagavond rond 20.00uur de deur uit en vrijdagavond rond 19.00uur pas weer thuis. Het gewone leven gaat door dus feestjes en uitstapjes in het weekend ook. Vreselijk vond ik dat, zie je elkaar al amper en dan in het weekend nog te druk voor elkaar.

Verder veel oefeningen waardoor hij weken achter elkaar weg was. Dus om de zaken eens om te draaien, besloot ik vorig jaar lekker op reis te gaan, in m'n eentje. Ik zit nu zo onderhand al ongeveer 9maanden aan de andere kant van de wereld. De eerste maanden vond m'n lief echt onwijs zwaar, voor mij minder zwaar omdat ik veel afleiding had. Nog iets minder dan 3maanden te gaan en dan komt m'n lief hier voor 5 weken heen om vervolgens samen terug te reizen. Volgende maand is ons nieuwe appartement klaar en gaan we eindelijk samen wonen. In verband met de afstand naar zijn werk besloten om dichtbij te gaan wonen zodat hij lekker iedere avond thuis is :)

Viel me op dat veel van jullie vriendjes/mannen momenteel in Noorwegen zitten, kunnen ze daar mooi een bokt aanhangmeeting doen ;) Weet dat mijn lief in ieder geval al 1 van de mannen kent van het HK topic (waar ik stiekem meelees en niks plaats ;))

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 08:10

Alex, wat leuk om ook eens de kant van een (oud-)militair te horen. Dat is iets wat ik op mijn blog (zien onderschrift) nog eens wil doen.
Heb je weleens spijt dat je uit dienst bent gegaan?

MPH, meekletsen mag he ;) Leuk he als die mannen elkaar leren kennen. Een bevriend stel van ons (waar we nu toevallig mee in CenterParcs zijn) is zo ook ontstaan. Ik leerde haar via een forum kennen en onze mannen door ons elkaar in Afghanistan. Klikt aan alle kanten meteen. Dat is inmiddels alweer zo'n 2 jaar geleden

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 08:38

bezint eer ge begint.....ik was vriendin met een militaire vrouw....
inmiddels heeft manlief hiv een mis stapje tijdens uitzending....post traumatische stress sindroom en is ook nog eens invalide door een berm bom
ze heeft 1 kind en het is een niet zo heel geweldig huwelijk meer inmiddels is ze gescheiden ze heeft echt heel veel meegemaakt en ik heb echt bewondering voor haar moed en kracht gehad

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:14

Fijn, zo'n hart onder de riem kwita :x

De mijne is net terug uit Noorwegen, heerlijk!

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:25

Is wel heel extreem geval dan ook weer. Mijn vader zat bij defensie, mn zwager zit bij defensie en veel vrienden die veteraan zijn maar niet 1 met zulke ervaringen.

Wel een oom met een mild posttraumatisch syndroom over Kosovo maar ik denk dat bijna iedere soldaat dat wel heeft. Is niet niks wat ze meemaken in oorlogsgebieden wasr de strijd nog hevig woed.

Vriendlief wil dat ik niets over hem of wat ook maar aan hem gerelateerd is op internet zet dus maakt het meepraten in het HK topic wat ingewikkeld haha..

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:02

Het gaat vooral om onze eigen ervaringen, zo zie ik het. Voel je in ieder geval welkom. Niets moet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:42

Hier vriendje uchtmacht, nog 13 dagen en dat komt hij terug uit mali, na 3,5 maand, dus flink aan aftellen!

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:19

Polivy schreef:
Alex, wat leuk om ook eens de kant van een (oud-)militair te horen. Dat is iets wat ik op mijn blog (zien onderschrift) nog eens wil doen.

Af en toe heb ik spijt dat ik uit dienst ben gegaan. De kamaraadschap binnen defensie is enorm. Iedereen gaat voor iedereen door het vuur. Ik heb met mijn toenmalig team van Bosnië en eenheid in NL nog regelmatig contact. Dat is dan wel weer fijn elkaar terug te zien.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:17

haike schreef:
Hier vriendje uchtmacht, nog 13 dagen en dat komt hij terug uit mali, na 3,5 maand, dus flink aan aftellen!

Wat heerlijk! Mijn vriend gaat in april ook voor 4 maanden naar Mali.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:24

AlexVB schreef:
Polivy schreef:

Af en toe heb ik spijt dat ik uit dienst ben gegaan. De kamaraadschap binnen defensie is enorm. Iedereen gaat voor iedereen door het vuur. Ik heb met mijn toenmalig team van Bosnië en eenheid in NL nog regelmatig contact. Dat is dan wel weer fijn elkaar terug te zien.

Dat kan ik me voorstellen! Dat is ook waar ik bang voor ben als mijn lief eens besluit weg te gaan (en met hoe het nu in de organisatie gaat staat hij heel vaak op het randje om die stap te zetten).

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:39

Zoals het nu gaat was ik zeker weg. Veel van mijn oud collega´s zijn allemaal de burgermaatschappij in gegaan vanwege bezuinigingen of niet kunnen voldoen aan de solicitatieplicht en functievervulling van andere functies. Dit vanwege het overschot aan OO of O.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:58

Hoi!

Ik heb een goede vriend (en voormalig date) die in korps mariniers zit. Hij zit nu op missie in Mali, over een half maandje terug. Ook van de winter heeft hij in Curacao gezeten. Vd zomer was dus voor het 'echie'.
Ik kijk er al naar uit om hem weer terug te zien! Hoewel ik altijd heb gedacht, als jij dat mooi vindt, moet je dat zeker doen :D Ook al toen het nog wat was met hem :+

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:42

Poeh een paar maanden moet ik nog even niet aan denken. Is gelukkig nog niet voorgekomen. Ben al blij dat ik m vanavond na 6 weken Noorwegen weer mag ophalen! Ook nog een dag eerder dan gepland :D

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 19:50

Wat lekker Jodie! 6 weken is ook lang hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:30

Geniet ervan jodie!

Ik nog 3 nachtjes en dan vriendje thuis na 16 weken Mali. Aftellen nu echt begonnen!!