Ergernissen in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:24

RedPassion schreef:
emmaudb schreef:
Wat ik dan wel weer goed vond vanmiddag. Iemand die 50 reed in een 45 km karretje en hem even aan de kant zette toen het kon zodat iedereen er voorbij kon +:)+ maar de meeste doen dat niet hoor.

Nee, waarom zouden ze ook? :) Zij hebben net zo goed recht om aan het verkeer deel te nemen als andere weggebruikers.

Nee tuurlijk, maar vind het behoorlijk asociaal als er zo veel auto's achter je zitten om dan niet even de kant in te gaan. Er zijn ook mensen die op tijd ergens moeten zijn. Denk bijvoorbeeld aan een bus. Daarbij is er toch echt wel een stuk waar ze niet mogen rijden en 9 van de 10 keer rijden ze gewoon door waardoor het vaak op de snelweg ook nog eens vast komt te staan

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:12

AmyII schreef:
Wat ik trouwens echt ongelooflijk vind is hoe sommige ouders het leven van hun kind in de waagschaal leggen in het verkeer. Soms krijg ik echt de indruk dat ze denken: ach, als het mis gaat maak ik toch een nieuwe?
Ongelooflijk. Vandaag ook: een mevrouw met twee kindjes op de fiets. Achterop een kindje van ik schat 3/4 jaar oud en voorop een kindje van 1/2 jaar oud. Ze gooide zó, zonder te kijken haar fiets linksaf voor mijn auto! Ik heb keihard geremd (mijn nichtje zat achterin en had haar tand door haar lip) en getoeterd. Ik wil het absoluut niet op mijn geweten hebben dat ik een kind beschadig in het verkeer.
Ik ben deze mevrouw gevolgd en ik heb haar uitgelegd wat er gebeurde en waarom ik zo hard remde. Vervolgens heb ik mijn nichtje laten zien en ben ik naar de EHBO gereden. Het arme ding kreeg drie (!!!!) hechtingen in haar onderlip.
Het liefst had ik die mevrouw een flinke dreun verkocht. Hoe onnadenkend kun je bezig zijn zeg! Notabene met je eigen vlees en bloed op de fiets. Als ik haar geramd had, wat dan?

Maar zat je nichtje dan niet vast met een autogordel? Want als dat niet zo is vind ik het heel eerlijk gezegd toch ook je eigen schuld. Of het nu een fietser is die voor je langs gaat, of een hond die de weg op springt, je hebt altijd kans dat je een keer hard moet remmen. En ja, kinderen die dan los in de auto zitten (waar ik me vaak over verbaas als ik het zie) worden dan naar voren geslingerd...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Ergernissen in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:37

Mijn grootste ergernis is op de n59.
Als ik naar rotterdam rijd moet je daar kilometers lang 100 rijden. Zit er een vrachtwagen voor je die 80 rijd heb je domme pech.

Maar.... Op den duur komt er een stoplicht waar het heel even 2baans word, en waar je dus die vrachtwagen in kunt halen. Eindelijk! Je moet er wel even 70 gaan rijden, soms staan ze daar te flitsen.
En wat doen die vrachtwagens dan... Ze stomen met 80 door!!!

Een poosje terug was ik zo boos dat ik toch harder ben gaan rijden, auto ervoor (niet op een manier die ongelukken veroorzaakt) en toen heel langzaam gaan rijden waardoor er nog flink wat mensen ook even in konden halen. Daaahaaag.

Voor de rest ben ik niet zo moeilijk, je gaat je goddelijke gang maar, als ik maar door kan rijden. :=

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:44

Bumperklevers :r

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:46

Zaterdag met de trailer op pad, bij een gedeelte waar de weg van 2 naar 1 baan gaat wil nog iemand snel nog even voor ons maar daar stond het al stil, dus zij moest vol in de remmen en wij met paard door de stomme actie van haar ook..gggr ben nog boos.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:48

Of zo'n situatie waar je bijvoorbeeld 50 mag ( en uiteraard haast hebt.. haha) en voor je rijdt iemand amper 40 en dat schiet het stoplicht op rood.. Dan zit ik altijd te kletsen.. "Ja hoor mevrouw, rem maar weer af ik heb de hele dag de tijd".

