AmyII schreef:Wat ik trouwens echt ongelooflijk vind is hoe sommige ouders het leven van hun kind in de waagschaal leggen in het verkeer. Soms krijg ik echt de indruk dat ze denken: ach, als het mis gaat maak ik toch een nieuwe?
Ongelooflijk. Vandaag ook: een mevrouw met twee kindjes op de fiets. Achterop een kindje van ik schat 3/4 jaar oud en voorop een kindje van 1/2 jaar oud. Ze gooide zó, zonder te kijken haar fiets linksaf voor mijn auto! Ik heb keihard geremd (mijn nichtje zat achterin en had haar tand door haar lip) en getoeterd. Ik wil het absoluut niet op mijn geweten hebben dat ik een kind beschadig in het verkeer.
Ik ben deze mevrouw gevolgd en ik heb haar uitgelegd wat er gebeurde en waarom ik zo hard remde. Vervolgens heb ik mijn nichtje laten zien en ben ik naar de EHBO gereden. Het arme ding kreeg drie (!!!!) hechtingen in haar onderlip.
Het liefst had ik die mevrouw een flinke dreun verkocht. Hoe onnadenkend kun je bezig zijn zeg! Notabene met je eigen vlees en bloed op de fiets. Als ik haar geramd had, wat dan?
Maar zat je nichtje dan niet vast met een autogordel? Want als dat niet zo is vind ik het heel eerlijk gezegd toch ook je eigen schuld. Of het nu een fietser is die voor je langs gaat, of een hond die de weg op springt, je hebt altijd kans dat je een keer hard moet remmen. En ja, kinderen die dan los in de auto zitten (waar ik me vaak over verbaas als ik het zie) worden dan naar voren geslingerd...