Ik ben zo blij dat ik geen camera's heb in mijn auto, ik kan hele gesprekken voeren tegen degene die voor mij rijdt :o :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:54

Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben! :+

mijn lijstje met grootste irritaties:
- Gisteren nog: op een 2baansweg waar je 130 mag, mensen die rechts 90 rijden (prima, wat zij willen, soms mag t zelfs niet harder) maar dan de mensen die hun auto zo voor de mijne gooien en er met 92 gaan inhalen......en ik kom met 130 aan!
- Geen richting aangeven.
- Remmen voor .......wat vliegjes?!
- Bij mij in de buurt is het voor sommige mensen zeer normaal om gewoon op de 1 baansweg (naast verhoogde trambaan), precies voor de winkel waar men moet zijn de auto zomaar stil te zetten en uit te stappen voor een boodschapje. Dat terwijl er over de gehele weg parkeervakken naast zijn, maar ja, dan moet je moeite doen he? Dan zit ik er echt zo achter >;) :? |o
- Mijn vrienden die zich enorm irriteren aan het feit dat ik me zo laat opfokken op de weg. O:)

Ik ben ook geen heilige, ik maak ook fouten en doe soms ook stomme dingen, maar ik doe mijn best om me zo veilig en goed mogelijk te gedragen. Ik wil graag heelhuids thuis komen. Van sommige mensen vraag ik me dat soms echt wel af......

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:11

friesam schreef:
Zaterdag met de trailer op pad, bij een gedeelte waar de weg van 2 naar 1 baan gaat wil nog iemand snel nog even voor ons maar daar stond het al stil, dus zij moest vol in de remmen en wij met paard door de stomme actie van haar ook..gggr ben nog boos.

Daar hou ik inmiddels maar standaard rekening mee, gebeurt wel zo vaak. := Ook bij stoplichten ed, vaak is er zelfs gewoon een lege linkerbaan aanwezig, maar die zal dan op eens wel niet goed genoeg zijn ofzo. De meeste mensen snappen het gewoon echt niet! Er zijn ook altijd van die leuke die dan bij een krappe T-splitsing midden in de bocht stil gaan staan en dan gaan staan wachten tot je rijdt. Snappen ze niet dat je die bocht ruimer moet nemen als er een karretje achter je wagen hangt.

Waar ik me trouwens ook echt onwijs aan erger zijn die verkeersdrempels waar je met een auto met 130 nog overheen kan karren, maar waar je met een trailer bijna stilstaand overheen moet. Wat een onwijze domme banketstaaf die dat bedacht heeft.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:42

Wij hadden net een persoon voor ons, ben er nog witheet van!

Wij reden een afrit op, en net voordat die eindigde reed er een auto zo voor onze neus ook de afrit op. Zonder knipperlicht en ons zo zwaar afsnijdend dat wij vol op de rem moesten anders was het raak..
Vervolgens geen excuses-gebaar natuurlijk. Blijft meneer voor ons rijden, wij moesten naar rechts en sorteerden voor en meneer flikte weer hetzelfde.

Ik was echt boos, dus ik zat echt te vloeken en gebaren naar m'n vriend te maken naast me die hij wss had gezien. Waarop die persoon dus z'n raam opent en een pizzadoos naar buiten gooit op onze auto!

Er naderde een inham van een bushalte en mijn vriend ging daar half op rijden om aandacht te trekken van "waar ben je mee bezig?" (Ook handen optrekken als in "ik weet niet waarom je dit doet?")
Waarop de auto vol op de rem gaat en blijft staan. Midden op de weg. En stom gaat gebaren a la "kom dan"!

Gelukkig reed hij daarna verder ipv uit te stappen, maar bah wat een malloot was dat zeg.
:n

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:42

pinto_1 schreef:
AmyII schreef:
Wat ik trouwens echt ongelooflijk vind is hoe sommige ouders het leven van hun kind in de waagschaal leggen in het verkeer. Soms krijg ik echt de indruk dat ze denken: ach, als het mis gaat maak ik toch een nieuwe?
Ongelooflijk. Vandaag ook: een mevrouw met twee kindjes op de fiets. Achterop een kindje van ik schat 3/4 jaar oud en voorop een kindje van 1/2 jaar oud. Ze gooide zó, zonder te kijken haar fiets linksaf voor mijn auto! Ik heb keihard geremd (mijn nichtje zat achterin en had haar tand door haar lip) en getoeterd. Ik wil het absoluut niet op mijn geweten hebben dat ik een kind beschadig in het verkeer.
Ik ben deze mevrouw gevolgd en ik heb haar uitgelegd wat er gebeurde en waarom ik zo hard remde. Vervolgens heb ik mijn nichtje laten zien en ben ik naar de EHBO gereden. Het arme ding kreeg drie (!!!!) hechtingen in haar onderlip.
Het liefst had ik die mevrouw een flinke dreun verkocht. Hoe onnadenkend kun je bezig zijn zeg! Notabene met je eigen vlees en bloed op de fiets. Als ik haar geramd had, wat dan?

Maar zat je nichtje dan niet vast met een autogordel? Want als dat niet zo is vind ik het heel eerlijk gezegd toch ook je eigen schuld. Of het nu een fietser is die voor je langs gaat, of een hond die de weg op springt, je hebt altijd kans dat je een keer hard moet remmen. En ja, kinderen die dan los in de auto zitten (waar ik me vaak over verbaas als ik het zie) worden dan naar voren geslingerd...

Hoe kom jij erbij dat ik haar los in de auto had? :o?
Ik heb zelf áltijd mijn gordel om en ál mijn passagiers ook. Wil je geen gordel dragen rij je niet mee met mij...

@ Dreamy; al bij die pizzadoos op mijn auto had ik iets heul zwaars teruggegooid denk ik. Achterlijk gedrag. Wat een mafkees zeg! Hoogst waarschijnlijk leg ik het af tegen zo iemand als het tot een handgemeen komt, dus hoop ik dan toch stiekem dat hij bij de eerst volgende kruising door een vette vrachtwagen geschept wordt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:48

pinto_1 schreef:

Want een tand door de lip krijg je alleen als je geen gordel om hebt... :+

Ik neem aan dat het nichtje van AmyII de tand zelf door de lip heeft gebeten. En dat wil opzich wel als je heel hard in de gordel klapt. Ik weet nog dat ik als klein meisje (8 of 9 jaar) 's avonds naar de huisartsenpost ben geweest omdat het gedeelte tussen mijn nek en schouder helemaal zwart-blauw werd, nadat ik een auto-ongeluk had gehad. Als je zo jong bent heb je niet zo snel last van je spieren en daar klaagde ik juist heel erg over.

Ik vind het lekker snel en makkelijk geoordeeld.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:58

Ik zeg toch ook als het zo is... niet dat het zo is. Dus niks oordeel, was simpel een vraag. Eerst even goed lezen voor je iets roept over oordelen.....en als het wel zo was geweest had ik het onverstandig gevonden, maar in dit geval heeft amyz netjes uitgelegd dat het niet het geval was. Overigens top dat je je passagiers altijd een gordel laat dragen, zie het dus ook vaak anders. +:)+

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:27

Ik krijg ook vaak te horen van de passagiers: 'de boete is toch voor degene die zonder gordel zit.' En dan is mijn commentaar dat dat wel zo kan zijn, maar als andermans tanden mijn hoofdsteun sieren word er niks door degene zonder gordel betaald ;). Het geeft gewoon zo'n troep als mensen (en dieren!!! en spullen..) niet vast zitten in een auto.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:50

Ik vind mensen die de spitsstrook niet gebruiken irritant. Iedereen weet inmiddels toch wel dat als hij open is je hem moet zien als rechtse rijstrook en je hem dus moet gebruiken? Altijd zoveel mogelijk uiterst rechts houden is de regel natuurlijk.